Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Ok, jedno jest pewne, były szybki i cichy ten kamper
  3. Wiem, właśnie poprawiłem... Skojarzyłem w pierwszej chwili z innym "brzydalem". Jeśli chodzi o lodówkę, to nie znam marki/typu
  4. Zdecydowanie stety. Lodówka wyrzucona z 6-go piętra podczas balangi spadła na bmw coupe. Zamiast złomować bmwi lodówkę, całość bez rozdzielania dostała nowy lakier na glanc
  5. Today
  6. Commander

    "Nietypowe" przyczepy i samochody kempingowe

    Ale jarają mnie takie koła.... Jak w Trans AM.
  7. Z tego co przerabialiśmy w tym wątku, wszystkie elementy są: 1) jest na zjeździe (od przypadku Kajetana - jak na spadku, uważać) 2) nie wiem ile jedzie, ale wydaje się że ciut ciut za dużo i minimalnie jednak na spadku przyspiesza przez całe to wyprzedzanie, 3) wyprzedzanie ciężarówki - pierwsze wahnięcie, kiedy przyczepa zrównuje się prawie z tyłem ciężarówki, chwila spokoju, i drugie, decydujące, kiedy cepa wychodzi przed kabinę i na cepę napiera fala powietrza "rozpychanego" przez przód ciężarówy 4) szczęśliwy koniec - przy wyraźnym bujnięciu kierowca zestawu ODPUŚCIŁ GAZ I ZWOLNIŁ, nie próbował "wyciągać", ani w inny sposób za długo "walczyć"
  8. czyś

    Buduję campervana w USA na bazie Transita.

    Wiele filmów na yt dotyczy dodatkowych gumowych elementów resorujących zmniejszających ugięcie resoru - to jeszcze ujdzie, jeśli się nie przesadza (np. przy holowaniu przyczepy lup przewożeniu ciężkich ładunków na pace pickupem). Są też elementy gumowe ("baranki") analogicznie "wzmacniajace" zawieszenia na sprężynie śrubowej - np. dawane do środka sprężyny, gdy amorki są na zewnątrz spreżyny (czyli klasyka gdy jest sztywny most na sprężynach). To też zastosowane z głową ujdzie. Są też wkładki do sprężyn działające jako wkładki między zwoje, mające powodować, że jeden lub kilka zwojów mniej się uginają, i m.zd. to jest kicha. To tylko wyłącza z pracy część sprężyny, i powoduje, że wszystkie siły wynikające z pracy zawieszenia skupiają się na sprężynie w miejscach gdzie kończą się wkładki. Na takiej zasadzie działają zwykłe chamskie gumowe wkładki do kupienia w każdym osiedlowym motoryzacyjnym, na zasadzie bieda liftu, albo gdy sprężyny już nadają się do wymiany. Prędzej czy później, sprężyny pękną na odcinku, w którym wkładki nie ma. Dokładnie tak, jak pękają sprężyny progresywne (o zmiennej grubości drutu - cieńszego na końcach, grubszego w środku) - w nich też sprężyna przy dużym obciążeniu ma być sztywna, bo pracuje grubsza część środkowa, pry małym obciążeniu mają być komfortowe. Takie springi praktycznie zawsze pękają w tej "cieńszej" części, która bardzo intensywne pracuje, i to po max. połowie przebiegu, który wytrzymałaby klasyczna sprężyna o równej na całej długości nawoju grubości drutu. Żeby coś takiego jakkolwiek zadziałało zadziałało, to wkładka musiałaby być z miękkiej gumy na całą długość sprężyny, ale wtedy z kolei bardzo utwardzałaby zawieszenie bez obciążenia. Nie ma cudów. Przy wszystkich w/w rozwiązaniach, nie można przesadzić. Jeśli wkładkami mocno zmniejszy się ugięcie zawieszenia pod dużym obciążeniem, to powinno się dobrać jeszcze inną charakterystykę tłumienia amortyzatorów, bo podczas pracy będą miały inny skok aniżeli przy nie wzmocnionych sprężynach, więc wykonają mniejszą pracę, jak zatem miałyby skutecznie tłumić? Tłumienie które zapewnia amortyzator polega na przyjęciu i rozproszeniu części energii wynikającej z pracy zawieszenia i zamianie jej w pracę (polegającą na tłoczeniu oleju w amorze). Mniejszy skok przy danym obciążeniu=mniejsza praca=mniejsze tłumienie=inna charakterystyka zawieszenia=gorsza przyczepność i stabilność pojazdu. Do tego ostatniego spostrzeżenia skłonił mnie filmu z wyżej zamieszczonego linku: https://www.youtube.com/watch?v=zA96mOAf11E , ta oś ma jakiś dziwny problem z tłumieniem, jakby amortyzator był tam dla dekoracji... Sorry za sceptycyzm, ale nie wszystko co amerykańskie jest z góry dobre. W takich rozwiązaniach liczy się działanie "tu i teraz", i niekoniecznie myślenie o wszystkich skutkach. To tak, jakby leczyć np. ostry wyrostek środkami przeciwbólowymi - dać końską dawkę, przestanie boleć, co nie znaczy że wyrostek "ozdrowiał".
  9. Suzu4x4

    "Nietypowe" przyczepy i samochody kempingowe

    no niezły brzydal ogólnie większość tych nowych mercedesów i beemek coupe to straszne szkarady
  10. Noo, mistrzostwo... ale portki pełne.. . Mała to strata w obliczu nadchodzącego dzwona..
  11. peja76

    Przyczepa czy kamper?

    U lala nie ma wstydu, bardzo ładny sprzęt, widać zadbany , nie wiem jak na żywo ale tu na fotkach wydaję się taki akurat, bym powiedział nawet że jak na alkowę to nie wydaję się duży. Jak mam być szczery to jako pierwsze auto typu kamper jak by taki by w dobrej cenie tez bym kupił, ale by musiał być w takim stanie, super, niech dobrze służy.
  12. Jeszcze jeden przykład pozytywnego zakończenia wężkowania.
  13. jarekvolvo

    Wypadki

    Ojj, musiałbyś przeglądać teren do Tallina do Aten i od Lizbony po Kiszyniów Tak,. niestety poziom wyedukowania kierowców jest przerażający - i nie tylko u nas. Ogólnie społeczeństwo Europy powinno przejść kompleksowe badania nad dopuszczeniem do użytkowania przedmiotów typu samochody, motocykle i rowery... . Moooże jakieś 5% by sie nadało...
  14. Commander

    "Nietypowe" przyczepy i samochody kempingowe

    Niestety tylko w programie graficznym. Albo stety...
  15. kriss1984

    Panel Zima pod pokrowcem.

    🤦‍♂️
  16. smok_wawelski

    Wiata do przyczepy

    Przepraszam ale uciekł czas edycji Do w/w Ustawy dochodzi jeszcze: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. I teraz konia z rzędem temu co będzie wiedział czy wiata jest stanowiskiem postojowym dla niewymienionej tu przyczepy oraz czy ktoś nie powie nam że jest ona również dla holownika będącego samochodem osobowym lub ciężarowym albo ze holownik i przyczepa to zgrupowanie pojazdów - normalnie kocham polskie prawo za "precyzję" "spójność" i "jednoznaczność" Bo z kolei PORD definiuje
  17. filipert

    Panel Zima pod pokrowcem.

    A dlaczego chcesz rozłączać? P.S. proponuję przeczytać tekst zanim się wyśle
  18. smok_wawelski

    Wiata do przyczepy

    Masz rację - podałem poprzednią wersje przepisu - przepraszam , sprawdziłem - że jest nowela to mnie bardzo cieszy bo własnie planuje wiatę na busa i osobówke syna i 25m2 byłoby dla nas za mało. Aczkolwiek zastanawiam się czy przy tej wielkości nie korzystniej będzie jednak mi iść w stronę garażu. W moim przypadku wiata ma minusy własnie ze względu na to że musi być przynajmniej częściowo otwarta a i tak duża rozpiętość wiaty rodzi spore koszty materiałowe. Skąd jednak te dane o dopuszczeniu 50m2 wiaty ? opublikowana na ISAP Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane tekst ujednolicony . - mówi
  19. smok_wawelski

    Buduję campervana w USA na bazie Transita.

