Skocz do zawartości

Kontrolka ladowania


tycek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie - mam pytanko.

 

Mam Ducato 1991 r. 2,5 Diesel

 

1 - Kiedy motor pracuje caly czas lekko pali sie kontrolka ladowania i to obojetnie od obrotow silnika - ale 14,3V laduje - gdzie lezy problem.

 

2 - Dla czesci hotelowej zabodowalem duza baterie od ciezarowki 186Ah i przedluzylem kable z pod siedzenia pasazera do baterii - tak,ze to jest teraz jedyna bateria

dla Hotelu.......czy podola Alternator ja ladowac ?

 

Kontrolka ladowania jeszcze przed zabodowa tej baterii sie palila - wiec to nie ma nic wspolnego z nowa bateria.

 

pozdrowienia

 

Tycek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - jak cieply ma byc alternator.

 

Wiecie,tylko pytanie :: czy nie zalatwie alternatora tak duzymi bateriami,bo te 186Ah wsadzilem do auta tydzien temu a kontrolka sie swieci juz od roku(lekko sie pali)

 

Myslalem,ze jezdzac tym autem prawie codziennie akku od silnika sie naladuje i tak a ta duza po pewnym czasie.

 

Ale mowicie,ze spalila sie dioda a ladowanie mam 14,6 V - to po co ta dioda jak i tak laduje?

 

Pasek mi sie poslizguje juz od poczatku tej zimy - bede musial go naciagnac.

 

poz

 

 

Tycek

 

 

Witam !

 

Czy alternator jest gorący podczas pracy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tycek, nie obrażaj się, Adam zasugerował tylko, że pasek absolutnie nie może być luźny. Nie możesz narzekać, że coś jest nie tak skoro jednej z fundamentalnych spraw nie naprawiłeś - naciąg paska. Jak go naciągniesz i sprawdzisz czy coś się zmieniło to daj znać. Co do gorącego alternatora to sprawa jest taka, że jak się zatrze to jest nie do dotknięcia i kontrolka się świeci. Niby ładuje ...

Wspominasz, że dioda się spaliła (prostownicza ?), nie ma co się zastanawiać musisz to naprawić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Kiedy te duza baterie bede miec naladowana prostownikiem i bedzie full to regler odetnie ladowanie tej akku i przelaczy ladowanie na akku do silnika tak ?

 

Bede sie starac utrzymac 186Ah wiecznie pelna - i co jakis czas ja doladowywac prostownikiem - powinno to dzialac czy ?

 

Jak to jest ? kiedy akku jest full to regler zamyka ladowanie dla tego akku tak ? wiec wtedy alternator nie bedzie przeciazony - tak ?

 

Sprawdzalem temperature alternatora - jesz ok - letnia po godzinnej jezdzie.

 

Dzis kontrolka sie swieci tak,ze prawie jej nie widac - wczoraj na pol jasnisci - tam sie ciagle cos zmienia.

 

poz

 

T

Edytowane przez tycek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W moim mobilku wymodzilem cos takiego jak na zalaczonym zdjeciu.

 

Dziala mi to juz od 3 lat.

 

Wiem,ze ladujac w ten sposob Boot baterie trace troch pradu,ale defakto ten system przedluza mi uzywanie czesci hotelowej o wiele dluzej niz z jedna bateria.

 

Co ciekawe - na postoju czy w czasie jazdy uzywam w mobilu tez mikrofali przez przetwornice na 220V 1500W.

 

Pomyslalem sobie,ze w czasie dlugiej jazdy,kiedy bede mial pelna boot baterie - moge w/g tego systemu przelewajac prad naladowac tez ta wielgachna 186 Ah prostownikiem - podczas jazdy ,albo stojac.

 

To co maja dziesiejsze mobile,nowoczesne pozwoli na swobodne kozystanie z pradu,ale ta stara kiszka,ktora jezdze - ciagle ma go za malo.

 

Co o tym myslicie ???

 

poz

 

Tycek

post-731-0-18773100-1299256996_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest cos takiego na polskim rynku,czym moge sprawdzic naladowanie baterri? ale wiecie - takie cos z obciazeniem - nie zwykly voltomierz.

 

Tycek

 

 

Witam

 

W moim mobilku wymodzilem cos takiego jak na zalaczonym zdjeciu.

 

Dziala mi to juz od 3 lat.

 

Wiem,ze ladujac w ten sposob Boot baterie trace troch pradu,ale defakto ten system przedluza mi uzywanie czesci hotelowej o wiele dluzej niz z jedna bateria.

 

Co ciekawe - na postoju czy w czasie jazdy uzywam w mobilu tez mikrofali przez przetwornice na 220V 1500W.

 

Pomyslalem sobie,ze w czasie dlugiej jazdy,kiedy bede mial pelna boot baterie - moge w/g tego systemu przelewajac prad naladowac tez ta wielgachna 186 Ah prostownikiem - podczas jazdy ,albo stojac.

 

To co maja dziesiejsze mobile,nowoczesne pozwoli na swobodne kozystanie z pradu,ale ta stara kiszka,ktora jezdze - ciagle ma go za malo.

 

Co o tym myslicie ???

 

poz

 

Tycek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lekko żażącą się kontrolką nie masz powodu się przejmować. Wynika to z tego że jest podłączona pomiędzy obwód wzbudzenia a układ po prostowniku alternatora (czyli + instalacji po stacyjce). Jeżeli w alternatorze nie jest generowane napięcie - mamy z jednej strony 12V akumulatora, a z drugiej 0V ukłądu wzbudzenia (czyli gdy silnik nie napędza alternatora lub mamy uszkodzony alternator/regulator). U Ciebie występuje efekt odwrotny czyli na układzie wzbudzenia masz 15 - 16V a w instalacji 14. Różnica wynosi 1-2V i to właśnie powoduje żażenie kontrolki. Przyczyn jest zapewne kilkanaście począwszy od brudnych styków łączących masę aku z masą samochodu, masę samochodu z silnikiem, silnika z obudową alternatora. Podobnie należy oczyścić przewody "plusowe" czyli od + aku do rozrusznika, od rozrusznika do alternatora (czasem idzie bezpośrednio od aku do alternatora). W tych układach kontrolka zawsze będzie się leciuteńko żażyć choć można to wyeliminować optycznie. Może się też okazać że będzie się mocniej świecić po włączeniu dmuchawy lub wycieraczek - wtedy nie wróży to dobrze stacyjce lub skrzynce bezpiecznikowej. Dopóki jest to ledwie widoczne i na stałym poziomie, a napięcie w instalacji jest odpowiednie - wyczyść wszystkie styki i profilaktycznie przy najbliższej okazji zakup do apteczki technicznej regulator napięcia zintegrowany ze szczotkami (cena 40 - 50 złotych). Wymiana to dwie śruby i jeden przewód bez konieczności wyciągania alternatora (chć trzeba się położyć pod ducato) i w razie potrzeby wymienisz go na drodze zanim żoneczka zdąży odcedzić kartofelki. .... Ups... Głupio zabrzmiało - powinno być "ugotuje ziemniaczki".

Jeszcze jedna uwaga - alternator napędzany jest dwoma paskami równolegle (alternator lub koło pośredniczące) Pamiętaj że wymienić należy obydwa i muszą być identyczne! Ten sam producent, rozmiar i zbliżona data produkcji.

 

Miernik naładowania akumulatora mierzący pod obciążeniem posiadają wszyscy handlarze akumulatorów. Podjedź do dowolnego sklepu, a sprzedawca grzecznościowo wyświadczy Ci taką usługę. Jeśli chcesz takie coś kupić -

http://allegro.pl/tester-miernik-ladowania-akumulatora-sprawdz-i1508978598.html

http://allegro.pl/cyfrowy-miernik-tester-akumulatorow-6v-12v-120ah-i1489112358.html

http://allegro.pl/telwin-miernik-tester-do-akumulatorow-6-12v-i1499507582.html

Edytowane przez Świstak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.