Skocz do zawartości

Akumulator w przyczepie, a nasze bezpieczeństwo.


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie!

 

Skoro przydałaby się kontrola stanu naładowania akumulatora, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są w różnych cenach, przeglądam i znalazłem coś takiego:

http://www.emodel.pl/emodel-pb-12v-voltage-monitor-p-515.html

Dedykowane niby do modelarstwa, ale jeśli chodzi o wskazanie napięcia na akumulatorze powinno być OK, co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Skoro przydałaby się kontrola stanu naładowania akumulatora, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są w różnych cenach, przeglądam i znalazłem coś takiego:

http://www.emodel.pl...itor-p-515.html

Dedykowane niby do modelarstwa, ale jeśli chodzi o wskazanie napięcia na akumulatorze powinno być OK, co o tym sądzicie?

 

11,3V :::::> U czerwona 1x BEEP

11,0V :::::> U czerwona 2x BEEP

10,7V :::::> U czerwona 3x BEEP

 

hmm nie wiem czy ten BEEP to w środku nocy fajna sprawa :-]

może da się wyłączyć ?

 

zwykły woltomierz nie wystarczy ?

http://allegro.pl/pa...1950454241.html

 

ja mam zwykły analogowy 0-15V i też daje radę, choć dokładność marna

http://allegro.pl/vo...1966574475.html

 

 

ew przydało by sie tylko programowanie że np przy 15V włącza się alarm przeładowania, a przy 10.5V rozładowania :hmm:

http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-vs4-alarm-temp-wyjscie-i1955680678.html

nawet z temp ;)

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, miałem nadzieję, że ten beep da się wyłączyć. Ale fajnie, że podałeś kilka innych ofert. Ja szukałem wskaźnika akumulatora i... właściwie nic nie znalazłem. A tu się okazuje, że wśród mierników (a nie wskaźników) jest parę ciekawostek. Coś się dobierze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba troche problem na wyrost :-]

 

:miga: :miga: :miga:

Jestem ciekawy, czy takie samo zdanie by miały osoby ze wspomnianego jachtu (gdyby jeszcze żyły).

Identycznie można podejść do poduszek w samochodzie, stref zgniotu i całej masy innych rzeczy, nad znaczeniem których nawet się nie zastanawiasz, używając ich każdego dnia.

Skoro takie niebezpieczne byłoby przebywanie z aku to dlaczego montuja je w samochodach pod tyłkiem? :niewiem:

 

Przeczytaj uważnie kilka postów wyżej i zerknij na rysunek. W samochodach akku jest odpowietrzany na zewnątrz, a nie do przestrzeni pasażerskiej (nawet jeśli jest pod " tyłkiem"). Myślę też, że w samochodzie nie sypiasz nocami, przy włączonym silniku, aby ładować akumulator :]

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiecie - opracowałem układ do pomiaru ilości wody w zbiornikach. Dołożyłem tam też pomiar napięcia dwóch akumulatorów razem z bargrafem, procentowym stopniem naładowania akumulatorów i programowo wyłączanym piszczykiem alarmowym... Niestety wykonanie takiego ustrojstwa nie jest tanie.....

 

http://www.youtube.com/watch?v=nFpRr7ld-LY&feature=player_embedded

 

 

post-2406-0-34223900-1322905592_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer, a ja dziękuję za zwrócenie uwagi na tematy, które wydawały się tak proste i oczywiste, a nagle okazało się, że wcale takimi nie są i wymagają dodatkowego doprecyzowania! Wymienione przez Świstaka punkty co do obsługi akumulatora proponowałbym gdzieś na forum wysoko zamieścić, w jakimś miejscu, które dla wszystkich będzie łatwe i szybkie do znalezienia!

 

 

... jest taki mały przycisk " + " w dolnym, prawym narożniku pierwszego postu w tym temacie :skromny::dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj uważnie kilka postów wyżej i zerknij na rysunek. W samochodach akku jest odpowietrzany na zewnątrz, a nie do przestrzeni pasażerskiej (nawet jeśli jest pod " tyłkiem"). Myślę też, że w samochodzie nie sypiasz nocami, przy włączonym silniku, aby ładować akumulator :]

 

w starszych samochodach dostawczych nie było żadnego odpowietrzenia, aku stał po prostu pod siedzeniem ...

 

w samochodzie jest trochę inna sytuacja, rzadko sie zdarza że ktoś śpi w aucie i w tym samy czasie ładuje aku

a jadąc będzie czuć że aku zagotował, przerabiałem to w berlingo, tam gotujący aku czuć było w środku, mimo że jest pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych samochodach dostawczych nie było żadnego odpowietrzenia, aku stał po prostu pod siedzeniem ...

 

w samochodzie jest trochę inna sytuacja, rzadko sie zdarza że ktoś śpi w aucie i w tym samy czasie ładuje aku

a jadąc będzie czuć że aku zagotował, przerabiałem to w berlingo, tam gotujący aku czuć było w środku, mimo że jest pod maską

 

Jak wcześniej pisałem, w moim samochodzie akku zamontowany jest pod siedzeniem i producent zadbał o jego odpowietrzenie.

Nie jestem przekonany, że każdy producent pojazdów, podejdzie rzetelnie do omawianego wcześniej problemu, np. w autach Tata Motors zapewne próżno by szukać tego rozwiązania, gdyby akku był we wspomnianym miejscu.

Nie chce mi się zdejmować kanapy, aby zrobić foto, więc zamieszczam zdjęcie z innego samochodu.

W taki sam sposób robi to np. Volvo:

post-8228-0-45667000-1323031748_thumb.jpg

post-8228-0-72577900-1323031765_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej pisałem, w moim samochodzie akku zamontowany jest pod siedzeniem i producent zadbał o jego odpowietrzenie.

Nie jestem przekonany, że każdy producent pojazdów, podejdzie rzetelnie do omawianego wcześniej problemu, np. w autach Tata Motors zapewne próżno by szukać tego rozwiązania, gdyby akku był we wspomnianym miejscu.

Nie chce mi się zdejmować kanapy, aby zrobić foto, więc zamieszczam zdjęcie z innego samochodu.

W taki sam sposób robi to np. Volvo:

 

aku w bagażniku, więc ta rurka nie jest raczej do ochrony ludzi :hmm:

IMO chodzi o pary, które są żrące i powodowały by korozję okolic akumulatora

 

pisałem o aucie z gwiazdą, zresztą chyba większość dostawczaków ma aku pod siedzeniem

w moim na pewno nie było rurki do odprowadzania par

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku w bagażniku, więc ta rurka nie jest raczej do ochrony ludzi :hmm:

IMO chodzi o pary, które są żrące i powodowały by korozję okolic akumulatora

 

Konrad, napisałem tak:

Nie chce mi się zdejmować kanapy, aby zrobić foto, więc zamieszczam zdjęcie z innego samochodu.

 

U mnie odpowietrzenie jest w kabinie, pod tylną kanapą, czyli w przestrzeni pasażerskiej. Od widocznego na foto, różni się jedynie tym, że na rurce jest jeszcze mały zbiorniczek (coś w rodzaju odstojnika) i dopiero z niego rurka na zewnątrz, pod samochód.

 

Nie napisałem :nono: , że w tym wypadku, chodzi o ochronę ludzi, tylko o sposób w jaki odpowietrzanie jest realizowane w samochodach osobowych, dla przykładu (wcześniejsze posty).

Masz rację :ok: , że chodzi o opary, które są żrące ale są też szkodliwe dla zdrowia.

Chyba nikt by nie chciał w czasie np. kilkuset kilometrowej trasy (ładowany cały czas akku) oddychać powietrzem z tymi oparami.

Mowa o akku w przestrzeni pasażerskiej (to tak, aby uprzedzić ewentualne uwagi) :bzik:

 

Tak na zakończenie - temat założyłem po to, aby na ten aspekt zagadnienia, uczulić ludzi mających akumulator w części mieszkalnej przyczepy, wspominając też, że nie wszystkich bez wyjątku dotyczy (ludzi, przyczep i akumulatorów - patrz post nr 1).

Myślę, że każdy jest w stanie ocenić własną sytuację i wyciągnąć odpowiednie dla siebie wnioski, i o to chodzi :hmm:

Jeśli jest chociaż jedna osoba, która po przeczytaniu tego tematu poprawi swoje bezpieczeństwo, to już było warto.

Serdecznie Cię pozdrawiam Konrad oraz Wszystkich czytających ten wątek.

 

:hej::hej::hej::hej::hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jest taki mały przycisk " + " w dolnym, prawym narożniku pierwszego postu w tym temacie :skromny::dzieki:

 

 

Dzięki, ale z niego to ja skorzystałem natychmiast czytając odpowiedź. Mnie jednak chodzi o miejsce na forum, w którym tak istotne elementy byłyby "na wierzchu" bez szczególnego szukania. Coś, jak wątek o elementach, na które zwracać uwagę przy szukaniu przyczepki. Tu byłoby na co zwracać uwagę przy montowaniu akumulatora. Czy też ważne informacje przy posiadaniu akumulatora. A plusik należał się oczywiście bezwarunkowo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

U mnie w Lancia Phedra z roku 2009 ( model blizniaczy do Peugeot 807 czy Citroen C8 albo tez Fiat Ulysse) akumulator znajduje sie miedzy fotelem pasazera a drzwiami przednimi i znalazlem tam dzis jedna mala dziurke....byc moze jest ich wiecej ;) ale czy to wystarczy zeby sie nie potruc ;)

post-18919-0-45601500-1426501477_thumb.jpg

post-18919-0-50407900-1426501499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.