Skocz do zawartości

Zaczep ze stabilizatorem


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 534
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10.9 będą za twarde, proponuje 8.8 bo wszystkie zaczepy są na takich śrubach są teraz składane.

Moment obrotowy dokręcania 100Nm.

 

Myślę, że właśnie jest dokładnie tak :ok:

Ciekawe, że ja nie spotkałem jakiejkolwiek specyfikacji technicznej AL-KO, która wyraźnie by określała klasę wspomnianych śrub, jedynie numery katalogowe, lecz już nie zgłębiałem, co się pod nimi kryje: np. M 12x80 DIN 931 nr kat. 700 945 lub M 12x75 nr kat. 603 392. Są to śruby dla zaczepów AKS 2000 i 2004 (dla 3004 nie miałem "pod ręką"), ale myślę, że klasa będzie identyczna i przypuszczam, że właśnie 8,8.

Na fotce jest śruba 8,8 na oryginalnym UN 251-S z zaczepem AKS 3004 AL-KO.

 

Na myśl przychodzi mi jeszcze coś. Wspominałem wcześniej, że istnieją dwa różne zaczepy, a mające identyczne oznaczenie rynkowe AKS 3004.

Typowy dla przyczep, o którym mówimy:

 

oraz bardzo podobny, a jednak inny - wzmocniony (ciężarowy, czy jak go tam określić):

 

Ma zupełnie inne parametry, niż wspomniany wcześniej standardowy AKS 3004.

Oto najważniejsze:

 

Wydaje mi się, że śruby "10,9" są przewidziane zwłaszcza dla tego zaczepu.

Często w różnych instrukcjach, firma AL-KO mówi ogólnie o zaczepie AKS 3004, podając jednocześnie rodzaj śrub 8,8 lub 10,9.

Wydaje mi się, że ma na myśli zaczep standardowy (8,8) i zaczep wzmocniony (10,9).

Przy tym rozumowaniu, zgadzałoby się wszystko to, co napisał Kolega "przyczepy-wiola" :ok:

 

P.S.

Tak przyszło mi teraz na myśl :hmm:

Jaka korzyść jest z zamontowania zaczepu na śruby 10,9 mając np. UN przykręcony do dyszla na 8,8 ;)

Dodam jeszcze, że widywałem i na słabszych :o:excl:

 

Też może się komuś przydać:

 

:hej:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

P.S.

Tak przyszło mi teraz na myśl :hmm:

Jaka korzyść jest z zamontowania zaczepu na śruby 10,9 mając np. UN przykręcony do dyszla na 8,8 ;)

Dodam jeszcze, że widywałem i na słabszych :o:excl:

 

 

 

:hej:

 

Krzysiek , UN jest przykręcone do dyszla na cztery śruby a sam zaczep ma tylko dwie.

A odnośnie słabszych to masz rację i dlatego napisałem wyżej ,aby właściciele budek ,którzy są kolejnymi właścicielami sprawdzili jakimi śrubami mają poskręcane podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... UN jest przykręcone do dyszla na cztery śruby a sam zaczep ma tylko dwie.

 

Marek, czyli innymi słowy piszesz, że te cztery przy UN, to mocniej, niż te dwie przy zaczepie :niewiem:

Tam są dwa ramiona dyszla (po dwie śruby na ramię) i dopiero po tym połączeniu przechodzą w jeden element, którym jest rura dla zaczepu. Siły działające na każdą ze śrub zaczepu i UN będą identyczne, dlatego producenci stosują tam śruby o takiej samej wytrzymałości, jak dla zaczepu. Inaczej, można by tam założyć np. cztery 5,6

Stąd, moim zdaniem w zupełności wystarczające dla zaczepu są śruby o parametrach takich, jak fabryczne śruby UN. Skoro większość UN (takie widuję) jest mocowana przy pomocy śrub 8,8 to i dla zaczepu będą odpowiednie takie same. Jeśli będą tylko przy zaczepie 10,9 to będą zbyt mocne, albo przy UN zbyt słabe i na dobrą sprawę należałoby zmienić śruby UN na identyczne, czyli 10,9

IMHO

To tylko moje zdanie w ogólnej dyskusji, a i tak zgadzam się z całokształtem tego, o czym pisałeś.

