Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jest sprzęgło , ale ty jako kierowca nie masz wpływu na zmiany  biegów , czyli automat . Widzisz ja jeżdżę teraz ciężarówką ,ale ponad 20lat naprawiałem i przerabiałem auta , jakom wiedzę przekazałem możesz zobaczyć w temacie wyjechało z mojej szopy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że niezły galimatias w tym temacie również wśród wieloletnich użytkowników automatów. Szkoda że nie ma wśród nas inżyniera fachowca. Ja niestety cały czas jeżdżę manualem.Elza nie ma mowy o żadnym wyrzucaniu na pozycję N to jest błędem.A jazda na luzie w pewnych warunkach jest ekonomiczna jak najbardżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat jest skonstruowany inaczej, niż skrzynia manualna i tryb N zamiast odciążać przekładnię, dodatkowo ją obciąża. Przełączenie z D na N wymaga nagłego wyrównania prędkości elementów wirujących wewnątrz przekładni.Częste wybieranie pozycji N prowadzi do powstawania luzów na tzw. wielowypustach łączących elementy przekładni - a to skraca ich żywotność. To dotyczy głównie automatów ze sprzęgłem hydrokinetycznym. N nie jest też dobrym pomysłem na zjazdach ze wzniesień. W tym trybie skrzynia nie ma zapewnionego odpowiedniego chłodzenia i może się przegrzać

N (neutral) - luz - służy do bezkolizyjnej zmiany przełożeń, dłuższego postoju lub holowania samochodu. W żadnym wypadku nie wrzucamy luzu podczas jazdy, jak to niekiedy bywa w przypadku manualnej skrzyni biegów. Na luzie ciśnienie oleju w skrzyni biegów spada do wartości spoczynkowej, co grozi uszkodzeniem jej podzespołów lub w skrajnych sytuacjach zgaśnięciem silnika i odłączeniem wspomagania kierownicy i hamulców.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że to nie jest to samo co luz na manualu. Częste zasprzęglanie rozsprzęglanie może powodować  luzy ale to tyczy się skrzyń "starej daty". Nie mam manuala do swojej w204 ale w naszej G 63 skrzynia automatycznie zrzuca się na N . W instr skrzyni pisze że można użyć przycisku P jak  wajchą wbić N i nie grozi to niczym niebezpiecznym dla skrzyni. Oczywiście nie wolno tego robić w trakcie jazdy ale podejrzewam że elektronika by na to nie pozwoliła. Co do ciśnienia nie wiem, ale w w 204 jak i commanderze nie ma problemu z N, przecież sprawdzenie  oleju robi się na N.....to takie atrakcje jak brak ciśnienia szybko załatwiły by skrzynke. Natomiast w w126 w instr.obsługi serwisowej auto z rynku Japońskiego piszę właśnie taka adnotacja jak piszesz Cezarr a sprawdzanie oleju wykonuje się na D lub P. Muszę odgrzebać książkę z w123.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się żeby sprawdzać olej na zimnym, a sporo automatów miałem i w każdym  automacie prawidłowe sprawdzenie oleju odbywa się po rozgrzaniu do temp.roboczej skrzyni biegów nie silnika. zazwyczaj wystarczy 30km jazdy aby rozgrzać skrzynke. Natomiast trzeba przyjąć to co producent zalecił. Ale nowe skrzynie działąją inaczej jak tradycyjne hydrauliczne przekładnie  w których faktycznie na N spada ciśnienie oleju ale nie tak drastycznie, ono nadal jest aby nie uszkodziś skrzyni.To co zacytowałeś to artykuł z neta który nie mówi o konkretnej skrzyni tylko ogólnikowo.

Edytowane przez Mati43 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie producent tak zrobił, a co do N to wszytko zależy jaka jest skrzynia biegów, nie można uogólniać, dla mnie
po to jest automat że mam zapodać D i jazda, po co kombinować z przerzucaniem na N z górki,
na światłach trzymam hamulec, no chyba że mam stać dłużej to wtedy P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to źle... po co wrzucasz na P? skrzynia jest tak zaprojektowania że dopóki nie gasisz motoru masz być na D i zapinanie blokady mija się z celem i przyspiesza zużycie tak jak w starych na N. Ja u siebie mam HOLD i mam gdzieś ale jak jeżdże automatami np. w126 czy w rivierze to nie wrzucam P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz chyba..... ale to już nie mój problem. Poczytaj instrukcje ale takie instrukcje serwisowe użytkowania skrzyń biegów automatycznych danego modelu może zrozumiesz o co mi chodzi:)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.