Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Krzysztof57

    Budka max 1300 dmc tak do 20000zł ;)

    Czy górna część ściany po stronie drzwi (prawa) jest z innej blachy niż lewa ?
  3. Today
  4. Pod tym też się podpiszę. Efekt WOW jeśli chodzi o cirka 10-letni samochód (co najmniej 10-letni), na wypasie, który ma być wg legendy niezawodny, solidny, mocny, oszczędny trwa do pierwszej naprawy, czasem nie wiadomo, naprawiać solidnie, klecić, pozbyć się?. W tym budżecie i do takiej przyczepy nie pchałbym się na siłę w wyczesanego suva (najbardziej "pożądane" na rynku, co dobre schodzi na pniu za kosmiczne pieniądze, wszyscy chcą suva, a 10 lat temu aż tyle ich nie sprzedawano...) i do tego w żadnego z zaproponowanych. Lex i BMW budzą zachwyt, ale za naprawdę dobry egzemplarz trzeba zapłacić i takie rzadko trafiają na rynek wtórny (ot, tak, do kupienia z ogłoszenia - one się sprzedają innymi kanałami). Najbezpieczniejsza jest honda, ale słaby silnik to pikuś, korozja - jak dla mnie przekreśla samochód, najtrudniej przewalczyć korozję, wszystko inne zepsute można wymienić na sprawne, tego nie. Szukałbym czegoś może bardziej oklepanego, z lepszą dostępnością części (zwłaszcza zamienników) itp. niż np. min. 10-letnia honda czy (relatywnie rzadki na drogach) lexus, lub jednak tańszego w naprawach. Wszystko fajnie, dopóki awaria nie ujawni się w okresie np. wakacyjnym czy na wyjeździe, gdy nie ma czasu czekać na statek z częściami płynący wlaśnie z Japonii. To poczucie wyróżnienia, cały wielki statek musi przypłynąć, żeby auto ruszyło, bezcenne... Może i do bieżąco sprzedawanych modeli większość części jest na pojutrze, ale do potencjalnie nastolatka nie ma siły, aż tak różowo nie będzie. Przynajmniej konstryukcyjnie niech samochód będzie pewny i pancerny, wręcz toporny, nie wiem, jak ma być stodoła w automacie, to commander jakiś czy co (byle nie motane GC), wolnossak w benzynie, jak jeździ, to jeździć będzie, dużo części (cała mechanika) wspólnych z innymi modelami, w pewnym sensie pancerna i toporna, ale dość skuteczna konstrukcja, a nawet naprawić coś, to nie trzeba nerki sprzedawać, żeby zrobić jak należy.... Takie z deszczu pod rynnę
  5. Yesterday
  6. Budżet masz skromny, więc lepiej wybrać auto które będzie tanie w naprawach. W Lexa czy BMW przy tych pieniądzach lepiej się nie pchać bo kupisz stare rzęchy a porządna naprawa może przewyższyć kosztem dwa tygodnie wakacji rodzinnych. Z tej trójki Honda najbezpieczniejsza by była.
  7. czyś

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Może mała turbinka wiatrowa na składanym maszcie? Np. 200W. Potaniały ustrojstwa. Te ogniwa to na metan czy metanol?
  8. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Dodam że 1kW z EFOY to około 10zł...bez jego zakupu. Czyli naładowanie 150Ah akumulatora wyjdzie 15-20zl...
  9. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Ogniwo stanowczo nie mój budżet... Za cenę ogniwa miał bym dodatkowe 700-1000Ah chyba to bym wolał w przeliczeniu na złotówki... Mam agregat 700W... odkąd mam LiFePO4 nie jestem przekonany że go będę używał w karawaningu...
  10. maarec

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    A zabrałbyś ogniwo i 10l paliwa i nie martwił się. Odpalił i naładował w kilka godzin. 45Ah na dobę. Cuda to nie są, ale pozwoli przeżyć.
  11. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    mamy bardzo zbliżone poglądy. Sam myślałem już o ogniwie jeszcze jak nie miałem LiFePo4 ale już wtedy cena zabijała (ok 9 tyś wówczas za najtańsze) . pomysł odstawiłem po zakupie LiFePo4 150 Ah. Na 2-3 dni w zimie przy pełnym zachmurzeniu nam wystarcza a dłużej nie stoimy na dziko w zimie w jednym miejscu . To chyba bym wolał druga 150 niż ogniwo... Poza tym pracując w zimie boję się że mając 150Ah by nie wytrzymała 3dnia... W listopadzie na Węgrzech, gdzie z solarow miałem około 10-20-40Wh dziennie po 8dniach (co drugi dzień jechaliśmy jakieś 30-50km) miałem około 20% akumulatora...pojechaliśmy na 10dni...W ósmym dniu padła mi przetwornica... na takim wyjeździe 14-21dniowym bym chyba musiał zacząć oszczędzać prąd lub gdzieś się jakoś doładować - skutek tego wyjazdu (poza chwilowym braku przeteornicy) = zakupiłem ładowarkę sieciową 🙃 Wraz z jedzeniem, apetyt rośnie...
  12. denvero

