Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

skrzynia DSG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#76 Prusiak

Prusiak

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 783 postów
  • SkądOstrołęka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC 530 Travel king
  • Holownik:VW Touran 2,0 TDI

Napisano 22 marzec 2017 - 16:49

Fabryczny hak to wtedy jak konfigurujesz nowe autko. W vw zbyt wiele do wymiany. Znaczy się da się, ale np. do mojego tourana koszt ponad 10 tys. złota....

Wnusia Chateau................ i następca wnusi od 2013 roku - TEC 530  *** zestaw >3,5t - B+E - Viatoll :-( ***
sig-8bd5c955-fbbd-4aa3-8723-478a99af57e2 -> Mały Tec

 


#77 czyś

czyś

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 421 postów

Napisano 22 marzec 2017 - 19:40

Fabryczny hak to wtedy jak konfigurujesz nowe autko. W vw zbyt wiele do wymiany. Znaczy się da się, ale np. do mojego tourana koszt ponad 10 tys. złota....


W sumie off-top, ale widać w temacie (wcześniejsze wpisy przed kol. Prusiakiem), że panuje duże niezrozumienie co to znaczy hak fabryczny i błędne utożsamianie go z hakiem akcesoryjnym montowanym w ASO, czy założonym oryginalnym hakiem z odzysku (używanym).

W grupie VAG fabryczny hak w dokumentacji serwisowej (naprawczej - katalogi części itp.) nazywany był "Przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczepy" (np. pojawiała się alternatywna lista części zamiennych z adnotacją "dla pojazdów fabrycznie przystosowanych do ciągnięcia przyczepy". Bo nie chodzi o oryginalny hak (to można dokupić po taniości na rynku wtórnym), a również szereg dalszych zmian. Teraz w cennikach jest to "hak holowniczy" i tyle, ale zmian w rzeczywistości jest dużo więcej, niż samo dołożenie haka i wiązki.

Obecnie dla Skody/Seata jest - poza fabrycznym hakiem - opcja "Preinstalacja do montażu haka". Dzwoniłem w tej sprawie do dealera Seata, akurat są kumaci w temacie, bo do wielu leonów była zamawiana ta opcja i mają to przećwiczone (również dlatego, że ta opcja haka wyklucza możliwość zamówienia innego wyposażenia, które chce się mieć, np. lepszego audio z subwooferem w kole zapasowym, bo albo audio, albo.. wypraska do przechowywania kuli haka i nie da się zamówić audio i haka :) ). Otóż z tego co mi wytłumaczono - preinstalacja - większa chłodnica, inne wiatraki, inny sterownik wiatraków lub program kompa (nie drążyłem sprawy), większy akumulator, mocniejszy alternator, częściowo przeciągnięte przez auto wiązki elektryczne do tylnej centralki , ponoć już przygotowane pod zasilanie stałe cepy 13pin, moduł haka. Samego haka i wiązki do centralki w bagażniku nie ma, ale bez problemu zakłada się akcesoryjną westfalię wpinaną, i nie ma problemu aby później taki "dołożony" (choćby przed wyjazdem z salonu) hak aktywować w sofcie (ASO działają on-line, od 2014 r. żeby oficjalnie aktywować hak, musi być do tego auta w centrali VW przypisana w bazie danych opcja haka/preinstalacji, inaczej każdy serwis w ASO spowoduje dezaktywację haka - wgrywany jest nowy soft on-line, tylko przy montażu w ASO haka akcesoryjnego który do tego "przeszedł" przez VW [nie został dokupiony i założony poza ASO] mogą to zrobić). Do tego nie ma żadnego problemu z gwarancją, a ta może być do 5 lat (rozszerzenia fabr. gwar.). Preinstalacja jako opcja fabryczna do Leona to koszt kilkuset złotych (podobnie np. octavia).

To wszystko co wyżej w ramach "preinstalacji", jest również przy zamówieniu fabrycznego haka (mamy fabryczny hak - w praktyce - produkt Westfalii, a do tego wszystkie elementy przystosowania opisane wyżej, włącznie z gniazdem 13pin). I mimo że opcja to "hak holowniczy" to obejmuje ona wszystko co wyżej przy preinstalacji, plus hak jako hak.

I preinstalacja, i "hak holowniczy" jako opcja przy zakupie samochodu to opcje uwzględniane już przy montażu samochodu w fabryce, niedostępne jako usługa w ASO czy pakiet dodatkowego akcesoryjnego wyposażenia. Czyli trzeba zamawiać samochód z którąś z w/w opcji, szanse dorwania z placu (np. wyprzedaż rocznika) są prawie zerowe.

Prawie - ostatnio dealerzy skody mają na wyprzedaży rocznika superby z hakami. Haki nie szły, więc dla uatrakcyjnienia? Tyle że nie wiem, czy akcesoryjne, czy opcja fabryczna, i nawet z dsg chyba były. Oferty były na alledrogo (parę dni temu widziałem).

Przepraszam że ja tak z VAG, ale jakoś tak 16 lat już nimi kulam, przez co mam średnią orientację jak jest u innych producentów (sądzę, że podobnie). Tu jest nieźle, fabryczne przystosowanie/fabryczny hak (jako opcja produkcyjna zakładany w fabryce) sprawdza się w każdych warunkach (nawet bez cepy - nie do przegrzania w upały/w korkach/na podjazdach, a z cepą znakomicie), mimo że z pozoru fabryczna opcja wydaje się drogawa. Samo dołożenie oryginalnego haka (belka z kulą i podpięcie elektryki) lub haka akcesoryjnego, nawet zamontowanego w ASO, to na przykładzie grupy VAG, proteza, jeśli serio myśli się o ciągnięciu czegoś większego, zwłaszcza np. przez góry (kier. CR).

#78 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 973 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 22 marzec 2017 - 20:40

Zamawiając Alhambre nie było opcji zamówienia instalacji do haka. Albo hak fabryczny albo nic.

#79 czyś

czyś

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 421 postów

Napisano 23 marzec 2017 - 16:54

Zamawiając Alhambre nie było opcji zamówienia instalacji do haka. Albo hak fabryczny albo nic.


Fakt faktem, nie do wszystkich modeli oferują preinstalację, ale w seacie począwszy od Toledo, Leona i Atecę - jest. Alhambra tylko hak, a ibiza - ani preinstalacji, ani haka.
Jeszcze niedawno do Skody wchodziła w grę preinstalacja czy "przygotowanie do montażu haka" (stąd pisałem o seacie/skodzie), a tu masz - w cennikach ostał się tylko hak, albo... wcale. Poszli w kierunku VW. Albo rybki, albo... brak akwarium.

Natomiast bardziej chodziło mi o pokazanie, jakie są różnice pomiędzy rozwiązaniami, na przykładzie (leon), bo to, że hak jest zakładany w ASO to co innego niż hak fabryczny (jako opcja wyposażeniowa, z pełnym pakietem zmian przystosowujących) i fabryczne przygotowanie+hak akcesoryjny. Ludzie często myślą, że jak hak jest zakładany w ASO, to jest to to samo co opcja fabryczna - a tak nie jest, to nie tylko belka z kulą i wiązka elektryczna, ważne są też zmiany pod maską, dzięki którym można choćby "piłować" co bardziej strome podjazdy, bez ryzyka przegrzania (np. wentyl chłodnicy może mieć moc 300W zamiast 150 i wielkie śmigło, plus do tego większy lub grubszy rdzeń chłodnicy, powolna jazda niestraszna, bo wiatrak i tak przetłoczy więcej powietrza przez chłodnicę, dodatkowy prąd z mocniejszego altka pozwoli stale zasilić lodówkę/ładować aku bez ryzyka niedoładowania aku w samochodzie. Niby tego na pierwszy rzut oka nie widać, a mimo to, jest to nie mniej ważne niż sam fizyczny hak.

#80 Jarosław69

Jarosław69

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 676 postów
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:WILK
  • Holownik:TLC 150-2016 do sprzedania !!!!

Napisano 23 marzec 2017 - 19:07

czyś - już o tym było.
Wszystkie niemiaszki typu BMW X5 , Touareg V6 ,Audi Q7 czy ML - czyli poważne bryki
/nie wspomnę o pomniejszych z silniczkami 2,0/ mają ten sam problem.
Przy zamówieniu z fabryki to koszt od 3 do 6 tysi w ori a po czasie to już czasami 15 i więcej + rozgrzebanie "dziewicy" przez Janków serwisowych...obrzydlistwo !!!

Nie ma tego problemu w Pajero , TLC , Volvo czy Jeepie. Tu auto zawsze jest "gotowe" - wystarczy tylko trochę żelaza pod
zderzak i kilka "kabelków".
Wot księgowi wymyślili tej niedobrej Germanii !! :-)


Cześć dudek - przerabialiśmy ten temat telefonicznie. U Ciebie jest wszystko w idealnym porządku/wersji.
Pozdrawiam.

Użytkownik Jarosław69 edytował ten post 23 marzec 2017 - 19:07

Jarosław :drive:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych