Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

opony do Van'a? czy musza byc wzmacniane?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 16 marzec 2011 - 21:12

doszly do mnie glosy ze opony w vanie powinny byc wzmacniane... podobno w de i cz czepiaja sie tego - i sprawdzaja max obciazenie jakie jest napisane na oponie...
moje autko ma dmc 2500kg - ale jak to sie ma do obciazenia na os czy dane kolo ?

w tej chwili mam zimowe continental gdzie max load jest 630kg - wiec niby 4 x 630 = 2520 - niby starczy ale nie wiem czy tak to sie liczy

a czeka mnie zakup opon letnich - i nie wiem jak sie do tego zabrac

#2 Focus

Focus

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 658 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ford Transit Rimor X GO 28 Dynamic

Napisano 16 marzec 2011 - 21:31

Ja mam takiego mini Vana w sumie ( VW Touran DMC coś koło 2180 chyba ) i nic nie słyszałem nigdy o tym, że oponki muszą być wzmacniane - kontrole również miałem za granicą - sprawdzali opony ( bieżnik ) ale do niczego się nie czepili.
Pozdrawiam

FOCUS




#3 JurekHobby635

JurekHobby635

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 125 postów
  • SkądLubin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 635
  • Holownik:Volvo XC90 D5

Napisano 16 marzec 2011 - 21:38

Wzmacniane opony typu C to trzeba mieć np w autach typu VW LT35, Transit itd, gdzie jest duża ładowność na pakę. Do osobowego minivana stosuje się opony jak w każdym innym aucie. W końcu do trochę wyższa osobówka...

#4 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 16 marzec 2011 - 21:47

ok rozumiem, ale chodzi mi o to jak to sie "przelicza"
dzisiaj ogladalem barumki chyba i mialy tylko 500kg max load... a to chyba malo

#5 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5617 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:QEK JUNIOR oraz BIOD 400TD
  • Holownik:M-B V220 CDI

Napisano 16 marzec 2011 - 22:32

żadnych wzmacnianych nie potrzebujesz :sciana: tylko normalne standartowe oponki Wyżej dobrze ktoś okreslił że to tylko wyższa osobówka :ok: wzmacniane potrzebowałbyś do busa :sciana: A co do przelicznika to w pierwszym poście dobrze liczysz :piwo: tylko ja bym z troche wiekszym zapasem kilogramowym kupił opony ze wzgledu na budke :klnie:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ...

 

2563028_100.jpg


#6 gfizyk

gfizyk

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6640 postów
  • Telefon:jabłuszko
  • SkądLUBELSZCZYZNA
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:LMC 6400 Lord Liberty / Fiat Ducato

Napisano 17 marzec 2011 - 00:09

Zajrzyj do specyfikacji auta. U mnie są C. Takie kupiłem z autkiem... ;-)
pozdrawiam
Grzesiek

#7 konrad_b

konrad_b

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3818 postów
  • SkądKrk/Lbl
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 17 marzec 2011 - 07:03

nie do końca zwykłe, bo może braknąć ładowności
jeśli chodzi o sharana to sam temat przerabiałem dla taty,
i są opony zwykłe, ale z podniesioną nośnością, czasem oznaczane XL
np SAVA PERFECTA 195/65R15 95T XL
czy KLEBER DYNAXER HP3 195/65R15 95T XL
XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności, a 95 to 4x690kg

nie wiem czy nie musi być spełniony warunek nacisku na oś :ok:

ja myślałem o takich wzmacnianych oponach do przyczepki, żeby nie pchać się w C
bo jednak jest to sztywniejsza i cięższa opona :piwo:

;(


#8 Karlik

Karlik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 17 marzec 2011 - 07:45

żadnych wzmacnianych nie potrzebujesz :klnie: tylko normalne standartowe oponki Wyżej dobrze ktoś okreslił że to tylko wyższa osobówka :sciana: wzmacniane potrzebowałbyś do busa :klnie: A co do przelicznika to w pierwszym poście dobrze liczysz :sciana: tylko ja bym z troche wiekszym zapasem kilogramowym kupił opony ze wzgledu na budke :mlot:



kit czy bierzesz odpowiedzialność za to co napisałeś ?

Kolego potrzebujesz odpowiednie opony do konkretnego typu samochodu i źle to liczysz , a kit źle podpowiada

nie do końca zwykłe, bo może braknąć ładowności
jeśli chodzi o sharana to sam temat przerabiałem dla taty,
i są opony zwykłe, ale z podniesioną nośnością, czasem oznaczane XL
np SAVA PERFECTA 195/65R15 95T XL
czy KLEBER DYNAXER HP3 195/65R15 95T XL
XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności, a 95 to 4x690kg

nie wiem czy nie musi być spełniony warunek nacisku na oś :ok:

ja myślałem o takich wzmacnianych oponach do przyczepki, żeby nie pchać się w C
bo jednak jest to sztywniejsza i cięższa opona :piwo:



Tutaj masz konkretniejszą odpowiedź , ale nie trafioną tym razem z indeksem prędkości .