    Thule Quickfit czy ścianki

    Jeśli ktoś właśnie poszukuje to moje Rain Blockery do Thule Omnistor 1200 4m lecą na sprzedaż. Komplet 2xbok i 2x przód.
  13. gover12

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Hej, sorki bo może nie dopowiedziałem - planuje budowę kampera całorocznego z możliwością mieszkania w Polsce zimą. Jednym z większych wyzwań wydaje się pozyskiwanie prądu i dlatego chciałem dopytać. Ładowanie z alternatora na stałe nie wchodzi w grę, bardziej chodziło mi o alternatywy. 600Ah dla sporego zapasu i aby właśnie w zimę naładować gdzieś do pełna i na dłużej mieć spokój. Ktoś wspomniał o ładowaniu na stacji ładowania pojazdów - na orlencharge jest chyba 2,3zł za 1kWh, pytanie tylko czy można dostosować je pod akumulatory lifepo4. Dzięki za dotychczasowe wskazówki !
  14. Suzu4x4

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    mamy bardzo zbliżone poglądy. Sam myślałem już o ogniwie jeszcze jak nie miałem LiFePo4 ale już wtedy cena zabijała (ok 9 tyś wówczas za najtańsze) . pomysł odstawiłem po zakupie LiFePo4 150 Ah. Na 2-3 dni w zimie przy pełnym zachmurzeniu nam wystarcza a dłużej nie stoimy na dziko w zimie w jednym miejscu . W trakcie normalnego użytkowania jeszcze nie rozładowałem poniżej 50% pojemności
  15. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Ale jak już musisz pracować na dziko to taki laptop + dodatkowy monitor i starlink...i 3dni pochmurne i przydało by się mieć te 400-600Ah... Chociaż ja bym wolał ten tańszy, malutki agregat (ogniwa paliwowe na razie wydają mi się za drogie) a jego terkotanie bym wytrzymał jak bym miał go odpalić na 1-2razy w miesiącu (najchętniej idąc sobie wówczas na spacer).
  16. maarec

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Nie doczytałem. Miło by było mieć 600Ah s lifepo4. W tej cenie jednak kupiłbym 200 Ah i ogniwo paliwowe na metan. W kamperze w 90% nie potrzebujemy 5KW energii na raz. Raczej do 1,5KW. Bardzo mocny odkurzacz domowy to ok 800W. Szybkie odkurzanie i zeszły 3 Ah razem z oświetleniem i ogrzewaniem. Truma w trybie nawiewu na max to 4A... tu lepiej oszczędzać prąd zimą.
  17. czyś

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    @gover12 pisał o tych 600 i ładowaniu na wolnych obrotach od zera. W sumie mogłem napisać krócej, że nie chciałbym być silnikiem i alternatorem w jego kamperze, bo pięćdziesiątki bym nie dożył (a to już nie tak daleko)... Nie potrafię się złościć na absurdy, raczej jestem z tych nie bij-wytłumacz, i dlatego.
  18. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    ale @gover12 pisał o 600Ah... Ja docelowo do Craftera chętnie bym wstawił 400-600Ah...ale pewnie wystartuję z 200...
  19. maarec

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    Malo kto montuje powyżej 200Ah. Nie zamierzam na szczęście ładować alternatorem na postoju.
  20. Commander

    RELACJA Commander z załogą w trasie 2022

    Wybuchła mi bateria w telefonie. Cudem syn uratował mi zdjęcia z 5 lat. Są na laptopie do którego bardzo ciężko usiąść. Jednak telefon daje swobodę... Obiecuję dokończyć... przepraszam wszystkich za ciszę.
  21. Commander

    Ceny paliw

    Aaaaa. Hahahahaha. To już wiem.
  22. Marcin T

    Budka max 1300 dmc tak do 20000zł ;)

    Zwróć uwagę na to co na załączniku. Słabo wygląda. Ta podkładka obrysówki jest nieco inna niż z lewej. No i lewa ściana. Nie ma na niej szarego pasa na dole (raczej jego szczątki), a na drzwiczkach schowka się zachował. W ogóle jakaś pokiereszowana ta ściana. Dolna kratka lodówki chyba nowsza. Kuknij w nadkole, bo to może wszystko pokłosie wystrzału. Powodzenia!
  23. czyś

