Jump to content
pwtwsw

Dżwiganie przyczepy

Recommended Posts

pwtwsw

Może moje pytanie będzie trochę śmieszne, no ale kto pyta ten nie błądzi :mlot: . Chodzi o dźwiganie przyczepy np. do wymiany koła. Jakim podnośnikiem i gdzie go opieracie. Ja podnosiłem opierając podnośnik hydrauliczny o oś. I tu powstał problem. Cała budka się dźwigła razem z kołem. Logiczne. Tylko że w HOBBICIE jest plastikowa osłona z boku która rewelacyjnie utrudnia zdjęcie koła. Może jest jakiś inny sposób na podniesienie cycepki w taki sposób, żeby dźwigła się najpierw sama budka a potem dopiero oś z kołem - tak jak w samochodzie. No i jeszcze jedno, czy znacie może jakiś knif na podniesienie cycepki za pomocą podnośnika samochodowego. Nie musiałbym wtedy taszczyć tego podnośnika hydraulicznego :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

swoją podnosiłem samochodowym (z forda) podkładając pod ramę, ale nie jest to zbyt pewne, trzeba by zrobić jakąś końcówkę z płaską stopką

 

hydrauliczny też pod ramę podkładam jak najbliżej osi i w górę, koło wtedy wychodzi trochę z tej osłony plastikowej :yes:

Edited by konrad_b (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pwtwsw

Myślałem też o ramie, ale czy to jej nie zwichruje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

Myślałem też o ramie, ale czy to jej nie zwichruje?

 

rama w rejonie osi jest dość gruba, więc chyba powinno być OK :niewiem:

ja tak podnosiłem jak robiłem konserwację i nic się nie stało

Share this post


Link to post
Share on other sites
pwtwsw

OK. Dzięki bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajman

Kiedyś na autostradzie zobaczyłem siwy dym za przyczepą. Z opony nie zostało nic. Próbowałem użyć podnośnik z auta. Bez powodzenia. Konieczna była pomoc drogowa. Było to w Austrii, koszt 100 euro. Od tego czasu wożę podnośnik hydrauliczny. Można można go wsunąć pod ramę na wysokości koła. Mając cepkę na haku nie ma problemu z wymianą koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pwtwsw

No to jednam muszę ten podnośnik taszczyć. Dobrze że jest niewielki. Swoją drogą szkoda że producent nie przewidział tak podstawowej czynności jak wymiana koła :czerwona: . A koło zapasowe jest :skromny: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

... Swoją drogą szkoda że producent nie przewidział tak podstawowej czynności jak wymiana koła :czerwona: ....

 

Przewidział ,sam mam dokładnie taki jak na fotce

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pwtwsw

A to ciekawe, muszę sprawdzić czy mam taki uchwyt u siebie. Ale wydaje mi się że w mojej ramie nie ma czegoś takiego

Share this post


Link to post
Share on other sites
kornak

No kolego Maras załamałes mnie dokladnie -co to za przyczepa i jaki rocznik ze ma taki bajer :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

ja ostatnio kilkukrotnie podnosiłem przyczepę - podnośnikami hydraulicznymi - najpierw takim na kółkach - o który ktoś niedawno pytał w temacie - okazje w sklepach albo allegro - miał udźwig 2 lub 3 tony - i był nówka ze sklepu - mimo 3 krotnego zapasu jego mocy - umarł przy 3-4 podniesieniu - mało mnie nie zabijając - byłem akurat pod przyczepą - ale przezornie podstawiłem drewniany klocek pod oś - i przyczepa spadła na niego.....

 

później użyłem starego dobrego hydraulicznego - udźwig 5t - ale był wysoki i bardzo ciężko wstawić go pod oś - podkop w trawniku + płytka betonowa pod spód....

 

a na koniec zauważyłem, że teściu kupił i stoi w garażu taki totalnie malutki hydrauliczny 2 albo 3 tony, podstawka dosłownie 8x8cm - wysokość nie wielka - wszedł bez problemu pod oś - stwierdziłem, że pewnie nie podniesie wcale przyczepy - tylko padnie za 1 razem. A jednak podniosłem przyczepę spokojnie na kilka pompowań bez stresowo i od tej pory będę woził jego - niewielki i jak na razie pewny. W aucie mam taki na 1,8T - ale nie wiem czy da rade przyczepie - w razie czego będzie musiał.

