Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba tylko pamiętać, że jeżdzenie na oleju jadalnym jest nielegalne, ponieważ omija opłatę akcyzy od paliwa!

Opublikowano

tak jeszcze w temacie off'a

 

zapytaj taksowkarzy jak legalnie jezdzic na "frytkach" - nawet im kontrole nie straszne bo prawo dziurawe

Opublikowano

Odpala przy - 25 stopni bo ma nowy akumulator i dodatek do paliwa ;) Inaczej nie byłoby tak wesoło.

 

pkos, to nielegalne raczej z punktu widzenai norm emisji spalin, jak można narzucać akcyzę na odpad powstały wewnątrz Państwa- bo to zużyty olej np. z restauracji ;)

Opublikowano (edytowane)

Akcyza to nie cło! Akcyza to rodzaj podatku. Nakładana jest tak samo na benzynę importowaną jak i wytworzoną w polskich rafineriach. To po prostu rodzaj podatku.Akcyza w Polsce nałożona jest na wszystko co jest paliwem - ten sam olej (ropa) jeśli jest wykorzystywany jako opałowy jest bez akcyzy zaś jako napędowy - z akcyzą. Sprawdzcie w prasie - największe tzw afery paliwowe dotyczą własnie kupowania oleju w rafinerii jako opałowy a potem odsprzedawaniu go do stacji jako napędowy. Aby uniknąc takiej sytuacji olej jest znakowany i ITD sprawdza płyn w zbiornikach samochodów ciężarowych. Poczytajcie na forach dla TIR-owców. http://www.gitd.gov.pl/content/jazda-na-oleju-opalowym-0

Do niedawna był przepis pozwalający rolnikom użytkować bez akcyzy oleje roślinne wytworzone przez siebie (we własnym gospodarstwie) jako napędowe, ale nie wiem czy ten przepis jeszcze istneje. I chyba był jakiś limit na ilość.

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Niestety ale w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, podatkiem tym obłożone jest wszystko co służy do napędzania samochodu:

 

 

Art. 86. 1. Do wyrobów energetycznych, w rozumieniu

ustawy, zalicza się wyroby:

1) objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są

przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;

2) objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704

do 2715;

3) objęte pozycjami CN 2901 i 2902;

4) oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia

syntetycznego, jeżeli są przeznaczone

do celów opałowych lub napędowych;

5) objęte pozycją CN 3403;

6) objęte pozycją CN 3811;

7) objęte pozycją CN 3817;

8) oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97,

jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;

 

9) pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych

do znakowania i barwienia, o którym

mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia,

oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa

silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw

silnikowych ÔÇö bez względu na kod CN;

10) pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem

torfu, przeznaczone do użycia, oferowane

na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe

lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych

ÔÇö bez względu na kod CN.

2. Paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są

wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane

na sprzedaż lub używane do napędu silników

spalinowych.

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Niestety ale w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, podatkiem tym obłożone jest wszystko co służy do napędzania samochodu:

 

dlatego dziwię się tym co tak w mediach się chwalą że jeżdżą na frytkach :-]

 

a swoją drogą jak udowodnią że spaliłem 200L a nie 20L ?

np opłaca akcyzę od 20L legalnie, a reszta na lewo :hmm:

 

w ogóle można legalnie samemu opłacić ?

 

najgorsze że już coraz miej jest aut co pojadą na takiej mieszance :oslabiony:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Post poniżej wszystko wyjaśnia ;)

 

tak jeszcze w temacie off'a

 

zapytaj taksowkarzy jak legalnie jezdzic na "frytkach" - nawet im kontrole nie straszne bo prawo dziurawe

 

 

 

Jak widać da się to jakoś obejść, choć nie jestem zwolennikiem takich działań ;)

Opublikowano (edytowane)

Na razie nie widzę, że da się to obejść - jest tylko info, żeby porozmawiać z taksiarzami. Obawiam się, że jedyna legalna metoda to "na rolnika". Pozostałe to oszustwa - kolorowanie, filtrowanie itp. ODRADZAM !!! NIe róbcie głupstw dla paru złotych oszczędności! Jak chcecie taniej to zainteresujcie się instalacjami gazowymi do diesla - nie wiem czy w Polsce już są, ale w Europie tak. Oczywiście działają inaczej niż w silnikach benzynowych - w dieslu podawana jest mieszanka gazu i ON jednoczesnie. http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/

 

Będzie coraz gorzej z tym olejem, bo dostosowujemy poziom akcyzy w Polsce do wymogów UE i obawiam się, że ON będzie dalej drożał - no chyba, że zacznie spadać EUR do PLN lub crude oil na rynkach światowych (przy obecnych napięciach wokół Iranu to nieprędko).

 

 

a swoją drogą jak udowodnią że spaliłem 200L a nie 20L ?

np opłaca akcyzę od 20L legalnie, a reszta na lewo :hmm:

 

 

Ależ wystarczy 20l, aby obrzydzić Ci skutecznie życie przez kilka lat. Postepowanie administracyjne wszczyna Służba Celna po zawiadomieniu przez Policję lub ITD. Na mandacie się nie skończy. Kary są wysokie i bez dużego przerobu, a może być nawet sprawa sądowa.

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Cena ropy jest bardziej uzależniona od USD niż od EUR, ale bardziej rządzą tym rynki światowe niż kursy walut.

Dla przykładu ceny ON w Europie

 

Polska 5,59

Hiszpania 5,82

Czechy 6,01

Austria 5,89

Niemcy 6,68

Norwegia 8,17

 

Biorąc pod uwagę nasze zarobki, tzn. ile litrów paliwa da się kupić za średnią krajową, to jesteśmy niestety na szarym końcu.

 

Dla poprawy humoru, ceny paliwa z 1997 roku ;)

 

11440_20_500_Ceny-Paliwa-Z-1997.jpg

Edytowane przez przyczepy-wiola (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Ależ wystarczy 20l, aby obrzydzić Ci skutecznie życie przez kilka lat. Postepowanie administracyjne wszczyna Służba Celna po zawiadomieniu przez Policję lub ITD. Na mandacie się nie skończy. Kary są wysokie i bez dużego przerobu, a może być nawet sprawa sądowa.

 

ale właśnie tego nie rozumiem, bo tak jak pisałem, opłacam akcyzę i mogę jeździć -mam papier ?

jak wgląda kontrola "ilości" spalonego oleju ? , cały czas piszę o oleju roślinnym nie opale

 

tak samo kiedyś czytałem opis jak pędzić sobie alkohol który miesza się z benzyną :bzik::-]

 

kiedy na Discovery pokazywali chyba z USA, małą firmę która montuje instalacje do spalanie OR (podgrzewacze)

a także zajmuje się dystrybucją, tzn skupują olej ze smażalni i go "uszlachetniają" do celów spalania w silnikach

a u nas się nie da, gdzie tyle ziemii stoi odłogiem :puk:, niech by 3zł kosztował taki OR, to i tak do starych klekotów by się opłacało lać

Opublikowano

Dopiero pisalem o 1.6 hdi, jeden zdany a nastepny na wymiane, co do zrobienia , polecialy uszczelniacze wtryskow CR.

Opublikowano (edytowane)

Dopiero pisalem o 1.6 hdi, jeden zdany a nastepny na wymiane, co do zrobienia , polecialy uszczelniacze wtryskow CR.

 

Hm piszesz o miedzianych uszczelkach pod wtryskami CR?

W PL to śmieszny koszt takiego uszkodzenia.Wystarczy ściągacz na 100 Pln i po sprawie.

Sama regeneracja wtrysków wszystkich 4 w profesjonalnym zakładzie to w PL 1000 Pln z Gw więc to nie jest jakaś straszna usterka tego silnika ...

Gorzej jak się łańcuch wyciągnie łączący wałki i wyskoczy przez obudowę -> to nawet u nas jest kosztowne i najtaniej szukać drugiego 1.6 HDI;)

Wiadomo , nie od dziś że Dieslem sie tanio jeździ (i mało pali) a drogo naprawia -> czy to diesel z CR, pompo wtryskiem czy pompą wtryskową w każdym z nich usterka była i będzie kosztowna, naprawa wymaga jakiejś wiedzy(a wiedza kosztuje) byle jaki partacz nie poradzi sobie z regeneracja wtrysku czy pompy wtryskowej , a naprawy wymagają drogich urządzeń.

Niestety nowe benzyny z bezpośrednim wtryskiem, turbiną, kompresorami są identycznie drogie w naprawach.

Tylko wolnossące benzyny są tanie w przypadku usterek.

Ja zmieniłem ostatnio auto i miałem porównanie -> importer (ładniej brzmi) miał na placu 4 auta wszystkie GM.

Wsiadłem do Vectry GTS 2.2 benzynowej -> przeleciałem sie z 10 km.

później wsiadłem do 1.9 CDTi 150Km i to samo.

Następnie signum 2.0T

Tak naprawdę tylko 2.0T i 1.9 CDTi jeździło, wrażenie miażdżące wobec wolnossącego niby niesłabego motoru2.2, ale wystarczyło zerknąć na spalanie benzyny w 2.0T i wybór pozostał mi tylko jeden ;)

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.