Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Wszystko jest dobrze w optymalnych warunkach, ale jest zbyt dużo zmiennych, przy zaistnieniu których przy 120+ i wyprzedzaniu TIRa coś może pójść nie tak...
  3. marek230482

    Kombinat - budowa przyczepy plandekowej na bazie towarowej

    Plandeka skleja się wierzchnią warstwą (tą powłoką) która Ci się oderwie z czasem. Musiałbyś się przetapiać do tego rdzennego materiału. Poczytaj o materiałach na pokrowce samochodowe.
  4. bartezoz

    klima podlogowa

    Na temat halasu wypowiem sie po sezonie poki co brak doswiadczen
  5. jacek00

    klima podlogowa

    Ja też mam Dometica ale nie powiedziałbym, że jej wewnątrz nie słychać [emoji16]
  6. bartezoz

    klima podlogowa

    Wybralem podlogowa ze wzgledu na to iz nie chcialem tracic otworow dachowych (swietlikow) i zupelnie nie chcialem ingerowac w konstrukcje dachu tworzac nowy. Mialem tez wolne miejsce pod laweczka przy kafetterii (uklad 542pk) i mysle iz lepiej miec ciezar przy podlodze tuz za nadkolem niz na dachu. Postanowilem wykorzystac 3 strumienie i rozprowadzic zimne powietrze: ostatecznie sa dwa otwory wlasnie przy kafeteri po dwoch stronach laweczki oraz jeden w sypialni.
  7. chris_66

    Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?

    też zauważyłem, że wyprzedzanie tirów nie stanowi problemu, powietrze nie przeszkadza gorzej jest przy ekranach, tu potrafi trochę namieszać ewentualnie jak w tunelu wyprzedzamy albo nas wyprzedzają, efekt czopka w rurce działa bardzo wyraźnie na obie strony manewru
  8. VeneziaR od via Milano (główna aleja, przy której jest aquapark) wgłąb, tzn. w stronę morza - loteria i większa szansa na stanie ze szczątkowym, lekkim cieniem, niż głęboki cień. Nie, żeby drzew (drzewek) nie było, ale nie ma tam drzew dających głęboki i stały cień, przy czym znacznie lepiej jest na pierwszym fragmencie (parcele od 1971 do 2804 niż na części z parcelami od 3210 do 3357). Natomiast część między via Napoli i via Venezia, a via Roma - z tego co pamiętam - z większą szansą na cień. Ja ostatnio stałem w ostatnim rzędzie od DogCampu i miałem szczątkowy cień od jednego drzewka na parceli. Wszystkie noce bez klimy były wporzo, poza jedną, podczas której temepratura nie spadła poniżej 30 stopni przy zerowym ruchu powietrza;-) Na drugim krańcu był pobyt - też w tamtym roku - na kempie na Chorwacji, gdzie był taki cień, że musieliśmy w ciągu dnia włączać światła w cepce;-)
  9. Today
  10. maarec

    klima podlogowa

    Darek, Ty masz chyba dometica, inny produkt.
  11. Szczerze? Przy wyprzedzaniu z taką różnicą prędkości ten pęd powietrza praktycznie nie wpływa na zestaw. Trzymać się blisko lewej krawędzi z wciśniętym gazem aby to auto rządziło budką, przy zwalnianiu bywa odwrotnie. Owszem, jak zza ciężarówki będzie huragan od boku to będzie groźnie.
  12. adaml61

    Prośba o ocenę i opinię

    Mialem sfifta z tego samego roku , była fajna puki jeżdziła po dobrych drogach . Jak dostała dziur to się porozłaziła .Rozebrałem do remontu i szok , sprzedałem rozgrzebaną . W tej przyczepie meble są elementem nośnym . Zamocowane są na blachy stalowe zatopione w styropianie , wszystkie przerdzewiałe . Nie myśl że ta będzie miała inaczej , drewno jest tylko w okół okien , to jest blacha , styropian i sklejka , ,
  13. Panowie i Panie (choć te chyba nie biorą udziału w dyskusji;-). Jeśli już piszecie żółtodziobowi (bez negatywnych konotacji @Dedis), że może śmigać bądź ile jak ma dobrze sparowany, wyażony zestaw, etc., to należy zwrócić uwagę na wszystkie zagrożenia związane z taką jazdą. Nie mówię, że to głupota jeżdzić z budką 120+ (choć to głupota;-), bo w takiej Francji na ten przykład - jest to nawet zgodne z prawem (czy było? coś się zmieniło? chyba nie...), ale przy takiej jeździe nawet najlepiej sparowanym zestawem z mega holownikiem trzeba się liczyć z tym, że koniec jazdy może się czaić za każdym kolejnym słupkiem. Poza licznymi innymi zagrożeniami z mojego doświadczenia bodaj naistotniejszym przy takich prędkościach jest wyprzedzanie TIRów przy dużej różnicy prędkości. Zakłądając, że lecimy 120 z budką i wyprzedzamy TIRa jadącego 90 mamy 30 km różnicy, a to jest baaardzo dużo i wyjście zza TIRa przy takiej różnicy prędkości może wyprowadzić każdy zestaw z równowagi. Moim skromnym zdaniem NIE MOŻNA wyprzedzać TIRa przy takiej różnicy prędkości - tzn. trzeba ciut zwolnić zrównując się z nim i jak pojawia się efekt zasysania przy wyjściu przed TIRa znowu przyspieszyć. Ale przejście obok niego na pełnej prędkości przy takiej różnicy to głupota... No, może w optymalnych warunkach, ale nigdy nie wiemy, czy te warunki na każdym odcinku drogi będą optymalne, bo wystarczy, że dojdzie do tego mały jakiś boczny podmuch i już gotowe. Oczywiście wielu z Was może się ze mną nie zgodzić - jak mam mega holownik to but i nic mnie nie ruszy. Może tak i jest - ale jak porządnie zassie cepkę, to nawet mega holownik nie wyprowadzi... Zauważcie, że większość filmików w internetach z kraksami zestawów pochodzi właśnie od kamerek w TIRach (tudzież innych wyprzedzanych samochodach) i dokumentuje właśnie co się dzieje przy brawurowym wyprzedzaniu zestawem przez zawirowania jakie towarzyszą wyprzedzaniu TIRa. Taka moja mała dygresja - można jechać różnie, ale trzeba mieć świadomość zagrożeń... Nie na darmo w większości krajów prędkość zestawu na autostradzie to 80 km/h. I żeby była jasność - ja też jeżdżę szybciej niż TIRy - ok. 95 km/h (90-100), ale jak warunki się pogarszają to bywa, że i wolniej od nich.
  14. maarec

    Kamping union lido w cavallino .

    Parcele Venezia są z małymi drzewami, cienia tam jak na lekarstwo. Blisko do aquaparku. Ogółem było tam w czerwcu bardzo gorąco, bez klimy ciężko było wytrzymać od 12-tej do 16.
  15. No tak na granicy to było, wolałem go szybko wyprzedzić. O ile się nie mylę to w Austrii dla osobówek jest 130 km/h grubo przycinane ekranami LCD nad autostradą do 100.
  16. Śmigam czasem Kugą AWD, diesel 180KM automat. Na mokrym rewelacja, z przyczepą towarową również daje radę.
  17. Hejka my byliśmy na początku lipca, więc jeszcze nie było włoskich wakacji ale już był sezon. ( ze względu na to iż dziecko zaczęło szkole skończyło się jeżdżenie poza sezonem). Zdjęcia i namiary z kempingu na naszej relacji. Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
  18. Ja bym takiego Garmina zanakupił, ale wujek gugl przetłumaczył mi z francuza dość niezgrabnie - czy dobrze zrozumiałem, że piszą tam o darmowej aktualizacji? Ciekawe jak długo... Ktoś wie, jaką Garmin ma politykę w tym zakresie?
  19. Ok wszystko wpisane, zapraszam do wpisywania się na listę uczestników oraz listę naklejkową
  20. Jak to ile: Ford - ch... wort!:-) Niezależnie od emotikona - podkreślam: to było żartobliwie... żeby nikt się nie obraził, a zwłaszcza Fiat - jego brat:-) A tak poważnie - na cóż, jak każdy tego typu napęd głupieje w sytuacji, gdy wszystkie koła tracą przyczepność na śniegu czy błocie, a dla stabilności jazdy w zakrętach, przyczepności na śliskiej nawierzchni jest oczywiście ok. Na tyle ile miałem możliwość porównać mój napęd z Kugą to oczywiście odstaje właśnie na grząskim gruncie (a ja mam tylko elektroniczną blokadę, nie mechaniczną)...
  21. Mankamentem tych skręcanych ramek byłby brak elastyczności przy składaniu. Chociaż przy małym oknie może by to nie przeszkadzało. Dzisiaj robię testy dwóch tkanin kordurowych. Są fajne, nieprzepuszczalne, ale materiał jest zalaminowany od lewej strony. Od tej ładniejszej strony powierzchnia jest w pewnym stopniu nasiąkliwa, gdy poleje się ją wodą to robi się wilgotna. Oczywiście nie przepuszcza dalej wody, ale trzeba by tę stronę lekko suszyć po deszczu przed spłaszczeniem do jazdy. Od strony laminatu woda spływa jak po kaczce, ale ta strona jest brzydsza. Jeszcze sprawdzę też możliwości łączenia (może klejenia) folii pvc na okno z kordurą. Jeśli nie, to jednak zostanę przy plandece samochodowej. Plandeka jest o tyle fajna, że się bardzo łatwo skleja sama z sobą i z folią przeźroczystą przy pomocy gorącego powietrza i nagrzewarkę już mam. Nadto jest nieprzemakalna z obu stron. Stówka więcej lub mniej nie gra aż takiej roli, więc może pozostanę przy plandece, a np. z kordury mogę zrobić markizę i ewentualnie przedsionek.
  22. No to przy wymianie to poprawię. Co prawda mój piecyk ma wyjście kominowe w górnej części obudowy a nie przy podłodze ale to nie problem bo jak będę szafę przerabiał to podniosę dolną półkę o kilka cm i zrobię skosik.
  23. musi iść cały czas do góry
  24. chris_66

    Transit IV Pilote

    michał pewnie myślał o połączeniu plastiku z laminatem nie zawsze to się udaje dobrze zrobić ale przy brodziku z laminatu nie ma problemu z łączeniem (teoretycznie przynajmniej)
  25. polo63

    Przesiadka polo63 składu

    Sezon 2019 w liczbach: -24 miejsca odwiedzone -21 nocek w kamperkach -ponad 2tys. km zrobione Skromnie, ale projekty o roboczych nazwach: "Polskie wybrzeże" i " Szlakiem latarni morskich" po 4 latach udało się zrealizować. Dziękuję wszystkim, za tamten sezon i polecam się na nadchodzący, do którego już się szykuję:P:)
  26. pytanie kiedy kto z Was był w sensie w jakim terminie. Wrażenia z każdego miejsca mogą być całkowicie inne w zależności od terminu wizyty. Jadąc w Tatry w szczycie sezonu wakacyjnego czy w słoneczny majowy weekend też się można zniechęcić My staramy się jeździć przed i po sezonie choć dzieci coraz większe i przez okres szkolny będzie to coraz trudniejsze. PS. Dudek napisałem Ci ze dwa tygodnie temu PW ale chyba nie odczytałeś
  27. chris_66

    Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?

    dobrze dobrany zestaw, sprawny układ jezdny i prawidłowo wyważona budka - z czymś takim można śmiało cisnąć w granicach rozsądku praktycznie każdy mój zestaw miał inne prędkości przelotowe, ale zawsze dobrze sie jechało z GPSa w okolicach 100-117 mając czym holować (ciężki i mocny konik) nie ma problemu z takimi prędkościami, sam wiele razy tak jeździłem, może nie jest to do końca rozsądne ale, mając warunki na drodze i sprzęt ........
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...