 

tego typu nie polecam - hydrauliczny żaba 2 tony :

polecam coś takiego - słupkowy 2 tony: - tylko patrzeć na jakość, przetestować pod domem i mieć deskę na podkład....

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pwtwsw

Ja też wożę słupkowy, taki jak na fotce kolegi Maarec. Tylko ten hydraulik też trochę waży. A w cycepce każdy kilogram ponad miarę się liczy i dlatego szukam altrnatywnego rozwiązania

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_p

Przygotowanie pod patent ktory pokazal MARAS jest prawie w kazdej ramie Alko (zaraz za osia)

Przygotowanie to wlasciwie kilka juz gotowych dziur.

Ja nie mam oryginalnego uchywtu Alko, uzylem wiec te dziury do przymocowania w tym miejscu grubego plaskownika ( wys: 10cm, szer 3.5cm, grubosc 6mm) ktory przykrecilem pionowo na plasko do ramy tak aby zwisal gdzies 1cm nizej niz rama.

Plaskownik udaje wiec metalowy rant jaki jest w samochodzie pod podwoziem, pod ktory podklada sie podnosnik samochodowy.

W razie draki podniose przyczepe podnosnikiem samochodowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Przygotowanie pod patent ktory pokazal MARAS jest prawie w kazdej ramie Alko (zaraz za osia)

Przygotowanie to wlasciwie kilka juz gotowych dziur.

Ja nie mam oryginalnego uchywtu Alko, uzylem wiec te dziury do przymocowania w tym miejscu grubego plaskownika ( wys: 10cm, szer 3.5cm, grubosc 6mm) ktory przykrecilem pionowo na plasko do ramy tak aby zwisal gdzies 1cm nizej niz rama.

Plaskownik udaje wiec metalowy rant jaki jest w samochodzie pod podwoziem, pod ktory podklada sie podnosnik samochodowy.

W razie draki podniose przyczepe podnosnikiem samochodowym.

 

Jest dokładnie tak, jak napisał Maciek. Większość ram AL-KO od roku 1980 posiada po dwa otwory, jeden nad drugim (lewa i prawa strona) do zamontowania uchwytów lewarka. Uchwyty są wyłącznie na wyposażeniu podnośnika i nie można ich oddzielnie kupić :oslabiony:

Cały podnośnik jest bardzo drogi i występuje w dwóch wersjach: 800 i 1000 kg. (nośność statyczna !)

Zakres podnoszenia dla tego lewarka, to od 85 do 375 mm.

Mniejszy zestaw waży ok. 2,9 kg., a większy ok. 5,5 kg.

Dodam jeszcze, że ten większy posiada zamiast wspomnianych wsporników do ramy, dwie specjalne i mocne kieszenie montażowe do utrzymania podnośnika przy ramie.

 

tego typu nie polecam - hydrauliczny żaba 2 tony :

polecam coś takiego - słupkowy 2 tony: - tylko patrzeć na jakość, przetestować pod domem i mieć deskę na podkład....

 

... być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz. Ja stacjonarnie używam tylko takiego (bardzo wygodny i wytrzymały - chyba ma w opisie 3 lub 3,5 tony). Ten mniejszy zabieram tylko na wyjazdy + dodatkowo solidny klocek drewniany. Jeśli nie mogę obciążyć już przedniego luku przyczepy (max nacisk na hak 100 kg.), to wkładam do bagażnika samochodu :skromny:

Jeszcze jedna uwaga, o której niektórzy (o zgrozo ! ) zapominają:

podnośnik służy jedynie do uniesienia przyczepy na pewną wysokość i nigdy nie może stanowić jej stabilnego podparcia ! Przy wymianie koła, jeśli nie ma niebezpieczeństwa, że coś spadnie na nas lub nasze ręce, to OK, ale przy wszelkich pracach pod przyczepą, niezbędne jest wielopunktowe, bardzo mocne i bardzo stabilne dodatkowe podparcie przyczepy, przy pomocy np. specjalnych "kobyłek", podstawek lub drewnianych klocków, takich aby bez najmniejszego problemu utrzymywały całą przyczepę !!! :excl:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucek26

Taki uchwyt tylko dostosowany do podnośnika z mojego auta muszę sobie zamontować z jednej i drugiej strony budki. Kolego Maras dzięki za podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...