Skocz do zawartości

skrzynia DSG


MirasM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z pewnością takie że było bardzo dużo problemów z tymi skrzyniami na początku produkcji. Z DQ200 są zresztą nadal. DQ250 była/jest znacznie lepsza ale i jej zdarzały się problemy ze sprzęgłami po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Tyle że w 99% było to uwzględniane na gwarancji. 

Obecnie problemy biorą się z tego że tych skrzyń jest na rynku już naprawdę baaardzo dużo a znakomita większość z nich jest w autach używanych, sprowadzonych perełkach. Wiele osób tez podkręcało tdi (o co jak wiadomo bardzo łatwo) nie ruszając przy okazji oprogramowania skrzyni i często "przedawkowując" moment obrotowy. Efekty były łatwe do przewidzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś plusy skrzyni DSG w stosunku do manualnej w aspekcie ciągnięcia przyczepy? / pomijając zwykłą wygodę/.

Tu chyba chodzi tylko o wygodę :hmm:  jeździłem teraz dwoma ciężarówkami jedna to manual a druga automat

i automat to zbawienie :]   jedziesz jak człowiek a nie co chwile wachlować drągiem  :look:    :look:    :look: 

ja wiem że w osobówce jest tylko 5 czy 6 biegów a nie 16 ale to i tak wygoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale unikał z jakiego powodu? Ze po 100000km czy więcej trzeba będzie być może wymienić komplet sprzęgieł? 

O to to to... jakoś tak. I wydatek x2 przy ew. usterkach.

 

P.S.

A brat-mechanik pracuje w Irlandii i tam zebrał doświadczenia.

Edytowane przez Prusiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusprzęgłówki, ze względu na sterowanie komputerem dobierają biegi bardziej optymalnie niż zrobił by to człowiek. To skutkuje zazwyczaj nieco mniejszym zużyciem paliwa. (zależy od kierowcy, im gorszy kierowca, tym więcej paliwa zaoszczędzi dzięki takiej skrzyni - w przypadku bardzo dobrych kierowców różnica może być żadna). Teoretycznie powinno to też pozytywnie wpływać na trwałość silnika i układu napędowego.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem skrzyń hydrokinetycznych i tylko takie musi mieć mój holownik .

Toż to sama klasyka. Są trwałe i przy dbałości o olej (w tym jeśli jest wymóg dołożenia dodatkowej chłodnicy, jak to zrobiłem w swoim Sanciaku) są niezniszczalne. A że trochę więcej auto skonsumuje paliwa, to co to za wydatek??? Żaden.

W najgorszym razie w skrzyni hydrokinetycznej może zajść konieczność regeneracji konwertera, co kosztuje kilkaset zł + koszt demontażu i montażu skrzyni.

 

W DSG, które są zwykłymi skrzyniami mechanicznymi, takimi jak manuale, z tym, że biegi zamiast ludzia zmienia automatyczny mechanizm, stopień skomplikowania oraz wymogi eksploatacyjne (wymiana drogiego oleju max. co 60 tys. km za 800 zł w ASO, a przy wleczeniu przyczepy znacznie częściej; dwumasie, tarczach, itp. dziwactwach) powodują, że koszt eksploatacji na dystansie kilku lat przeraża, a w przypadku awarii zmusza zaciągnąć kredyt w banku (nowa skrzynia DSG to średnio 20 tys. zł).

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSG nie jest przygotowana do obciążeń i jak sami piszecie - nawet podkręcenie mocy popularnego na wsi TDIka ;) już powoduje problemy ze skrzynią. Do tego dochodzi właśnie długa eksploatacja auta i kupując używkę nigdy nie wiemy niestety jaki ma realny przebieg.

W mojej dość długiej przygodzie z off-roadem napatrzyłem się - i sam tez używałem aut z automatem i naprawdę uwielbiam automatyczne skrzynie. Jednak widzę też jaka jest żywotność skrzyń DSG w porównaniu ze starymi automatami które się topiło i ostro katowało w bardzo ciężkich warunkach. Niestety DSG raczej jest skrzynią przygotowaną do osobówki i świetnie się czuje w trasie. Jednak spróbujcie ze skrzynią DSG często zmieniać biegi, szarpać autem przód i tył i niestety szybko będzie jej za ciepło.

