Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Piotrekm13

    DPF

    Takie webasto, co działa tylko przy odpalonym silniku i bez ręcznego sterowania. W starym Sharanie miałem. Startowało po odpaleniu samochodu jak temperatura na dworze była poniżej 5, i pomagało nagrzać silnik.
  3. Mars

    Sympatycy Adrii - lista

    Jacek00, jaka Warszawa przy moim nick'u na tej liście? Takie auto?
  4. To ja chyba szaleńcem jestem bo na pierwszy wyjazd w życiu z przeczepa na pierwszy ogień idzie CRO okolice Omisia a z tam tad potem pod Wenecje, będzie co jechać Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
  5. Zulos

    kompaktowa półintegra

    No oczywiście - ja nikogo na siłę do niczego nie przekonuję. Wystarczy już kilku takich na forum🤪 Szukam tylko coś bardzo konkretnego i nie mogę znaleźć… Stąd wołanie o pomoc😁
  6. mundek28

    DPF

    Pawel a jaki to dogrzewacz bo nie kumam?
  7. Cezarr

    DPF

    Jeżeli czegoś nie wolno a bardzo się chce to można
  8. Też planujemy w tym roku Chorwację jako pierwszy zagraniczny wypad z przyczepą. Wstępnie niesie nas w rejon Rovinj. Dla świeżaków będzie to zajedwabiste doświadczenie.
  9. Today
  10. Przemysław

    DPF

    Podjedź do kogoś kto się na tym zna i powie co należy zrobić. Jazda z zapełnionym jak piszesz w 120% DPFem nie wróży nic dobrego dla silnika. Wypalanie na trasie może tu nic nie dać, jedynie wycięcie, wyczyszczenie DPFa i zamontowanie na nowo może rozwiązać problem. Po takim wyczyszczeniu często trzeba "wyzerować" DPF, żeby komputer silnika wiedział że DPF jest czysty.
  11. markopol

    silnik wentylatora Trumatic

    Oto zamiana silnika 230 V, na silnik 12 V.
  12. Helmut

    DPF

    Najczęściej i prawie zawsze, podczas wypalania DPF-a , sterownik załącza dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby , lusterek itp, po to aby wygenerować na silniku dodatkowe obciążenie. Stąd najczęściej, użytkownik auta, nie ma nawet pojęcia, że w upalne lato załącza się, ogrzewanie tylnej szyby, na czas wypalania DPF-a. Ot taki konstrukcyjny wymysł
  13. Voku

    kompaktowa półintegra

    Dla tego pisałem że każdy ma swoje piorytety i swoją wizję karawaningu.
  14. Piotrekm13

    DPF

    Zainteresowało mnie bo kiedyś planuje mieć samochód z dpf-em, ale nie rozumiem tego: Możesz rozwinąć? Chyba chodzi że układ dpf podpinają pod jakąś istniejącą kontrolkę? Nie wolno!!! Trzeba szybko...
  15. Helmut

    DPF

    hahahhaha , dobre ale tak nie wolno.
  16. mundek28

    Nowy rok 2022 nowy taryfikator ;)

    o kurcze niech nas rzeżbią a frog i jemu podobni będągórą
  17. Ok, zamawiam żarówki.
  18. Cezarr

    DPF

    Weź to wytnij i po problemie
  19. Helmut

    DPF

    Diodę należy podpiąć pod ogrzewanie tylnej szyby. Inni podpinają pod ogrzewanie lusterek. Najważniejsze, że funkcjonuje. zrobi to prawie każdy warsztat lub zdolna "złota" rączka. Kiedy silnik uzyska swoją temperaturę, to sterownik uruchomi wypalanie filtra po otrzymaniu informacji do komputera, że występuje podwyższona wartość ciśnienia w układzie wydechowym. Kiedy nastąpi proces wypalania, najczęściej wzrastają obroty silnika nawet na postoju. Pozostawienie auta na chodzie 10-15 minut też , sprawi, że DPF poprawi sprawność. Najgorszym co może być dla silnika i najczęściej tak się dzieje, że ten proces wypalania DPF-a, potrafi występować codziennie po uzyskaniu przez silnik wymaganej temperatury, ale jest on przerywany. Proces niedokończony będzie zawsze ponawiany kiedy silnik uzyska wymaganą temperaturę. Po przekroczeniu pewnej wartości, nawet wypalanie nie poprawi sprawności DPF-a. Przykładowo, w Jaguarze XJL , urządzenie diagnostyczne pokazało, że proces wypalania DPF był aż, 714 razy przerwany. Awaria nie tylko DPF-a, ale też turbina uległa uszkodzeniu. Nawet Dieslem, jeżdżąc po mieście , też można cieszyć się z bezproblemowej jazdy, tylko trzeba pamiętać o paru wytycznych.
  20. Cezarr

