Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. kalapan

    Naprawa instalacji 12V

    Ktoś to wyrzeźbił bóg wie z czego w obudowie po starym zasilaczu komputerowym.Oczywiście drewniane dodatki to kpina z elektroniki, brak tylko jeszcze wyściółki z papieru toaletowego. Masakra... Przyznać trzeba ludzie mają talent Ale stare przysłowie mówi - Polak potrafi
  3. janekorka

    Jednodniowe wypady z przyczepą

    Witam. W niedzielę 19.06.2019 udalo mi sie wyrwac na kilkugodzinny wyjazd nad J. Roznowskie. Żona lekko przeziebiona, wiec nie jechala, mlodszego syn zostal z mają, a Krzysiu pojechal ze mną. Decyzja o wyjezdzie zapadla pozno bo o 11.00. 45 minut trwalo pakowanie i podpiecie przyczepy. W koncu wyruszyliśmy. Z Bochni do Gródka nie jest daleko, okolo 60km. Na miejscu byliśmy o 13.45. Na szczescie pogoda dopisala. O 15.00 poszliśmy do kościoła, Pozniej na lody. Po slodkosciach trzeba było pobudowac zamki z piasku z synem. Nie mogl sie doczekac kiedy z nim je pobuduje, a ja nie moglem sie doczekac kiedy Krzysiu poplywa że mną kajakiem. O 19.00 w koncu zaczelismy plynąć... jedno kółko wokół małpiej wyspy. Krótko, ale było wspaniale. O 20.40 wyjechaliśmy z Gródka. To byl swietny wyjazd, mam nadzieję że nadtępny bedzie w pełnym składzie.
  4. Kristofer

    Wymiana najazdu

    Gdyby tak łatwo można by zamieniać UN między sobą, to wystarczyłyby dwa, trzy modele na rynku, a jest ich cała masa. UN jest jednym z ważniejszych elementów przyczepy mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Producent dobiera UN do typu ramy, dmc przyczepy, rozmiaru i kąta ramion dyszla (rozstaw śrub), a przede wszystkim do typu układu hamulcowego (tarcze kotwiczne, bębny itd) - odpowiednio dopasowany skok suwadła, oraz hamulca awaryjnego, czyli wszystkie związane z tym regulacje itd. Guma (zderzak) suwadła, to ok. 20 zł., korpus 168 zł. (najtańszy, jaki udało mi się znaleźć) i amortyzator 171 zł. Nie sądzę, aby suwadło było do wymiany, więc całkowity koszt elementów, to ok. 360 zł. Reszta, to własna praca, a w tym przypadku nie widzę nic skomplikowanego. Masz większość niezbędnych informacji. Już napisałem, co o tym myślę. Jeśli chcesz kombinować, to Twój wybór i nie wiem, co z tego wyjdzie Podałem Ci wszystko na tacy - zrobisz, jak zechcesz - powodzenia. IMHO
  5. Today
  6. chris_66

    Naprawa instalacji 12V

    To szare to mostek prostowniczy. Czyli cztery diody. Ja bym całość wyrzucił i dał nowy zasilacz do ledów, taki ze 100W żeby było na zapas. Bo to co jest na zdjęciu to jakaś kpina i rzeźba w g00wnie. Może przemyśl co chcesz i co masz i zrób wszystko solidnie i od nowa, chwila zabawy i spokojna głowa. To szare to mostek prostowniczy. Czyli cztery diody. Ja bym całość wyrzucił i dał nowy zasilacz do ledów, taki ze 100W żeby było na zapas. Bo to co jest na zdjęciu to jakaś kpina i rzeźba w g00wnie. Może przemyśl co chcesz i co masz i zrób wszystko solidnie i od nowa, chwila zabawy i spokojna głowa.
  7. kalapan

    Przyczepa na blachach z DK ...

    To niech sprzedający ją zarejestruje na siebie, a Ty ją od niego odkup.Tak robi wielu handlarzy.
  8. Cathay

    Ceny paliw

    4.99 za ON w POZ.
  9. kalapan

    Naprawa instalacji 12V

    Strach się bać coś takiego używać - ktoś odwalił niezłą samoróbę U mnie już by to leciało przez okno...
  10. bogumillasinski

    Przyczepa na blachach z DK ...

    Ale się tu wysypało postów Dziękuję wszystkim za tak burzliwą wymianę informacji choć nie podobają mi się "wycieczki personalne" wobec osób posiadających "zdanie odmienne". Spotkałem się dziś ponownie ze sprzedającym na kolejne oględziny (tym razem rodzinne) przyczepy i mam nowe informacje i przemyślenia w temacie. Sytuacja własnościowa przyczepy po rozmowie ze sprzedającym nie jest dla mnie zupełnie jasna. Dostałem informację, że przyczepa została wyrejestrowana w DK, te tablice, które na niej wiszą są jakoś dorabiane aby można się było przejechać u nas. Sprzedający kupił ją od duńskich handlarzy. Umowa ma być po polsku ale nie na niego tylko na jakiegoś duńczyka (trudno stwierdzić po rozmowie czy to ostani sprzedający, czy handlarz ...), który się oczywiście nie pojawi aby się podpisać "in person". Podczas tej dyskusji stwierdziłem, że taki układ mi nie odpowiada i że byłbym zainteresowany tą przyczepą, gdybym mógł ją kupić normalnie w Polsce z polską umową. Opcja taka się pojawiła, że niby można to przeprowadzić przez firmę jakiegoś kuzyna i wówczas ja kupuję przyczepę na fakturę vat-marża ... Ta informacja sprowokowała mnie do dalszego zastanawiania się nad tą całą sytuacją. Pamiętajcie, że jako kupujący chciałbym aby transakcja była dla mnie jak najbezpieczniejsza zarówno pod kątem przedmiotu (i tu wszystko zależy ode mnie jak dobrze i prawidłowo jestem w stanie ocenić tą przyczepę) jak i formalnym. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad tym, że skoro "kuzyn" nie widzi problemu w tym aby kupić ją na siebie, zarejestrować i następnie sprzedać ją mnie, to może to jest OK dla mnie? No i nie jestem pewien. Jeżeli coś kiedyś, gdzieś wyjdzie, że jednak z tą umową DK-PL jest coś nie teges, to "kuzyna" kłopot ... hmmm no ale po przyczepę przyjdą do mnie i pomimo tego, że ja dokonam prawidłowej transakcji w PL to i tak pozostanę bez przyczepy ... Tak sądzę ... Czy mam rację? To jeszcze skłoniło mnie do zastanowienia się nad innymi przypadkami. Tutaj wiem co się dzieje już na tym etapie. Jest jednak cała masa ofert od innych handlarzy, którzy przecież sprowadzają przyczepy zza granicy. I w takich przypadkach nie wiesz, czy przyczepa, która jest zarejestrowana w Polsce i którą kupiłeś na normalną fakturę nie ma jakiś wad związanych ze wcześniejszymi transakcjami. Czy istnieje jakiś sposób aby to sprawdzić i się przed tym zabezpieczyć? Myślę, że dobrze byłoby rozwinąć ten wątek w tym kierunku, gdyż pierwotna kwestia nie pozostawia raczej wątpliwości. Każdy jednak samodzielnie ocenia ryzyka i podejmuje decyzje. Ja się na takie ryzyko (podpisania umowy na niewidzialnego obcokrajowca) nie jestem w stanie zgodzić. Nad podpisaniem umowy, w sytuacji kiedy ktoś inny ją zarejestruje jako pierwszy się jeszcze zastanawiam. P.S. Wiem, że sprzedający jest świadomy tego wątku na forum i pozdrawiam go serdecznie Personalnie nic nie mam a spotkania były bardzo przyjemne. Przyczepy wyglądają bardzo dobrze, są czyste i atrakcyjne.
  11. Teodor2424

    Wymiana najazdu

    Różnica cenowa jest kolosalna jeżeli brać pod uwagę oryginalne UN 150v i część zmienną korpusu, ale jeżeli brać pod uwagę UN 161s to ta różnica już nie jest taka pozwalająca. A mam wszystko oryginalne i nowe. W moim pewnie żywot dokończył także amorek, do tego gumowy odbojnik a jak tloczysko będzie również do wymiany? Gra nie warta świeczki. Tylko czy ten UN 161s od alko podejdzie do mojej ramy? No i napewno nie będzie pasował z osłoną na dyszel ale to nie problem. PS ja mam na 100% ta wersje po 2000r bo zauważyłem że mam przy ręcznym właśnie taką dużą sprężynę
  12. Cathay

    Gdzie nad morze w 2019?

    W Dziwnowie! Nie Dziwnówku
  13. Kristofer

    Wymiana najazdu

    Urządzenia najazdowe mają różne parametry i jeśli jest to możliwe, to stosuje się oryginał, jaki zastosował producent. Z pewnością czymś to było podyktowane, że jest takie, a nie inne. Jak już wspominałem, ten typ nie jest zbytnio popularny i dlatego być może jest dosyć drogi. Cena jest w "ojro". W Polsce może być nieznacznie tańsze, ale nawet jeśli, to raczej nie będzie to spektakularna różnica. Nr ETi Twojego UN, to 811298 To jest najbardziej istotna informacja, na podstawie której powinieneś szukać części do swojego UN. Nr 811298 jest tożsamy z obecnie produkowanym 811610 i tu jest pewien dylemat, ponieważ w informacjach i katalogach, które posiadam, dla Twojego UN (od 06/2000 r.) korpus suwadła powinien mieć nr kat. 1351210, a dla UN do 06/2000r. nr 690180. Wynika z tego, że korpusy mogą się różnić (różne numery katalogowe), choć nie jest to pewne. Spójrz na te dwie wersje: Szukając korpusu, który powinien być w Twoim UN, nie można takiego znaleźć, natomiast jest dostępny korpus, o nr kat. 690180, dla którego są podawane nast. dane: Versandgewicht 2,1 kg Al-Ko Lagerkartusche - Lagerbuchse für Alko Auflaufbremse Typ 150V und 200V Versandgewicht 2,1 kg für Zugstangen-Durchmesser Ø 50 mm Gesamtlänge 245 mm mit 2 Bohrungen M10 im Abstand von 200 mm 690178 wird verwendet in: (używany jest w) 811245, 811246, 811273, 811274, 811289, 811290, 811298, 811299, 811611 Informacje trochę sprzeczne, ale wynika z nich, że korpus pasuje zarówno do UN sprzed 06/2000, jak i po 06/2000. Być może faktycznie w tych UN korpusy są teraz zamienne, a różnice są tylko w innych elementach tych UN Mimo wszystko, różnica w cenie pomiędzy kompletnym UN, a samym korpusem jest kolosalna, dlatego na Twoim miejscu kupiłbym korpus i zrobiłbym to samodzielnie.
  14. Myslalem o tym, ale czy dam rade z przyczepa 7,5 na 2,5:)?
  15. filipert

    Naprawa instalacji 12V

    Rozebralem mój zasilacz aby wiedzieć jaki prąd mogę ciągnąć z niego. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu i ocenę tego zestawu. Jak na razie dobrze się sprawował przez kilka wyjazdów. Czy 60 VA oznacza że maksymalnie mogę załączyć urządzeń na 60W? I nie wiem co to ta szara kostka przez którą płynie prąd ...
  16. Droga Braci Karawaningowa, Nie wiem, czy to dobre miejsce na taki post, adminów proszę o wyrozumiałość i w razie czego, poinstruowanie, gdzie mogę zamieścić ogłoszenie. Jakiś czas temu zalogowałam się na forum, bo spontanicznie, po pierwszych w życiu wakacjach z przyczepą zaczęłam przeglądać ogłoszenia z przyczepami na Ebayu :) Ale trochę ostudziliście mój zapał, za co dziękuję. Nie mielibyśmy gdzie trzymać przyczepy (mieszkamy w Wawie) Jednak bakcyla złapaliśmy, bo chcemy wybrać się w tym roku po raz kolejny w podróż z przyczepką (i rowerami). Tym razem na północ (Szwecja, Norwegia) - w drugiej połowie lipca. Poszukujemy jakiejś fajnej wypożyczalni z wybrzeża lub północno-zachodniej Polski. A może ktoś z Was wypożyczyłby nam przyczepę na 2 tygodnie (2 połowa lipca)? Jest nas troje: Ja, mąż i syn lat 8, zmieścimy się w trzyosobowej. Jesteśmy dość świeżymi entuzjastami przyczep - ale przygodę zaczęliśmy dość intensywnie - w ubiegłym roku objechaliśmy wraz z wypożyczoną angielką Czechy, Austrię i Węgry. O przyczepę obiecujemy bardzo dbać :) Mąż jest arcyostrożnym kierowcą.
  17. bw81

    Jaka antenę DVBT ?

    Mam Telmor Digit Activia i nie zdażyło mi się jeszcze żebym nie łapał sygnału. Mogę śmiało polecić.
  18. Teodor2424

    Wymiana najazdu

    Jeżeli to jest w euro to cena powala Ciekawe dlaczego nie mógłbym tak jak inni koledzy na forum zakupić kompletu w granicach 700zl i zaadaptować do mojej ramy? Chyba jakieś jeszcze UN powinno pasować. A z drugiej strony jaką ja mam do końca ramę to sam nie wiem.
  19. Maras

    Jaka antenę DVBT ?

    I na czym się skończyło ?
  20. jacek00

    Kemping okolice Góry Kalwarii

    Bliżej jest Warka
  21. Och, jak ja bym policjanta po łapach całował gdyby pewnego dnia w 2010 roku zechciał mi taki fajny mandacik wypisać. Co to by była za radość!
  22. Łza Włóczynutka

    Przejazd przez Szwajcarię

    Ja bym w takim wypadku pojechał przez gebelsówek, drogą nr 31 - tylko 30 km więcej.
  23. Kristofer

    Wymiana najazdu

    Będzie pasować ten typ, który masz, czyli AL-KO 150 V Pomijając trudność w jego zdobyciu (raczej na zamówienie), to nie jestem pewien, czy zdajesz sobie sprawę, jaki jest koszt tego UN https://www.mammuth.nl/oploopremmen-en-onderdelen/oploopremmen-kompleet/al-ko/150-v Moim zdaniem, samemu możesz zrobić wszystko, a przypuszczam, że wystarczy wymienić sam korpus
  24. danielpoz

    Jaka antenę DVBT ?

    Telmor to też średnio działa w przyczepie. Przetestowałem i zrezygnowałem.
  25. Benior

    Diagności i przeglądy

    Całkiem niedawno odebrałem cytrynę spacetourer, kupiłem na 5 osób i tyle mam foteli. Bardzo chciałem mieć w dowodzie rejestracyjnym 5 osób tak jak jest stan faktyczny. Jednak wyciąg z homologacji jest na 8 osób i tego nie chcą zmienić. Czyli obecnie w dowodzie mam 8 miejsc.
  26. Teodor2424

    Wymiana najazdu

    Rok prod 2004. Chce wymienić całe bo niechce mi się babrać z naprawa która też będzie kosztowała a nie zależy mi na 100 czy 200zl oszczędności w zamian za całą nowość. Co do tej mojej ramy będzie pasowało z nowych UN?
  27. Teodor2424

    Wtyczka w przyczepie angielskiej

    I jak poradziłeś sobie z tą wtyczką 13pin? Ja mam tą samą przejściówkę i wszystko mi działa ale lodówka nie chodzi na 12v podczas jazdy. Sprawdzałem miernikiem te wszystkie połączenia wg rozpiski i przejściówka wydaje się być ok, ale w rozpisce są trochę skomplikowane masy "dla obwodów", to tego muszą /nie muszą być zwarte po stronie przyczepy.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...