T - 190 km/h - takie to można sobie zakładać do silniczka 1,4 benzyna , do 1,6 benzyna trzeba już H

#9 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 17 marzec 2011 - 07:51

Karlik wiec za jakimi mam sie rozgladac? DMC auta to 2500kg, a silniczek to 2.8 204 KM... jake oznaczenia mam szukac?

#10 Karlik

Karlik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 17 marzec 2011 - 07:54

A teraz jak dobrać oponę do konkretnego pojazdu / samochodu / :

Najprościej - odnaleźć tabliczkę , gdzie producent podaje jakie opony mogą być stosowane w pojeździe . Zobacz na klapce wlewu paliwa , na słupkach .

Jeśli takiej tabliczki nie ma , lub jej nie odnajdziesz zobacz na tabliczkę znamionową . Pod nr VIN masz po kolei :

DMC pojazdu

DMC zespołu pojazdów

1- max. nacisk osi przedniej

2- max. nacisk osi tylnej

Sprawdź który z nacisków jest większy , podziel go przez liczbę opon na osi / w Twoim przypadku 2 / i dobierz opony o co najmniej takiej nośności , najlepiej większej

Nie zapomnij o indeksie prędkości , bo nie samym chlebem człowiek żyje :ok:

#11 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 17 marzec 2011 - 07:59

dzieki za odpowiedz

Nie zapomnij o indeksie prędkości , bo nie samym chlebem człowiek żyje :ok:


o tym ze nosze ciezkie buty tez pamietam :piwo:

#12 Karlik

Karlik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1011 postów
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 17 marzec 2011 - 08:03

Jest jeszcze jeden sposób na posiadanie dobrych a tanich opon ......... Dołączona grafika ale o tym ......... cicho sza ............... :ok:

#13 szary11

szary11

    x x x

  • Moderatorzy
  • 7535 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:tymczasowy brak
  • Holownik:Ford Focus 2,0TDCI

Napisano 17 marzec 2011 - 08:26

Bodzio, najlepiej dojdź do info jakie fabryczne były wstawiane. Klasyczne "C" (np. z busa) przy takiej mocy mogłyby mieć za słaba trakcję. Opona musi mieć odpowiedni bieżnik jak i odpowiednie parametry techniczne.

Poniżej co konfigóratory podpowiadają:
http://www.opony.v10...eator/index.asp
http://opony.auto.co...ierz-opony/3077
http://www.netgum.pl..._V6_24V_Benzyna

#14 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3351 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 17 marzec 2011 - 08:44

szary11 - sa zwykle i xl... ale z tego co juz zdarzylem wykumac wszystkie "zwykle" wg katalogow maja nosnosc powyzej 630kg...
ale chyba jednak kupie xl - nie wiem czy to zwiazane z mniejszym zbytem i popularnoscia, wersje xl sa tansze niz normalne...

#15 Kamil_K

Kamil_K

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 725 postów
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 prestige
  • Holownik:Vectra 1.9cdti

Napisano 17 marzec 2011 - 09:08

Wg katalogu do Twojego samochodu powinny być opony 215/60 R 16

Nie wiem czy takie masz felgi czy masz założone 16tki?

ale żeby było szybciej patrz na opony z indeksem nośności opon (w załączeniu plik z poniższego źródła)
http://www.felgi-opo...i_,1,87,40.html

w Twoim wypadku w zasadzie zwykłe opony z indeksem nośności 98 (po 750kg) bez problemu wystarczą dając DMC dla 4 kół 3.000kg

Napisz jakie masz felgi bo jesli standardowe 15tki to np. taka opona sprawdzi się IMO idealnie
http://www.opony.pl/...157283&rodzaj=0

Wg katalogu do Twojego samochodu powinny być opony 215/60 R 15

Nie wiem czy takie masz felgi czy masz założone 16tki?

ale żeby było szybiciej patrz na opony z indeksem nośności opon (w ząłączeniu plik z poniższego źródła)
http://www.felgi-opo...i_,1,87,40.html

w Twoim wypadku w zasadzie zwykłe opony z indeksem nośności 98 (po 750kg) bez problemu wystarczą dając DMC dla 4 kół 3.000kg


Załączone miniatury

  • tabela nosnosci opon.JPG

Użytkownik Kamil_K edytował ten post 17 marzec 2011 - 09:09


 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych