Skocz do zawartości

Moc Silnika A Ciągnięcie Przyczepy


alegremente

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zamierzamy wyruszyć 20-go sierpnia, cepkę odbieramy 19-go. Ćwiczenie będzie musiało odbywać się już w podróży. Spróbujemy jechać tylko do przodu. A na kempingu będziemy szukać pomocy. Na wakacjach wszyscy są uprzejmi i pomocni, a ja jestem blondynką , jak na swoje lata całkiem, całkiem. Spróbuję użyć swojego uroku osobistego i jakoś to będzie. Zauważyłam, że blondynce więcej uchodzi :bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, może i z tymi blondi :) :) :) , ale to, że na wakacjach wszyscy są uprzejmi to tak.

 

Cieszy mnie to, że jesteś tak napalona na ten wyjazd jak ja byłem na swój pierwszy. Grunt to chcieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie. Ja, za pierwszy razem nawet przerwy dłuższej nie chciałem zrobić. Jak się zmęczyłem, wyszedłem cepkę pogłaskałem i dalej w drogę. Jedno głaskanie = 3 godziny verwy na dalszą drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzamy wyruszyć 20-go sierpnia, cepkę odbieramy 19-go. Ćwiczenie będzie musiało odbywać się już w podróży. Spróbujemy jechać tylko do przodu. A na kempingu będziemy szukać pomocy. Na wakacjach wszyscy są uprzejmi i pomocni, a ja jestem blondynką , jak na swoje lata całkiem, całkiem. Spróbuję użyć swojego uroku osobistego i jakoś to będzie. Zauważyłam, że blondynce więcej uchodzi :bzik:.

 

Witajcie param się jazdą z cepką przeszło 20lat, chcę zwrócic uwagę na dwa aspekty,po pierwsze niech ktoś doświadczony poogląda zaczep przyczepy i właściwie oraz poprawnie połączy przyczepę z samochodem plus rozłóżcie załadunek w przyczepie tak żeby był odpowiedni nacisk na hak samochodu,po drugie dobre dodatkowe lusterka na samochodzie,które pozwolą dobrze obserwować sytuację po bokach i z tyłu.Co do parkowania na kempingu,to czasem zdarza się parcela jak nam że przodem się wjeżdża i przodem wyjeżdza :lol: czego i wam życzę to tyle jak mi sie coś ważnego przypomni to napiszę pozdrawiam

post-5925-0-44849300-1310761521_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie param się jazdą z cepką przeszło 20lat, chcę zwrócic uwagę na dwa aspekty,po pierwsze niech ktoś doświadczony poogląda zaczep przyczepy i właściwie oraz poprawnie połączy przyczepę z samochodem plus rozłóżcie załadunek w przyczepie tak żeby był odpowiedni nacisk na hak samochodu,po drugie dobre dodatkowe lusterka na samochodzie,które pozwolą dobrze obserwować sytuację po bokach i z tyłu.Co do parkowania na kempingu,to czasem zdarza się parcela jak nam że przodem się wjeżdża i przodem wyjeżdza :lol: czego i wam życzę to tyle jak mi sie coś ważnego przypomni to napiszę pozdrawiam

 

Z doświadczonych to tylko właściciele wypożyczalni przyczep.

Jak sprawdzić odpowiedni nacisk na hak? Wg.producenta haka to 75kg na zaczep. Czytałam coś o podnoszeniu dyszla- jeśli się da to zrobić - jest ok.

Jak na razie to wiem, że należy cięzar umieszczać jak najbliżej osi przyczepy i jak najniżej.

Z ciężkich rzeczy bierzemy: 5 rowerów i deskę surfingową. To jakieś 60-70kg. No i przedsionek, parę krzesełek, stół.

Część ciężarów będziemy upychać do bagażnika.

Lusterka dostaniemy w wypożyczalni.

Chętnie poczytam Waszych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczonych to tylko właściciele wypożyczalni przyczep.

Jak sprawdzić odpowiedni nacisk na hak? Wg.producenta haka to 75kg na zaczep. Czytałam coś o podnoszeniu dyszla- jeśli się da to zrobić - jest ok.

Jak na razie to wiem, że należy cięzar umieszczać jak najbliżej osi przyczepy i jak najniżej.

Z ciężkich rzeczy bierzemy: 5 rowerów i deskę surfingową. To jakieś 60-70kg. No i przedsionek, parę krzesełek, stół.

Część ciężarów będziemy upychać do bagażnika.

Lusterka dostaniemy w wypożyczalni.

Chętnie poczytam Waszych porad.

Na tym forum to ja Novicjusz jestem, ale temat rozmieszczenia ładunku już się pojawił kilka razy a ostatnio bardzo ostro w innym wątku( chodziło o zaczepy stabilizujące) Ja z doświadczenia z cepkami(różnego rodzaju) sugeruję aby troszkę bardziej dociążyć przód cepki. Im bliżej holownika cieżar tym mniejsze ryzyko "wężykowania" Z tego co zostało napisane, to nie będzie tego ładunku zbyt wiele ale mimo to będzie. Im dalej obciążenie od środka zestawu tym gorsze reakcje ogonka mogą być. Moja opinia jest bardzo subiektywna więc bardzo prosze innych użytkowników o swoje opinie.

Edytowane przez Novicjusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto miało DMC przyczepy 1000kg i taka wlaśnie cepka tyle

 

Witam.

To pewnie zlamales przepis.

Jak mnieman to auto moze ciagnac przyczepe z hamulcem o DMC do 1000kg, ale ten hamulec nie moze byc najazdowy/bezwladnosciowy - musi byc automatycznie uruchamiany z kabiny kierowcy.

Klania sie tu przepis mowiacy ze gdy przyczepa jest wyposazona w hamulec najazdowy, DMC holownika musi wynosic minimum 1.33*DMC przyczepy.

Wiecej masz tu:

 

http://prawo-jazdy.wieszjak.pl/formalnosci/263140,Prawo-jazdy-kategorii-B-a-przyczepa.html

 

 

MAciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku byłem w Chorwacji benzyną 1,6 90KM z ogonkiem 800DMC , tempo przejazdu spacerowe ale daliśmy radę. Startowałem z podkarpackiego a lądowałem na Krk. Trasę 950 km pokonałem na raz w 18h. Przerwy robiłem co ok ~200 km na do tankowanie samochodu. Nie wiem jak z ON ale jeżeli chodzi o benzynę to występują dwa rodzaje 95 jedna ma napis jakość gwarantowana przez Nazwa Stacji i zwykła 95 odrobinę tańsza. Nie warto oszczędzać! Po nalaniu tej tańszej auto bardzo osłabło na szczęście wlałem tylko pół baku. Po do tankowaniu tej droższej wszystko wróciło do normy. Dodam że był to mój drugi wyjazd z przyczepą. Na pewno przydaje się umiejętność cofania i manewrowania przyczepką w ciasnych uliczkach między zaparkowanymi samochodami. Ruszanie w korku pod górkę (serpentyny) też trzeba mieć opanowane, ja mam reduktor i akurat z tym nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o radę doświadczonych karawaningowców.

Auto Opel Astra III hatchback diesel z silnikiem 1,7CDTI 74,00KW ( 100 KM) z małym przebiegiem -do 50 tys.- silnik idealny , do tego przyczepa kempingowa 1100kg.

Czy to dojedzie w miarę normalnie do Chorwacji. Trudno mi podjąć decyzję, bo jak na razie brak doświadczenia w tej kwestii. Pytani do tej pory mieli bardzo różne zdania.

 

 

Ja bym zrobił to http://diesel-tuning.pl/ niedość że mocniej to i mniejsze spalanie pomyśl o tym i nie niszczy silnika

post-5051-0-38747800-1310995100_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To pewnie zlamales przepis.

Jak mnieman to auto moze ciagnac przyczepe z hamulcem o DMC do 1000kg, ale ten hamulec nie moze byc najazdowy/bezwladnosciowy - musi byc automatycznie uruchamiany z kabiny kierowcy.

Klania sie tu przepis mowiacy ze gdy przyczepa jest wyposazona w hamulec najazdowy, DMC holownika musi wynosic minimum 1.33*DMC przyczepy.

Wiecej masz tu:

 

http://prawo-jazdy.w...-przyczepa.html

 

 

MAciej

 

Autor tego artykułu czytać ze zrozumieniem nie umie a i pisać jasno również. A ty powtarzasz te głupoty siejąc zamęt.

 

Cytuję:

Prawo o Ruchu Drogowym Dział IV Rozdział I Art. 88.ust.2. pkt. 3 oraz 10:

 

Kategoria B uprawnia do kierowania:

 

  1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
  2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
  3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

Tak więc sama kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) nie przekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t, co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 3 lit. b PoRD (Prawo o Ruchu Drogowym). Dopuszcza się również, na mocy Konwencji Wiedeńskiej, ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.

 

Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC nie przekraczającej 3,5 t . Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy o DMC nie przekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art. 62, ust. 1, pkt. 1 PoRD. Oznacza to, że mając kategorię B+E można kierować zespołem pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej nawet do 7 t.

 

Przypominam że przyczepa nie będąca przyczepą lekką musi być wyposażona w hamulec najazdowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty powtarzasz te głupoty siejąc zamęt.

 

 

Rozumiem ze to co zacytowales w/g Ciebie wyczerpuje temat ?

No wiec sie myslisz. Prawo o rucho drogowym to jedno, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia to drugie. Oba jednoczesnie musza byc spelnione. A rozporzadzenie mowi jasno: W przyczepie o DMC nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, ktorego dopuszczalna masa cakowita wynosi nie mniej niż 1.33 DMC przyczepy, dopuszcza sie hamulec typu bezwladnosciowego (najazdowy),dzialajacy co najmniej na kola jednej osi; .... Takze, jak narazie Ty piszesz glupoty i nie masz wiekszego pojecia o istnieniu powyzszego ograniczenia.

 

Maciej

 

Przypominam że przyczepa nie będąca przyczepą lekką musi być wyposażona w hamulec najazdowy.

 

I jeszcze jedno: musi byc wyposazona w hamulec, nie koniecznie najazdowy, moze byc elektryczny, pneumatyczny lub jakikolwiek inny homologowany.

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.