Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

spojler


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#91 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8740 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 14 listopad 2016 - 15:53

Mnie ten filmik zupełnie do niczego nie przekonuje. Widzę na nim tyle, ile sam jestem w stanie sobie wyobrazić. Nawet nie wiadomo, jakim oprogramowaniem zobrazowano to zjawisko. Proste programy na komputer nie są w stanie prawidłowo uwzględnić wszystkich zmiennych i naturalnych warunków. Co innego, gdyby było to wynikiem rzeczywistego badania w tunelu aerodynamicznym. Poza tym, na filmie wyraźnie widać powstające zawirowanie pomiędzy samochodem i przyczepą, którego w zasadzie być nie powinno. Przypuszczam, że prawidłowo ukształtowana i umieszczona owiewka, niwelowała by takie zawirowania. Zgadzam się z postem #88, miałem podobnie, a nawet minimalnie większe spalanie z boxem. Co do owiewki w praktyce, to jeździłem z nią przez wiele lat i bardzo żałuję, że się jej zbyt pochopnie pozbyłem, nabywając przyczepę z pochylonym przodem. O jej skuteczności świadczyło nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale i lepsze zachowanie się zestawu podczas silnego wiatru. Widocznym przejawem tego, był brak komarów na przedniej ścianie przyczepy, gdy jeździłem z owiewką. Po jeździe w deszczu,  było bardzo ładnie widać rozłożenie strug powietrza - brudny, deszczowy nalot był widoczny tylko na górnej krawędzi dachu i minimalnie na krawędziach bocznych przyczepy - przednia ściana i szyba pozostawały czyste.
Oczywiście prawidłowe usytuowanie owiewki zabiera trochę czasu, nim znajdzie się jej idealną pozycję na dachu samochodu, ale moim zdaniem rzecz warta swojej ceny i zakupu.
Obecnie prawie nie widuję zestawów z przyczepą, mających owiewkę na holowniku. Ten przydatny dodatek jest chyba zbyt mało doceniany wśród karawaningowców, a produkcja jednostkowa, więc ceny wysokie i trudna dostępność.
IMHO


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#92 zundapp600

zundapp600

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 772 postów
  • Telefon:606 17-43-78
  • SkądBIŁGORAJ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Polski Niewiadów N126N N132T N126NT
  • Holownik:Jeep 5,9 Pimpek MB - 190 2,0 D MB -124 3,0TD Kombi

Napisano 14 listopad 2016 - 17:21

A ja tam spoiler/owiewkę na swoim zestawie wożę

 

DSCN3022.JPG

 

Co do zasadności moje zdanie jak na razie jest niejednoznaczne .


niewiadowki.pl - Forum o Niewiadówkach :skromny:

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych