Skocz do zawartości

Ogrzewanie wody na 12V


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiał się ktoś z forumowiczów jak ogrzać wodę elektrycznie ale korzystając z 12V np z aku?? nie chodzi o gotowanie wody, jednak zastanawiam się nad ogrzaniem wody o ok 15-20 st od temp. powietrza czyli temp. wody w zbiorniku (w bakiście). Uściślając chodzi o uprzyjemnienie kąpieli w podróży, aby zaoszczędzić sobie lodowatego prysznica.

 

Jest jakiś pomysł ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledwo pogadaliśmy i pomysł się urodził a Ty juz widze dumasz i zaczynasz tworzyć :(

 

Adaś co prawda to nie grzeje przez 12V tylko spalinowo ale było by to niezależne od 230V :) a chodzi o to że może dało by sie wykorzystać ogrzewanie postojowe np Webasto lub Eberspacher? :( ja w trym temacie jestem zielony ale w aucie sie to sprawdza i grzeje płyn chłodzacy momentalnie :yay: ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi wynalazkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze inne metody dogrzewania wody w układzie chłodzącym i właśnie jeden jutro bedę testował. Chciałem żeby wiecej ludzi włączyło się w dyskusję. Jak ogrzać wode kiedy nie ma bojlera i nie ma 230V

 

 

 

 

looknij to

 

http://moto.allegro.pl/vw-golf-ibiza-1-9-tdi-110km-asv-podgrzewacz-plynu-i1505414275.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by dopaść tylko dane tech tego urządzenia :) wydajność, moc grzewczą itp Obojetnie które z powyższych urządzeń będzie potrzebowało układu bo przepływowo nie da rady ... czyli musi mieć pompe żeby obieg wymusić Musimy poczekać może ktoś ma jakieś większe rozeznanie w tych wynalazkach :(

 

moje propozycje maja pompy tylko potrzebują też ropki i odpowiedniego sterowania Za to można elegancko pod podłoga zamontować :yay: Przy samym grzaniu 12V będzie duży pobór i aku będzie potrzebował częstego ładowania np podczas jazdy Chyba że by tak zrobić żeby woda już grzała sie podczas jazdy piorąc prąd z auta to byłaby rewelka :(