Skocz do zawartości

Zaczep ze stabilizatorem


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

@Maras dzięki za szczegółowy opis. Nie jestem złotą rączką i nie mam zbyt wiele możliwości warszatowych, a jeśli chodzi o bezpeiczeństwo to wolę nie ryzykować. 
@golob dzięki za uświadomienie mnie odnośnie nakładu prac związanych z wymianą.

Planuję ściągnąć osłone, zobaczyć na UN jaki to model, kupię identyczny i sam przekręcę 4 śruby na UN i 2 na zaczepie i pincet zostanie w kieszeni :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 534
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć.

Moja rada. Kup przez Allegro w sklepach handlujących częściami do przyczep kompletne urządzenie najazdowe. Za porządne z obciążeniem 100 kg zapłacisz ok 700 zł. Na bank poradzisz sobie z przekładką i będziesz miał NOWE. Bez ciągania budy po pseudo mechanikach i błagania o termin.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, Zrobiłem zdjęcie tabliczki na UN, ale nadal nie wiem który model ja mam (wyszczególnione są tam dwa). Poniżej zdjęcie.
Obstawiałbym na KF 13
https://allegro.pl/hamulec-najazdowy-zaczep-knott-kf13-750-1300kg-i6854345679.html?fromVariant=6854351754
ale on jest wg tego sprzedawcy 750-1300kg a na tabliczce jest napisane 750-1400 
więc może chodzi o KF20 https://allegro.pl/hamulec-najazdowy-zaczep-knott-kf20-1100-2000kg-i6854351754.html?fromVariant=6854345679
Pomóżcie. Różnica w cenie 90zl nie robi dla mnie znaczenia. Czy w takim wypadku lepiej wziąć ten mocniejszy KF20? 
Moja budka ma DMC 1300, ale biorę pod uwagę to że rzeczywista masa może być np 1350kg.

 

UN Knott.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz do 1400 kg. Po co masz jeździć na granicy możliwości. Zresztą Zugeinrichtung to w tłumaczeniu dyszel więc raczej ten symbol dotyczy rodzaju suwadła.

 

Sprawdź jeszcze rozstaw śrub. Z tego co patrzę to nie wszystkie mają taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, ponieważ w oryginale jest właśnie do 1400 kg. Moim zdaniem masz urządzenie najazdowe "Knott KF13 E", o zakresie (dla przyczep o DMC) 750 - 1400 kg i dopuszczalnym nacisku pionowym 100kg.
Litera "E" jest ważna, ponieważ wskazuje na zakres DMC, więc nie może być np. "13A" lub "13C", musi być "13E". Sprawdzaj to dokładnie, ponieważ spotkałem się z mylącymi opisami sprzedawców. O ile mam dobre dane, to UN ma nast. nr artykułu: Knott 202598.001

Piszesz, że "KF13 E" nie ma, a co to jest :hmm:

https://allegro.pl/knott-hamulec-najazdowy-zaczep-kf13-750-1400kg-i5185222722.html

https://protrailer24.com/urzadzenia-najazdowe/3640-knott-urzadzenie-najazdowe-kf-13-e-750-1400-kg-polaczenie-typu-v-110-120-200-166-mm-ze.html

 

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się do tego UN i mam lepsze zdjęcie.
image.thumb.png.b507309f811c98bcfd43211710d183d0.png

Z tego co poszukałem na allego to nie ma modelu KF 13 typ E. Chyba jutro wyślę zapytanie do KNOTTa 

Mam jeszcze inny problem, a mianowicie moje UN ma od razu uchwyt do koła podporowego. W obecnych UN nie widzę tego :( hmm 
image.thumb.png.f3c013ed010dd1b3d72f13b1de8d96e2.png

I co w takiej sytuacji ? 

A może ktoś z właścicieli Hobby podpowie mi jak ściągnąć osłonę dyszla? Odkręciłem ją, ale nie chce wyjść tzn pod spodem jest taka harmonijka w kształcie V  i jak osłonę ciągnę w stronę zaczepu to harmonijka się klinuje w dyszlu, ale osłona nadal jest pod bakistą. I osłona ani nie idzie w stronę zaczepu anie nie można jej wyciągnąć do góry.  

image.png.95ce75a7b26b9a74da7855200d11239b.png

 

image.png.8a18f4182f70d5661e8e642e83cd41c7.png

Wymiana tego UN miała być prosta i szybka, a tu widzę trochę trudności. 

Edytowane przez Koczaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, KF13E jest niedostępne, ale jest dostępne KF17E  ma te same rozstawy, a różnica jest w zakresie 900 - 1700kg oraz wagi własnej zamiast 15,5kg (KF13E) jest 20,5kg.
Czy ewentualnie mógłbym ten model wyższy potraktować jako zmiennik ?
Czy jednak to 1700 może mieć wpływa na twardość amortyzatora do uruchamiania hamulca?  

http://allegro.pl/urzadzenie-najazdowe-knott-kf17-900-1700kg-i7018864703.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NGVmMTU0OTgtMWI4Ny00MmY5LWI2NDYtYzU3MGUyNDM2YzlkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a83a8e54-5f48-4981-b334-284355667b25#thumb/4

Co do uchwytu na koło to wygląda jakby należało dokupić oddzielnie i tam są chyba dziury montażowe w miejscu gdzie ja mam ten uchwyt.   

Edytowane przez Koczaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem należy przestrzegać parametrów dla zakładanego UN. Chyba nie po to producent wytwarza je dla różnych wartości, aby było bez znaczenia, które się zamontuje. Miałeś od 750 - 1400 i identyczne bym założył. Ponadto, 17-tka jest o 5 kg cięższa, a to oznacza, o 5 kg mniejszą ładowność przedniego schowka, nawet jeśli pozostałe parametry, wymiary itd. uznać za dopuszczalne w tym przypadku.
Piszesz, że "KF13 E" nie ma, a to jaki jest :hmm:

https://allegro.pl/knott-hamulec-najazdowy-zaczep-kf13-750-1400kg-i5185222722.html

https://protrailer24.com/urzadzenia-najazdowe/3640-knott-urzadzenie-najazdowe-kf-13-e-750-1400-kg-polaczenie-typu-v-110-120-200-166-mm-ze.html

PS

Jaką DMC ma Twoja przyczepa?

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłucham Was i tak też uczynię. Zakupię ten model co podałeś i dokupię uchwyt do koła podporowego oddzielnie :)
Pozostanie jeszcze kwestia jak ściągnąć osłonę dyszla, ale z tym się może sam napocę bylebym za wiele nie połamał . 
Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, mam kolejne pytanie odnośnie stanu mojego obecnego UN. Nowe zamówiłem i w tym tyg będę miał. W weekend chciałem wziąć przyczepkę do teścia i tam przełożyć UN i zaczep.  Mam tam warunki do tego i pomoc. Jednak jest to ok 350km i nie wiem czy z takim UN mogę jechać czy raczej nie ryzykować. 
  

image.png.ccd7c955afd533a6f13d15b5d6c39b75.png

To chyba powinno być bardziej nasmarowane. Widać, że amortyzator (to chyba on) jest trochę mokry co oznaczałoby że jednak trochę pracuje.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.

a tak wygląda druga strona 

image.png.b5719037fb57a8877c086f7c1c16e2ca.png

Przyczepka przyjechała z Dani do Białogardu czyli ok 800km i jak ją kupiłem to przyciągnąłem kolejne 400km na tym UN. 
Myślicie, że mógłbym spokojnie i powoli przejechać jeszcze te 350km?  czy absolutnie nie ryzykować i spróbować wymienić u siebie? 

 

 

Edytowane przez Koczaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.