Skocz do zawartości

Zasilacz/transformator -> instalacja elektryczna 220/12V


CamperDiem

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z nowych tematów, jest wklejony rysunek, który już gdzieś zamieszczałem, a który jest odpowiedni:

http://forum.karawaning.pl/topic/23409-airstream-zasilanie-buforowezwykłe-odbiorników-12v/?p=522739

 

Tu masz już po modyfikacji dla Twoich potrzeb:

 

post-8228-0-10847400-1488771425_thumb.jpg

 

Wszystko odbywa się automatycznie, jak chciałeś.

Mam nadzieję, że się zbytnio nie pomyliłeś z wartością prądu pobieranego na poziomie 1 A, ponieważ zabezpieczenie opisane na rysunku, wytrzymuje max 7 A

Oczywiście można kupić zabezpieczenia wytrzymujące większy prąd obciążenia, np. 10, 20, 30 i więcej A, jednak idzie to w parze z wyższą ceną, więc taki zakup w przypadku Twoich potrzeb, byłby zupełnie nieuzasadniony.

http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/zabezpiecznie-akumulatora-przed-glebokim-rozladowaniem-est-805-p-20.html

https://sklep.klaja.pl/pl/p/Zabezpieczenie-akumulatora-przed-rozladowaniem-ZB40/2307

 

PS

Po zastosowaniu ładowarki z podtrzymaniem nastaw po zaniku nap. sieciowego, ładowanie byłoby również automatyczne. Takie ładowarki można już dostać za kwotę w okolicy 130 zł.

Oczywiście z ładowarką z "Lidla", również wszystko będzie działać, ale jak sam napisałeś, wymagać to będzie każdorazowego uruchomienia ładowarki jej włącznikiem i na nowo wybierania odpowiedniej opcji ładowania.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam serdecznie. Dziś odkryłem przyczynę przepalonego radia w mojej budce...otóż nie dawało mi to spokoju i wpadłem tam z miernikiem.. sądziłem ze może polaryzacja zamieniona, ale....nie. Miernik pokazuje około 19,5V przy czym powinno byc 12V :) teraz wiem czemu sie radia fajczą, aż dziwne, że cała reszta to wytrzymała.. coś jest nie tak z zasilaczem bo ten czerwony chyba termik z boku jest wypchnięty i nie da się go wcisnąć a wszystkie urządzenia działają prawidłowo niby. Tylko z tego co wnioskuje jak jest wypchnięty to powinien odciąć prad a tego nie robi. dla pewności odłączyłem go od sieci i szukam innego.. Widziałem na wyżej pokazanym schemacie zasilacz do LED. Myślę o czyms podobnym tylko troszke większym bo 300W w innej obudowie i chyba ma wentylator.. Ledy chyba lubią napięcie stabilizowane a i radio powinno na tym działać. Dobrym tropem idę Kristofer? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek, o którym wspominasz jest przeznaczony dla innego zastosowania, niż karawaning.

Moim zdaniem taki zasilacz z różnych powodów nie powinien być w karawaningu stosowany.

Są konstrukcje do tego przewidziane. Poza tym, już się Ciebie pytałem:

skoro masz zamiar zmienić zasilacz, to czy nie warto pomyśleć o własnym akumulatorze do przyczepki i pod tym kątem opracować całość :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzień dobry dołączę się do tematu. W przyczepie zepsuł mi się transformator, przekaźnik lub coś podobnego widoczne na zdjęciu. Proszę o podanie mi jakiegoś zamiennika który mógłbym zamontować jako nowy inny, bo nie mam pojęcia czego szukać, nie działa mi wszystko co zasilane było na 12 V oraz ładowanie akumulatora, raptem coś strzeliło i lipa, brak prądu. Sprawa dość pilna bo urlop się zbliża. Dziękuję za pomoc.

IMG_3709.JPG

IMG_3708.JPG

IMG_3707.JPG

IMG_3706.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 200£ za nowy

 

W sumie nie będzie łatwo tego zamienić, bo to zasilacz 230V na 12V i jednocześnie prostownik 13,8V, prawie 16A

 

Musisz coś na szybko zrobić z prostownika z Biedronki i mocnego zasilacza do LEDów

 

Poszukaj na forum, jest parę tematów o tym

 

Gdybyś miał nadmiar kasy to szukaj ZIG X80 jako zamiennik tego trupa. Albo zdolnego elektronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ten za prawie 200 funtów znalazłem, ale po pierwsze trochę drogi, po drugie za granicą a mi na czasie zależy, jeżeli chodzi o kombinowanie z biedronki prostownik to raczej odpada bo się na tym nie znam, chciałbym kupić coś gotowego, jedynie wtyczkę aby zamienić zasilającą bo u mnie jakaś na 3 pręciki jest, ale na zwykłą bym sam przerobił, może jakaś podpowiedz jak to się fachowo nazywa abym mógł w necie szukać, widziałem dużo przetwornic ale nie wiem czy to jest to i na jakie parametry zwrócić uwagę, ostatecznie może zrezygnować z funkcji ładowania akumulatora bo mam oddzielny prostownik do aku żelowych zawsze w razie czego podłącze. Przyczepa stoi stacjonarnie w lesie nad jeziorem i problem aby jakiś fachowiec podjechał, bo albo im za daleko albo im się nie chce (i się im  nie dziwie bo po pierdoły jechać naprawiać). Tak więc szukam coś gotowego co sam zamontuje.

Może ktoś podpowie bo kiedyś do ładowania akumulatora kupiłem sobie coś takiego z funkcją zasilacza może można tym zastąpić

https://allegro.pl/oferta/azo-prostownik-ladowarka-bc-20-pro-12v-20a-lcd-8294966624?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narzędzia+i+sprzęt+warsztatowy&gclid=Cj0KCQjwkK_qBRD8ARIsAOteukA0c-bZBK6h4D6zW9DQaRudt2tKxce4YNiWUyCW_h3K3aj36LXRdhwaAjr_EALw_wcB

Screenshot_2019-08-08 Azo Prostownik ładowarka BC-20 PRO 12V 20A LCD.png

Edytowane przez juliuszcezar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, juliuszcezar napisał:

......
Może ktoś podpowie bo kiedyś do ładowania akumulatora kupiłem sobie coś takiego z funkcją zasilacza może można tym zastąpić

 

Funkcjonalnie to to samo- więc jeśli ogarniesz podłączenia to będzie dobrze.
Nie wiem jak z wydajnością starego zasilacza- jednak 20A w nowym powinno wystarczyć (zresztą posiada zabezpieczenia niby).


Widzę jednak że spalony zasilacz narażony był na wilgoć (rdza, zaśniedziałe konektory)- jeśli nie poprawisz jego warunków pracy to i ten nowy może również za długo nie popracować (stara konstrukcja wykonana w "starych" technologiach była bardziej odporna).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Ale kupiłem go jako ładowarkę do akumulatora żelowego, ale jak się przyda to może go wykorzystam. Pytanie tylko jak go mam podłączyć on z ma kilka wejść na kable , ja mam podłączone tylko w jednym rzędzie klemy do ładowania akumulatora zostały mi jeszcze jeden rząd do podłączenia, no i a by zmieniać tryb pracy np. na zasilacz to muszę go ręcznie przełączać z ładowania akumulatorem na zasilacz . czy to może być jakiś problem w jego użytkowaniu??

Mam jednak prośbę może ktoś by mi podpowiedział jaki najbardziej odpowiedni zasilacz kupić, ( najlepiej przez internet)tak abym nie musiał kombinować, jakiś przeróbek, bo u mnie z prądowymi przeróbkami kiepsko, tak jak pisałem zmienić końcówkę kabla zasilającego to sobie poradzę, ale już inne podłączenia i kombinacje to już gorzej , taki abym podłaczył kable i niech działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu trzeba było pokazać jaki masz prostownik, zaoszczędziło by to niepotrzebnych postów.

29 minut temu, juliuszcezar napisał:

a by zmieniać tryb pracy np. na zasilacz to muszę go ręcznie przełączać z ładowania akumulatorem na zasilacz . czy to może być jakiś problem w jego użytkowaniu??

Teoretycznie  nic nie musisz przełączać i prostownik powinien działać jak zasilacz w  trybie ładowania aku. Instalacje przyczepy podpinasz pod dodatkowe styki + i - (albo wprost pod aku, bo styki i tak są zmostkowane wewnątrz prostownika) i wychodzi coś w rodzaju zasilacza buforowego.

Edytowane przez koober (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, juliuszcezar napisał:

....ale już inne podłączenia i kombinacje to już gorzej , taki abym podłaczył kable i niech działa.

 

Trudno bez schematu połączenia zasilacza (starego) z panelem sterowania coś podpowiedzieć.
Takie rzeczy to tylko Kristofer  :)

Powiem tylko: proste to jak konstrukcja cepa- ale dla kogoś kto ogarnia kabelkologię właśnie.
Wystarczy skojarzyć kabelki starego połączenia z możliwościami nowego zasilacza i tyle: przywieź jednak na działkę kogoś kto to ogarnie.
Niczego nie dokupuj bo ten zasilacz nowy wszystko ogarnia (awaryjnie nawet bez podłączania do panela).

Zamiast znów coś kupować zapłać komuś kto to ogarnia.

 

 

 

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.