    OK - Hiob choć ja dalej jestem sceptykiem nie co do tych wkładek i ich pracy ale do samej w sobie potrzeby utwardzania przodu w kampervanie - ale to nie problem bo to przecież jest to odwracalne jakby się nie sprawdziło Generalnie zgadzam się z tym co napisałeś o podniesieniu - sposób montażu tych wkładek to sztuczne rozciągniecie sprężyny i włożenie oraz zaciśnięcie wkładki w jednym ze zwoi po zwolnieniu rozciągnięcia sprężyny - zatem rzeczywiście jest tylko pytanie na ile ugnie się guma po zaciśnięciu i czy będzie to tyle samo co miał zwój sprężyny bez wkładki przy normalnym obciążeniu auta, jeśli guma ściśnie sie mniej to o tyle podniesie się auto - nie wiem ile to będzie, znając siłę nacisku i twardość/sprężystość gumy wkładki oraz jej wymiary można to policzyć albo prościej można to ustalić doświadczalne wg mnie taka to fizyka i zza oceanu i nad Wisłą
  20. Trucker Hiob

    Buduję campervana w USA na bazie Transita.

    Podniesie się. Pewnie ze dwa milimetry. Może mniej. Jak to zauważysz, to gratuluję dobrego wzroku. Z praktycznego punktu widzenia nie ma to żadnego znaczenia. To wzmocnienie sprężyn ma powodować to, że auto się nie obniży na zakrętach, przy hamowaniu, czy przy bocznym wietrze. Wysokość tej "wkładki gumowej" jest niewiele większa od odległości zwojów sprężyn, a guma jest ... gumą, więc jak ma to podnieść samochód? Siłom i godnościom osobistom?
  21. maarec

    Przyczepa czy kamper?

    Ok. Poszukam co tam mam i coś wrzucę. Silnik 2.0 ale duratorq czy jak mu tam. Nie jest to TDCi z Mondeo MK4 o złej opini. 125KM podniesione niby na 140. Ważne, że jest klimatyzacja plus dachowa. Napęd na przód, czyli bez bliźniaka. Z dodatków ma jeszcze zabudowany agregat prądotwórczy dometic pod podłogą. Ma starter elektryczny. Jeden guzik i prąd jest, klimatyzacja, express czy suszarka do włosów idą. Zbiornik paliwa ok 12l. Układ jak w mojej budce, tylko przednie spanie wysoko. Z tyłu piętrusy wzdłuż bocznej ściany, duże chyba ponad 2m. Osobny prysznic. Na wadze z nami, 140l wody i 75l paliwa, zapakowany 3340kg. Z minusów to mała lodówka. Inaczej został by z nami na dłużej. Najbardziej lubię w nim radio jak w mondeo MK2 i kierownice jeszcze starszą. Prawdziwy powrót do młodości. Bardzo wygodnie się prowadzi. Nie przekraczam 110 poza wyprzedzaniem tyle jedzie na stałe.
  22. Witam.mam pytanie odnosnie jak rozlonczyc instalacje solara na zime zeby nic nie zepsuc.dodam ze budka bedzie pod pokrowcem.dzieki zählt porady.
  23. danielpoz

    Buduję campervana w USA na bazie Transita.

    Poprzez utwardzenie obecnej sprężyny auto się nie podniesie? Ciekawa fizyka za oceanem😏
  24. poczekaj aż Ci dzieciaki podrosną mój na szczęście podsyła mi tego typu filmiki :
  25. lucas_ka

    Wiata do przyczepy

    Te przepisy w tym roku się trochę zmieniły i pozwolenia na budowę nie wymaga budowa ”wiat o powierzchni zabudowy do 50 m2, sytuowanych na działce, na której znajduje się budynek mieszkalny lub przeznaczonej pod budownictwo mieszkaniowe, przy czym łączna liczba tych wiat na działce nie może przekraczać dwóch na każde 1000 m2 powierzchni działki;"
  26. Myślę że powinieneś powiedzieć że "po brzegach internetu" nie chodziłeś. Poznałem Ekipę..... 4 godziny temu dzięki Witusowi, ale wielki szacun. Fajnie działająca i ciekawie zarządzana firma. Normalnie grupa albo nawet holding. Lider Friz, nie wziął sobie kilku kolesi do pomocy, tylko skupił w Ekipie iluś tam mocnych ludzi z internetu. Cały dom "gwiazd" utrzymać w ryzach to jest trudna sprawa, a Ekipa sprawia wrażenie nie nie chleją, nie ćpają, a po prostu bawią się robiąc dobry biznes. Fajnie to pokazuje film Gonciarza. A same treści? To tylko towar. Na każdy towar jest klient. Jeden produkuje respiratory inny wibratory. P.S. W piłkę autami bym zagrał
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...