Skocz do zawartości

Zaczep ze stabilizatorem


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Wężykowanie przy 60km/h może być spowodowane nie właściwym załadowaniem przyczepy,za mały nacisk na hak. Możliwe też jest przeładowanie przyczepy i jej masa przekracza dość sporo możliwości holownika.Dodamy do tego pęd powietrza z mijanym tirem i mamy prawdziwy hardcor .

Proponuję zważyć budę ze wszystkimi klamotami (napewno będzie zaskoczenie) i kupić wagę do pomiaru nacisku dyszla na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 534
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Również w ty toku mam zamiar zakupić AKS (dzięki Waszym opiniom). W moim przypadku przyczepka zaczyna niepokojąco miotać samochodem po przekroczeniu 85km/h. Co ciekawe, tylko jak mnie ktoś wyprzedza, gdy mija mnie auto, nawet ciężarówka z naprzeciwka nic takiego nie ma miejsca. Ja się tylko obawiam że nie odkręcę starego zaczepu bo (83r). Czy są jakieś patenty, problemy i niespodzianki z tym związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również w ty toku mam zamiar zakupić AKS (dzięki Waszym opiniom). W moim przypadku przyczepka zaczyna niepokojąco miotać samochodem po przekroczeniu 85km/h. Co ciekawe, tylko jak mnie ktoś wyprzedza, gdy mija mnie auto, nawet ciężarówka z naprzeciwka nic takiego nie ma miejsca. Ja się tylko obawiam że nie odkręcę starego zaczepu bo (83r). Czy są jakieś patenty, problemy i niespodzianki z tym związane?

 

Jeżeli masz zaczep z amortyzatorem gazowym,to przy wybijaniu starych śrub trzeba użyć trzpieni stalowych(są w komplecie w nowym AKS + nowe śruby redukcje i guma),bo jak wybijesz bez tych trzpieni,to amortyzator ci się wysunie i później trzeba użyć trochę siły żeby go wcisnąć i wsadzić śrubę.Te 2 trzpienie to duże ułatwienie.(nawet się rymuje):]

I jeszcze taka rada, jak kupujesz AKS,to bierz 3004.

Trochę droższy( ja kupiłem rok temu za 599+wysyłka,nówka),ale kula haka jest z każdej strony ściśnięta przez okładziny.

I jeszcze nowe śruby trzeba skręcić odpowiednim momentem(jest podany w instrukcji)

Edytowane przez blaszka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że warto napisać o tym ,że przyczepy budowane są na różnych podwoziach i każdy producent ma inne urządzenia najazdowe .Dla przykładu ,Knaus jest na podwoziu AL-KO a Hobby może być na podwoziu PEITZ, BPW a te najnowsze "hobby".

AL-KO w UN ma AKS przykręcany do suwadła dwiema śrubami w poziomie .W Hobby w UN mamy przykręcony zaczep Winterhoff WS 300 który jest przykręcony do suwadła dwiema śrubami jedna w poziomie a druga w pionie.

Dlatego, przed zakupem stabilizatora jazdy należy sprawdzić średnicę suwadła oraz rozmieszczenie śrub.

Zaraz ktoś napisze ,że AKS ma dwa otwory w poziomie a jeden w pionie ,OK tyle tylko ,że ten otwór w pionie jest kwadratowy ! i nigdzie nie widziałem aby producent przez ten otwór mocował zaczep do suwadła. I warto też pamiętać aby taki zaczep przykrecić odpowiednimi śrubami i nakrętkami ,przynajmniej w klasie 8.8 ,kosztują kilka złoty . Bo w tym połączeniu samochód -przyczepa nie można pozwolić sobie na żadne niedbalstwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super koledzy! Dzięki za objaśnienie, już trochę spokojniej podchodzę do tematu. Sprawdzę u szczecińskiego sprzedawcy jak się plasują ceny i trzeba się będzie brać do roboty :)

 

Maras dzięki, faktycznie, u mnie jest PEITZ i śruby dwie w pionie z tego co pamiętam. Zastosuje nowe o dokładnie takich parametrach jak były stare lub takie jak poleca producent. To ważne bo w tym miejscu najważniejsza będzie odporność na ścinanie.

