Jump to content
cichy

Zaczep ze stabilizatorem

Recommended Posts

Maras

Przeglądając zdjęcia przyjrzałem się mojemu UN i jest ono przykręcone tak jak u Ciebie Maras, czyli jedna śruba w pionie, druga w poziomie. Rozumiem, że muszę zamówić AKS pod dokładnie takie mocowanie? Wtedy pionowy otwór na śrubę będzie okrągły a nie kwadratowy? Przy okazji możesz dać namiary gdzie udało Ci się go tak tanio kupić?

 

 

 

Dziwne rozwiązanie, guma nachodzi na pionową śrubę przez co się odkształca i wyłazi spod niej smar.

 

Cześć ! chyba mnie nie zrozumiałeś albo ja nie wyrażnie napisałem .

Moja buda (Knaus) jest na podwoziu AL-KO i UN też jest tej firmy a zaczep mam AKS 3004 ,który ma mocowanie dwoma śrubami w poziomie tak jak to przewiduje producent.

U Twojej przyczepie jest podwozie PEITZ i mocowanie zaczepu jest tak jak napisałeś jedną śrubą w pionie a drugą w poziomie takie samo mocowanie jest stosowane w UN KNOTT-a ale z tego co wiem to KNOTT nie ma a przynajmniej do niedawna nie posiadał zaczepu ze stabilizatorem jazdy.

Do tego typu suwadła jakie posiadasz pewnie pasowałby zaczep ze stabilizatorem jazdy WINTERHOFF WS 300 ale ze względu na wiek musisz koniecznie sprawidzić średnicę suwadła oraz rozmieszczenie śrub i o ile nie wystraszy Ciebie cena tego zaczepu.

Widzę nie raz na fotach ,że do tego typu suwadła jakie Ty posiadasz są montowane zaczepy AL-KO AKS 1300 ,zaczep ten jak wcześniej napisałem ma mocowanie na dwie śruby w poziomie (okrągłe otwory) tak jak to przewiduje producent zaczepu. Zaczep ten na końcu korpusu(bliżej mieszka gumowego) posiada taki kwadratowy otwór i właśnie ten otwór jest wykorzystywany do montażu zaczepu ! Tyle tylko ,że jest to IMO druciarstwo, i nigdy do końca nie wiemy czy te mocowanie nam się nie rozsypie w najmniej oczekiwanym momęcie.Napiszę jeszcze raz ,że nigdy nie widziałem aby fabryka w ten sposób mocowała AKS za to widziałem wiele fotek ,nawet na naszym forum ,że mają tak poprzykręcane zaczepy AKS jakby nie było do innego suwadła( inne rozmieszczenie śrub)

Odnośnie mojego zaczepu to nie kupiłem go jakoś tanio bo mam go od nowości z budą .

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podola

Maras przepraszam Cię najmocniej, pomyliłem Twoja wypowiedź z wypowiedzią kolegi Blaszka :(

Wracając do tematu mocowania miałem nadzieję, że stabilizator AL-KO jest dostosowany do większości UN :( Widzę że niestety nie, teraz dopiero zaskoczyłem. Oczywiście nie mam zamiaru montować go na siłę przesz otwory nie przystosowane do tego celu. Na allegro są trzy sztuki WINTERHOFF WS 300 używane w cenie od 150 do 430zł. Myślałem o nowym ale tu widzę 1400zł... ehhh humor przedświąteczny mocno mi się osłabił :( Chyba zostanę przy zakupie używanego i wymienię w nim okładziny na nowe. Tylko kto mi da gwarancje, że zaczep nie jest po wypadku? :(

 

 

EDIT:

Zauważyłem że ten zaczep montowany jest na śruby zamkowe (z podsadzeniem)

jak na tym zdjęciu:

http://allegro.pl/zaczep-winterhoff-ws-300-h-s-i2254839409.html

 

Czyli jeżeli w AL-KO jest otwór kwadratowy od góry to może właśnie po to aby montować go do UN PIETZ przy użyciu śrub zamkowych żeby nie odkształcały gumy, która przychodzi w tym miejscu? Czy przekombinowałem? Rozstaw tych otworów pasuje skoro ludzie to montują, może po prostu używają nieodpowiednich śrub? Może trzeba się odezwać do importera AL-KO czy taki sposób montażu jest przewidziany przez producenta?

Edited by Podola (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Maras przepraszam Cię najmocniej, pomyliłem Twoja wypowiedź z wypowiedzią kolegi Blaszka :(

Wracając do tematu mocowania miałem nadzieję, że stabilizator AL-KO jest dostosowany do większości UN :( Widzę że niestety nie, teraz dopiero zaskoczyłem. Oczywiście nie mam zamiaru montować go na siłę przesz otwory nie przystosowane do tego celu. Na allegro są trzy sztuki WINTERHOFF WS 300 używane w cenie od 150 do 430zł. Myślałem o nowym ale tu widzę 1400zł... ehhh humor przedświąteczny mocno mi się osłabił :( Chyba zostanę przy zakupie używanego i wymienię w nim okładziny na nowe. Tylko kto mi da gwarancje, że zaczep nie jest po wypadku? :(

 

 

EDIT:

Zauważyłem że ten zaczep montowany jest na śruby zamkowe (z podsadzeniem)

jak na tym zdjęciu:

http://allegro.pl/za...2254839409.html

 

Czyli jeżeli w AL-KO jest otwór kwadratowy od góry to może właśnie po to aby montować go do UN PIETZ przy użyciu śrub zamkowych żeby nie odkształcały gumy, która przychodzi w tym miejscu? Czy przekombinowałem? Rozstaw tych otworów pasuje skoro ludzie to montują, może po prostu używają nieodpowiednich śrub? Może trzeba się odezwać do importera AL-KO czy taki sposób montażu jest przewidziany przez producenta?

 

Wątpie w to aby był ten kwadratowy otwór był przewidziany do montażu .Kupując nowy AKS masz w pudełku podkładki o różnej grubości(foto11) po przez które możesz przykrecić zaczep do wielu średnic suwadła .I pewnie jakby przewidział mocowanie przez ten kwadratowy otwór to pewnie podkładki by były inne (pod ten kwadratowy otwór)

 

Teraz kilka słów o zaczepie. Każdy zaczep ma taką ruchomą głowicę odpowiadającą za połączenie z hakiem holowniczym (taki ruchomy dynks,który jest dociskany automatycznie pod hak samochodu ) .Wiekszośc zaczepów ma wskażnik zużycia tego elementu ale aby sprawdzić czy się jeszcze nadaje ten zaczep do jazdy musimy zapiąć go na hak w samochodzie.Bywa tak ,że nasz hak ma już sporo nalatane i jego średnica daleko odbiega od fabrycznej i może być tak ,że zapinając nową przyczepę wskaznik pokazuje nam prawie zużyty zaczep i podczas jazdy mamy stuki . I o ile w używanym zaczepie wymienimy okładziny od stabilizatora jazdy( producent to przewiduje) to już tej wspomnianej głowicy niestety nie wymienia się i taki zaczep nadaje się na złom. Czy warto kupić używany zaczep mimo ,że sprawdzimy po wskazniku ,że jest ok ale do końca nie wiemy o jego przeszłości ? niech sam zainteresowany odpowie sobie na te pytanie.

Laweta ,która zarabia na siebie i lata prawie non stop potrafi "zjechać "nowy zaczep w 10 miesięcy i dodam ,że hak był nowy a sam zaczep nie posiada stabilizatora jazdy wiec jest regularnie smarowany.

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyczepy-wiola

Oryginalnie AKS 1300 ma otwór pionowy kwadratowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podola

Dokładnie ryzyko ogromne przy zakupie używanego :( Nikt nie pwie do czego to służyło i jak długo jeździło. Pewnie możne zregenerować takie urządzenie ale nie sądzę aby było to opłacalne.

 

Przyczepy-Wiola no i właśnie przeglądając instrukcję zauważyłem że służy on do montażu właśnie krzyżowego przy redukcji na średnicę 45mm. Nigdzie nie piszą, że mają zastosowanie tylko przy podzespołach AL-KO.

 

f.gif45 mm: wkładka dystansowa 2,5 mm ┬ę

 

 

 

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sisar

A powiedzcie koledzy tak z praktyki: Taki stabilizator to jakby "ogranicza" wężykowanie (lewo i prawo) i to wszystko, czyli ruchy poziome. A co z ruchami pionowymi tzn. z kołysaniem na dziurach tyłu samochodu w górę i dół ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yogi

sa stabilizatory z 4 okladzinami ciernymi nie widzialem na zywo ale one zabezpieczaja z 4 stron wiec bujanie musi byc mniejsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sisar

Czyli te wszystkie ALKO od 1300 do 3004 pewnie tym się różnią ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmtaxi

Czyli te wszystkie ALKO od 1300 do 3004 pewnie tym się różnią ?

Nie do końca. Różnica w dopuszczalnym uciągu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

A powiedzcie koledzy tak z praktyki: Taki stabilizator to jakby "ogranicza" wężykowanie (lewo i prawo) i to wszystko, czyli ruchy poziome. A co z ruchami pionowymi tzn. z kołysaniem na dziurach tyłu samochodu w górę i dół ?

 

Pomyśl przestrzennie :skromny:

IMHO

W większości zaczepów ze stabilizacją są dwie okładziny główne, dociskane sprężynami talerzowymi do kuli haka.

Tłumią więc każdy ruch na zaczepie i bez znaczenia jest czy góra-dół, czy lewo/prawo, czy jeszcze inaczej (byle w zakresie swobodnego ruchu całej głowicy zaczepu).

 

sa stabilizatory z 4 okladzinami ciernymi nie widzialem na zywo ale one zabezpieczaja z 4 stron wiec bujanie musi byc mniejsze

 

O ile dobrze pamiętam, to tylko najnowszy AKS 3004 posiada cztery okładziny cierne.

To chyba najlepszy z istniejących zaczepów.

Dodatkowo jest chyba niezniszczalny przy normalnej eksploatacji.

Wszystkie okładziny są wymienialne, podobnie jak i wiele innych mogących się zużyć elementów. Głowica nie zużywa się (brak bezpośredniego kontaktu z kulą haka).

Kula jest obejmowana wyłącznie przez dwie b. duże okładziny (przednią i tylną) oraz dwie boczne (okrągłe).

Moim zdaniem, produkt niemal idealny :ok:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Nie do końca. Różnica w dopuszczalnym uciągu.

 

No właśnie, ale i też: max. nacisk na kulę haka, ilość i kształt okładzin, rodzaj zamknięcia (zabezpieczenia), dopuszczalna max. prędkość zestawu (potrzebne jeszcze spełnienie dodatkowych zaleceń, ale to inny temat) itd.

Najczęściej spotykane:

Winterhoff WS 300 - do 2700 kg, max nacisk na kulę 150 kg, 2 okładziny okrągłe, zabezpieczenie dodatkową nakładką, do 100 km/godz., wskaźnik sprzęgu, wskaźnik stanu okładzin

AL-KO AKS 1300 - do 1360 kg, max nacisk na kulę 150 kg, 2 okładziny okrągłe, zabezpieczenie wsuwaną wkładką zamka, do 100 km/godz., wskaźnik sprzęgu, wskaźnik stanu okładzin

AL-KO AKS 2000 - do 2700 kg, max nacisk na kulę 100 kg, 2 okładziny okrągłe, zabezpieczenie wsuwaną wkładką zamka, do 100 km/godz., wskaźnik sprzęgu, 2 wskaźniki stanu okładzin

AL-KO AKS 3004 - do 3000 kg, max nacisk na kulę 150 kg, 4 okładziny (2 okrągłe + 2 "prostokątne"), dedykowane b. mocne zabezpieczenie kopułą Safety Compact, do 100 km/godz., Soft-Dock, wskaźnik sprzęgu, 3 wskaźniki stanu okładzin

AL-KO AKS 3004

wzmocniony - do 3500- kg, max nacisk na kulę 350 kg, 4 okładziny (2 okrągłe + 2 "prostokątne"), dedykowane b. mocne zabezpieczenie kopułą Safety Compact, do 100 km/godz., Soft-Dock, wskaźnik sprzęgu, 3 wskaźniki stanu okładzin

 

:hej:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Taki stabilizator to jakby "ogranicza" wężykowanie (lewo i prawo) i to wszystko, czyli ruchy poziome. A co z ruchami pionowymi tzn. z kołysaniem na dziurach tyłu samochodu w górę i dół ?

 

Tak bardziej obrazowo:

 

;)

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sisar

Czyli generalnie mówiąc warto i powinno to coś złagodzić w ogóle odczuwanie przez auto przyczepy :) Rozumiem, że te ALKO są najpopularniejsze, a z resztą innych nigdzie nie widziałem w sprzedaży...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

... Rozumiem, że te ALKO są najpopularniejsze, a z resztą innych nigdzie nie widziałem w sprzedaży...

 

 

Można powiedzieć ,że AL-KO jest liderem i pewnie najwięcej produkowanych przyczep jest na tym podwoziu.

 

Jak poszukasz to znajdziesz inne "wynalazki", poniżej dwie fotki :

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...