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    To już zależy od samochodu i konkretnego układu ładowania, gdzie coraz częściej pracą alternatora w nowszych samochodach będzie dyrygował sterownik silnika (komputer), a nie stricte regulator napięcia. Jeśli alternator będzie miał możliwość ładowania "więcej" to super, jeśli będzie cięty przez kompa (bo tu już zależy od konkretnego modelu) to kicha. Zresztą, co tu dużo mówić, ładowanie z altka na wolnych obrotach też nie daje możłiwości nieskończonych, bo nie można w nieskończoność podnosić w alternatorze napieć czy zwiększać prądu (gdzie zwykle jakiekolwiek ładwoanie na wolnych obrotach zależy od podania odpowiednio dużego prądu na uzwojenia statora, ale i wirnika - czym zasadniczo alternator różni się od prądnicy). Przy przesadnym zapotrzebowaniu prądowym na wolnych obrotach altek nie pożyje długo, pracując z małą prędkością obrotową (i słabym chłodzeniem), na maks. prądach, będzie się mocno grzał, usmaży się prędzej czy później, paląc uzwojenia lub diody. Już kilkugodzinne cykle pracy silnika na wolnych obrotach dość szybko wykończą panewki, rozrząd i wszystkie elementy wymagające stabilnego filmu olejowego, im nowsze silniki, tym szybciej. Praca na wolnych obortach z dodatkowym obciążeniem, zwłaszcza diesla, wiąże się z dużymi szarpnieciami w napędzie odbiorników pomocniczych, wynikającymi z nierównobieżności silnika, i zwłaszcza w dieslu 4-cylindrowym powtarzającymi się co pół obrotu wału korbowego "pikami" momentu obrotowego. Tłumiki (w postaci napinaczy pasków w tandemie z kołami pasowymi altka na rolkach i sprzęgle jednokierunkowym), wielomasowe koła pasowe i pompy wody plus paski (wielorowki) będą się zużywać na potęgę. Do tego w imię sprawności nowsze silniki mają coraz częściej wdrażane ograniczenia smarowania i chłodzenia na wolnych obrotach - odłączane pompy chłodzenia/regulowany wydatek pomp oleju, co ma uzasadnienie zwł. przy start-stopie - stan pracy na wolnych obrotach jest stanem wyłącznie przejściowym i tym bardziej z założenia krótkotrwałym. Jakkolwiek 20-22A to bardzo dobry wynik, ale oznacza on obciążenie silnika dodatkowym (ponad potrzebny do zaspokojenia zapotrzebowania prądowego żeby wychodzić na zero - a ono teżnie jest małe - elektronika, komp pompy paliwa itd.) poborem ok. 1 kW, co stanowi spore obciążenie na wolnych obrotach (moc silnika na wolnych obrotach to raptem kilka kW). To mniej więcej tak, jakby do wału korbowego silnika podczepić załadowaną full betoniarkę cirka 200-250 l (dla urządzeń napędzanych paskiem wielorowkowym jest to mniej więcej właśnie taka katorga i kultura pracy, jakby był to napęd betoniarki tylko kilkukrotnie szybszy) I niech to będzie nawet 15-20A, to naładowanie np. 600Ah potrwa minimum od 45 do 60 godzin (ładowanie akumulatorów jest procesem stratnym, część energii jest tracona na wywołanie reakcji chemicznych, część idzie w ciepło).
  24. szary11

    Budka max 1300 dmc tak do 20000zł ;)

    Zerknij wnikliwiej na wewnętrzna ramę klapy bakisty. Wg mojego doświadczenia to najbardziej newralgiczny i powtarzalny (choć wcale nie przesadnie częsty) punkt przecieku. Reszta to już standard, o którym raczej Tobie przypominać nie trzeba
  25. A jakiś link? Przepraszam - emocje https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-490-zadbana-z-solarem-przyczepa-kempingowa-wygodna-zadbana-ID6F6CJp.html?fbclid=IwAR13vbMge4c7q6Ani8ri05lF7jZ3KHnaWA2-dDkPe4qYLik-ZXge4quQXtw
  26. jacek00

    Budka max 1300 dmc tak do 20000zł ;)

    A jakiś link?
  27. Misio

    Wydajność paneli w grudniu/styczniu

    @maarec zaskoczyłeś mnie tymi 22A... u mnie jest to 5-10A ( najczęściej 6A) ale może to wina dużo starszego auta (mimo że alternator mam wstawiony z Ducato III). Przy AGM było koło 4A
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...