    Dmuchawa do liści

    Ja kupiłem z tej firmy klucz udarowy, co prawda nie jest to Milwaukee ale za tą cenę robi robotę, ta firma na prawdę ma porządne i mocne sprzęty.
  21. Zulos

    kompaktowa półintegra

    Owszem - długość też ma znaczenie, ale na wielu miejscach parkingowych spokojnie można wykorzystać przewieszenie za tylną osią. Weź pod uwagę jednak te 20 cm, a nie 10 w przypadku Adrii różnicy na szerokości i wyjdzie Ci, że wciśniesz się takim camperem w zwykłe miejsce postojowe dla osobówek pomiędzy dwa inne samochody. I wszyscy będą mogli jeszcze wysiąść. Jak dodasz te 20 cm to już nie wygląda to tak różowo. To jest na prawdę dużo. Większa szerokość, a tym samym więcej miejsca w środku, jest potrzeba zwłaszcza w zimowych wypadach, gdy spędza się więcej czasu w środku. W letnich spędzasz czas i tak na zewnątrz, więc te 20 cm nie robi większej różnicy. Proste ściany względem blaszaka i te 7 cm więcej szerokości (znów porównuję do Adrii Compact, która mnie tym urzekła;-) to dla mnie olbrzymi i wystarczający przyrost przestrzeni. Choć wiadomo - każdy centymetr na szerokości to duża różnica.
  22. jofracy

    DPF

    Dolalismy dziś paliwa do pełna i środek do czyszczenia DPF i pojechalismy na wycieczkę. Dość długo się wypalalo. A te diody jak zakladales? Ja słyszę po dźwięku silnika, że coś sie zaczyna dziać, a chwilę później na niskich obrotach na przykład, kiedy stoję na czerwonym świetle skaczą wtedy trochę obroty, a przy większej prędkości słychać że silnik inaczej pracuje. Problemem jest też to, że ja nie za bardzo mam możliwość czekać aż wypalanie się skończy. Albo się spieszę do pracy, albo po dzieci do placówek. Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  23. Voku

    kompaktowa półintegra

    Chodzi o szerokość. No tak, ja w sumie przeszedłem z 250cm na 230cm 😁 Ale w kamperze większym problemem przy pakowaniu jest długość niż szerokość z tego co zauważyłem i te 10 cm szerokości dla mnie nie robiły by różnicy jeśli chodzi o parkowanie. Co do wysokości to u mnie jest 290cm więc też nie dużo więcej. Ale wiadomo każdy ma swoje fobie i priorytety😁
  24. Zulos

    kompaktowa półintegra

    Piszesz teraz o wysokości czy szerokości? Jeśli o szerokości to Adria Compact względem większości standardowych kamperów (232 cm) to już nie 10 tylko 20 cm. To na prawdę jest dużo. Chodzi głównie o możliwość parkowania. Wiem - ktoś powie: "nie warto za to umierać", ale uważam, że to absolutnie wystarczy do życia, a otwiera zdecydowanie więcej możliwości w jeździe. Podobna dyskusja była odnośnie porównania przyczep "normalnych" z 250-kami.
  25. Voku

    kompaktowa półintegra

    Naprawdę te 10cm tak ci robi różnicę? Długość ok, ale rezygnować z innych rozwiązań dla 10cm ?
  26. pawel1966

    DPF

    Niedogrzane diesle o wysokiej sprawności potrafią szybko zapychać DPF, szczególnie właśnie przy miejskiej eksploatacji. Dla zobrazowania - niedawno miałem odłączony przez jakiś tydzień dogrzewacz w 2,0 tdi VW...Kilka dni tak jeździłem i silnik na dystansie 5-6 km ledwo co się rozgrzewał. Z dogrzewaczem silnik jest ciepły w kilka minut, a już nie mówię o tym, że teraz w zimie urochamiam Webasto z pilota jakieś 15 minut wcześniej i w ogóle odpalam ciepły silnik - to bardzo pomaga w przedłużeniu trwałości takiego diesla Myślę, że gdybym nie miał tego dogrzewacza to problemy z DPFem byłyby cykliczne. Warto więc mieć to ustrojstwo ale jeśli się go nie ma, to sprawność układu chłodzenia ( termostatu) jak napisał @Piotrekm13 to podstawa..
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...