Skocz do zawartości

Przekoroczenie 3.5t -potrzebne tacho ?


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem nowy holownik Transit DMC 2600kg , moja przyczepa ma 1050DMC (w tym prawie 300kg ładowności, szkoda ,że nie można zmniejszyć DMC)

Przekraczam więc tym zestawem 3.5t o 150kg , mam tylko kat.B i zastanawiam sie nad E ale podobno,szczególnie na zachodzie (po kraju nie jeżdze i nie będę) wymagają do takiego zestawu Tachografu...

Ktos wie jak jest naprawdę ? Szkoda sprzedawać mi mojej cepki , niestety z powodów finansowych (kupiłem nowe auto dostawcze)muszę sprzedać poprzedni holownik (Ford Mondeo -może ktoś potrzebuje, świetny stan techniczny)

 

Znalazłem jeszcze taką abstrakcję:

http://www.oskpustron.pl/witam_czy_mozna_zmienic_dmc_przyczepy_kempingowej__posiadam_przyczepe_z_wyposaz,223,porady.html

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego, temat był wałkowany mnóstwo razy. Te przepisy funkcjonują od dawna.<br>Na Kat. B możesz ciągać zestaw o dmc ( holownik+przyczepa ) maks. 3,5T.<br>Jedyny wyjątek to przyczepa lekka <=750kg. Wtedy maks 3500+750=4250.<br>Ale Ciebie ten wyjątek nie dotyczy.<br><br>A odpowiadając wprost na Twoje pytanie: TAK, musisz mieć B+E.<br><br>Co do tachografu - to musiałbyś jeździć zarobkowo. W innym przypadku tachograf nie obowiązuje. A teoretycznie, to tacho obowiązywało by też w Polsce ( gdybyś zawodowo jeździł ).<br><br>Przy okazji - nie wiadomo, czy nie wejdzie nowelizacja przepisów dotyczących "kierującego". Wtedy jeździłbyś dalej na "B", jeżeli suma dmc ( przyczepki i holownika ) byłaby niższa niż 4250kg. Ale to dopiero projekt.<br><br>Dodam od siebie, że mam dmc (holownika i przyczepki) 3570kg. Musiałem zrobić BE.<br><br>

Edytowane przez gfizyk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat E musisz miec

tacho - jesli pojazd jest na uzytek wlasny ... nie musisz

a informacja zawarta w linku ktory podales... smiechu warta - juz widze policje z waga ;) oni zreszta jak juz to na wadze sprawdzaja nacisk na os a nie RMC...

 

btw - na RMC mozesz sie powolywac jak masz kat. E - jak nie masz ... to mandat

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak gfizyk napisał , wytłumaczyły mi krokodyle gdy ich o to zapytałem.

Miałem łącznie (bus + towarówka) 3800 i oczywiście kat E. Ktoś nastraszył że za granicą tacho potrzeba, a oni powiedzieli że nie, jeśli nie jest to trans zarobkowy. Zarobkowy czyli firma transportowa, jeśli wieziesz towar własnej firmy to możesz śmigać spokojnie, podobnie z budką kampingową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czeka cie kolego kursik na E :thank: i pozatym spoko możesz sobie jeździć takim zestawem bez tacho i innych pierdół :look: Ludzie gadają nie mając pojęcia o czy, więc wszystko przez sito siej bo zaraz będą kazali robić kursy na przewóz towarów i osób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy.Przepraszam za dubel tematu ale sprawy mas i kategori są mi znane , meritum wątku to Tacho lub Kontrolbuch przy przekroczenui zestawem 3.5t.

Problem w tym,że holownik (Ford Transit) zarejestrowany jest jako cieżarowy i nie wiem jak na to będą patrzeć w Austrii.Jezdzilem kiedyś w "transporcie międzynarodowym" i wiem jak BAG i inni potrafią być złosliwi.

 

Czyli robię E do B i śmigam spokojnie,czy taki egzamin jest trudny , trzeba wkuwać całą teorię z zakresu B czy tylko jakis dodatek odnośnie przyczep?

Może jest ktoś z okolicy Bielska-Bialej i wie gdzie "najlepiej" udać sie na taki kurs.

 

Jeszcze jedno -opłaty drogowe.Może ktoś wie jak wygląda sprawa w Austrii ,trzeba mieć GO-Box jeśli przekrocze 3.5t ?

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli robię E do B i śmigam spokojnie,czy taki egzamin jest trudny , trzeba wkuwać całą teorię z zakresu B czy tylko jakis dodatek odnośnie przyczep?

Może jest ktoś z okolicy Bielska-Bialej i wie gdzie "najlepiej" udać sie na taki kurs.

 

Jeszcze jedno -opłaty drogowe.Może ktoś wie jak wygląda sprawa w Austrii ,trzeba mieć GO-Box jeśli przekrocze 3.5t ?

 

 

na kursie jest tylko plac a w word egazamin praktyczny - nie ma teorii...

 

Box chyba nie musisz miec... to na wieksze masy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egzamin na E do B nie jest trudny - do zaliczenia plac manewrowy i jazda po mieście. W zeszłym roku robiłem E w Jastrzębiu i było bezproblemowo. Uprzejmy egzaminator - nic z horrorów-opowieści o oblewaniu. Jeśli kiedykolwiek jeździłeś z przyczepą to spokojnie dasz radę - chyba, że zjedzą Cię nerwy. Pojazd egzaminacyjny tylko lekko zabytkowy.

W Austrii i Czechach: Go-box, myto obowiązuje dla pojazdów powyżej 3,5t.

Jeśli ciągniesz przyczepę kempingową obowiązuję cię winieta tylko na holownik, ale prawo jazdy B+E musisz mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.