Skocz do zawartości

spojler


ADAMiEWA

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc z boku na zestaw smok'a_wawelskiego, mając wyobraźnię i odrobinę wiedzy o aerodynamice, śmiem twierdzić że taki spojler więcej przeszkadza niż pomaga.

Uważam że skrzydło jest zbyt krótkie i pod zbyt dużym kątem a to sprzyja nagłemu załamaniu i wciskaniu strumienia powietrza pomiędzy pojazdy.

Ale!

Przeróbka i mocowanie na "przyczłapki" np do tylnej szyby kombi tak by klapa otwierała się bez przeszkód, umieszczając ten spojler za krawędzią dachu auta i optyczne skierowanie lotką pędu powietrza na połowę różnicy wysokości pojazdów, to sądzę że spełniałby swoją rolę rewelacyjnie.

Pozwoliłem smoku, Twój zestaw nieco przebudować (przyda Ci się kombi z lotką? - masz gratis :) ) by zobrazować moją tezę.

Zauważcie, że w filmiku nikt nie komentuje spojlera na ciężarówkach, że warunkiem jest umieszczenie go tuż przed plandeką/skrzynią ładunkową.

A tylko tam i w taki sposób , idea spojlerowania się sprawdza.

Podsumowując, trzeba zrobić tak, by wstążka była za spojlerem w czasie jazdy z p-pą unoszona do góry.

post-2083-0-08495700-1320862297_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szantymen jesli dobrze pamiętam macie w swojej ofercie takie spojlery :niewiem: i w związku z tym pytanie; czy na opakowaniu lub instrukcji producent nie podaje zalecanej odległości montażu od ściany przyczepy? :hmm:

 

 

 

w sumie to taka informacja powinna się znaleść by ten wymalazek spełniał swoje zadanie No i wiele by Nam to od razu wyjaśniło Bo kąt jaki posiada oryginał to nie problem zmierzyć ale już ustawić w odpowiedniej odłegłości to już sztuka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nickt testował spojler na sedanie i nie zdał egzaminu, zbyt duża odległość od budki. Trzeba by kombinować z ustawieniami.

Na innych autach jest zmniejszenie oporów.

 

Zgadza się, na sedanie odległość za duża, a w związku z tym i z zakupem kamperka spojler jest na zbyciu http://forum.karawan...dach-samochodu/

Zdjęcia nie mam, ale chyba identyczny jak ma smok_wawelski

Edytowane przez NICKT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaka różnica wysokości i odległości pomiędzy holownikiem a przyczepą. Zdecydowanie bez sensu jest na sedanie i na dostawczaku. Na sedanie za daleko, na dostawczaku nie ma potrzeby. Chyba najbardziej opłacalne jest założenie na kombi lub vanie (im bliżej tyłu auta tym lepiej - jak narysował Wojtek).

Edytowane przez NICKT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt będzie tym mniejszy im ściana bardziej pochylona (powierzchnie oporu podobne pomijam) - to wynika z praw aerodynamiki.

Także jak buda idzie za wyższym od osobówki busem to opór będzie mniejszy bo ma mniejszą powierzchnię.

 

Do pomysłu ze spojlerem zachęcili mnie koledzy jeżdżący tirami - w przypadku starych ciągników i kabiny bez fabrycznego spojlera

dokładka takowego to spory koszt ale po niecałym roku się zwraca - przypadek jest podobny jak u mnie tylko rozmiary i kasa większa

paka czy plandeka nad kabiną bez spojlera działa podobnie - oczywiście te auta hulają prawie na okrągło.

 

W ciężarówkach to trochę lepiej wychodzi bo struga idzie od razu nad opór, w budzie mamy jeszcze dyszel i przerwę pomiędzy spojlerem i oporem

tu powstają niekorzystne zawirowania strugi powierza przed oporem ale to już temat na tunel aerodynamiczny i badania - amatorsko nie sposób tego

dokładnie stwierdzić.

 

Właśnie dlatego że mam taką budę zdecydowałem się na tani spojler samoróbkę zakładając skos budy i np. efekt 50%

to u mnie nie miałoby specjalnego sensu ekonomicznego - przy moich przebiegach to i tak te tanią wersję prawie 2 lata będę odrabiał.

 

Witam, uważnie czytam opinie o spojlerach i uważam podawane efekty za czcze zyczenia. Osobiscie nigdzie nie spotakałem sięmz wiarygodnymi badaniami w tunelu, przy tak specyficznym mocowaniu przyczepki i holownika (aerodynamiczna dziura). Być może efekty są ujemne , a informacje o tym blokuje lobby producentów spojlerów. Prawa fizyki (aerodynamika to jeden z jej działów) są bezlitosne: opór powietrza jest wprostpropocjonalny do kwadratu prędkości. Prędkość wzrasta o 50% to opór wzrasta o 2,25 raza(1,5 do kwadratu), przy wzroście dwa rzy szybszym opór rośnie 4-krotni. Dlatego różnica w poborze paliwa między 60 km/godz a 120 jest przeogromna przy ciągnięciu "ogona" i może przy czołowym wietrze być prawie dwukrotnie większa. Tak, że Panowie noga z gazu. Pozdrawiam. E.T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba faktycznie prościej jechać 10 km/h wolniej.

W końcu te kilka godz. przy wakacjach trwających 2-3 tygodnie wielkiej różnicy nie zrobi.

A jak za zaoszczędzoną kasę obieca się dzieciakom mc. donalda lub inną głupotę co lubią,

to będą grzecznie siedziały. :piaskownica:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że różnica w spalaniu jest ogromna pomiędzy 90km/h a 110km/h - sprawdziłem we Francji. Ale tu pytamy czy jest różnica, kiedy jedziemy 90km/h ze spojlerem i 90km/h bez spojlera.

Ja jadąc do Warki bez spojlera i wracając z podobną prędkością ze spojlerem nie zauważyłem różnicy (test w temacie, auto - sedan), ale szantymen sprawdził na swoim kombi i różnica była i to duża w oszczędności paliwa. Zdecydowanie przy jego teście, na aucie kombi, koszt nawet nowego spojlera zwraca się po kilkutysięcznokilometrowej wyprawie.

Edytowane przez NICKT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.