Skocz do zawartości

Moc Silnika A Ciągnięcie Przyczepy


alegremente

Rekomendowane odpowiedzi

4,250 tyle może jechać na B, rozmawiałem z policjantem(dla mnie fachowiec), tylko kto jedzie czepką lekką 750 kg autem zarejestrowanym na 3,5t? Jeśli chodzi o resztę to jak najbardziej nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze i zdrowy rozsądek, na marginesie fajnie że pomimo iż sezon minął forum działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Z tymi prędkościami to i ja poruszam sie zazwyczaj z tak jak duże ciężarówki(90km/h)na drogach dwujezdniowych i autostradach-> jak wiadomo takie auto rozbija powietrze i można znacznie zejść z kosztami przy długich podróżach.

Wybieram zawsze kanciate i załadowane naczepy(co widać gołym okiem) bo za innymi czasami są dziwne zawirowania i buja przyczepą.Samo hamowanie załadowanej ciężarówki także jak i naszego zestawu jest o wiele dłuższe więc tu nie ma stresu, wadą jest natomiast to , że trzeba być skupionym podczas jazdy i obserwować zamiast drogi jadąca przed nami naczepę.

Co do tych większych prędkości to wiadomo , że przysłowiowa "100" wielokrotnie sie przekraczało ale oprócz znacznie zwiększającego sie spalanie niewiele nadrabiamy w całej podróży...więc wcześniej czy później każdy dochodzi do tego, że nie ma sensu taka jazda...

Jeżeli chodzi o ryzyko to sama przyczepa jest "miękka" , że tak powiem i raczej nie jest specjalnie niebezpieczna dla innych użytkowników dróg -> raczej sami możemy nią sobie zrobić problem.

Jeszcze tam koledzy pisali wcześniej o prędkościach chwilowych 120km/h i więcej podczas wyprzedzania np. ciężarówek i to uważam za ,najbardziej niebezpieczne momenty-> ponieważ jak wszyscy którzy troszkę więcej jeżdżą pojazdami wiemy , że podczas wyprzedzania Ciężarówka rozbija powietrze mocno na boki i występuje efekt "wciągania" co wiąże sie z wężykowaniem przyczepy.. i właśnie wtedy możemy zrobić sobie problem.

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ktoś określa granicę bezpiecznej prędkości na podstawie badań i testów, a nie jakiegoś "widzi mi się". :drive:

 

Bądźmy szczerzy ........w Polsce te testy sprowadzają się do symulacji wpływów budżetowych z ewentualnych mandatów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśl zchowasz odległść boczną przy wyprzedaniu to nic się nie dzieje , gorzej jeśli wyprzedza cię cieżarówka lub autobus na styk jak jedziesz 80 .

 

Tu zgadzam się z Tobą w 100%. Niestety w Polsce zdarza się to nader często.

Kierowcy Tirów mają przeważnie w :pupa: innych użytkowników,a szczególnie tych wolniejszych :krzykacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy szczerzy ........w Polsce te testy sprowadzają się do symulacji wpływów budżetowych z ewentualnych mandatów :-)

 

Jeżeli chodzi o teren zabudowany i roboty drogowe to na pewno :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tymi prędkościami to i ja poruszam sie zazwyczaj z tak jak duże ciężarówki(90km/h)na drogach dwujezdniowych i autostradach-> jak wiadomo takie auto rozbija powietrze i można znacznie zejść z kosztami przy długich podróżach.

Wybieram zawsze kanciate i załadowane naczepy(co widać gołym okiem) bo za innymi czasami są dziwne zawirowania i buja przyczepą.Samo hamowanie załadowanej ciężarówki także jak i naszego zestawu jest o wiele dłuższe więc tu nie ma stresu, wadą jest natomiast to , że trzeba być skupionym podczas jazdy i obserwować zamiast drogi jadąca przed nami naczepę.

 

Też kiedyś jeździłem za TIR-mi ,do puki nie zobaczyłem odrywającej się nalewki z opony TIR-a.:wrrr:

Najlepszym dla mnie rozwiązaniem był zakup porządnego stabilizatora(AKS3004).

Tiry mnie już nie wyprzedzają,a na dwupasmówce zostawiam je po prawej stronie i nie wspominam tu o prędkościach,bo uważam że dla mnie bezpieczniejsze jest jeżeli takiego TIR-a w pobliżu nie ma. Niemcy na zestaw z tym stabilizatorem dają papier na jazdę 100km/h i staram się tej prędkości nie przekraczać chociaż z z zestawem i przy większych się nic nie dzieje.Ale nam się nigdzie nie spieszy,bo jedziemy wypocząć od problemów ,a nie żeby je stwarzać.:drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.