Edytowane przez Podola (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe sruby nie sa koniecznoscia. wystarczy zastosowac klej do gwintow i po problemie

 

Nowe śruby stosuje się po to,że stare mogły dostać naprężeń i po 30 latach to bym ich nie zakładał ponownie bo to nie furmanka i czyjeś życie może zależeć od prawidłowego zamontowania zaczepu. Są urządzenia,gdzie za każdym demontażem trzeba zastosować nową śrubę i zaczep właśnie do nich się zalicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zaczep z amortyzatorem gazowym,

 

Amortyzatory UN mają dwie komory, gazową i olejową.

 

nowe sruby nie sa koniecznoscia. wystarczy zastosowac klej do gwintow i po problemie

 

No daj spokój... nowe nakrętki kosztują z 8zł :niewiem:

 

Myślę,że warto napisać o tym ,że przyczepy budowane są na różnych podwoziach i każdy producent ma inne urządzenia najazdowe .Dla przykładu ,Knaus jest na podwoziu AL-KO a Hobby może być na podwoziu PEITZ, BPW a te najnowsze "hobby".

AL-KO w UN ma AKS przykręcany do suwadła dwiema śrubami w poziomie .W Hobby w UN mamy przykręcony zaczep Winterhoff WS 300 który jest przykręcony do suwadła dwiema śrubami jedna w poziomie a druga w pionie.

Dlatego, przed zakupem stabilizatora jazdy należy sprawdzić średnicę suwadła oraz rozmieszczenie śrub.

Zaraz ktoś napisze ,że AKS ma dwa otwory w poziomie a jeden w pionie ,OK tyle tylko ,że ten otwór w pionie jest kwadratowy ! i nigdzie nie widziałem aby producent przez ten otwór mocował zaczep do suwadła. I warto też pamiętać aby taki zaczep przykrecić odpowiednimi śrubami i nakrętkami ,przynajmniej w klasie 8.8 ,kosztują kilka złoty . Bo w tym połączeniu samochód -przyczepa nie można pozwolić sobie na żadne niedbalstwo .

 

Chciałem coś napisać ale chyba Maras czytasz w moich myślach :)

Nic dodać, nic ująć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie chodzilo o oszczednosci kilku zloty ale ostan srub juz uzytych. sruby z tego co zauwazylem sa klasy 8.8. dokrecane sa z niewijelkim momentem wiec nie sa przeciagniete . onowne ich uzycie jest wiec zasadne. trzeba tylko je zabezpieczyc przed odreceniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, są to nakrętki w większości z wkładką poliamidową w której śruba nacina gwint co zapobiega jej odkręceniu. Są to nakrętki JEDNORAZOWE! Śruby warto dać nowe, to nie tylko przeciągnięcie ale również drgania, szarpnięcia oraz zmęczenie materiału powodują ich pękanie. Klasa 8.8 to nie za mocna śruba ale skoro producent taką przewidział musi wystarczyć. To nie duży koszt a na pewno pozowli jeździć spokojnie, powinny być w zestawie z nowym zaczepem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając zdjęcia przyjrzałem się mojemu UN i jest ono przykręcone tak jak u Ciebie Maras, czyli jedna śruba w pionie, druga w poziomie. Rozumiem, że muszę zamówić AKS pod dokładnie takie mocowanie? Wtedy pionowy otwór na śrubę będzie okrągły a nie kwadratowy? Przy okazji możesz dać namiary gdzie udało Ci się go tak tanio kupić?

 

 

 

Dziwne rozwiązanie, guma nachodzi na pionową śrubę przez co się odkształca i wyłazi spod niej smar.

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.