Nie mówię, że się nie nadaje taka skrzynia DSG do przyczep. Ale chodzi mi o to, że na pewno dużo szybciej się zużyje i będziemy mieli większe wydatki.

Sam uwielbiam automaty zarówno w osobówkach, terenowych autach ale tez w ciężarówkach. Wygoda niesamowita czy to w trasie czy w mieście. Ale niestety trzeba je odpowiednio serwisować, bo nawet zalecenia producenta okazują się błędne - jak to jest w przypadku automatów montowanych w volvo - było o tym na forum.

Automat zabezpiecza nam też silnik przed kierowcami u których pedał gazu ma pozycję ON lub OFF ale można też przestawić skrzynie na tryb pół automatyczny gdzie to już kierowca decyduje kiedy zmieni bieg. Oczywiście zabezpieczenia sa ale tez zużycie elementów skrzyni znacznie wzrasta szczególnie w ekstremalnych wypadkach (ostry teren podczas terenowej zabawy lub strome podjazdy z przyczepami) kiedy to trochę przestajemy racjonalnie myśleć. (tzn oczywiście nie my tylko ci.. co tak piłują auta :] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lza, jedyne co obecne DSG robią to wyręczają człowieka w wachlowaniu dzwignią. W dodatku zmieniają biegi dużo szybciej niż przeciętny kierowca. Niestety nie dobierają przełożeń optymalnie do pracy silnika. Tu kłania się wątek o ekoterrorystach - optymalizują przełożenia pod spalanie. Co nie służy ani silnikowi ani skrzyni (dwumasa). Niestety. 

Mam to jednak w d. bo wygoda jest super i warta dopłaty przy zakupie i droższej eksploatacji w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A brat-mechanik pracuje w Irlandii i tam zebrał doświadczenia.

I uważasz że Irlandia to taka mekka mechaników i tylko tam można zdobyć doświadczenie absolutne :look:

a w Polsce czy innych krajach to mechanicy są idiotami którzy nie rozróżniają skrzyni manualnej od automatu  :hmm: 

Przepraszam ale słabią  mnie takie wpisy typu ja pracuje w Anglii, Irlandii lub bóg wie gdzie jeszcze dlatego

wiem wszystko najlepiej :pad:   To samo dotyczy innych zawodów, jest taki fajny program który pokazuje naszych

"fahofcuf" w pracy w Irlandii, można się dowiedzieć kto tam wyjechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudek_t masz rację... tylko wszystko wygląda inaczej gdy kupujesz nowe auto w salonie i wymieniasz je po 3-5 latach, a co innego gdy kupujesz auto 10 letnie z ogłoszenia lub komisu. Wtedy w tej d. raczej masz ta wygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lza, jedyne co obecne DSG robią to wyręczają człowieka w wachlowaniu dzwignią. W dodatku zmieniają biegi dużo szybciej niż przeciętny kierowca. Niestety nie dobierają przełożeń optymalnie do pracy silnika. Tu kłania się wątek o ekoterrorystach - optymalizują przełożenia pod spalanie. Co nie służy ani silnikowi ani skrzyni (dwumasa). Niestety. 

Mam to jednak w d. bo wygoda jest super i warta dopłaty przy zakupie i droższej eksploatacji w przyszłości.

 

zgadzam się, dokładnie tak samo jest w fordzie. Kiedy przesiadam się do automatu (w rodzinie jest jeden taki rodzynek), to praktycznie od razu zapinam na S bo na D mam wrażenie, że trzyma za niskie obroty i silnik się męczy. Program w skrzyni pilnuje spalania a nie rozsądku. W sytuacjach typu holowanie towarówki (ok 700kg) jadąc na D silnik wręcz wpada w wibracje i na pewno nie służy to trwałości (łapy, poduszki silnika, wydechu itd). Więc jak ja śmigam tym samochodem to na stałe jest tryb sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.