Skocz do zawartości

Przeładowanie przyczepy


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie odnośnie ładowności przyczepy i możliwości jej przeładowania. W poszukiwaniach budki biorę ten parametr pod uwagę. Przeładowanie ponad tonowej budki o 10 czy 20 kg nie jest problemem. Natomiast jakie mogą być konsekwencje, kiedy przyczepa o MC np 1400kg ważyła będzie 1500kg? Czyli o 100 kg za dużo. Zakładam, że będzie miała wymienione opony na takie o znacznie większej wytrzymałości (na przykład z modelu o MC 1800kg). Nie rozważam też kwestii prawnych, czyli policyjnych. Pytam o sprawy praktyczno techniczne. Mój ładunek to 300 kg, lub nawet nieco więcej, natomiast wiele ciekawych przyczep ma ładowność 200 czy 250 kg. Nie wiem czy je kupować i jeździć z przeładowaniem, czy polować, polować, polować, aż się trafi coś co spełni wszystki oczekiwania w tym dużą ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy znacznych przeładowaniach to napewno oś dostaje w dupe a i na ramie i konstrukcji drewnianej budki może sie to odbić :) w końcu nadmnierne obciążenie będzie powodowało większe naprężenia konstrukcji a co za tym idzie szybsze zużycie i możliwości pęknięć rozszczelnień itp Lepiej szukać budki z wiekszym zapasem ładowności niż ciągle jeździć przeciążonym :( np moja buda ma 300kg ładowności a myśle że z większaą ładownością też budke idzie znaleść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby kwestia prawna miała być nie poruszana, ale czuję że chcesz iść na łatwiznę. Od stycznia tego roku ITD może ściągać samochody osobowe, a oni maja możliwości techniczne badania mas rzeczywistych. Nie śpiesz się z zakupem i nie zniechęcaj się. Na pewno znajdziesz coś co Ci podpasuje waytogo.gif.

 

Swoją drogą nie zastanawia Cię to że stałeś się "niewolnikiem" swoich "przydasiów" ? A to przecież turystyka dla tych którzy wolność cenią ponad wszystko hmm.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

A jakie to ma znaczenie, w przypadku, gdy przyczepy mają nacisk na zaczep w granicach 50-70 kg ?

 

Pozdrawiam

 

nie napisałem tego do tego tematu, tylko napisałem "trochę od tematu", bo przy okazji tegoż to tematu, mnie to zainteresowało...

 

sorki za spam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Od stycznia tego roku ITD może ściągać samochody osobowe, a oni maja możliwości techniczne badania mas rzeczywistych ...

 

i słyszałem że zapowiadają że będą ważyć zestawy zarówno busów jak i osobówek ;) szczególnie mają się skupić na przyczepach lekkich w których jak wiadomo najcześciej dochodzi do przeładowań i innych kombinacji Myśle że w końcu wezmą się za zestawy i przyczepy ;) I DOBRZE ;) bo jak by nie patrzeć to jeżdzą po naszych drogach twory kilkukrotnie przeładowane :) np. przyczepa lekka DMC750 a osie 2 po 1.5T każda -to mówi samo za siebie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit - oni na nas nie będą mieli czasu. Ale wezmą się za "laweciarzy", którzy śmigają 120 km/h z lawetą zapakowaną osobówką. Większość (a na pewno znaczna część) posiada tylko B. Poważą i wtedy wyjdzie....

Jak przekroczysz o 30-50 kg, to nic się nie stanie. Spuścisz połowę wody ze zbiornika i piwo przełożysz do bagażnika :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, wręcz jestem pewien, że konstruktorzy osi i ram nie robią ich pod dokładną wagę. Jest odpowiednia nawiązka. Jeżeli przyczepa ma MC np 1400 kg i ją przeładujemy o 100 kg, to jest to - strzelam - 7% nadwagi. Wydaje mi się, że to niewiele, by nie powiedzieć, że dalej mieści sie w widełkach obliczonych przez konstruktorów i projektantów. Przyznam się, że i ja przeładowywałem przyczepki lekkie o 400% i to te na jednej osi (było to wprawdzie na resorach). Robiłem to na szczęscie na drogach polnych i dojazdowych szutrowych. Jest to piekielnie mocna konstrukcja. Zgiąłem ją dopiero wtedy, kiedy wjechałem w poprzeczny rów odwadniający głebokości 20 cm. Zresztą ucierpiał na tym także samochód.

Pytając o przeładowanie przyczepy kempingowej, obawiam sie nie tego, że coś sie urwie, złamie czy wygnie, ale tego, że przyczepa zacznie pływać, tańczyć lub oponami trzeć o nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że jest zapas ładowności już z założenia konstruktorów ale wiadomo że jak coś jest eksploatowane na granicy wytrzymałości to skraca się jego żywotność i zwiększa sie ryzyko uszkodzeń itd

 

a co do pływania, wężykowania przyczepy to jest kwestia rozłożenia ciężaru a nie jego masy Zawsze lepiej ładować większość gratów na przód przyczepy bo wtedy dociążamy auto A jak będzie obciążenie mocno za osią przyczepy to będzie powodowało na nierównościach "unoszenie" tyłu auta a to jest groźne, no i wężykowanie jest wtedy łatwiej złapać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, wręcz jestem pewien, że konstruktorzy osi i ram nie robią ich pod dokładną wagę. Jest odpowiednia nawiązka.

 

Czego zatem szukasz na forum? Społecznego przyzwolenia na łamanie przepisów? Wypowiedzi w stylu "nic się nie martw, pakuj ile się da bo przecież wszyscy tak robią" sad.gif ? Nie kombinuj!!! Bądź cierpliwy, szukaj a znajdziesz. Oczywiście zawsze jest jeszcze drugie rozwiązanie - zmniejsz swój bagaż ok.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, wręcz jestem pewien, że konstruktorzy osi i ram nie robią ich pod dokładną wagę. Jest odpowiednia nawiązka. Jeżeli przyczepa ma MC np 1400 kg i ją przeładujemy o 100 kg, to jest to - strzelam - 7% nadwagi. Wydaje mi się, że to niewiele, by nie powiedzieć, że dalej mieści sie w widełkach obliczonych przez konstruktorów i projektantów.

 

a może jest w drugą stronę ? przecież przyczepki o dmc 1500-1800kg to już na prawdę górna półka, większość ma ok 1200-1300kg

rama jest dopasowana do długości, więc i pewnie do DMC, osie też chyba są robione do konkretnych mas

 

jedno jest pewne, większość budek ma możliwość podniesienia DMC, z tym że czasem wiąże się to z dodatkową opłatą - za co ? inna oś ?

np moja ma DMC 1000kg, a powinna mieć 1050 lub 1100kg, więc u mnie pewnie ten niewielki zapas jest ;)

ciekawa jest sytuacja z hobby po roku 93, tam często jest spora DMC - 1300-1350kg, a MW rzędu 800-900kg podobnie jak w starszych

 

w każdym razie ja jednak unikał bym przeładowania przyczepki, były już sytuacje że wyłapywali "naszych" do ważenia ... o ile 50kg można jakoś przenieść i wytłumaczyć

tak przy większych przeładowaniach ... będzie problem :thank:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.