Jump to content
pwtwsw

Dżwiganie przyczepy

Recommended Posts

witus

Nie wolno. Lewarek pod oś. Do snu to kliny, deski pod oponę, plus koło manewrowe i masz wypoziomowane. Do poziomowania dobry podnośnik np typu żaba.

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Port

Koledzy, czy ktoś stosuje takie podkłady poziomujące ?

 

http://allegro.pl/podklady-poziomujace-fiamma-level-up-5t-kliny-kola-i4260523189.html

 

Moje pytanie jest następujące. Z racji, że w pionie oś koła jest poza miejscem gdzie koło opiera się o podporę, to koło nie ma tendencji do zjeżdżania na dół ? Czy zaciągniecie hamulca wystarczy żeby koło w przyczepie było stabilne ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak

Ja mam podobne podkłady, kontrujesz koło klinem lub można kupić dwa komplety i używasz dwóch do jednego koła.

Coś w tym stylu:

post-14545-0-54216900-1401528072.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Port

No, widzę, że te są dużo stabilniejsze. Pamiętasz, gdzie możne je kupić, bo w necie nie spotkałem takich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak

Ja mam takie podkłady:

post-14545-0-44347900-1401528853_thumb.jpg

Te podkłady mają ząbki, dzięki temu drugi podkład służy za klin, można ręcznie wepchnąć, a kobieta sprawna techniczni jest w stanie zablokować klin o klina :).

Widzę że mają też taki jak Ci pokazałem, tylko że tu cena jest chyba za 1 sztukę, więc jest drożej:

post-14545-0-22303500-1401528932_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ptaku

najlepszym choć trudno dostępnym urządzeniem do poziomowania przyczepy jest 

post-1017-0-03537500-1401529034_thumb.jpg

Podkładasz pod koło i śrubą podnosisz do żądanej pozycji , stabilne ,bezpieczne , niezawodne 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak

Nie widziałem czegoś takiego, fajne, ale widać, że musi sporo ważyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

No, widzę, że te są dużo stabilniejsze. Pamiętasz, gdzie możne je kupić, bo w necie nie spotkałem takich.

Ja kupowałem tu http://przyczepytam.com.pl/sklep/product_info.php/cPath/14_27/products_id/160 wydawało mi się, że kilka lat temu były w komplecie te blokady. Problemem było, że trzeba kupić na dwa koła - ale podzieliłem się ze znajomym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Port

Koledzy, podpowiedzcie jeszcze mi ze swojego doświadczenia do jakiej maksymalnie wysokości musieliście windować koło, żeby wypoziomować cepkę. Czy np. cztery poziomy co 2,5 cm każdy czyli najwyższy poziom ma 10,0 cm wystarczy ? Wiem, że to zależy od terenu, ale macie doświadczenie i z niego chce skorzystać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Koledzy, podpowiedzcie jeszcze mi ze swojego doświadczenia do jakiej maksymalnie wysokości musieliście windować koło, żeby wypoziomować cepkę. Czy np. cztery poziomy co 2,5 cm każdy czyli najwyższy poziom ma 10,0 cm wystarczy ? Wiem, że to zależy od terenu, ale macie doświadczenie i z niego chce skorzystać.

Nie wystarczy, te kliny są na w miarę równy teren. Jak wiedziałem, że jadę na biwak to miałem 4 docięte deski.

Klin wożę teraz jak mam mover bo szukanie równego terenu nie jest problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

ja mam podobne kliny z fiammy, - tylko takie które mają chyba 3 poziomy - ale za to trochę dłuższe - też żółte i też z blokadami. Nigdy nie potrzebowałem więcej niż jeden klin pod koło - ale wiadomo, że taki dzień może przyjść.

 

zawsze profilaktycznie trzeba by jakąś deskę mieć. Ja wożę i tak 2 kliny więc najwyżej podłoże jeden pod drugi.

 

teraz widzę, że używam takich jak te z 1 linku Porta - tylko żółte.

 

z klinami trzeba uważać - jest na nich chyba oznaczenie jak widzę 5 ton a moja 1,5 tonowa przyczepa dała już im trochę radę. Prawdopodobnie przez nierówności terenu - przy obciążeniu wystarczył jakiś jakiś kamień pod spodem i jeden klin jest lekko złamany.

 

Aha - moja przyczepa stała na ręcznym bez problemu - poprzednia... Angielka - tam ręczny był igła. Aktualnie w tabbercie albo dodaje małego podporowego, albo nie odłączam movera - przy postojach na weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Aha - moja przyczepa stała na ręcznym bez problemu - poprzednia... Angielka - tam ręczny był igła. Aktualnie w tabbercie albo dodaje małego podporowego, albo nie odłączam movera - przy postojach na weekend.

 

Marku, to raczej niezbyt dobry sposób. Nawet większość producentów napędów podkreśla w swoich instrukcjach, aby tego nie robić.

Nacisk między rolką i oponą jest ogromny. Przypuszczam, ze takie długotrwałe obciążenie nie wychodzi "na zdrowie", ani oponie, ani napędowi. :hmm:

 

post-8228-0-55115100-1401569376_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Marku, to raczej niezbyt dobry sposób. Nawet większość producentów napędów podkreśla w swoich instrukcjach, aby tego nie robić.

Nacisk między rolką i oponą jest ogromny. Przypuszczam, ze takie długotrwałe obciążenie nie wychodzi "na zdrowie", ani oponie, ani napędowi. :hmm:

 

attachicon.giffragment z instr napędu.JPG

 

wiem, dlatego robię to w ostateczności, jak mnie pamięć nie myli to chyba tylko raz stałem na klinie w tym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cicik

a`propos lewarka ... kupiłem taki oryginalny al-ko .. ale nie mam tych "zawieszek" przykręcanych do ramy ...

wiecie możne czy można gdzieś takie kupić ?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Lewarek AL-KO występuje w dwóch różnych wersjach udźwigu i są do tych wersji różne uchwyty. Do tego wszystkiego, sprzedawany jest w komplecie z uchwytami, a same uchwyty nie występują. Z w/w powodu, musisz szukać tylko wśród używek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...