Skocz do zawartości

piecyk przestał działac


siwiryn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ja wracam do początku tego tematu .Właśnie pojechałem nakrywać przyczepkę na zimę oraz wziąłem ze sobą potrzebne elementy aby sprawdzić co z tym moim piecykiem.Zrobiłem tak jak pisaliście aby poprowadzić dodatkowy przewód na obudowę z iskiernika, i Naprawdę poszła iskra :winner:.Dodatkowym ważnym wg mnie elementem było rozebranie piecyka i poczyszczenia dysz, palnika i tych wszystkich rzeczy odpowiedzialnych za prawidłowy przelot gazu .Porównując ogień jaki miałem przedtem a teraz po czyszczeniu to wcześniej musiało być częściowo zatkane .Popsikałem dodatkowo WD-40 zaraz po czyszczeniu na palnik i dysze i teraz to wszystko musi się powypalać bo nie ładnie pachnie w środku ale z tym przepalaniem wstrzymam się do wiosny bo już przyczepka przykryta a najważniejsze że piecyk znowu zaczął działać.

 

Chciałbym w tym miejscu bardzo serdecznie podziękować Wam wszystkim za rady ,które okazały się pomocne podczas naprawiania usterki w moim piecyku :blagac::blagac::banan:

 

dziękuję, seweryn

Edytowane przez siwiryn (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak masz zamiar zostawić do wiosny palnik spryskany WD-40 to na wiosnę będziesz musiał czyścić od nowa bo te tłuste płaszczyzny wyłapią tobie kurz jak lep na muchy.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spryskalem wd 40 zaraz po czyszczeniu.Po jakiś 4 tyg zapaliłem piecyk na 10 min więc na pewno się wypalilo.ale dziękuję za dobre rady na wiosnę przepale raz jeszcze i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam , a więc zabrałem się dziś za ten nieszczęsny piecyk, model TRUMATIC SL 3002. rozebrałem go od przodu i załączone zdjęcie jak wygląda po ściągnięciu obudowy, rozkręciłem tą szybkę w której powinno być widać iskrę , ale iskry nie widać ani razu choć strzelałem z 10min, zdecydowałem się na zaglądnięcie pod przyczepkę bo myślę sobie że od dołu będzie lepiej, rozkręciłem obudowę i ukazały mi się dysze gazowe ale nie widać było iskiernika.Po odkręceniu dysz ukazał mi się iskiernik, dysze były drożne bo leciało powietrze ale jeszcze raz je przedmuchałem i są czyste, spryskałem iskiernik i co się dało WD-40 ale mizerny efekt bo jak iskry nie było tak nie ma.Załączam zdjęcia które zrobiłem podczas demontażu piecyka może ktoś się dopatrzy co jest nie tak i dlaczego nie ma iskry na iskierniku, a bym zapomniał przewód iskiernika jest łączony krokodylkami jak widać na załączonym zdjęciu.Sprawdziłem również czy nie jest przerwany i wydaje mi się ,że jest ok.Zresztą piec przestał działać nagle z dnia na dzień podczas pobytu nad morzem więc uszkodzenie mechaniczne chyba nie wchodzi w grę.Jeszcze jedno co sobie przypominam ,że wieczorem się palił a następnego dnia musiałem się napstrykać sporo aby odpalił i po wielu próbach w końcu zapalił.Zgasiłem żeby sprawdzić co się dzieje i już mimo wielokrotnego pstrykania nie zadziałał.Koledzy popatrzcie i pomóżcie

 

 

tak z innej beczki czy ten czerwony kabel musi byc jakis  specjalny na temperature bo przerabiam trume z iskrownika bateryjnego na manualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaszcz pieca może osiągać bardzo wysoką temperaturę, więc izolacja przewodu musi to uwzględniać.

Ponadto, przewód musi być poprowadzony i pewnie umocowany w odpowiedniej odległości od płaszcza i dolnych elementów komina.

Na przewód możesz dodatkowo założyć koszulkę termoizolacyjną, która powinna mieć przynajmniej o 50% większą średnicę wewnętrzną, niż zewnętrzna średnica zastosowanego przewodu.

 

post-8228-0-37063400-1482040746_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z braku założyłem zwykły ale długo nie wytrzyma. Zrobił się twardy i przypuszczam, że z czasem skruszy się izolacja. Mam już zakupiony w izolacji przystosowanej do wysokich temperatur. Szukaj takiego samego a dodatkowo jak umieścisz w koszulce będzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam cienki wężyk silikonowy używany do instalacji paliwowej rc http://www.modelarski.com/modelarstwo-Przewody_paliwowe,159.html  a jak wiadomo silikon potrafi wytrzymać naprawdę wyokie temperatury. I nie kruszeje 

Edytowane przez sebka34 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.