Jedynie uważam, że jeśli już przy zaczepie ktoś będzie chciał mieć 10,9 to powinien też dać 10,9 przy UN :skromny:

 

... dlatego napisałem wyżej ,aby właściciele budek ,którzy są kolejnymi właścicielami sprawdzili jakimi śrubami mają poskręcane podwozie.

 

To jest bardzo ważna i cenna uwaga :bravo: , bo kto z nowych właścicieli, nie nowych już budek, zadał sobie trud i to sprawdził :niewiem:

To, co napisałeś powinno być jednym z dziesięciu przykazań dla kupujących używaną przyczepę :ok:

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że coś nie jest napisane wcale nie oznacza że wszystkie chwyty dozwolone ;)

Oryginalnie AKS 3004 ma śruby 8.8, Urządzenia najazdowe też przykręcamy śrubami klasy 8.8 do dyszla (robimy to od 17 lat ).

Dla mnie 10.9 jest za twardą śrubą do tego typu połączeń.

 

To oczywiście tylko moja opinia, nie cytuje żadnych katalogów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy warto kupić ten zaczep:

 

http://allegro.pl/zaczep-kulowy-stabilizowany-al-ko-aks-2000-i2256255124.html

 

 

 

Na razie nie mam więcej kaski na takie rzeczy ...... Kupić ten czy w ogóle nie kupować ?

 

Nie znam się za bardzo na tym, ale pewnie będzie trzeba tarczki wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy warto kupić ten zaczep:

 

http://allegro.pl/za...2256255124.html

 

 

 

Na razie nie mam więcej kaski na takie rzeczy ...... Kupić ten czy w ogóle nie kupować ?

 

Nie znam się za bardzo na tym, ale pewnie będzie trzeba tarczki wymienić ?

 

Jeszcze musisz dołożyć 120 zł na nowe klocki i już masz 470 a tu: ZACZEP KULOWY STABILIZOWANY AL-KO AKS 3004 3000KG.

masz najnowszy AKS.Lepiej poczekać i kupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym poczekał i dołożył do nowego - nigdy nie wiadomo co z tą używką było i ,kto jak ją użytkował - a to bardzo ważny element

 

z mojej strony jeszcze pytanie co się dzieje jak taki zaczep trochę smaru dostanie, przez przypadek?

to się jakoś czyści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie wiem czy ojciec przeparkowując przyczepy bez mojej wiedzy bo mu przeszkadzała nie założył aks 2000 na swoja kulę z resztkami smaru?

 

skąd ta obserwacja? - jak jadę nie słyszę charakterystycznych "trzasków" przy skręcaniu jeździe

nie było tego zapewne dużo a wolałbym uniknąć wymiany okładzin

 

czy to się czyści? odtłuszcza?

 

sorki za OT

 

To zależy, w 70% przypadków okładziny nadają się na śmietnik.

Żeby go wyczyścić najlepiej jest rozkręcić elementy składowe i odtłuścić całość, sam korpus można w czymś zanurzyć i zostawić na noc.

 

 

one tego smaru jesli już to nie dostały zbyt dużo - na samym korpusie nie ma śladu - ewentualnie trochę prześlizgały się okładziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzaski nie mają nic wspólnego z obecnością smaru.

Zaczep należy wyczyścić ze smaru i odtłuścić, okładziny najlepiej wymienić skoro ma pracować jak powinien.

Skąd ta obserwacja ? Z naszego serwisu :) Przez ostatnie 3 lata wypuściliśmy kilkaset lawet z AKS i przynajmniej raz w tygodniu się trafi coś do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.