Skocz do zawartości

Technika jazdy z przyczepą


PATI73

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wąskie ronda np prędkość również, droga hamowania na ile wydłuzona, pod górkę to jeszcze sprawa wydawałoby sie prosta ale z górki gdy na ogonie ciężar 1t ???? itp.

Wiem, wiem należy najpierw sprawdzić mozliwości zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszelkie zakręty trzeba brać ciut szerzej, ile to zależy od budki i tego jaki jest ciasny zakret

 

prędkość, chyba jasne, Vmax to 80km/h na A i S, na zwykłych drogach 70km/h, to na początek jakiś wyznacznik

reszta to słynne dostosowanie prędkości do warunków na drodze :)

ja na równej drodze pozawalam sobie na licznikowe 90km/h (relanie ok 80), szybciej nie jeżdżę,

na dziurawych zwalniam nawet do 50km/h

 

droga hamowania, nie wiem, jak jest sprawny hamulce to hamuje się całkiem dobrze, nie czuć "pchania"

bez hamulca jeździło mi się dużo gorzej, mimo że przyczepka pół lżejsza, a awaryjne hamowanie to masakra, zblokowane 4 koła, pisk a zestaw jedzie :(

z hobby jeszcze nie hamowałem awaryjnie i niech tak pozostanie :)

 

z górki, zasada prosta, zjeżdża się na biegu na którym się wyjeżdżało - jak najmniej hamulca, jeśli się rozpędzamy mimo jazdy na biegu to redukcja

 

oczywiście większy odstęp od auta przed nami - w PL trudne bo zaraz ktoś się pakuje przed zderzak :(

 

to są moje teorie i praktyka, niekoniecznie słuszne :(:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może takie coś się Tobie przyda.

 

http://allegro.pl/jezdze-z-przyczepa-e-klimek-i1485453000.html

 

na allegro.pl masz kilka takich ofert.

Edytowane przez b.b tulipan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może takie coś się Tobie przyda.

 

http://allegro.pl/je...1485453000.html

 

na allegro.pl masz kilka takich ofert.

 

jak te rady mają się do teraźniejszości ?

bo to stara książka i pewnie masa rzeczy jest nieaktualna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówców.

Ponadto - musisz brać pod uwagę, że zestaw jest długi (najczęsciej). A więc - poprawka na czas i długość drogi wyprzedzania, omijania, etc.

Budka nie porusza się tym samym torem co pojazd. Zawęża łuk skrętu. Warto o tym pamiętać przy skręcaniu, aby po krawęźnikach ine jeździć, albo po innych użytkownikach drogi.

Co więcej - przeciwległy tylny narożnik w stosunku do skrętu (skręcasz w lewo - to prawy i odwrotnie) lekko zachodzi. Ja w taki sposób uszkodziłem dzieciom basen dmuchany.

 

Oczywiście sugeruję montaż dodatkowych lusterek. Wtedy podstawowe warto ustawić niżej, abyś widział koła. Przydaje się przy manewrowaniu.

 

Należy uważać na podmuchy - wymijasz się z TIRem, albo wyjeżdżając z lasu. Potrafi Cię lekko (albo nie lekko) znieść.

 

Jeżdżac - oszczędzaj sprzęgło. Szkoda pieniędzy ;-)

 

Prędkość, prędkość i jeszcze raz prędkość.

 

Ważne - w pierwszym momencie hamowania przyczepka popycha pojazd. Chwilę potem budka zaczyna hamować.

 

Jeżeli nie jeździłeś (aś) z przyczepką - sugeruję pożyczyć zwykłą bagażówkę i pojeździć kilka godzin. W szczególności poćwiczyć cofanie, parkowanie, wyjeżdżanie etc. Znaczenie łatwiejsze niż z budką, ale poznasz zasady "kecenia kółkiem" z ogonkiem.

 

Co do książki - kupiłem za 6 zł na Allegro. Przejrzałem. Nic ciekawego nie napisali. Godziny czytania nie zastąpią jednej godziny jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli nie jeździłeś (aś) z przyczepką - sugeruję pożyczyć zwykłą bagażówkę i pojeździć kilka godzin. W szczególności poćwiczyć cofanie, parkowanie, wyjeżdżanie etc. Znaczenie łatwiejsze niż z budką, ale poznasz zasady "kręcenia kółkiem" z ogonkiem.

( ... ) Godziny czytania nie zastąpią jednej godziny jazdy.

 

:( popieram i zgadzam się, poza tym - najważniejsze w tym wszystkim będzie praktyka jaką nabędzie się po wielu kilometrach jazdy z "ogonkiem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do książki - kupiłem za 6 zł na Allegro. Przejrzałem. Nic ciekawego nie napisali. Godziny czytania nie zastąpią jednej godziny jazdy.

 

 

na TVN Turbo męczą jakąś książkę z lat 60 czy 70 o technice jazdy ogólnie, masa rzeczy się jednak zmieniła

choćby hamownie pulsacyjne, wiadomo że teraz większość z nas ma ABS i hamuje się inaczej

 

stąd moje pytanie, może rady dot jazdy z przyczepką są bardziej uniwersalne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad - jak chcesz, to Ci mogę pożyczyć tę książkę. Albo podesłać, albo podrzucić (jak się wybiorę) do Bałtowa. Ew. podesłać teraz a oddasz mi w Bałtowie.

Zupełnie za free (bez małego druczka). Tylko nie proście mnie o skanowanie - bo nie chce mi się ;-)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad - jak chcesz, to Ci mogę pożyczyć tę książkę. Albo podesłać, albo podrzucić (jak się wybiorę) do Bałtowa. Ew. podesłać teraz a oddasz mi w Bałtowie.

Zupełnie za free (bez małego druczka). Tylko nie proście mnie o skanowanie - bo nie chce mi się ;-)))))

 

Dzięki, ale chyba nie ma tam nic nowego dla mnie, większość info pewnie jest teraz w sieci :(

a do Bałtowa jak możesz to weź, rzucę okiem przy okazji :(

 

tak jak pisałeś, godzina jazdy z budką daje więcej, zwłaszcza np przez taki kraków w piątek po południu hehe%281%29.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( co zależy ?

 

bardzo dużo zależy :( istotny jest np stosunek mas auto-przyczepa, gabarytów itp Ciagnąc ta samą budke hatchbackiem a vanem różnica jest kolosalna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak te rady mają się do teraźniejszości ?

bo to stara książka i pewnie masa rzeczy jest nieaktualna :(

 

 

Mam naście książek o karawaningu (większość Pana Szepke) i każdą czytałem od deski do deski. Podstawy są takie same - dla początkujących jest to bardzo dobra lektura. A dla "starych wyg" fajna lekcja historii i przypomnienia.

 

Osobiście polecam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.