Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

spojler


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#16 piotrekbb

piotrekbb

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2700 postów
  • Sprzęt:Brak
  • Model:.
  • Holownik:Jest

Napisano 17 wrzesień 2011 - 17:48

ale ja nie mam takiego spoilera ma go szwagier gdzies w piwnicy i nie wiem czy sprzedaje

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

 

 


#17 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 17 wrzesień 2011 - 17:59

Pozostaje tylko badanie labolatoryjne gdzie "puszczane" są strugi powietrza (dymu) i odpowiednie ustawienie (pochylenie) spojlera.I pewnie dla każdego auta oraz przyczepy będzie inne a koszt takiego badania na pewno nie wytrzyma nasz budżet. A po taniości ,aby to ustawić prawie idealnie to należałoby zaliczyć trasę w nocy, wtedy kiedy lata dużo owadów i ustawić tak spojler aby tych zabitych owadów nie było na przedniej ścianie przyczepy :hmm:
Też mam gdzieś taki spojler ,który leży w piwnicy jakieś 20 lat i jeszcze nigdy nie był zamontowany na dachu samochodu.


Witam!

Spojler aby spełnił swoje zadanie musi być - po pierwsze - sam w sobie odpowiednio wyprofilowany, a po drugie - odpowiednio zamocowany na holowniku, aby pęd powietrza po "podbiciu" w górę nie spadał pomiędzy holownik a przyczepkę, tylko na samą przyczepkę. A najprościej to można przeprowadzić samemu takie "doświadczenie" w sposób opisany przez Marka. Od kilku lat korzystam z tego wynalazku :ok:

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#18 konrad_b

konrad_b

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4091 postów
  • SkądKrk
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 17 wrzesień 2011 - 19:10

gdzieś czytałem że można obserwować przepływ powietrza przy pomocy wstążek :hmm:

;(


#19 szantymen

szantymen

    Weteran karawaningu

  • Konto firmowe
  • 777 postów
  • Telefon:42 654-29-99
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:zmienna
  • Holownik:Subaru Outback

Napisano 18 wrzesień 2011 - 12:30

Ustawienie spojlera jest stałe jedynie można regulować położenie na samochodzie bliżej lub dalej końca. Jednak ustawia się jak najbliżej końca wówczas struga nie opadnie przed przyczepą. Na stronie mamy film z badań w tunelu.

Jeśli coś potrzebujesz kupić, lub masz problem z przyczepą lub camperem, postaramy się pomóc.
RABAT W SERWISIE I SKLEPIE 5% NA HASŁO KARAWANING.PL
Autoryzowany serwis Trumy
Dołączona grafika


Sekcja Łódzko - Mazowiecka

Dołączona grafika


#20 NICKT

NICKT

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3200 postów
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 18 wrzesień 2011 - 16:35

Ale Piotrze możesz ustawić bliżej lub dalej jak masz relingi... W mojej Skodzie ustawienie tylnej belki jest ściśle określone, ale myślę, że i tak spojler spełni swoją funkcję. W wyprawie do Rumunii Superb z boxem na dachu i z przyczepą spalił 9-9,5l/100km, a samo auto bez cepki, boxu i belek spala max. 5l (przy tej prędkości ok.90km/h). Ciekaw jestem jak będzie ze spojlerem. Jak będę wracał z Warki ze spojlerem to sprawdzę zużycie i sprawdzę jak będę jechał do Warki bez spojlera, ale i bez boxu i belek ;)

Mariusz

 


#21 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6897 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 18 wrzesień 2011 - 17:03

a ja jestem ciekaw jakie znaczenie przy działaniu tego spojlera ma typ auta tzn kombi czy sedan :hmm: Na moje to różnica może być ogromna bo zmienia się znacznie odległość w jakiej możemy zamontować owy spojler od ściany czołowej przyczepy Np przy kombi podbite powietrze pójdzie górą budki bo odległość do przyczepy jest niewielka a w sedanie jest więlksza odległość a co za tym idzie podbity pęd powietrza może nie zdołać utrzymać górnego lotu i tak odbije sie o czołową ściane budki :niewiem:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#22 konrad_b

konrad_b

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4091 postów
  • SkądKrk
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 18 wrzesień 2011 - 18:03

gdzieś w sieci jest test spojlera i jest jak piszesz, tzn w sedanie sprawdza się srednio, a raczej się nie sprawdza
a w kombi dawał zakładane oszczędności :ok:
tu coś więcej http://karawaning.re...epy/spojler.htm

Użytkownik konrad_b edytował ten post 18 wrzesień 2011 - 18:07

;(


#23 szantymen

szantymen

    Weteran karawaningu

  • Konto firmowe
  • 777 postów
  • Telefon:42 654-29-99
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:zmienna
  • Holownik:Subaru Outback

Napisano 18 wrzesień 2011 - 21:54

Akurat w linku który podajesz spojler na kombi jest zakładany bardzo daleko od końca auta. Mniej więcej jak w sedanie. Anglicy też twierdzą że sprawdzali w wszystkich typach aut . Jednak trzeba samemu przetestować.

Jeśli coś potrzebujesz kupić, lub masz problem z przyczepą lub camperem, postaramy się pomóc.
RABAT W SERWISIE I SKLEPIE 5% NA HASŁO KARAWANING.PL
Autoryzowany serwis Trumy
Dołączona grafika


Sekcja Łódzko - Mazowiecka

Dołączona grafika


#24 NICKT

NICKT

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3200 postów
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 25 wrzesień 2011 - 20:49

Test spojlera dachowego :)
Samochód: Skoda Suberb sedan 2.0TDI
Przyczepa: Knaus Sport 440
Trasa: Busko Zdrój - Warka >>><<< Warka - Busko Zdrój 2x180km

Przy okazji wyjazdu na Spęd do Warki przetestowałem spojler, który zamówiłem u Przemo.D. Kształt podobny do tego szantymen'owego.
Skoda (solo) przy prędkości do 100km/h spala 5l ON na 100km,
z przyczepą z prędkością ok.60-80km/h (przepisowo):
z boxem dachowym - 9,5l/100km
bez spojlera - 8,7l/100km
za spojlerem - 9,0l/100km.
Wynik dla mnie trochę zaskakujący, ale:
1. Podczas jazdy z taką prędkością, powietrze "podbijane" na dachu sedana (dość daleko od ściany czołowej przyczepy) "spada" jeszcze przed przyczepą, czyli kotłuje się 2x
2. Mocowanie mojego spojlera nie było stabilne (na metalowych wysięgnikach) i spojler podczas jazdy drżał
3. Samochodem bardziej "rzucało" ze spojlerem niż bez
4. Do Warki od Radomia jechałem za GregorYm, więc trochę w tunelu aerodynamicznym (bez spojlera)
5. Powrót bez "ściany" przed sobą - większy wiatr, choć wydaje mi się, że jechałem delikatniej niż do Warki
Wnioski:
1. Spojler zostawiam i przetestuję w wakacje na trasie dłuższej niż 180km
2. Zmienię mocowanie na bardziej stabilne (spojler bezpośrednio przymocowany do belki tak jak u szantymena)
3. Punkt 1 i 2 zrealizuję, jeśli kolega nie zaadoptuje go do sprintera z podwójną kabiną i wysoką plandeką ;) (spodobał mu się spojler) ;)

Mariusz

 


#25 Sławcio

Sławcio

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1232 postów
  • Telefon:Nokia 808
  • SkądPiastów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Szukam
  • Holownik:Peugeot 406 niezawodny

Napisano 25 wrzesień 2011 - 20:55

Czyli to co pisali Koledzy się sprawdza. :oslabiony:
Pozdrawiam Sławek M.

OSTATNIO TAM PISZĘ,lub tutaj

#26 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6897 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 25 wrzesień 2011 - 21:26

...
1. Podczas jazdy z taką prędkością, powietrze "podbijane" na dachu sedana (dość daleko od ściany czołowej przyczepy) "spada" jeszcze przed przyczepą, czyli kotłuje się 2x
...


właśnie o tym pisałem w pości #21 :skromny:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#27 NICKT

NICKT

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3200 postów
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 25 wrzesień 2011 - 21:37

Zgadza się kit :) próbowałem w teście jechać z podobną prędkością, a nawet jadąc ze spojlerem jechałem "oszczędniej" a nie udało mi się zejść do 8,7. Nawet po kilkudziesięciu km zresetowałem komputer, bo jadąc po wyjeździe z Warki ok. 90km/h (wskazania licznika, na gps ok.82km/h) spalanie wynosiło tyle co z boxem czyli ok. 9,5l/100km.

Mariusz

 


#28 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 26 wrzesień 2011 - 08:09

( ... )
Wynik dla mnie trochę zaskakujący, ale:
1. Podczas jazdy z taką prędkością, powietrze "podbijane" na dachu sedana (dość daleko od ściany czołowej przyczepy) "spada" jeszcze przed przyczepą, czyli kotłuje się 2x
2. Mocowanie mojego spojlera nie było stabilne (na metalowych wysięgnikach) i spojler podczas jazdy drżał

( ... )


Pozwolę sobie powtórzyć co pisałem wyżej:

" Spojler aby spełnił swoje zadanie musi być - po pierwsze - sam w sobie odpowiednio wyprofilowany, a po drugie - odpowiednio zamocowany na holowniku, aby pęd powietrza po "podbiciu" w górę nie spadał pomiędzy holownik a przyczepkę, tylko na samą przyczepkę. "

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#29 NICKT

NICKT

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3200 postów
  • Sprzęt:Kamper

Napisano 26 wrzesień 2011 - 09:42

Effendi miałeś rację, ale też dodam, że jednakowo zamontowany spojler, będzie inne cuda wyprawiał z powietrzem przy prędkości 80km/h a inne przy 100km/h. Wydaje mi się, że gdybym zrobił test przy 90km/h (wg licznika 100km/h) ze spojlerem i bez to wynik byłby korzystniejszy przy takim oddaleniu spojlera od budki. Poza tym wiarygodne wyniki byłyby przy takich samych "okolicznościach" testu, jednak mój mini test nie zachwyca spojlerem.
To co zrobił szantymen jest też wiarygodne - subaru kombi jest dość wysokie, spojler z tyłu auta - wyniki na korzyść użycia spojlera :)

Mariusz

 


#30 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 26 wrzesień 2011 - 10:39

Spojler w zależności od auta na jakim ma być zamontowany powinien mieć inne pochylenie, kąt natarcia oraz wysokość.
Inaczej to będzie wyglądało przy niskim aucie np sedan, a inaczej przy suv-ie lub takim jak ja jeżdżę. W moim przypadku wystarczy lekkie podbicie powietrza przy niskim spojlerze i małym kącie natarcia. Różnice wysokości holownika a przyczepki jest niewielka i stąd wystarczą takie parametry. Przy większej różnicy pomiędzy holownikiem a przyczepką spojler winien być wyższy i kąt natarcia też, aby powietrze zostało właściwie "podbite" i "spadło" na przyczepkę.

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych