Skocz do zawartości

Dziś jade po nową przyczepe


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Oooo, a jeszcze z drugiej strony spójrz jak producenci wskazują jaką przyczepe można ciągnąć. Np. Octavia 1.9TDI ma wpisane, że może holować przyczepe do 1200-1300kg hamowaną (nie pamiętam dokładnie) a sama waży tyle samo. Więc te głupoty mimo, że są w kodeksie o holowaniu 2/3 masy samochodu nie są ważne! Bo zapewnienia producenta biorą góre. Na zachodzie to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sorki, ale nie kumam !!!

Ja kuiłem przyczepę, która miała dokumenty już hmm...przerobione ?!

 

Ale nie o tym pisałem, tylko o naszy powalonym prawie !!!

A prawo jest jednoznaczne :D i nie ważne jest jaką masz MW przyczepy, tylko jakie masz DMC przyczepy i gliniarze będą patrzeć właśnie na DMC !!!!

 

Sorki, ale to nie moja sprawa czy cię zatrzymają na drugim końcu polski i każą zapłacić za holowanie przyczepy na parking, a potem będziesz szukał kto Ci przyholuje przyczepę pod dom, albo kto Ci pożyczy odpowiedniego auta do przyciągnięcia przyczepy !!!

 

Prawo jest prawo, a ja tylko zwróciłem na nie !!!!

 

Chcesz ryzykować ? Proszę bardzo !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wydaje mi się, że nie do końca się rozumiecie :D.

 

Trzeba zacząć od tego:

Filip zastanawia się czy przyczepa o DMC 900 kg to nie za dużo dla Corsy, ale nie dlatego że w dowodzie ma inną wartość DMC dla przyczepy tylko z tego względu, że Corsa jest dość leciutka i z tego co mi wiadomo to 900 kg to jest max co może ciągnąć (według dowodu).

Guciu masz racje, że DMC jest najważniejsze i na to patrzą Panowie niebiescy - szary jednak pisał Filipowi, żeby patrzył na masę własną przyczepki, a nie żeby machnoł ręką na max DMC przyczepy dla corsy.

 

Nie ma co się sprzeczać :D i każdy z Was ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie sprzeczam, tylko dyskutuję :D

 

Owszem wiem o co chodzi szaremu i to rozumiem, ale żeby to uściślić, to należy zwracać uwagę na jedno i drugie !!!

 

A kiedy jedziesz z pustą przyczepą ?

 

Jak ją kupiłeś i zawozisz do domu, a potem to już tylko się w nią pakuje i pakuje i waga rośnie !!!!

I tu jest pies pogrzebany :D Bo w tym momencie nie należy zwracać uwagi na samą MW przyczepy !!!

 

szary11 nie gniewaj się, ale naprawdę należy patrzeć szerokokątnie na tą sprawę :D

 

P.S.

Jeżeli podniosłem Ci ciśnienie chociaż odrobinę, to stawiam BEER :D

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip a może podejdz jeszcze tu do Kutna: http://centrumcampingowe.gratka.pl/oferta/

Znalazłem faceta na allegro i tak jak przeglądam oferty to ceny wydają się rozsądne, a przyczepy na zdjęciach wyglądają na naprawde zadbane i nieźle wyczyszczone :D.

Pozdrawiam!

 

PS. O ile dobrze widzę ten Dethllefs beduin ma klime i stabilizator (całkiem nowy ten stabilizator stwierdzam po modelu) :D. No i DMC pewnie ma gdzieś 850 kg :D

No i ta Adria pewnie jest leciuteńka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sytuacja przedstawia się następująco:

W dowodzie mam wbite maks. masa przyczepy 1000kg.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 1630kg.

Dopuszczalna ładowność - 544kg.

1630 - 544 = 1086kg. (można przyjąć że to masa własna Corsy)

Wniosek:

Nawet jeśli Gucio ma racje to moja MW Corsy nie przekracza DMC przyczepy nawet jeśli DMC przyczepy wynosiłaby 1000kg. to wszystko jest OK.

Czy mam rację?

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to chodzi!!! :D

Dzięki za info odnośnie Kutna

Przemyśle i może nawet się przejadę

Choć mam rezerwację już na tego LMC

Trzymajcie kciuki i cały czas czekam na jakieś porady

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że tylko ostrzegasz i nie masz traumatycznych wspomnień :D

Biorę poważnie pod uwagę podróż i zakup LMC lub innej w Holidaysport.pl lub może wcześniej podpowiedzian Kutno.

Trzymajcie kciuki

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Robię remont swojej przyczepy.

Sprzedający nie wiedział o jej stanie. Chłopaki są uczciwe, a raczej to w Holandii im kit wcisnęli. Gdybym się nie spóźnił 2 godz. to miałbym pięknego Hobby i pewnie byłbym zachwycony. Po prostu jedź i dobrze posprawdzaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche już się pogubiłem w naszych wątkach. Więc nie wiem co mam odpisać. W sumie to co Ty piszesz też jest prawdziwe, ale czytając ponownie nasze wątki to mam wrażenie jakbyśmy mówili o różnych sprawach. Opisze swój przykład i poprosze Cię o opinię, bo może źle interpretuje nasze przepisy:

Mój escort ma mase własną 1090kg, mase całkowitą1560kg, może ciągnąć przyczepe bez hamulców do 500kg, z hamulcami 900kg (wszystkie dane są wpisane u mnie w dowodzie rejestracyjnym). To czyli jeśli mój nowy kemping ma DMC 1000kg to ja nie mogę go holować? mimo, że waży 604kg? W przepisach coś jest, że przyczepa może ważyć do 2/3 masy samochodu. Z wyliczeń żadne dane wpisane w dowód nie zgadzają sie z tym. Gdzie tu leży prawda?

 

A wracając do DMC przyczepy i konieczności wykonywania przeglądów to jeśli już jest zapisane DMC 760kg to już ona kwalifikuje się na przegląd mimo, że masa własna jest np. 500kg. Tak mi tez tłumaczyli sprzedawcy z białostockiego komisu (mówili, że zawsze tak rejestrowali przyczepy). Ale też wspomnieli, że można nieco obchodzić te prawo jak ma się "znajomości" i prywatni nabywcy, którzy sami ściągają przyczepy nieraz tak robią.

 

Czekam teraz na Wasze opinie w tych sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak !!!

Większość logicznie rozumujących ludzi stosuje się do tego, co ma wpisane w DR samochodu, ale jak trafi na kumatego miśka, to ma przechlapane :D

 

Tak jak napisałeś, Twój eskort ma MW 1090kg, a według DR może ciągnąć max DMC 900 kg, a w przepisach jest, że nie może ciągnąć więcej niż 1/33, czyli ok. 66% MW samochodu. Czyli powinieneś ciągnąć max 719,4 kg. Niestety :D

A wynika to z warunków dotyczących hamulców !!

 

Ciągnąc przyczepę, jeżeli chodzi o przepisy, to najważniejsze jest DMC przyczepy a nie jej MW !!!!

 

jeżeli przyczepa ma DMC nawet 751kg to już podpada pod przyczepę ciężką, czyli co za tym idzie przeglądy !!! Nawet jeżeli waży ona np: tylko 400kg !!!

 

A co do obchodzenia przepisów, to... mają rację ci ludzie z komisu !!

Ja przerejestrowując TABBERTA zyskałem 100kg nieświadomie, przez zwykłą pomyłkę w WK. Jej DMC było 1000kg, a zaniżyli mi na 900kg i tyle musiałem mieć przy poprzednim aucie :D

A moja obecna przyczepa też ma zaniżone DMC, ale nie wiem kto i w jaki sposób to uczynił. Mam wpisane MW 750kg i DMC 750kg i nie muszę robić przeglądów :D "Teoretycznie" nie mogę nic do niej zapakować :D

 

Ale na drodze do tej pory było tak, że misiek wziął oba DR poczytał oddał i pożyczył szerokiej drogi :D

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary, jeżeli dowodzie samochodu masz wpisane DMC przyczepy z hamulcem 900kg ,to w świetle prawa nie możesz holować swoiej przyczepy (DMC 1000kg) nawet gdyby pusta ważyła 15 dkg.

To tak jak nie możesz kierowć autobusem mając prawo jazdy kategorii "B"

chociaż nie przewoził byś żadnych pasażerów.

Niestety musisz trochę "namieszać " w papierach rejestrując przyczepe , albo zmienić samochód :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ładnie się załatwiłem :D Przyczepa za ciężka do samochodu! Najwyżej będzie ciekawie przy kontroli, bo zafauszować danych w dowodzie już nie da się, a samochodu ani przyczepy nie zamierzam zmieniać. Pożyjemy zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.