Skocz do zawartości

Pytanie do "magików" elektryków - zasilacz!?!


rapid

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę kolegów którzy mają więcej wiedzy ode mnie o pomoc w temacie zasilacza w przyczepce. Obecną budkę mamy od roku wszystko działało i nadal działa ale.... zawsze wydawało mi się że oświetlenie wnętrza (12V) jest trochę za ciemne.... oczywiście nie pomierzyłem napięcia bo świeci, a że trochę słabo no cóż :niewiem: Jednak parę dni temu zrobiło się jaśniej - na chwilę - no to co miernik do ręki i mierzymy a tu 6,5V :bzik:!?!. Wyjąłem zasilacz aby go obejrzeć - wygląda normalnie nic nie upalone kondensatory nie spuchnięte itd. Pomiar napięcia bez obciążenia daje wynik 15,5V ale wystarczy zasilić żarówkę i mamy spadek do 6 V .Wykluczyłem trafo bo po obciążeniu na wtórnym nadal jest ponad 15V - a więc problem tkwi gdzie indziej tylko gdzie?? Co o tym sądzicie czy ty może tyrystor albo inna cholera ??

 

Zasilacz to Camptronic 15A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wyschniete kondensatory w zasilaczu te po 2200uF mogą powodować takie objawy albo za mała wydajność zasilacza ale tu chyba zasilacz jest mocny więc sprawdziłbym te kondensatory.Jeżeli wymiana kondensatora nic nie pomoże to mostek prostowniczy lub diody prostownicze.Jeżeli nic z tego nie pomoże to może być zwarcie w lampie ostatecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak piszesz na chwilę miałeś jasność więc ja bym się skupił na poprawności styków począwszy od zasilacza ( zasilacz jest super - choć warto zmierzyć kondensatory , nie koniecznie od razu wymieniać ) sprawdź konektorki na zasilaczu i wtyczce którą wpinasz do niego i ewentualnie jak mój przedmówca wspomniał sprawdzić w miarę możliwości czy gdzieś w jakiś połączeniach nie dochodzi do małych przepięć( zwarć) .

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak piszesz na chwilę miałeś jasność więc ja bym się skupił na poprawności styków począwszy od zasilacza ( zasilacz jest super - choć warto zmierzyć kondensatory , nie koniecznie od razu wymieniać ) sprawdź konektorki na zasilaczu i wtyczce którą wpinasz do niego i ewentualnie jak mój przedmówca wspomniał sprawdzić w miarę możliwości czy gdzieś w jakiś połączeniach nie dochodzi do małych przepięć( zwarć) .

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Jeśli chodzi o zwarcia czy przepięcia to musiałyby występować w samym układzie prostująco stabilizującym (instalacje przyczepy wykluczam bo zasilacz wymontowałem i mam go w domu a spadek napięcia do 6V występuje nawet przy podłączeniu małej żaróweczki bezpośrednio do kostki zasilacza)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sproboj dla testu podlaczyc zarowke 12V bezposrednio do wtornego. Ominiesz elektronike.

 

 

Maciej

 

Tak też zrobiłem i jak już pisałem na wtórnym nie ma spadku napięcia ( pojawia się dopiero po obciążeniu za elektroniką czyli na kostce zasilacza przy czym na wtórnym nadal jest OK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba dotyka opornik. Przetarła się farba i prąd płynie nie tędy gdzie powinien. Jak to nie pomoże to sprawdź wszystkie styki. Nie wiem jaka jest rola przekaźnika w tym zasilaczu ale jeżeli przez niego płynie prąd na wyjście to może być powodem takich problemów. No i oczywiście trzeba sprawdzić luty jak już wcześniej napisali koledzy.

 

Opcje z kondensatorami łatwo można wykluczyć lub potwierdzić przez sprawdzenie jak zaświeci żarówka przyłożona do + i - kondensatora.

Edytowane przez blacktag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady :dzieki: "popracuję" trochę nad nim bo wyjazd tuż tuż i pasowało by mieć sprawny sprzęcik- jak coś znajdę to napiszę

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest przekaźnik (zdjęcie dość niewyraźne ) to mogą być styki przypieczone -jednak 15A potrafi utlenić .Najlepiej wymienić całego na podobnego z jak największym prądem , poszukaj np TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja mam takie pytanie, bo chyba o podobnej tematyce.

Oczywiście jak w temacie "do magików elektryków".

Potrzebuję mieć w przyczepie piękne 12V z samochodu. Instalacja jest, ale chodzi oto, że jak się obciąży układ choćby lodówką to nigdy tego 12V nie ma, tylko mniej. Wiadomo średnica przewodów i ich długość. Przyczepę mam długą, przewody licząc od akumulatora/alternatora samochodu do akumulatora przyczepy będą mieć jakieś 10 metrów, średnica 2,5 mm2. Po prostu spadające napięcie nie jest w stanie naładować akumulatora, a jak jest małe napięcie to nawet przetwornica nie chce ruszyć. Moje pytanie: jaki dynks trzeba zastosować żeby mieć 12V (albo lepiej 14,4V). Potrzebuję jakiegoś transformatora który zrobi mi żądane napięcie z napięcia np. 10V przy obciążeniu dajmy na to 20 A. Wiadomo że będą straty energii, ale mam to gdzieś, pracujący alternator i tak nadrobi. Ważne jest też to, że napięcie płynące z samochodu jest też zmienne (zależne od tego jakie obciążenie podłączymy). Ustrojstwo musiałoby się samo dostosowywać.

Nie spotkałem w necie takiego urządzenia, może dlatego że nie znam jego nazwy. Wydaje mi się że takie coś jest powszechnie stosowane i większości znane. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma u siebie zainstalowany kontroler do paneli slonecznych typu MPPT, Jak mu sie poda na wejscie napiecie od 5V o 60V - on na wyjsciu i tak zrobi z tego 12v do 14.4v biorac jako baze napiecie na zaciskach podlaczongo do niego akumulatora. W czasie jazdy przelaczam zasilanie przyczepy z haka samochodu i ten kontroler jest zasilany nie z paneli solar a wlasnie z samochodu. Spokojnie starcza na lodowke, a napiecie w przyczepie to kolo 14V. Poniewaz kable w przyczepie mam grube (5mm2) kontroler podaje ze z samochodu przychodzi mu 12-13V przy obciazeniu lodowka rzedu 12A.

Taki kontroler jest rownoczesnie inteligentna ladowarka akumulatora - takze mysle ze sprawdzi sie w Twojej sytuacji, spokojnie zrobi 14.4V na akumulatorze z 10V jakie mu podajesz.

Edytowane przez maciej_p (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile te regulatory kosztują?Możesz wrzucić jakiś link do sklepiku? Znalazłem tylko jeden ale niestety bez cen. Urządzenie fantastycznie wpisuje się w moje potrzeby, ale aż się boję ile będzie kosztować.... Mam nadzieje że poniżej 1000....

Edytowane przez Świstak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.