Ale się naczytałem!! Dawno tyle liter moje oczy nie widziały! Tabelka na początku przydatna tylko nie do końca precyzyjna ale to nie wina wstawiającego, tylko źródła. Tabelki tabelkami a przepisy swoje i ten temat się co roku przed sezonem pojawia. To może ja skromnie przypomnę, że DMC, MW i kilka innych oznaczeń mają znaczenie ale w stosunku do kategorii prawa jazdy. Jeśli ktoś ma B+E to oznaczenia zaczynają mieć znaczenie ale jeśli ktoś ma B to cyferki w papierach zaczynają mieć większe znaczenie, przypomnę po raz kolejmy, że z prawem jazdy B możemy ciągnąć pojazd, którego DMC(dopuszczalna masa całkowita) nie przekracza MW (masa własna) holownika a cały zestaw nie przekracza 3,5 tony. Jest w tym wszystkim wyjątek, Gość posiadający B może jechać pojazdem 3,5 t DMC i ciągnąć przyczepę lekką(DMC 750 kg) i cały zestaw ro 4250 kg a i tak może jechać, A wszystko ma się nijak do krajów, które nie podpisały konwencji wiedeńskiej, ale o tym innym razem. W dowodzie każdego holownika jest info o masie przyczepy z najazdem i bez i te wszystkie wartości warto ze sobą zestwaić. To że ktoś ma B+E i wykupiony VIATOL to jeszcze nie znaczy, że może bezkarnie śmigać po naszych drogach, bo mogą się mało zgadzać wartości w dowodzie holownika i cepki i dlatego proszę czytajcie co macie w papierach.