Skocz do zawartości

burstner

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Zawód
    inżynier przemysłowy

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Burstner Holiday 470 Panorama
  • Holownik
    Astra 1,7TD 95KM

Ostatnie wizyty

29 wyświetleń profilu

Osiągnięcia burstner

Nowy

Nowy (2/3)

  1. Witam, W Firmie TA-NO (www.czescidoprzyczep.com.pl) zakupiłem części zamienne do układu hamowania najazdowego. Pod koniec dnia zadzwoniła pani z informacją że nie mają tej części, i wyślą mi "zamiennik". Nie zgodziłem się, a wobec tego pani miała sprawdzić na kiedy może być dostępna część Alko (jak na zdjęciu w sklepie) i zadzwoni. Po 2 dniach przysłali bez słowa zamiennik, w dodatku niekompletny. Na mój telefon w sprawie, pani bezczelnie wmawia mi, że przecież dzwoniła do mnie drugi raz i zgodziłem się na zamiennik. A że niekompletny to mogę odesłać na swój (!) koszt. Postanowiłem podzielić się tą opinią, bo może się zdarzyć że ktoś z Was zakupi tam drogie części czy akcesoria i będzie miał o wiele poważniejszy kłopot. Nie polecam tam kupować - konkurencja jest duża.
  2. Racja Nowy. Ja z ciekawości zjąłem bębny i okazało się, że miam zniszczone okładziny i przypalone łożyska. Po samodzielnej wymianie i regulacji (opierając się o doswiadczenia Kolegów opisane na forum) pojechałem na przegląd, gdzie diagnosta wykazał równomierną i prawidlową siłę hamowania. Trzeba dbać o układ jezdny.
  3. Dokręciłem w sposób, jaki doradził mi doświadczony mechanik: dokręcić do końca żeby się ułożyły i odpuścić tak, żeby podkładkę pod śrubą można było na siłę przesunąć śrubokrętem. Była to najbardziej miarodajna rada jaką usłyszałem, bo bo rady typu: "mocno, ale nie za mocno", "do końca o potem cofnij niedużo", "nie za mocno" są bez żadnej miary, bo Pudzian zrobi to za bardzo, a Małysz za lekko. Jadę z przyczepką 200km i wracam 200km. Po powrocie zdejmę bęben i sprawdzę stan łożysk. Mam nadzieję że będzie dobrze.
  4. W związku i tym, że postawiłem swój sprzęt na warsztat (instalacja ogrzewania w przyczepie) postanowiłem zajrzeć do bębnów (miałem nosa, bo okładziny na oby osiach były częściowo odklejone, i łożyska były przypalone wskutek zbyt mocnego dociągnięcia nakrętki bębna) Jak należy dokręcić prawidłowo nakrętkę, żeby znów nie zniszczyć łożysk? - efekt przeciągnięcia załączam na zdjęciu w galerii http://forum.karawaning.pl/gallery/image/5270-lm11749r/ Łożyska mniejsze były zniszczone na obu osiach
  5. burstner

    Naprawy

    części użyte do napraw, zużyte, uszkodzenia podzespołów, etc.
  6. Szanowni Państwo, znalazłem na YT taki oto film, który przedstawia opisywane powyżej zagadnienie. Zastanawia mnie tylko, dlaczego mechanik zamiast złożyć ręczny przed regulacją - odkręca cięgno?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.