Skocz do zawartości

skrzynia DSG


MirasM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fabryczny hak to wtedy jak konfigurujesz nowe autko. W vw zbyt wiele do wymiany. Znaczy się da się, ale np. do mojego tourana koszt ponad 10 tys. złota....

W sumie off-top, ale widać w temacie (wcześniejsze wpisy przed kol. Prusiakiem), że panuje duże niezrozumienie co to znaczy hak fabryczny i błędne utożsamianie go z hakiem akcesoryjnym montowanym w ASO, czy założonym oryginalnym hakiem z odzysku (używanym).

 

W grupie VAG fabryczny hak w dokumentacji serwisowej (naprawczej - katalogi części itp.) nazywany był "Przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczepy" (np. pojawiała się alternatywna lista części zamiennych z adnotacją "dla pojazdów fabrycznie przystosowanych do ciągnięcia przyczepy". Bo nie chodzi o oryginalny hak (to można dokupić po taniości na rynku wtórnym), a również szereg dalszych zmian. Teraz w cennikach jest to "hak holowniczy" i tyle, ale zmian w rzeczywistości jest dużo więcej, niż samo dołożenie haka i wiązki.

 

Obecnie dla Skody/Seata jest - poza fabrycznym hakiem - opcja "Preinstalacja do montażu haka". Dzwoniłem w tej sprawie do dealera Seata, akurat są kumaci w temacie, bo do wielu leonów była zamawiana ta opcja i mają to przećwiczone (również dlatego, że ta opcja haka wyklucza możliwość zamówienia innego wyposażenia, które chce się mieć, np. lepszego audio z subwooferem w kole zapasowym, bo albo audio, albo.. wypraska do przechowywania kuli haka i nie da się zamówić audio i haka :) ). Otóż z tego co mi wytłumaczono - preinstalacja - większa chłodnica, inne wiatraki, inny sterownik wiatraków lub program kompa (nie drążyłem sprawy), większy akumulator, mocniejszy alternator, częściowo przeciągnięte przez auto wiązki elektryczne do tylnej centralki , ponoć już przygotowane pod zasilanie stałe cepy 13pin, moduł haka. Samego haka i wiązki do centralki w bagażniku nie ma, ale bez problemu zakłada się akcesoryjną westfalię wpinaną, i nie ma problemu aby później taki "dołożony" (choćby przed wyjazdem z salonu) hak aktywować w sofcie (ASO działają on-line, od 2014 r. żeby oficjalnie aktywować hak, musi być do tego auta w centrali VW przypisana w bazie danych opcja haka/preinstalacji, inaczej każdy serwis w ASO spowoduje dezaktywację haka - wgrywany jest nowy soft on-line, tylko przy montażu w ASO haka akcesoryjnego który do tego "przeszedł" przez VW [nie został dokupiony i założony poza ASO] mogą to zrobić). Do tego nie ma żadnego problemu z gwarancją, a ta może być do 5 lat (rozszerzenia fabr. gwar.). Preinstalacja jako opcja fabryczna do Leona to koszt kilkuset złotych (podobnie np. octavia).

 

To wszystko co wyżej w ramach "preinstalacji", jest również przy zamówieniu fabrycznego haka (mamy fabryczny hak - w praktyce - produkt Westfalii, a do tego wszystkie elementy przystosowania opisane wyżej, włącznie z gniazdem 13pin). I mimo że opcja to "hak holowniczy" to obejmuje ona wszystko co wyżej przy preinstalacji, plus hak jako hak.

 

I preinstalacja, i "hak holowniczy" jako opcja przy zakupie samochodu to opcje uwzględniane już przy montażu samochodu w fabryce, niedostępne jako usługa w ASO czy pakiet dodatkowego akcesoryjnego wyposażenia. Czyli trzeba zamawiać samochód z którąś z w/w opcji, szanse dorwania z placu (np. wyprzedaż rocznika) są prawie zerowe.

