Skocz do zawartości

Zdolność samochodu do holowania i rady dot. kupowania


old

Rekomendowane odpowiedzi

warto też szybciej zakręcić kołem i posłuchać czy nie ma silnego szumu,zgrzytów lub trzasków.jeśli są trzeba sprawdzić stan łożyska.rozsypanie się łożyska w drodze na urlop to nic przyjemnego.w samochodzie usłyszymy jadąc podejrzane dźwięki na długo przed ostateczną awarią,w przyczepie nie.dlatego warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może najlepszym rozwiązaniem po zakupie jest wymiana łożysk na nowe? jaki może być koszt takiej operacji?

 

pozdr.

 

old

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może najlepszym rozwiązaniem po zakupie jest wymiana łożysk na nowe? jaki może być koszt takiej operacji?

 

pozdr.

 

old

 

jeśli udałoby Ci się dostać numery owych łożyszk, znaleźć w sklepie z łożyskami a nie od producenta przyczepy czy serwisu to koszt nie będzie wysoki i pewnie sięgnie do 50zł. Napewno warto spróbować rozejrzeć się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw przyczepa z wypozyczalni ? Zobaczysz jak Ci się jeździ z przyczepą i czy taka forma wypoczynku Ci odpowiada. Dodatkowo szukając potem własnej bedziesz wiedział jaki rozmiar potrzebujesz i co z wyposażenia używasz, a co jest zbędne :jump:

Ja tak robię w tym roku. Kupić jest łatwo, a jak np. po jednym wyjeździe stwierdzisz, że chcesz wiekszą to sprzedać będzie znacznie trudniej :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw przyczepa z wypozyczalni ? Zobaczysz jak Ci się jeździ z przyczepą i czy taka forma wypoczynku Ci odpowiada. Dodatkowo szukając potem własnej bedziesz wiedział jaki rozmiar potrzebujesz i co z wyposażenia używasz, a co jest zbędne :jump:

Ja tak robię w tym roku. Kupić jest łatwo, a jak np. po jednym wyjeździe stwierdzisz, że chcesz wiekszą to sprzedać będzie znacznie trudniej :swieca:

 

myślę, że takie cechy jak wielkość, wyposażenie, przedział cenowy to sobie jasno określiłem - pytanie dot. układu jezdnego wzięło się stąd, iż podobnie jak w aucie z drugiej ręki - jak nie jesteś w 100% pewny, że coś co powinno być wymienione nie zostało wymienione to należy bezwzględnie to zrobić - konkretnie wszelkie płyny, rozrząd itp. Zdecydowanie polecam takie działania aby potem nie mieć przykrych niespodzianek w trasie zwłaszcza za granicą. Dlatego tak sobie pomyślałem, że jeżeli koszt wymiany np. łożysk być może jeszcze okładzin w przyczepie nie jest za duży to może warto to zrobić - zwłaszcza, że przyczepa liczy sobie kilkanaście latek.

 

pozdr.

 

old

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli łożysko nie ma luzów ani nie hałasuje przy kręceniu nie ma sensu go wymieniać.wystarczy oczyścić i przesmarować nowym smarem.jeśli nie jesteśmy pewni naszej oceny stanu łożyska wpadnijmy do mechanika na diagnozę.ja kupiłem przyczepę z rocznika 87 i łożyska ma w stanie idealnym.łożysko piasty bez problemu wytzymuje w samochodzie 100tyś km.w przyczepie ze względu na mniejsze obciążenia pewnie więcej.przyczepa z przebiegiem 100 tyś to chyba nieczęsta sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyczepie ze względu na mniejsze obciążenia pewnie więcej.
Właśnie że nie w przyczepie łożyska są bardziej obciążone ze względu na duży nacisk na oś. W samochodzie to ok 400kg a w przyczepie nawet ponad 500kg. Zresztą z tąd zalecane do przyczepy są opony z indeksem C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do niewiadówki też powinienem pomyśleć o oponach z indeksem C ?

 

W niewiadówce nacisk na opone to za Chiny Ludowe nie przekroczy nawet 400kg (z tego co pamiętam to one mają DMC ~550: 550/2=225/oponę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisk na oś to jedno,a obciążenia na łożyskach to drugie.pomyśl co znoszą łożyska piasty kiedy na przykład ostro hamujesz ze 120 km/h,szybko przejeżdżasz przez nierówności lub wchodzisz w ciasny zakręt.nie robi się tego raczej z przyczepką dlatego jej łożyska mniej dostają w skórę.

w samochodzie osobowym nacisk na oś(szczególnie przednią)często przekracza 1000kg.samochód klasy średniej z dieslem ma masę własną ok 1500kg.DMC około 2000.osie są dwie więc wiadomo,że nacisk na przednią(obciążoną silnikiem)przekroczy 1000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

nacisk na oś to jedno,a obciążenia na łożyskach to drugie.pomyśl co znoszą łożyska piasty kiedy na przykład ostro hamujesz ze 120 km/h,szybko przejeżdżasz przez nierówności lub wchodzisz w ciasny zakręt.nie robi się tego raczej z przyczepką dlatego jej łożyska mniej dostają w skórę.
koliber1111, eeeeeee tam :) jak nie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.