Skocz do zawartości
Paweł 66

Opony do przyczepy

Rekomendowane odpowiedzi

Paweł 66

Witam serdecznie

 

Pogoda zrobiła się troszkę łaskawa , więc postanowiłem poświęcić czas dla przygotowań do sezonu , wiecie zawsze coś tam jest do poprawki . Ku mojemu zaskoczeniu po oględzinach opon stwierdziłem że one są w śmierci klinicznej bez możliwości reanimacji :banned: ( drobne górki po brzegach opon – czyli popękane ) , więc pozostaje tylko wymiana !. Można stwierdzić no cóż kasa –sklep lub warsztat i po kłopocie , ale tak nie jest . W tym miejscu zaczęły się schody , a dlaczego ? KOSZTY ! . Moja przyczepa to DMC = 820 kg. , średnica opon to – 13 cali więc zaproponowano opony w klasie nośności C czyli wzmacniane w cenie od 350 do 400 zł a sztuka ( DUNLOP lub GOOD YEAR ) mina mi zrzedła :banned: , więc postanowiłem poszperać w necie i ustaliłem że opony do samochodów osobowych w moim rozmiarze występują w indeksie nośności 79 - czyli 437 kg więc mam pytanie : co polecacie i na czym jeździcie , czy normalne opony wytrzymają obciążenie , czy brać kredyt na wzmacniane ? :biwak: Pozdrawiam :piwko: Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marek

Był artykuł w temacie w PC.Tam właściciela z podobnym problemem kupił do samochodów dostawczych ponieważ od osobówki mu pękła podczas jazdy.Reasumując ja bym dołożył kasy i może używki przy przyczepie ważniejsze od bieżnika ( tak mi się wydaje) jest rocznik :banned:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maras

Witaj Pawle .Tak to prawda ,że opony 13 calowe i do tego wzmacniane z literką C jest mały wybór a jak już są to ceny takie jakie podajesz. Ale już 14 calowe to raz ,że większy wybór a ceny mniejsze.Na moim przykładzie powiem Ci ,że w lawecie miałem 13 i zamieniłem felgi na 14 ( wg. tabeli zamienników -dostępne w każdym punkcie z oponami). Fakt ,że doszedł mi dodatkowy koszt 5 felg ale nie żałuje tej decyzji naprawde widać różnice w tych wzmacnianych oponach :banned: .Przyczepe campingową mam starego typu iopony mamw dobrym stanie. Przelicz sobie sam czy ta zamiana sie opłaca i czy wogóle jest taka możiwość.Co do opon to polecam MATADOR STELLA VAN MP 15 a mój rozmiar to 165/70 R 14 C.

Cena to jak dobrze pamiętam to 150zł/szt.

Następną godną uwagi jest MATADOR MASTER MPS 310 rozmiar 175 14 C.

jest to już jest większa opona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawwl

Ja Opony champion 165 R13 83T. DMC przyczepy 900kg. Przejeździłem na nich 4 sezony i na ten też pewniw starczą.W doborze opon do przyczepy istotna jest nośność opony u mnie 83 = 487 kg opont są dwie więc wychodzi 974kg, 74 zapasu.

Tabela prdkości i nośności:

http://www.sowkam.point-s.pl/?id=tab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek l

Tylko te z indeksem - C, zwykłą zagrzejesz przy szybszej jeżdzie a przecież masz tam ok. 3 atm. i może być puff.

 

Pozdrawiam, Jacek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawwl

Ja nie mam C to są zwykłe opony. Co rozumiesz przez szybciej ja jeżdżę 80 -90 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek l

Ja też tak jeżdżę ale :

w upale - gorący asfalt, tarcie oraz dynamiczne zmiany obciążenia tzn.

hamowanie i przyspieszanie, opona bardzo ciężko pracuje. Dodając ciężar przypadający na jedną oś, zwykle ZNACZNIE przewyższający to co w aucie i siły np. w zakręcie, które wtedy przenosi JEDNA opona lepsze są opony wzmacniane - te z indeksem C.[ wzmocnine są tam też boki opony ]

 

Pozdrawiam, Jacek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawwl

To oczywiste że C-etki są lepsze, ale zwykłe jak dotej pory nie zawiodły mnie

Zerknijcie tutaj ceny mają niezłe

http://www.oponytanio.pl/start.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Irek3

Witam; mnie zwykłe też nie zawiodły a ma 165/13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Artur Siwek

Ja zainwestowałem w opony 175R14 C Dębicy wzór D-124 w cenie 180 złotych sztuka z założeniem i wyważeniem. Warto było zinwestować po porzednim sezonie po 2 wystrzałach i nerwach w czasie urlopu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacol

No i jak co niektórzy wiedzą, ja teraz mam problem z oponami. Przed wyjazdem na spocik szczeciniaków i ościennych, zahaczyłem oponką o metalowy ceownik i ... puf :bukiet: (a była wzmacniana). Byłem dzisiaj w zakładzie wulkanizacyjnym i proponują mi zamiast opony z indeksem C, zwykłą oponę tylko o większej nośności ( na moje 1000 kg DMC ) proponują indeks nośności 86 czyli 530 kg.Co wy na to? Kupować tak jak radzą czy szukać wzmacnianych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andriu

Moja oldtimerka jest na kołach od PF126 (DMC 750kg) i one doskonale dają radę. :bukiet:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin T

jacol,

Mialem dwa lata temu taka sytuacje z tym, ze wbito mi w opone noz. Jako, ze opony nie byly juz nowe, kupilem nowy komplet i tak jak Tobie zaproponowano mi oponki bez "C" ale o wiekszej nosnosci. Kupilem, zrobilem na nich okolo 2000km i nie zauwazylem zadnych negatywnych oznak a w 100% pokonywalem Polskie drogi. Moja przyczepa miala DMC 850kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yabulon

Może się mylę, ale chyba lekko przesadzacie z tymi oponami do przyczepy. Popularne samochody ważą około 1600-1800 kg i na pewno opony pracują ciężej niż w przyczepie w czasie przyspieszanie, hamowania i innych manewrów a nikt nie mówi żeby zakładać wzmacniane. Poza tym rozkład masy w samochodzie z silnikiem z przodu jest mniej więcej 70/30 %, czyli opony z przodu są znacznie bardziej obciążone niż wynikałoby z obliczenia średniego obciążenia na każde koło. Z przyczepą jeździ się delikatniej no i nawet jak DMC jest 1000 kg to mało kto wykorzystuje to dokładnie, czyli ogólnie na oponę w przyczepie przypada takie samo lub mnirjsze obciążenie jak w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andy
Moja przyczepa to DMC = 820 kg. , średnica opon to – 13 cali więc zaproponowano opony w klasie nośności C czyli wzmacniane w cenie od 350 do 400 zł a sztuka ( DUNLOP lub GOOD YEAR ) mina mi zrzedła , więc postanowiłem poszperać w necie i ustaliłem że opony do samochodów osobowych w moim rozmiarze występują w indeksie nośności 79 - czyli 437 kg więc mam pytanie : co polecacie i na czym jeździcie , czy normalne opony wytrzymają obciążenie , czy brać kredyt na wzmacniane ? Pozdrawiam Paweł

Masz lekką przyczepę więc nie panikuj, "cetki" przy tej masie to przerost formy nad treścią. Jeżeli już chcesz oponkę mocniejszą to kup z oznaczeniem "RF" albo "XL" nie jest to opona "C" tylko o podwyższonym indeksie nośności. Nie wiem jaki masz rozmiar tych "13" , ale "XL" w rozmiarze 165/80R13 87T (545kg) kupisz w cenie 144,- sztuka (UNIROYAL) , a 165/70 R13 83T (487kg) już po 115,- sztuka :bukiet:

zerknij na www.opony.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×