Skocz do zawartości

Haki holownicze + wiązki 7 lub 13-pin


haki24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Opla insigniw hb z 2010r. Chce kupić do niego hak i  tu potrzebóje waszej pomocy. Jaka instalacja elektryczna  będzie mu potrzebna i ile by taki zestaw kosztował??

Proponuje zasięgnąć  opinii w serwisie zajmującym się  montażem haków. Nikt nie wie co masz w aucie a haki są  dedykowane do aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Posiadam Opla insigniw hb z 2010r. Chce kupić do niego hak i  tu potrzebóje waszej pomocy. Jaka instalacja elektryczna  będzie mu potrzebna i ile by taki zestaw kosztował??

Witaj!

Jeżeli masz komputer pokładowy a domyślam się,że masz to polecam Ci tylko oryginał z 13 pinowym gniazdem.

Najlepiej używkę http://allegro.pl/listing/listing.php?string=insignia&search_scope=category-18954&buyUsed=1

Do tego też musisz mieć moduł do magistrali CAN http://allegro.pl/opel-insignia-modul-sterownik-haka-20827294-i3709903544.html

Najlepiej będzie jak dogadasz się ze sprzedającym hak i poprosisz o kompletną ofertę z modułemi wiązką.

Upewnij się jedynie czy moduł będzie pasował do twojej wersji. Sprawdzisz to po numerze VIN u handlarza lub w ASO.

 

Co uzyskasz, kupując oryginał?

- dedykowane zestaw plug&play - przykręcasz, podpinasz i zapomninasz.

- wtyczka 13pin [prąd w przyczepie, ładowanie akumulatora jeżeli taką instalację wew posiadasz]

- kontrolę komputera nad oświetleniem przyczepy - każda przepalona żarówka zostanie zidentyfikowana i odpowiedni komunikat zobaczysz na CID

 

Słyszałem, że zmienia się też charakterystyka działania ESP ale nie mam potwierdzonej tej informacji.

Pozostałe info o 13pinowym gnieździe znajdziesz w innych tematach, tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam Opla insigniw hb z 2010r. Chce kupić do niego hak i  tu potrzebóje waszej pomocy. Jaka instalacja elektryczna  będzie mu potrzebna i ile by taki zestaw kosztował??

Do takiego samochodu raczej bym zastosował markowy Hak - THULE, WESTWALIA. Ceny nowych haków z dedykowaną wiązką kosztują, ale myślę że warto przy takim samochodzie zamontować porządny hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszemy o 3 letnim aucie !! to już  nie tylko problem dodatkowych obciążeń w obwodach oświetlenia.

 

Uparcie  proponuje serwis zamiast zestawiania ofert z aukcji i montaż samemu nie koniecznie sprawnych czy prawidłowo dobranych zestawów.

Wiele pseudo dedykowanych modułów nie jest w pełni kompatybilnych z komputerem. Mechaniczny montaż  "dedykowanego zestawu" może okazać  się  najmniejszym problemem w tym aucie.  Nie wszystkie funkcje są automatycznie aktualizowane po wykryciu modułu przez komputer , a w następstwie obecności przyczepy w czasie jazdy. Nie raz jest potrzebna banalna , aczkolwiek konieczna ręczna konfiguracja przez interface po instalacji by nie zostać  zasypanym stekiem błędów wywalonych przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej Skodzie Octavii II 2008r. hak montowałem sam. Na alledrogo kupiłem używany oryginalny hak, w super stanie za 380 zł, na innej aukcji kupiłem oryginaalny używany moduł haka konkretnie dedykowany do mojego auta 130 zł. Ponieważ nie miałem do tego wiązki kabli, a na ww. portalu nie było lub były drogie, postanowiłem sam zrobić. W ASO zamówiłem śruby o twardości 10,8 (chyba - w każdym razie powyżej 10) 36 zł,  wtyczki 20 zł, niestety nie zauważyłem, że są bez pinów, więc na szrocie kupiłem gniazdo bezpieczników 15 zł, wyciąłem miniszifierką i poskładałem do kupy. Gniazdo 13pin 38zł, adapter 13/7 pin (w razie jakbym podpinał towarową) 15zł. Kable miałem. Wszystko sam założyłem, zakupiłem także interfejs diagnostyczny za 140 zł i aktywowałem moduł w aucie. Zrobiłem tak, że tylne przeciwmgielne i tylne czujniki parkowania się wyłączają przy podpięciu przyczepy. Wszystko jest tak samo zrobione jak w ASO. Wyniosło mnie to ok 800 zł a nie 2500 zł w ASO a te same części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam.Jestem posiadaczem chevrolet captiva 2007r. wers.europejska i mam problem z właściwym wyborem wiązki elektrycznej haka.Gdzie nie pytam otrzymuję sprzeczne informacje.Dodam ,że mam fabrycznie kostkę do wpięcia haka w ok.zapasówki (umieszczonej w koszu pod autem).Jedni twierdzą,że należy kupić oryginalną wiązkę i tylko wpiąć w tą kość ,bez żadnych modułów.Na forach piszą,że u jednych to działa u innych brak jest np.kierunków w przyczepie lub odłączenia czujników cofania.Inni radzą kupić dedykowaną wiązkę z modułem i ciągnąć instalację przez całe auto.Tylko po co w takim razie jest ta dedykowana do haka kostka.Zgłupiałem kompletnie.Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam.

Edytowane przez pawlik79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem posiadaczem chevrolet captiva wers.europejska i mam problem z właściwym wyborem wiązki elektrycznej haka.Gdzie nie pytam otrzymuję sprzeczne informacje.Dodam ,że mam fabrycznie kostkę do wpięcia haka w ok.zapasówki (umieszczonej w koszu pod autem).Jedni twierdzą,że należy kupić oryginalną wiązkę i tylko wpiąć w tą kość ,bez żadnych modułów.Na forach piszą,że u jednych to działa u innych brak jest np.kierunków w przyczepie lub odłączenia czujników cofania.Inni radzą kupić dedykowaną wiązkę z modułem i ciągnąć instalację przez całe auto.Tylko po co w takim razie jest ta dedykowana do haka kostka.Zgłupiałem kompletnie.Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam.

:yay:  hura  :yay:

 

w końcu druga Captiva 

 

http://allegro.pl/wiazka-dedykowana-opel-antara-chevrolet-captiva-i3711671556.html

 

taką sobie wiązkę nabyłem i wszystko hula jak szalone - 7 PIN oczywiście, bo taką potrzebowałem

wcześniej miałem troszkę zachodu z różnymi 'fachowcami', którzy mi różne moduły montowali, prawie cud że mi auta nie podpalili :wrrr: , ale w końcu nabyłem rzeczoną wiązkę, zamontowałem sobie sam i jest OK

 

pozdr

 

PS: hak na śruby, ze Słupska: http://allegro.pl/slupsk-auto-hak-chevrolet-captiva-hom-e20-2000kg-i3727035139.html, zderzak nie cięty, tylko lekko dołem odchylony

Edytowane przez JINX_Sanok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź.Już myślałem ,że będę musiał to robić metodą prób i błędów.O takiej dokładnie wiązce myślałem.Npisz proszę czy ci wszystko działa: kierunki, odłączenie czujników parkowania , powiadomienie na desce ,itp.?Czytałem , że nie wszystkie auta mają pełną instalcję (zamawia się niby przy kupnie nowego auta w salonie jako dodatkowe wyposażenie- v 92 czy jakoś tak), a kostka jest we wszystkich.Auto kupiłem używane.Czy musiałeś programować coś w kompie auta?  Jeszcze raz  naprawdê wielkie dzięki za odpowiedź  

 

  P.S.Napisz jeszcze jaki hak wybrałeś i czy jesteś zadowolony, jak spasowanie?

Edytowane przez pawlik79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od końca:

hak ze Słupska, zdejmowany na śruby (nie chcę automatu ani wajchy), ładnie pasuje, jest w miarę krótki,

i nie trzeba było ciąć zderzaka, jest on tylko lekko odchylony od mocowań pod spodem (jedno nie łapie), ale z zewnątrz kompletnie nic nie widać

 

kierunki i wszystkie światła oczywiście działają, powiadomienie na desce (zielona kontrolka) działa jak należy,

a co do czujników parkowania, to nie wiem, bo nie mam  :P  ale myślę że będą odłączone (dzięki kontrolce podpięcia)

 

na kompie co prawda byłem, ale żeby poprawiać po elektrykach-partaczach, samej wiązki nie trzeba było specjalnie włączać

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od końca:

hak ze Słupska, zdejmowany na śruby (nie chcę automatu ani wajchy), ładnie pasuje, jest w miarę krótki,

i nie trzeba było ciąć zderzaka, jest on tylko lekko odchylony od mocowań pod spodem (jedno nie łapie), ale z zewnątrz kompletnie nic nie widać

 

kierunki i wszystkie światła oczywiście działają, powiadomienie na desce (zielona kontrolka) działa jak należy,

a co do czujników parkowania, to nie wiem, bo nie mam  :P  ale myślę że będą odłączone (dzięki kontrolce podpięcia)

 

na kompie co prawda byłem, ale żeby poprawiać po elektrykach-partaczach, samej wiązki nie trzeba było specjalnie włączać

 

pozdr

Super.Naprawdę mi bardzo pomogłeś.Składam zamówienie i czekam na przesyłkę.Pozdrawiam serdecznie  :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Jestem tu nowy wiec witam wszystkich.

Bardzo Was proszę o pomoc w wyborze haka do Chevroleta Oralndo 2012 rok. Nie zamierzam duzych cieżarów i czesto go używać. Kilka razy w roku coś pociągnąć a tak to do bagażnika na rowery.

Moze ktos mi coś polecic. A może jest ktos z Łodzi i mi podpowie gdzie mogę zamontowac bo mam auto jeszcze na gwarancji wiec nie wiem czy nie bedę musiał u nich robić.

Jeśli moze mi ktos pomóc to bede wdzieczny,

 

Pozdro.

margras@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja mam pytanie, czy masz dostep do schematu podlaczenia gniazda 7pin, do discovery 1, interesuje mnie naprawienie/poprawienie lub tez podlaczenie by na desce byla kontrolka od kierunkow, fizycznie jest i zarowka tez ale nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inny problem. W VW Tiguan z czujnikami cofania z 2011 mam zamontowany w salonie hak ze zdejmowaną kulą i gniazdem 7 pin. Jak zmienię przyczepę to będę musiał przerobić na gniazdo 13 pin. Chciałbym mieć zasilanie przyczepy a i fajnie byłoby mieć ładowanie dodatkowo akumulatora (ta opcja nie jest krytyczna).

 

Co muszę zmienić i komu to zlecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

Służę pomocą wszystkim którzy przymierzają się do montażu haka holowniczego w swoim samochodzie. Również mogę doradzić jakie wiązki stosować w samochodzie z systemem analogowym czy cyfrowym CANBus który jest stosowany w większości nowych fabrycznych samochodów czy w wielu autach od roku 2003 w zależności od marki i modelu. Kiedy należy stosować gniazda 7 czy 13-pin oraz w jakich samochodach można stosować tradycyjne wiązki a gdzie musi być zastosowany moduł do sterowania oświetlenia w przyczepie.

 

Bardzo często się spotykam że wielu monterów sprzedawców haków zwanych podawaczy wciska klientom moduły które w danym modelu auta nie ma potrzeby montażu.

 

Skąd to się bierze większość producentów modułów stworzyło listy samochodów w których należy montować moduły uniwersalne co w wielu przypadkach jest nie prawdą a jedynie czerpią z kłamstwa korzyści finansowe.

 

Prosty przykład wiązka dedykowana do Renault Scenic 2003-2009 kosztuje 130,- a wiele monterów haków montuje klientom moduły uniwersalne które i tak nic nie pomagają a jedynie w ekstremalnych warunkach mogą zaszkodzić. A koszt najtańszych modułów zaczynają się od 160,- które często mają wiele do życzenia do tego w większości przypadków przewody do podłączenia są za krótkie które trzeba dodatkowo sztukować.

 

Pozdrawiam

 

Janusz Michalak

 

Haki24

Witam

 

Mam Astrę 3 H kombi z 2010r. nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy do podłączenia wiązki potrzebny jest moduł czy wystarczy wpiąć się bezpośrednio w przewody do świateł.

 

Dziękuję za odp.

 

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.