Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. czyś

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    Może nie ma sensu szukać. Jako masę własną mogli podać masę zupełnie bazowego modelu, odartego ze wszystkiego, tyle, żeby się dało jechać, a całe wyposażenie dodatkowe szło ładowność, przykładowo: - bez sanek i koła (prawie 30 kg) - bez akumulatora (następne prawie 30 kg - bez stabilizatora (ze zwykłym zaczepem), a to też 2-3 kg, powiedzmy "wypełniacz" do dwóch "prawie" - z mniejszą liczbą okien - bez butli i reduktora Niewykluczone, że było też kilka wariantów zabudowy wnętrza, różniących się wagą. Wreszcie, nie jestem pewny czy wszyscy producenci do MW wliczali takie elementy wyposażenia, jak piec i komin, gdy np. oferowali "w podstawie" możliwość zakupu cepy bez tego, tym bardziej w mniejszych, lżejszych modelach. Dawniej było trochę luzu w kwestii wagi, więc podawano wagę zupełnego "golca" z dok. homologacyjnego.
  3. Zulos

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    Właśnie chciałem pisać o wadze wilgoci...;-) Ale zapas i sanki na 100% nie jest ujęty w MW, jaką podaje producent. MW PRAWIE zawsze dotyczy absolutnego golasa, bez żadnego wyposażenia (nawet np. bez prysznica i zasłonki).
  4. kalapan

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    Jednym słowem - jakby nie patrzeć dalej będę szukał tych swoich 100 kg. Ja rozumiem ze 20 kg różnicy, ale 100 kg to już nie przelewki - tym bardziej gdy budkę na początku odchudziłem o 12 kg rozbierając drzwi przesuwane.Czyli powinienem szukać teraz 112 kg.To trochę dużo. Jak już pisałem - nie wiem tylko czy koło zapasowe i sanki od niego wchodzą w wagę fabryczną.To jednak trochę waży. Ktoś mógłby napisać, że może buda nabrała już ze 100 kg wody w siebie Ale tak nie jest - buda jest sucha jak wiór.
  5. lbuster

    Amortyzator - zakładać czy nie ?

    Dołączę się do tematu. Podczas montażu movera zobaczyłem, że element gumowy od amortyzatora został całkowicie wybity Przeczytałem kilka wątków o amorkach i wiem, że trzeba je wymienić, tym bardziej że cepka i amorki mają już naście lat. Muszę tylko wczołgać się pod przyczepę i wyczytać numer. Kwestia, która mnie irytuje to w jakim czasie aż tak się mogła ta guma wybić? Czy jest to możliwe, że niecały rok temu (10 - 15 tyś km) na poprzednim przeglądzie była OK, czy raczej diagnosta mógł tego po prostu nie zauważyć? Tak czy inaczej, wniosek jest jeden - czasami warto samemu przejrzeć stan podwozia.
  6. poprosimy nas zapisać na rejs statkiem na sobotę 3 osoby. i jeszcze przegląd gazowy poprosimy.
  7. jacekzoo

    I oto jest, nowa przyczepa. LMC 560MDK munsterland

    No więc podobnie jak @Tomii w swojej budzie ja też wymieniłem oringi przy wylocie spalin. Tylko że u mnie są trzy, co się namęczyłem żeby to poskładać to masakra, w ogóle dostępu nie ma ale warto było tam zajrzeć, trochę syfu przez lata się nagromadziło w którymś temacie @Kristofer pisał że w dziesięcioletniej budzie te oringi były tak sparciałe że w rękach się rozpadały. U mnie były całkiem plastyczne, nie odbiegały od nowych. Ale były tak wygniecione na swoje miejsce że nie dałoby rady poskładać tego na starych. Tylko muszę kumpla, instalatora co ma czujnik spalin, poprosić żeby mi obadał czy jednak gdzieś się nie ulatniają spaliny
  8. Today
  9. strus251

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    I racja, nie zauważylem przez telefon że masz wersję Pb. U mnie przy dieslu MW= 1615kg w dowodzie. Właśnie zerknąłem.
  10. Podłącze się pod ten temat, bo zakładać następny to grzech. U mnie też nie poleciała woda z kranu Oczywiście u mnie nie usłyszałem nawet pompki więc winowajcę nie trudno było znaleźć.W pierwszej fazie myślałem, że coś źle podłączyłem, bowiem po zeszłorocznym sezonie natychmiast po przyjeździe pompkę wyjąłem, wysuszyłem i miałem w domu aż do wczorajszego podłączenia. Wyciągnąłem więc pompę i dawaj próbuję na sucho (wiem, wiem , że nie można, ale na krótko da się) i nic - nawet nie drgnęła.Próbowałem od spodu ją rozruszać, ale wyczułem, że łopatki obracały się bardzo ciężko.Wszystkie próby reanimacji spełzły na niczym. Zdziwiło mnie to, bowiem pompka była zupełnie nowa.Stara nawaliła nam w sierpniu zeszłego roku i na trasie zamówiłem nową. Była dosłownie używana 2 tygodnie, po czym jak już pisałem, była wyjęta, osuszona i poszła do domu. Jako , że jestem upierdliwcem musiałem dojść do tego co się stało.Oczywiście nie ma innej metody jak wkręcenie w imadło i poczęstowanie jej przecinakiem i młotkiem. I teraz obraz rzeczywistości - jak wygląda towar wyprodukowany dla karawaningowców po 2 tygodniowym użyciu. Oceńcie sami : Pacjentka na stole to pompka o oznaczeniu MAAS 15, kupiona na allegro ( jest tam ich pełno). Tym wpisem chciałem ostrzec innych przed kupnem tego szajsu - szkoda kasy. Zgubiłem kwitek kupna, bo zakupiłem w trasie, tak pewnie bym ścierwo reklamował.
  11. Skalniak71

    Wymiana reduktora gazowego

    P.s. Ktoś wie jakie opcje ma ten reduktor? Czytam o monocontrol ale on ma jeszcze jakiś korpus pod reduktorem, wydaje mi się że to może być bardziej zaawansowany reduktor niż mój (chyba już niedostępny)
  12. marshall28

    Regulator MPPT ustawienia

    Grunt to nie brać do głowy,kupiłem nowy Aku tamten był i tak za mały.Teraz przynajmniej wiem że odczyty na wyświetlaczu to tylko podgląd ,który nie urzeczywistnia tego co jest faktycznie.Widocznie ten typ tak ma...
  13. Skalniak71

    Wymiana reduktora gazowego

    U mnie wygląda to jak na zdjęciu. Wydaje się porządnie wykonane gorzej z długością węża. Mógłby być z 20cm dłuższy.
  14. jacekzoo

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    Teoria... ja przez 10 lat miałem tylko jedną kontrolę wagi i to przypadkiem przy otwarciu nowego punktu gdzie była nowa waga ze świeżą homologacją. Jakbym nie miał to mandat i konieczność zrobienia. Jakby ktoś chciał można bez problemu na tym wałki robić i to mandat nie jest jakoś wygórowany http://www.gum.com.pl/kompedium-metrologiczne/kara-za-brak-legalizacji-na-jakiej-podstawie-sa-nakladane/ te 500zl na takim składzie opału mogą sobie odbić na jednym transporcie
  15. kalapan

    Regulator MPPT ustawienia

    Trochę mnie to dziwi, ale zaznaczam tylko trochę. Mam ten sam regulator i aż takiego skoku nie zauważyłem. U mnie dzieje się podobnie, ale po wjeździe do garażu, czy rzeczywiście jak słońce zajdzie natychmiast pokazuje mi spadek, ale do 13V. Niżej raczej się nie zdarza.Też mnie to z początku martwiło, ale podczas biwakowania nigdy mi prądu nie zabrakło mimo telewizora, dekodera polsatu i innych sprzętów.Nawet w pochmurne dni napięcie nie spadło mi przed spaniem poniżej 12,3V, mimo dość ostrego poboru. Nawet dzisiaj - budka stała trochę na słońcu , regulator praktycznie już nie puszczał ładowania, było coś koło 0.2A tylko. Teraz wjechałem do garażu i oczywiście spadek , ale jak zwykle do 13V. Mam ten sam regulator, tylko zamontowany pod łóżkiem, dlatego dodatkowo mam wyświetlacz na szafce żeby widzieć co się dzieje. Tyle mi pokazuje w tej chwili, a buda stoi w garażu, a niby powinien pokazywać pełne naładowanie akumulatora.
  16. ... z lekką modyfikacją co by dobrze leżało
  17. kojus

    Nasz Wilczek

    Mały gadżet
  18. Wygląda jak u-lock do roweru
  19. Pjoter

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    A to u mnie już na starcie brzydal jest cięższy o 100kg
  20. kalapan

    mocowanie butli gazowej

    Butli się nie zmienia codziennie, więc nie zależało mi na tym.W pierwszej fazie chciałem tak zrobić, ale te uszka przy śrubie musiały by być dłuższe, bo inaczej motylka bym nie przekręcił. Jak były dłuższe to przy dokręcaniu się wyginały i nie mogłem butli porządnie dokręcić - sprawdzałem to. A tak to raz nawet na miesiąc wezmę te dwa klucze do ręki i śrubkę odkręcę, korona mi z głowy nie spadnie
  21. Kvasir

    Święta Wielkanocne

    Witam czy ktos juz dotarl na camp66?? Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  22. kalapan

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    No niestety nie masz racji, ja jestem upierdliwcem do bólu i jak coś podaję, to musi to się zgadzać, innej opcji nie ma Mój Felix waży w/g fabryki 1490kg i to ma wbite w dowodzie. Na dodatek mam nawet wyjęte wszystkie 3 zagłówki z tyłu, bo coś przewoziłem i musiałem siedzenia poskładać. W aucie prócz koła zapasowego, gaśnicy i apteczki nie mam nic, może dodatkowo leżą gumy pod nogami. Wszystko wyjąłem jak na wagę jechałem (bagażnik puściutki). Więc waga auta dokładnie 1500 kg się zgadza (sprawdzałem to już kiedyś). X-trail diesel waży pewnie więcej - ja mam benzyniaka.
  23. Proszę jeszcze o dopisanie na statek 2 osób z załogi Beadia
  24. lbuster

    Regulator MPPT ustawienia

    Wydaje mi się, że regulatory Tracer mają w sobie pewną "inteligencję" i badają maksymalne napięcie na AKU oraz minimalne dopuszczalne dla wybranego typu AKU i robią prosty schemat: 100% 75% 50% 25% 0% 14V 13,2V 12,5V 11,7V 11V Tak więc jak panel ładuje to będzie 14V i 100% naładowania a po zachodzie słońca zawsze będzie mniej niż 100% naładowania. Trzeba się do tego przyzwyczaić i już Oczywiście dane z czapy wzięte, chodzi o zasadę.
  25. Czy orientujecie się jak to jest z transportem z Kempingów na wybrzeżu(np. Ca'Savio) do portu Punta Sabioni w okresie majówkowym? W sezonie wiem, że niektóre kempingi mają swój transport. Ale czy w majówkę działa lub czy jest tam jakaś komunikacja miejska, którą można docierać do portu?
  26. Misio

    Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

    Czas rozregulowanych wag już raczej minął... Teraz musi być legalizacja o roku... A różnice wagi auta w zależności od wyposażenia (dodatkowego czy silnika) potrafi być kolosalna...
  27. Zmajstrowałem sobie w wolnej chwili takie zabezpieczenie zaczepu
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...