 

Prawie - ostatnio dealerzy skody mają na wyprzedaży rocznika superby z hakami. Haki nie szły, więc dla uatrakcyjnienia? Tyle że nie wiem, czy akcesoryjne, czy opcja fabryczna, i nawet z dsg chyba były. Oferty były na alledrogo (parę dni temu widziałem).

 

Przepraszam że ja tak z VAG, ale jakoś tak 16 lat już nimi kulam, przez co mam średnią orientację jak jest u innych producentów (sądzę, że podobnie). Tu jest nieźle, fabryczne przystosowanie/fabryczny hak (jako opcja produkcyjna zakładany w fabryce) sprawdza się w każdych warunkach (nawet bez cepy - nie do przegrzania w upały/w korkach/na podjazdach, a z cepą znakomicie), mimo że z pozoru fabryczna opcja wydaje się drogawa. Samo dołożenie oryginalnego haka (belka z kulą i podpięcie elektryki) lub haka akcesoryjnego, nawet zamontowanego w ASO, to na przykładzie grupy VAG, proteza, jeśli serio myśli się o ciągnięciu czegoś większego, zwłaszcza np. przez góry (kier. CR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiając Alhambre nie było opcji zamówienia instalacji do haka. Albo hak fabryczny albo nic.

Fakt faktem, nie do wszystkich modeli oferują preinstalację, ale w seacie począwszy od Toledo, Leona i Atecę - jest. Alhambra tylko hak, a ibiza - ani preinstalacji, ani haka.

Jeszcze niedawno do Skody wchodziła w grę preinstalacja czy "przygotowanie do montażu haka" (stąd pisałem o seacie/skodzie), a tu masz - w cennikach ostał się tylko hak, albo... wcale. Poszli w kierunku VW. Albo rybki, albo... brak akwarium.

 

Natomiast bardziej chodziło mi o pokazanie, jakie są różnice pomiędzy rozwiązaniami, na przykładzie (leon), bo to, że hak jest zakładany w ASO to co innego niż hak fabryczny (jako opcja wyposażeniowa, z pełnym pakietem zmian przystosowujących) i fabryczne przygotowanie+hak akcesoryjny. Ludzie często myślą, że jak hak jest zakładany w ASO, to jest to to samo co opcja fabryczna - a tak nie jest, to nie tylko belka z kulą i wiązka elektryczna, ważne są też zmiany pod maską, dzięki którym można choćby "piłować" co bardziej strome podjazdy, bez ryzyka przegrzania (np. wentyl chłodnicy może mieć moc 300W zamiast 150 i wielkie śmigło, plus do tego większy lub grubszy rdzeń chłodnicy, powolna jazda niestraszna, bo wiatrak i tak przetłoczy więcej powietrza przez chłodnicę, dodatkowy prąd z mocniejszego altka pozwoli stale zasilić lodówkę/ładować aku bez ryzyka niedoładowania aku w samochodzie. Niby tego na pierwszy rzut oka nie widać, a mimo to, jest to nie mniej ważne niż sam fizyczny hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyś - już o tym było.

Wszystkie niemiaszki typu BMW X5 , Touareg V6 ,Audi Q7 czy ML - czyli poważne bryki

/nie wspomnę o pomniejszych z silniczkami 2,0/ mają ten sam problem.

Przy zamówieniu z fabryki to koszt od 3 do 6 tysi w ori a po czasie to już czasami 15 i więcej + rozgrzebanie "dziewicy" przez Janków serwisowych...obrzydlistwo !!!

 

Nie ma tego problemu w Pajero , TLC , Volvo czy Jeepie. Tu auto zawsze jest "gotowe" - wystarczy tylko trochę żelaza pod

zderzak i kilka "kabelków".

Wot księgowi wymyślili tej niedobrej Germanii !! :-)

 

 

Cześć dudek - przerabialiśmy ten temat telefonicznie. U Ciebie jest wszystko w idealnym porządku/wersji.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jarosław69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Może ktoś z Was jezdździ Octavią 2,0 l/110 kW TDI CR DSG i mogłby napisać o swoich wrażeniach z holowania przyczepy?

 

 

Naprawde trzeba sie tak bardzo obawiac o skrzynie biegów i jej uszkodzenia spowodowane przciążeniem wynikającym z holowania cepy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, forscher napisał:

Może ktoś z Was jezdździ Octavią 2,0 l/110 kW TDI CR DSG i mogłby napisać o swoich wrażeniach z holowania przyczepy?

 

 

Naprawde trzeba sie tak bardzo obawiac o skrzynie biegów i jej uszkodzenia spowodowane przciążeniem wynikającym z holowania cepy?

 

 

Mówisz o nowym aucie czy o używce?

znajomy ma już roczną oktawie. Dużo lata za granicą, często ciąga towarówki.  W rok przelatal 112 tys. I z dsg spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, PLopaPL napisał:

Mówisz o nowym aucie czy o używce?

znajomy ma już roczną oktawie. Dużo lata za granicą, często ciąga towarówki.  W rok przelatal 112 tys. I z dsg spokój.

Mam na myśli nowe auto.

Roczna to juz jest jakiś wyznacznik.

Edytowane przez forscher (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2017 o 16:54, czyś napisał:

Natomiast bardziej chodziło mi o pokazanie, jakie są różnice pomiędzy rozwiązaniami, na przykładzie (leon), bo to, że hak jest zakładany w ASO to co innego niż hak fabryczny (jako opcja wyposażeniowa, z pełnym pakietem zmian przystosowujących) i fabryczne przygotowanie+hak akcesoryjny. Ludzie często myślą, że jak hak jest zakładany w ASO, to jest to to samo co opcja fabryczna - a tak nie jest, to nie tylko belka z kulą i wiązka elektryczna, ważne są też zmiany pod maską, dzięki którym można choćby "piłować" co bardziej strome podjazdy, bez ryzyka przegrzania (np. wentyl chłodnicy może mieć moc 300W zamiast 150 i wielkie śmigło, plus do tego większy lub grubszy rdzeń chłodnicy, powolna jazda niestraszna, bo wiatrak i tak przetłoczy więcej powietrza przez chłodnicę, dodatkowy prąd z mocniejszego altka pozwoli stale zasilić lodówkę/ładować aku bez ryzyka niedoładowania aku w samochodzie. Niby tego na pierwszy rzut oka nie widać, a mimo to, jest to nie mniej ważne niż sam fizyczny hak.

Czyś, drążyłeś temat dogłębnie że tak jest przy fabrycznym haku? (tj. te zmiany typu mocniejszy/wiekszy wiatrak, wieksza chłodnica, alternator itp itd). Chodzi mi o praktyczna weryfikacje tego, a nie zapewnienia sprzedawców, pewnie mozna by to sprawdzac np. w Etce poszczególne części. Trochę mam wątpliwości że dzisiaj w dobie oszczedności na wszystkim robią jeszcze takie zmiany (przynajmniej w popularnych autach dla ludu) i mam wrażenie, że to takie powtarzane legendy (ale nie twierdze że nigdy tak nie ma). Miałem kiedyś dłuższy czas Audi A6 z fabrycznym hakiem i przy żadnej naprawie/serwisie nigdy nie wyszło że auto ma hak to coś innego ma w budowie (ale tez nie wymienialem np. chłodnicy).

Ostatnio jak zamawiałem Superba to za bardzo nie potrafili mi wytłumaczyć czy cokolwiek się różni w praktyce, ale tez nie drążyłem bardzo tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, forscher napisał:

Może ktoś z Was jezdździ Octavią 2,0 l/110 kW TDI CR DSG i mogłby napisać o swoich wrażeniach z holowania przyczepy?

 

 

Naprawde trzeba sie tak bardzo obawiac o skrzynie biegów i jej uszkodzenia spowodowane przciążeniem wynikającym z holowania cepy?

 

 

ja miałem dokładnie takie auto, sprzedałem znajomym bez stresu  miesiąc temu z przebiegiem 112 kkm , ze skrzynią zero problemów

DQ250 - mokra skrzynia, ma tylko jeden obieg olejowy więc trzeba pilnować wymian oleju, jak zamierzasz jeździć dłużej i ciągać budę skróciłbym interwał wymiany oleju ze standardowych 60kkm o połowę i zapomnisz o temacie skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, golob napisał:

Czyś, drążyłeś temat dogłębnie że tak jest przy fabrycznym haku? (tj. te zmiany typu mocniejszy/wiekszy wiatrak, wieksza chłodnica, alternator itp itd). Chodzi mi o praktyczna weryfikacje tego, a nie zapewnienia sprzedawców, pewnie mozna by to sprawdzac np. w Etce poszczególne części. Trochę mam wątpliwości że dzisiaj w dobie oszczedności na wszystkim robią jeszcze takie zmiany (przynajmniej w popularnych autach dla ludu) i mam wrażenie, że to takie powtarzane legendy (ale nie twierdze że nigdy tak nie ma). Miałem kiedyś dłuższy czas Audi A6 z fabrycznym hakiem i przy żadnej naprawie/serwisie nigdy nie wyszło że auto ma hak to coś innego ma w budowie (ale tez nie wymienialem np. chłodnicy).

Ostatnio jak zamawiałem Superba to za bardzo nie potrafili mi wytłumaczyć czy cokolwiek się różni w praktyce, ale tez nie drążyłem bardzo tematu.

 

ja drążyłem, napisałem nawet maila do Skoda Poland poprzez formularz zgłoszeniowy ze strony jedyna odpowiedź jaką otrzymałem :

Cytat

Informujemy, że Państwa zapytanie z dnia 2017-03-22 21:49:43 do Škoda Auto Polska zostało przyjęte.
Nasi konsultanci postarają się odpowiedzieć najszybciej, jak to możliwe.
Poniżej znajduje się link, pod którym pojawi się odpowiedź.
 


Dla Państwa wygody wyślemy powiadomienie w chwili, gdy odpowiedź zostanie udzielona.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Škoda INFO

i do dziś dnia nie otrzymałem odpowiedzi pomimo trzykrotnego ponawiania zapytania :czerwona:

wg informacji jaką otrzymałem (nieoficjalnie od znajomego który pracował w ASO Skody) wymiana wentylatorów i chłodnic przy montażu haka była konieczna w niektórych silnikach TSI.

W dieslach tylko montaż haka + wiązka + moduł + kodowanie

tu na forum jest kolega @automaciek który pracował w ASO Skody i powinien mieć wiedzę na ten temat, jak Ci zależy napisz do niego może potwierdzi lub zaprzeczy powyższe informacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja drążyłem temat u dilera w temacie zakupu kodiaqa pod zamówienie z hakiem, miał sprawdzić, od roku milczy. Na oficjalnym profilu FB skody też kilka razy pytałem i zawsze obiecywali odpowiedź, która nigdy nie przyszła.

Gorzej, że żaden producent nie odpowiedział na takie pytanie kiedy zadawałem w salonie. Jedynie w VW przy oglądaniu tiguana allspace otrzymałem informację bez zadania pytania o tym, że z fabrycznym hakiem jest wzmocnione zawieszenie tylne plus większa chłodnica. Sprzedawca wiedział też o współ. 1.33.... także klasa sama w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info!

Z ciekawości pytałem, nie drążę jakoś specjalnie teraz (podrążę jak będę nowe auto zamawiał znowu). Ma to również sens co mówisz, że w słabszych benzynach, może tak być że przy haku fabrycznym są te zmiany (bo np. silnik niezbyt wysilony, nie jest to potrzebne bez haka itp itd), a w mocniejszych benzynach czy dieslach nic tam się nie zmienia. Co w sumie i tak wpisuje się w koncepcje oszczędzania producentów jak się tylko da :)

W sumie to jest taka sytuacja trochę jak z hamulcami, to łatwo widać, bo producenci podają zwykle średnice/grubość tarcz, i mocniejsze modele czy diesle mają zwykle większe i grubsze tarcze/zaciski. Choć przecież takie mocniejsze auto ma jedynie tyko trochę większa masę własną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.