Jump to content

  • Miodzio

    Dla wszystkich wybierających się w sezonie 2012 za granicę mamy niestety smutne wiadomości. Do stale rosnących cen paliwa będziemy musieli doliczyć jeszcze wzrost cen na opłaty autostradowe w niektórych krajach. Dla planujących wyjazdy zagraniczne przedstawiamy ceny winiet w kolejnych najczęściej odwiedzanych przez nas krajach oraz podajemy linki gdzie można policzyć opłaty za przejazd w Chorwacji i we Włoszech.

    Szwajcaria:
    Za przejazdy po autostradach w Szwajcarii pobierana jest opłata. Winietka jest tylko jedna i obowiązuje na jeden pojazd do 3,5 t. Roczna opłata winieta kosztuje 40 CHF - franków szwajcarskich. Opłata ta pobierana jest od każdego samochodu i przyczepy. Nie ma winiet na krótsze okresy czasu. Ważna jest przez rok kalendarzowy + sąsiednie miesiące (grudzień i styczeń). Brak winiety skutkuje koniecznością jej wykupienia i zapłacenia mandatu w wysokości 100 CHF.
    Przyczepa campingowa nie może przekraczać 2,55 m szerokości i 12 m długości łącznie z zaczepem. Masa przyczepy nie powinna przekraczać dopuszczalnej wielkości masy wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Dopuszczalna prędkość dla samochodów z przyczepą wynosi 80 km/h.  Nocowanie w kamperach zaparkowanych w miejscach publicznych, np. na parkingach podlega regulacjom kantonalnym.
    Ważna informacja
    Najnowsza technika też wspomaga policję. Nie zapominajcie, że są odcinki dróg na których nie ma radarów, kontroli policyjnej, a mimo to można otrzymać wysoki mandat za przekroczenie szybkości. Nad jezdniami są instalowane kamery rejestrujące wszystkie przejeżdżające samochody. W znacznej odległości od tego miejsca instalowany jest drugi zestaw kamer. Specjalnie zaprogramowany system komputerowy sprawdza czas w jakim dany pojazd powinien przebyć tę odległość. Jeśli komputer wyliczy, że pojazd przejechał trasę szybciej niż powinien przy zachowaniu wszelkich ograniczeń, wówczas system wystawia wysoki mandat, który przesyłany jest do właściciela pojazdu, niezależnie od kraju jego pochodzenia. Nie szarżujmy więc na szwajcarskich drogach, tym bardziej, że Szwajcaria jest stowarzyszona z Unią Europejską umowami bilateralnymi i wchodzi w skład "Układu z Schengen" o wymianie informacji.
     

     
    Słowenia
    Winieta 7 dniowa (oznaczenie 7D) w roku 2012 kosztować będzie 15,00 €.
    Winieta 2 miesięczna (oznaczenie M) w roku 2012 kosztować będzie 30,00 €.
    Roczna winieta (oznaczenie 12) na rok 2012 kosztuje 95,00 €.
    Przypominamy: w Słowenii płacimy za sam holownik - nie ma znaczenia czy zestaw z przyczepą kempingowa przekracza 3,5 t DMC. Przy holowniku powyżej 3,5 musimy płacić opłaty elektroniczne.

    Wzory winiet na 2012 rok

     
    Włochy
    planowanie i kalkulator kosztów
    http://www.autostrade.it/en/autostrade/percorso.do
    klasy pojazdów
    http://www.autostrade.it/il-pedaggio/classi-di-pedaggio.html?initPosAra=4_2
     
    Chorwacja
    płatne odcinki i klasy pojazdów
    http://www.hac.hr/en/toll-rates/price-list/
    Istria
    klasy pojazdów
    http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=1889
    kalkulator kosztów
    http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=2039
     
    Opracował: Miodzio

    Miodzio

    Ważną informacją dla podróżujących przez Austrię jest nowość w sposobie zachowywania się podczas korka na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Od roku 2013 obowiązuje obowiązek zostawiania wolnego pasa dla służb ratunkowych (tzw. Rettungsgasse). Polega on na trochę odmiennym niż dotychczas zostawianiu pasa służącego do szybkiego przejazdu pojazdów specjalnych.

    Ważną informacją dla podróżujących przez Austrię jest nowość w sposobie zachowywania się podczas korka na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Od roku 2013 obowiązuje obowiązek zostawiania wolnego pasa dla służb ratunkowych (tzw. Rettungsgasse). Polega on na trochę odmiennym niż dotychczas zostawianiu pasa służącego do szybkiego przejazdu pojazdów specjalnych.
    Nowa przepis polega on na tym iż na autostradach i drogach ekspresowych o dwóch pasach ruchu pojazdy znajdujące się na skrajnym lewym pasie powinny zjechać na lewo, tak daleko jak to jest możliwe. pojazdy na pasie prawym i na pasach środkowych zjeżdżają na prawo tak daleko jak to jest możliwe, korzystając przy tym z pobocza. Odnosi się to zarówno do samochodów osobowych, motocykli, ciężarówek i autobusów.

    Według aktualnie dostępnych informacji tworzenie "pasów ratunkowych" obowiązkowe będzie też w Niemczech i w Czechach. Natomiast Szwajcaria i Słowenia sugerują tworzenie dobrowolnych pasów awaryjnych.
    Schemat dostępny na filmie: link
    Przypomnienie odnośnie używania opon zimowych.
    W przypadku samochodów osobowych, samochodów z lekką lub ciężką przyczepą albo lekkich samochodów dostawczych (a więc do 3,5 t, wymagających prawa jazdy kat. B)  istnieje obowiązek posiadania wyposażenia zimowego w zależności od panujących warunków pogodowych w okresie od 1 listopada do 15 kwietnia następnego roku (2013r.).
    Kierowcy samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w warunkach zimowych mają dwie możliwości do wyboru:
    1. Opony zimowe
    Opony zimowe powinny znajdować się na wszystkich kołach, gdy nawierzchnia drogi pokryta jest śniegiem, błotem pośniegowym lub lodem. Kierowcy powinni regularnie śledzić prognozę pogody. Wraz z obniżaniem się temperatury na wilgotnej jezdni może powstać gołoledź - w takim przypadku posiadanie opon zimowych jest obowiązkowe. Zgodnie z  ustawą opony zimowe muszą być oznaczone literami "M+S", "M.S." lub "M & S" oraz posiadać bieżnik o głębokości co najmniej 4 mm, a w przypadku opon diagonalnych 5 mm.
    2. Opony letnie z łańcuchami śniegowymi
    Alternatywą dla opon zimowych mogą być łańcuchy śniegowe, zamontowane na co najmniej dwóch kołach napędowych. Ich stosowanie jest jednak dozwolone tylko w przypadku, gdy jezdnia jest całkowicie lub prawie całkowicie pokryta śniegiem lub lodem. Łańcuchy należy założyć na koła osi napędowej. Kierowcy aut wyposażonych w opony letnie, wybierający się w dłuższą podróż, powinni zawsze zabierać ze sobą łańcuchy.
    Jazda z przyczepą
    Ustawa (KFG - austriacka ustawa o ruchu drogowym) nie przewiduje wyraźnego zakazu holowania przyczepy wyposażonej w opony letnie pojazdem na oponach zimowych (i odwrotnie). Powyższe obowiązuje w przypadku lekkich przyczep bez układu hamulcowego, jak i przyczep ciężkich (posiadających hamulce). Jednak w przypadku opon z kolcami przepisy nakazują wyposażenie przyczepy w opony takiego samego rodzaju, jaki posiada pojazd holujący. Austriacki automobilklub ÖAMTC zaleca, aby w przyczepach użytkowanych nie tylko w okresie letnim stosować raczej opony zimowe lub całoroczne.
    Mandaty
    Kierowcy pojazdów poruszający się bez opon zimowych w zimowych warunkach drogowych ryzykują otrzymanie mandatu w wysokości 35 euro. Jeżeli stwarzają zagrożenie dla innych uczestników ruchu, teoretycznie kara może sięgnąć nawet kwoty 5000 euro.
    Opracował: Miodzio

    Miodzio

    Dla wszystkich wybierających się w sezonie 2012 za granicę mamy niestety smutne wiadomości. Do stale rosnących cen paliwa będziemy musieli doliczyć jeszcze wzrost cen na opłaty autostradowe w niektórych krajach. Dla planujących wyjazdy zagraniczne przedstawiamy ceny winiet w najczęściej odwiedzanych przez nas krajach.

    Dla wszystkich wybierających się w sezonie 2012 za granicę mamy niestety smutne wiadomości. Do stale rosnących cen paliwa będziemy musieli doliczyć jeszcze wzrost cen na opłaty autostradowe w niektórych krajach. Dla planujących wyjazdy zagraniczne przedstawiamy ceny winiet w najczęściej odwiedzanych przez nas krajach.
     
    Austria
    Winieta 10 dniowa (oznaczenie T) w roku 2012 kosztować będzie 8,00 €. Cena w roku 2011 roku -  7,90€. Ważna od godziny 00.00 dnia "wydziurkowania" do godziny 24.00 dziesiątego dnia.
    Winieta 2 miesięczna (oznaczenie M) w roku 2012 kosztować będzie 23,40 €. Cena w roku 2011 roku -  23,00 €. Ważna 2 miesiące od daty "wydziurkowanej".
    Roczna winieta (oznaczenie J) na rok 2012 kosztuje 77,80 €. W 2011 roku - cena 76,50 €. Winieta ta jest ważna od 1 Grudniu 2011 roku do 31 Stycznia 2013 roku)
    Mandat za brak winiety wynosi 120 € plus obowiązek wykupienia aktualnej winiety.
    Przypominamy: w Austrii płacimy za sam holownik - nie ma znaczenia czy zestaw z przyczepą kempingowa przekracza 3,5 t DMC. Przy holowniku powyżej 3,5 musimy płacić opłaty elektroniczne.
    Wzory winiet na 2012 rok



     
    Czechy
    Tutaj podwyżka cen winiet procentowo jest większa niż w Austrii i wygląda następująco:
    Winieta 10 dni (oznaczenie D) w roku 2012 kosztować będzie 310 KCZ. W 2011roku kosztowała 250 KCZ.
    Winieta miesięczna (oznaczenie M) w roku 2012 kosztować będzie 440 KCZ. W 2011 roku kosztowała 350 KCZ.
    Winieta roczna (oznaczenie R) w roku 2012 kosztować będzie 1500 KCZ. W 2011 roku kosztowała 1200 KCZ.
    Przypominamy: w Czechach tak jak i w Austrii płacimy za sam holownik - nie ma znaczenia czy zestaw z przyczepą kempingowa przekracza 3,5 t DMC. Przy holowniku powyżej 3,5 musimy płacić opłaty elektroniczne.
    Roczna winieta jes ważna od 1 grudnia 2011 do 31 stycznia 2013.
    Wzory winiet na 2012 rok



     
    Słowacja
    Ceny winietek w Słowacji na 2012 rok kształtują się następująco:
     
    Roczna winieta na samochód do 3,5t                                       50, - €
    Miesięczna winieta na samochód do 3,5t                                  14, - €
    10-dniowa winieta na samochód do 3,5t                                   10, - €
     
    Roczna winieta na przyczepę                                                    50, - €
    Miesięczna winieta na przyczepę                                               14, - €
    10-dniowa winieta na przyczepę                                                10, - €
     
    Przypominamy: na Słowacji przy przekroczeniu zestawem wagi 3,5t DMC wykupujemy dla przyczepy dodatkową winietkę. Przy holowniku powyżej 3,5 musimy płacić opłaty elektroniczne.
    Roczna winieta jest ważna do  31 stycznia 2013 roku.
    Wzory winiet na 2012 rok



     
    Opracował: Miodzio

    Tomii

    Wyniki konkursu PFCC - Mister Camping 2012

    By Tomii, in News,

    Za nami 47 edycja konkursu na najlepszy kemping organizowane przez Polską Federację Campingu i Caravaningu. W konkursie biorą udział wszystkie kempingi zrzeszone w federacji. Przyjrzyjmy się zatem wynikom ogłoszonym 19 października 2011 roku.

    W Grupie I (do 150 miejsc noclegowych)
    Miejsce pierwsze

    Camping nr 61 - Elbląg Camping nr 221 "Pastewnik" - Przeworsk Miejsce drugie

    Camping nr 99 "Pod Dębowcem" - Bielsko-Biała Camping nr 105 "Rodzinny" - Mielno Camping nr 202 "Pod Jabłoniami" - Tarnów Camping nr 90 "WOK" - Warszawa Camping nr 181 "Tamowa" - Zawory Miejsce trzecie

    Camping nr 215 - Katowice Camping nr 197 "Nogat" - Malbork Camping nr 20 - Przywidz Camping nr 55 "Echo" - Rydzewo Camping nr 10 - Tumiany Miejsce czwarte

    Camping nr 46 "Smok" - Karków Camping nr 120 "Sielanka nad Pilicą" - Warka

    Wyróżnienie

    Camping nr 1 "Zamek" - Giżycko

    W Grupie II (od 151 do 300 miejsc noclegowych)
    Miejsce pierwsze

    Camping nr 23 - Bąków Camping nr 51 "Leśny" - Łeba Camping nr 142 "Wiśniowa Polana" - Miłków Miejsce drugie

    Camping nr 100 "Ostoja Stara Baśń" - Kosewo Camping nr 38 "Polana Sosny" - Niedzica Camping nr 272 "Wigry" - Stare Juchy Camping nr 7 "KamA" - Tałty Camping nr 196 "Leśny Dwór" - Wolibórz

    Miejsce trzecie

    Camping nr 131 "Nad Jeziorem" - Golczewo Camping nr 103 "Clepardia" - Kraków Camping nr 81 "Marco Polo" - Łeba Camping nr 201 "Browarny" - Sandomierz Camping nr 140 - Suchedniów Camping nr 231 - Świdnica

    Miejsce czwarte

    Camping nr 134 - Grudziądz Camping nr 159 "Camp" - Stegna Camping nr 150 - Ustrzyki Górne

    Wyróżnienie

    Camping nr 102 "Dębina" - Żywiec

    W Grupie III (od 301 do 450 miejsc noclegowych)
    Miejsce pierwsze

    Camping nr 194 "Wiking" - Dziwnówek Camping nr 155 "Malta" - Pozań

    Miejsce drugie

    Camping nr 208 "Pomona" - Niechorze Camping nr 156 - Rowy Camping nr 50 "Marina" - Sulęcin Camping nr 180 - Stegna

    Miejsce trzecie

    Camping nr 250 "Alexa" - Chłapowo Camping nr 241 "Korona" - Kraków-Gaj Camping nr 48 "Przymorze" - Łeba Camping nr 3 "Cezar" - Mrągowo Camping nr 25 "Marina" - Szczecin Dąbie

    Miejsce czwarte

    Camping nr 79 "Elixir" - Giżycko Camping nr 46 "Smok" - Kraków Camping nr 240 - Pietrowice Camping nr 192 "Klif" - Rewal Camping nr 150 - Ustrzyki Górne (4 miejsce w 2 grupach - możliwe że to pomyłka organizatora)

    Wyróżnienie

    Camping nr 83 "Checz Kaszubska" - Białogóra Camping nr 130 "Auto Camping Park" - Jelenia Góra Camping nr 159 "Camp" - Stegna (ten kemping miał 4 miejsce w II Grupie) W Grupie IV (powyżej 450 miejsc noclegowych)
    Miejsce pierwsze

    Camping nr 118 "Biały Dom" - Dziwnówek Camping nr 78 "Balic" - Kołobrzeg Camping nr 41 "Amber" - Łeba

    Miejsce drugie

    Camping nr 21 "Morski" - Łeba Camping nr 145 "Rafael" - Łeba Camping nr 2 "Wagabunda" - Mikołajki Camping nr 261 "Słoneczny" - Śława

    Miejsce trzecie

    Camping nr 74 - Kozienice Camping nr 19 "Kamienny Potok" - Sopot Camping nr 44 "Relax" - Świnoujście Camping nr 175 "Rusałka" - Węgorzewo


    Miejsce czwarte

    Camping nr 152 "Małe Morze" - Chałupy Camping nr 76 "Oleńka" - Częstochowa Camping nr 164 "Słoneczna Polana" - Jelenia Góra Camping nr 71 "Gallus" - Krynica Morska

    Wyróżnienie

    Camping nr 72 "Kaper" - Władysławowo Camping nr 97 "Pod Skocznią" - Zakopane


    Tomii

    Odwołane Targi ForCamp

    By Tomii, in News,

    Niestety z przykrością musimy poinformować iż organizator II Międzynarodowych Targów Sprzętu Campingowegi i Caravaningowego które miały odbyć się w dniach 22 - 23 października, z przyczyn nam nieznanych odwołał impręzę. Nie wiemy również czy impreza na stałe wypadnie z caravaningowego kalendarza. Szkoda, bo na następne targii przyjdzie nam poczekać do wiosny...

    Niestety z przykrością musimy poinformować iż organizator II Międzynarodowych Targów Sprzętu Campingowegi i Caravaningowego które miały odbyć się w dniach 22 - 23 października, z przyczyn nam nieznanych odwołał imprezę. Nie wiemy również czy impreza na stałe wypadnie z caravaningowego kalendarza. Szkoda, bo na następne targii przyjdzie nam poczekać do wiosny...

    KarawaningPl

    Relacja z targów MOBILEXPO 2011

    By KarawaningPl, in News,

    W dniach 8 i 9 października 2011 w Centrum Targowym Chemobudowa w Krakowie odbyły się V Targi Pojazdów Terenowych i Turystycznych MOBILEXPO. Targi odwiedzili Nasi forumowicze i przygotowali specjalną relację dla wszystkich którzy nie mogli tam być. Zapraszamy wszystkich do czytania i oglądania.

    W dniach 8 i 9 października 2011 w Centrum Targowym Chemobudowa w Krakowie odbyły się V Targi Pojazdów Terenowych i Turystycznych MOBILEXPO.
    Jak co roku przyciągnęły one sympatyków tej formy wypoczynku, niestety pogoda (zimno i deszczowo) widać skutecznie odstraszyły mniej zagorzałych karawaningowców.
    Część targów dotycząca karawaningu według mnie była trochę lepsza od zeszłorocznych, natomiast część dotycząca pojazdów terenowych była bardzo słaba. I jak mówili sami wystawcy to chyba koniec tej formuły wystawienniczej.
    Na targach zaprezentowały się następujące firmy: Procamp (Knaus),  Bracia Klaja (Hobby), Elcamp (Hymer, Adria),  Duni, ABM Campers, MTM - Campery, PLA, Nachtman, Polski Caravaning i inne.
    Firmy uczestniczące w targach pokazały więcej modeli i przyczep niż w zeszłym roku, brakowało tylko zabudów pojazdów przeprawowych.
    Przekrojową ofertę firmy Hobby zaprezentowała firma Bracia Klaja z Bierunia. Zwiedzający mogli zobaczyć wnętrza kilku wielkości popularnych "Hobbytek". Na uwagę zasługuje wprowadzona do sprzedaży nowa lodówka firmy DOMETIC dostępna właśnie w przyczepach tej marki, ciekawostką jest fakt, iż możemy z lodówki wyjąć zamrażalnik, tym samym zwiększając jej pojemność. Jako, że prezentowano modele różnych długości i wyposażenia każdy mógł wybrać coś wielkością pasującą do swoich potrzeb. Prezentowane modele Hobby charakteryzował wysoki poziom designu w środku przyczep, widać, że firma w tym temacie ma zawsze rękę na pulsie. Czujnemu oku forumowiczów nie umknęło dosyć nieeleganckie wykończenie i uszczelnienie przedniej ściany w przyczepach tej marki. Doświadczenia naszych kolegów wskazują iż jest to słaby punkt tych przyczep i wydaje się, że nic nie zostało z tym faktem zrobione w nowych modelach. Może to jedynie złudzenie ale estetyka tego miejsca pozostawia wiele do życzenia.
    Dwie przyczepy i jednego kampera firmy Knaus prezentował ProCamp  z Wrocławia. Ciekawostką był fakt pokazania przyczepy jubileuszowej na 50 lecie firmy - Knaus. To model 500 FU, czyli z układem francuskie łóżko i toaleta z przodu w środku aneks kuchenny, z tyłu rozkładana podkowa. Na uwagę zasługuje przeprojektowany box kuchenny w kształcie litery L z większymi otwieranymi szufladami. Całość robi duże wrażenie, przyczepa przy w miarę "bezproblemowych" gabarytach, dzięki jasnemu wnętrzu i dobremu rozplanowaniu przestrzeni wydaję się w środku dużo większa.


    Wyraźnie widać iż poziomem wzornictwa, dbałością o szczegóły i jakością wykończenia przyczepy tych firm przodują na rynku, co niestety ma też swoje odzwierciedlenie w cenach.
    Naszą uwagę przykuły też przyczepy dwóch innych firm: Weinsberg i Adria. Niestety nie zaskoczyły nas w pozytywny sposób.
    Może są i ładne, na pewno są tańsze, ale czy są to przemyślane i sprawdzone rozwiązania w karawaningu, czy mamy do czynienia jedynie z cięciem kosztów?
    Jak inaczej nazwać fakt braku górnych półek w przyczepie Weinsberg? Półki te zostały zastąpione co prawda elegancką deską z pięknym relingiem, tym niemniej jednak nie da się tam schować rzeczy ani tym bardziej ich przewozić. Sami wiemy z własnego doświadczenia jak świetnie sprawdzają się wszelkie szafki i schowki i nigdy ich za mało. Toaleta w Adrii (fakt najmniejszej) jest takiej wielkości iż dorosły mężczyzna nie ma szansy na skorzystanie z niej bez karkołomnych figur akrobatycznych (sprawdzone na kolegach z forum:-). Również materiały użyte do wykończenia, np. roleta użyta w oknie kuchennym nie zachwyciły nas, a brak zaczepu kulowego ze stabilizatorem wywołał bardzo duże zdziwienie i dyskusję na temat bezpieczeństwa w podróży.
    Na targach pokazano również kilkanaście kamperów: PLA, Sunlight, Weinsberg, Eura Mobil i parę innych.
    Duni pokazało sposoby i rozwiązania produkowanych przez siebie zabudów. Widać, że w tej dziedzinie polskie firmy nie odstają niczym od firm europejskich, a ograniczeniem w zabudowach zaczyna być tylko pomysłowość potencjalnych Klientów.
    Same targi odzwierciedlają stan polskich firm zajmujących się tą formą turystyki. Generalnie dostępne jest dokładnie to samo co dla innych europejskich klientów.
    Podczas targów tradycyjnie odbył się zlot, na którym jak co roku najliczniejszą grupą były załogi z camperteamu.
    Targi ujawniły również przepaść jaka dzieli nowe przyczepy od przyczep spotykanych na naszych polskich kempingach. Te nowe są i nowe i ładne, ale czy praktyczniejsze? I podstawowe pytanie, które zadaje sobie coraz więcej osób, czy te przyczepy wytrzymają tyle samo lat ile przyczepy z lat 80 i 90 ubiegłego wieku? A przede wszystkim czy będą miały tę duszę? Ale to może zależy tylko od użytkowników...
    Więcej zdjęć znajdziecie pod adresem http://cirrustravel.blogspot.com/
     
    napisał: Miodzio
    zdjęcia: NICKT http://cirrustravel.blogspot.com/


    Tomii

    Już po raz drugi w Warszawie na terenie hali wystawienniczej MT Polska (Marsa 56C) w dniach 22 - 23 października odbędą się Międzynarodowe Targi Sprzętu Campingowego i Caravaningowego. Organizator zapewnia że na targach będzie można obejrzeć oraz zakupić najnowszy sprzęt turystyczny.

    Niestety na stronie targów nie jest udostępniona lista wystawców którzy zapowiedzieli się na rok 2011. Można za to podejrzeć zdjęcia i listę wystawców z zeszłego roku. Miejmy nadzieję że targi w obecnym roku będą zorganizowane z większym rozmachem.

    Już po raz drugi w Warszawie na terenie hali wystawienniczej MT Polska (Marsa 56C) w dniach 22 - 23 października odbędą się Międzynarodowe Targi Sprzętu Campingowego i Caravaningowego. Organizator zapewnia że na targach będzie można obejrzeć oraz zakupić najnowszy sprzęt turystyczny.
    Niestety na stronie targów nie jest udostępniona lista wystawców którzy zapowiedzieli się na rok 2011. Można za to podejrzeć zdjęcia i listę wystawców z zeszłego roku. Miejmy nadzieję że targi w obecnym roku będą zorganizowane z większym rozmachem.
    Targi - wzorem poprzedniego roku - odbędą się w tym samym miejscu i czasie, czyli w hali wystawienniczej MT Polska w Warszawie, przy ulicy Marsa 56c, w dniach 22-23 października. Cena biletu to 15 zł. Zainteresowanych zachęcamy do wypełnienia ankiety na stronie organizatora ( http://www.forcamp.pl/bilety ). Dzięki rejestracji bierzemy udział w konkursie (do wygrania wynajem kampera na tydzień) oraz jesteśmy uprawnieni do zakupu biletów wstępu w cenie 5 zł.
    Targi czynne będą:
    - sobota - godz 9.00-18.00
    - niedziela - godz. 10.00-17.00
     


    Tomii

    Targi MOBILEXPO 2011

    By Tomii, in News,

    W dniach 8 i 9 października 2011 w Centrum Targowym Chemobudowa w Krakowie przy ul. Klimeckiego 14 odbędą się V Targi Pojazdów Terenowych i Turystycznych MOBILEXPO.W targach wezmą udział przedstawiciele firm, które sprzedają oraz wynajmują kampery i przyczepy, dealerzy samochodów mający w swojej ofercie pojazdy z napędem na cztery koła, jak również pojazdy typu SUV oraz firmy zajmujące się przystosowaniem tych pojazdów do jazd w trudnym terenie. Będą również guady, motocykle i skutery.

    W dniach 8 i 9 października 2011 w Centrum Targowym Chemobudowa w Krakowie przy ul. Klimeckiego 14 odbędą się:
    V Targi Pojazdów Terenowych i Turystycznych MOBILEXPO.
    W targach wezmą udział przedstawiciele firm, które sprzedają oraz wynajmują kampery i przyczepy, dealerzy samochodów mający w swojej ofercie pojazdy z napędem na cztery koła, jak również pojazdy typu SUV oraz firmy zajmujące się przystosowaniem tych pojazdów do jazd w trudnym terenie. Będą również guady, motocykle i skutery.
    Oprócz kamperów i przyczep firmy będą prezentować osprzęt i wyposażenie do tych pojazdów. Na targach można będzie dowiedzieć się jakie są nowości w tej branży oraz co w najbliższym czasie będą proponować producenci . Jest to jedyna okazja, aby wymienić się doświadczeniami i porozmawiać o tej rozwijającej się formie turystyki, która znajduje coraz więcej zwolenników w Polsce.
    Ciekawie zapowiada się ekspozycja pojazdów z napędem na cztery koła. Obecne będą firmy które zajmują się przygotowaniem tych pojazdów do jazd terenowych oferując specjalne opony, modernizację zawieszenia, zabezpieczenia kabiny, liny i wyciągarki. Prezentowane będą również samochody przystosowane do dalekich wypraw w trudnych terenach
    Na  targi przyjadą swoimi pojazdami również użytkownicy kamperów i przyczep kempingowych oraz samochodów  terenowych, którzy chętnie podzielą się uwagami na temat eksploatacji tych pojazdów. Dla zwiedzających przygotowano szereg atrakcji.
    Zapraszamy wszystkich którzy lubią podróżować i zmieniać miejsce wypoczynku .


    Tomii

    Zmiana w przepisach ruchu drogowego

    By Tomii, in News,

    Od 19 stycznia 2013 roku zacznie obowiązywać nowa ustawa o kierujących pojazdami która częściowo zastąpi obowiązującą ustawę Prawo o ruchu drogorwym. Po zmianach kierujący zespołem pojazdów w którego skład wchodzi przyczapa o DMC większej niż 750 kg a suma DMC przyczepy i auta jest większa niż 3500 kg ale mniejsza niż 4250 kg nie będzie miał obowiązku posiadania kategorii E. Potrzebne za to będzie zdanie dodatkowego egazminu. Jak będzie wyglądał taki egzamin i czym będzie się różnił od obecnego egzaminu na kategorię E - tego ustawodawca nie ustalił.

    Od 19 stycznia 2013 roku zacznie obowiązywać nowa ustawa o kierujących pojazdami która częściowo zastąpi obowiązującą ustawę Prawo o ruchu drogorwym. Po zmianach kierujący zespołem pojazdów w którego skład wchodzi przyczapa o DMC większej niż 750 kg a suma DMC przyczepy i auta jest większa niż 3500 kg ale mniejsza niż 4250 kg nie będzie miał obowiązku posiadania kategorii E. Potrzebne za to będzie zdanie dodatkowego egazminu. Jak będzie wyglądał taki egzamin i czym będzie się różnił od obecnego egzaminu na kategorię E - tego ustawodawca nie ustalił.
    Żeby zobrazowac idące zmiany przyjżyjmy się tabelce poniżej ukazującej jakie są obecne wymagania co do kierujących poruszających się zespołem auta z przyczepą:
    DMC
    Auta
    DMC
    Przyczepy
    ∑ DMC
    Auta + Przyczepy Wymagana kat. ≤ 3500 kg
    ≤ 750 kg ≤ 4250 kg B ≤ 3500 kg > 750 kg ≤ 3500 kg B ≤ 3500 kg > 750 kg > 3500 kg E + B  
    Nowa ustawa rozbudowuje nam powyższa tabelkę. Wprowadza w pewnym sensie nową kategorię prawa jazdy "stojąca" troszkę niżej od kategorii E + B. Sytuację po zmianach pokazujemy w poniższej tabeli:
     
    DMC
    Auta DMC
    Przyczepy ∑ DMC
    Auta + Przyczepy Wymagana kat. ≤ 3500 kg ≤ 750 kg ≤ 4250 kg B ≤ 3500 kg > 750 kg ≤ 3500 kg B ≤ 3500 kg > 750 kg > 3500 kg ale
    ≤ 4250 kg
    B + egzamin ≤ 3500 kg > 750 kg > 4250 kg E + B  




  • Categories

  • Czym jest caravaning?
    Caravaning to współczesna forma aktywnej turystyki motorowej, dla której bazą noclegowo-żywieniową są kampery i przyczepy kempingowe. Jest to więc camping, tyle że wykorzystujący bardziej zaawansowany sprzęt, coś w rodzaju plenerowych wczasów na wyższym poziomie wyposażenia technicznego. Sprzętem tym mogą być zarówno bezsilnikowe pojazdy rekreacyjne, tj. holowane przez samochody przyczepy kempingowe różnej konstrukcji, jak i pojazdy silnikowe, z zabudową mieszkalną nazywane potocznie kamper ( z ang. camper) czyli samochody kempingowe.

    Komu spodoba się ta forma turystyki?
    W człowieku żyjącym we współczesnym zurbanizowanym, wysoko uprzemysłowionym i zanieczyszczonym świecie coraz częściej rodzi się potrzeba zupełnie odmiennego trybu życia - ucieczki od szarej codzienności, brudnych miast i przebywanie na łonie natury wśród lasów, wód i łąk. Taką ucieczkę są w stanie nam zapewnić samochody i przyczepy kempingowe, przy czym nie zrezygnujemy z podstawowych wygód, jakim jest łóżko, ciepły posiłek i ochrona przed czynnikami atmosferycznymi. Karawaning spodoba się ludziom kochającym ruch, niezależność i wolność - wyprawa z przyczepą kempingową czy camperem stwarza dużo sytuacji zachęcających do ruchu i przebywania na łonie natury.

×
×
  • Create New...