Skocz do zawartości

Jaki stopień wejściowy?


Don_Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki... mechanizmu nie widać , więc poszukam dalej ...jak znajdę to Ci powiem jak to działa ...jak fabryczny to nie jedyny na świecie

 

 

co do kabelków to ten sygnałowy (krańcowy) daje połączenie do sygnalizowania na pulpicie otwartego stopnia ... cały napęd powinien byc zasilany z aku 2 a nie silnikowego ... tak maja inni. Nie wiem po co chcesz mieć zasilanie przemienne z obu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'Kogut69'

 

co do kabelków to ten sygnałowy (krańcowy) daje połączenie do sygnalizowania na pulpicie otwartego stopnia ... cały napęd powinien byc zasilany z aku 2 a nie silnikowego ... tak maja inni. Nie wiem po co chcesz mieć zasilanie przemienne z obu ?

 

Z tymi dwoma akumulatorami to chyba trochę przesadziłem, ale strasznie podoba mi się idea awaryjnego chowania schodka po ruszeniu samochodem . Opis czegoś podobnego znalazłem tu:

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=2717&highlight=schodek+elektrycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Ja przetestowałem różne stopnie, metalowe podwójne,wysuwane ręcznie i wróciłem do stopnia, który kiedyś kupiłem w Holandii. Zwykły ,plastikowy, kosztował 15 guldenów. Jest najlepszy. Nie wystaje pod podłogą, nie przeszkadza do fartucha,jest lekki,nie uszkodzi mebli w przyczepie,można z niego skorzystać jak z taboretu. Jest to typowy stopień do przyczepy , ma dość szerokie podstawki nóżek nie zapada się w miękkim terenie,jest bardzo stabilny i można go postawić w dowolnym miejscu. Z powodu upływających lat,odnowiłem go lakierem do plastiku i znowu jeździ ze mną, i jest najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak ja mam chyba jakieś trzecie rozwiązanie bo w mechanizmie jest tylko jeden fabryczny wyłącznik krańcowy, który rozłącza się w chwili schowania schodów pod podwoziem. Tak sobie myślę iż może być tak wykombinowane aby po włączeniu stacyjki w samochodzie szło zasilanie na schodek który dostawał by prąd z akumulatora samochodu w konfiguracji na chowanie i włącznik krańcowy kończył by pracę aż do ponownego wysunięcia stopnia. Tak sobie kombinuję ale nie mam pojęcia jak to rozrysować elektrycznie aby jedno urządzenie pracowało przemiennie na dwóch akumulatorach (pokładowym w czasie postoju i samochodowym przy awaryjnym chowaniu stopnia - w razie zapomnienia przed ruszeniem)

 

Jak nic nie wykombinuję to podłączę wg pierwszego schematu a krańcówkę wywalę.

 

Czy masz namiar na jakieś atrapki, puszki czy coś innego w czym można zamontować ten przełącznik wahadłowy a następnie całość przykręcić do ściany ?, czy po prostu muszę w płycie wyrzeźbić taki prostokątny otwór?

 

Jeśli masz tylko jeden wyłącznik krańcowy to może być tak że jest on tylko do załączania jakiejś sygnalizacji na desce rozdzielczej informujący że schodek jest nie w pełni schowany kiedy przekręci się kluczyk w stacyjce. A samo sterowanie zasilaniem odbywa się przeciążeniowo. Czyli kiedy silnik zostanie mocniej obciążony przez opór w pracy mechanizmu osiągawszy jeden z krańcowych stanów schodka.Tak jest przykładowo w sterowaniu szybami w samochodach.Tylko pytanie czy masz schodek z takim układem czy tylko z samym silnikiem, a układ pozostał w tablicy bezpieczników w kamperze , z którego go wymontowano. Pamiętaj że silnik zatrzymany krańcem pracy schodka musi być natychmiast wyłaczony by się nie spalił. Nawet jeśli miał by mechaniczne sprzęgło.

 

Co do samego zamontowania przełacznika na ścianie to proponuje zajdz do jekiegoś sklepu elektronicznego i zapytaj . Takie przełaczniki są różne w różnych wizualnych wersjach i nadrukiem (piktogram) więc może też i jakimiś szyldami lub obudowami do montażu zewnętrznego. Jeśli jednak nic nie znajdziesz to na PW podeślij mi wymiary i adres, a wytnę Ci na frezarce szyld lub kilka z czego tam będziesz chciał.

 

Podłączenie do obu akumulatorów jest możliwe i proste (przewody i dwie diody prostownicze) ale czy nie lepiej podłaczyć tylko do tego akumulatora , które zasila układ auta?

Jeśli będziesz potrzebował to rozrysuje Tobie jak podłaczyć zasilanie schodka by działał (wysuwanie) tylko przy wyłaczonej stacyjce a kiedy przekręcisz kluczyk to się zacznie awaryjnie chować (jeśli nie będzie wcześniej schowany) Do takiego rozwiązania nie usuwaj tej krańcówki , która tam jest bo będzie potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, może ja jeszcze. Koledzy, ten pomysł z awaryjnym chowaniem stopnia, moim zdaniem może być niebezpieczny. Dlaczego? Wyobraźcie sobie sytuację, kiedy nie chcecie nigdzie jechać, ale potrzebujecie (z różnych względów) na chwilę przekręcić kluczyk w stacyjce? Ja osobiście wielokrotnie mam taką sytuację w przypadku przyczepy. Więc przekręcam kluczyk w stacyjce, żeby np. podświetlić sobie kabinę, a w tym czasie ktoś wychodzi z czepki, stawia nogę na stopniu, który w tym momencie się automatycznie chowa! Wypadek gotowy! Przemyślcie koledzy, żebvy potem nie było niepotrzebnych wypadków. Z dwojga złego wolę zniszczenie i uszkodzenie stopnia, niż zniszczenie i uszkodzenie nosa, zębów, czy nie daj Boże poważniejsze głowy w wyniku nieopatrznego schowania stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czy ma ktoś z kolegów pomysł na jakiś estetyczny włącznik do elektrycznego wysuwania i chowania schodka ? , z silnika wychodzą dwa przewody które w zależności od kolejności podłączenia +,- uruchamiają silnik w jedną albo drugą stronę.

 

Hubert, a może dedykowany (ramki też mają). Estetyczny, z piktogramem, łatwy montaż (przykryje nierówności otworu), a cena nie jest wygórowana:

http://www.reimo.com/cgi-bin/r31msvcshop_anzeige.pl?var_hauptpfad=..%2Fr31%2Fvc_reimo%2F&var_selektionsfelder_loeschen=var_te&var_html_folgemaske=r31msvcshop_anzeige.html&var_fa1_select=var_fa1_select||16|&var_sprache_select=var_sprache_select||pl|&var_suchbegriff=82081&x=9&y=7

 

:bzik::hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tylko jeden wyłącznik krańcowy to może być tak że jest on tylko do załączania jakiejś sygnalizacji na desce rozdzielczej informujący że schodek jest nie w pełni schowany kiedy przekręci się kluczyk w stacyjce. A samo sterowanie zasilaniem odbywa się przeciążeniowo. Czyli kiedy silnik zostanie mocniej obciążony przez opór w pracy mechanizmu osiągawszy jeden z krańcowych stanów schodka.Tak jest przykładowo w sterowaniu szybami w samochodach.Tylko pytanie czy masz schodek z takim układem czy tylko z samym silnikiem, a układ pozostał w tablicy bezpieczników w kamperze , z którego go wymontowano. Pamiętaj że silnik zatrzymany krańcem pracy schodka musi być natychmiast wyłaczony by się nie spalił. Nawet jeśli miał by mechaniczne sprzęgło.

 

Co do samego zamontowania przełacznika na ścianie to proponuje zajdz do jekiegoś sklepu elektronicznego i zapytaj . Takie przełaczniki są różne w różnych wizualnych wersjach i nadrukiem (piktogram) więc może też i jakimiś szyldami lub obudowami do montażu zewnętrznego. Jeśli jednak nic nie znajdziesz to na PW podeślij mi wymiary i adres, a wytnę Ci na frezarce szyld lub kilka z czego tam będziesz chciał.

 

Podłączenie do obu akumulatorów jest możliwe i proste (przewody i dwie diody prostownicze) ale czy nie lepiej podłaczyć tylko do tego akumulatora , które zasila układ auta?

Jeśli będziesz potrzebował to rozrysuje Tobie jak podłaczyć zasilanie schodka by działał (wysuwanie) tylko przy wyłaczonej stacyjce a kiedy przekręcisz kluczyk to się zacznie awaryjnie chować (jeśli nie będzie wcześniej schowany) Do takiego rozwiązania nie usuwaj tej krańcówki , która tam jest bo będzie potrzebna.

 

Jak sprawdzić czy w schodku jest układ przeciążeniowy?

co zrobić jak takiego układu nie mam?

Pasjonat jeżeli możesz to rozrysuj układ z tym że biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wypadku opisane przez Michalc3 - układ awaryjnego chowania stopnia chciałbym podłączyć pod przekaźnik który załącza w moim samochodzie układ ładowania akumulatora pokładowego ale dopiero po przegazowaniu silnika pow. 1300 obr/min(moment wzbudzenia alternatora).

 

 

 

Hubert, a może dedykowany (ramki też mają). Estetyczny, z piktogramem, łatwy montaż (przykryje nierówności otworu), a cena nie jest wygórowana:

http://www.reimo.com...f=82081&x=9&y=7

 

:bzik::hej:

 

fajne ale widziałeś coś takiego w jakimś polskim sklepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne ale widziałeś coś takiego w jakimś polskim sklepie?

 

Bez problemu zamówisz, podając nr katalogowy i nazwę np. w AllCampie:

http://www.allcamp.pl/

jest na forum - "szantymen":

forum.karawaning.pl/user/2948-szantymen/http://www.allcamp.pl/

 

Jeśli nie będą mieli, to daj znać.

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy w schodku jest układ przeciążeniowy?

co zrobić jak takiego układu nie mam?

Pasjonat jeżeli możesz to rozrysuj układ z tym że biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wypadku opisane przez Michalc3 - układ awaryjnego chowania stopnia chciałbym podłączyć pod przekaźnik który załącza w moim samochodzie układ ładowania akumulatora pokładowego ale dopiero po przegazowaniu silnika pow. 1300 obr/min(moment wzbudzenia alternatora).

 

Jak sprawdzić czy masz układ przeciążeniowy? Sprawdź czy przewody idą bezpośrednio do silnika. Jeśli tak to nie masz nic.

Jeśli takiego układu nie masz zastosuj układ z dwoma krańcówkami.

Poniżej masz rysunek z przekaźnikiem do podłączenia pod stacyjkę czy co tam chcesz.

Zasada działania jest prosta.

Jeśli przykładowo ze stacyjki cewka przekaźnika otrzyma PLUS (styk ze strzałką na rysunku) to przekaźnik przełączy trzy obwody.

Obwód pierwszy .(automatyczne chowanie stopnia) - styk 2 zewrze się ze stykiem 1

Obwód drugi (odcięcie możliwości wysunięcia stopnia w czasie jazdy) - styk 5 przerwie połączenie ze stykiem 6.

Obwód trzeci przełącza masę - styk 7 przełącza z 9 na 8.

post-8248-0-36557600-1325102559_thumb.jpg

 

Rysując ten układ założyłem że podając plus do styku plusowego w silniczku stopień będzie chowany.

W odwrotnym przypadku trzeba analogicznie odwrócić podłączenie na przełączniku.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo

A co sądzicie o czyś takim http://www.abcfitnes...o_aerobiku.html?

Wydaje się że to fajna rzecz, można regulować wysokość, a poza tym dość szeroki a więc stabilny.

 

Jako pojedynczy stopień, w pewnych zastosowaniach może być OK :ok:

Wszystko zależy od potrzeb :hmm:

Dla mnie jego max. wys. 23 cm. i to, że jest pojedynczy to wada (ale dla mnie) :nono:

Na dodatek jest drogi i b. ciężki (jak na stopień z tworzywa).

Przykład ciekawy, nie przyszło by mi do głowy szukać stopnia do przyczepy w artykułach "Fitness" hehe%281%29.gif:ok:

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiosna wiosna ale od czasu poprzedniego postu już dwa razy budke zmieniłem :bzik:  przy obecnej na dniach będę właśnie instalował rozkładany stopień ;) pewnie gdzieś się o tym jakaś wzmianka trafi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.