Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

skrzynia DSG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 MirasM

MirasM

    Flagowy

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1828 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ford Transit

Napisano 15 grudzień 2010 - 18:23

Witam,

W tym roku złapałem bakcyla na przyczepkę i stałem się szczęśliwym właścicielem

HOBBY 545 duża, i już nabyłem i dostałem naklejki oraz flagę z logo forum. Masa DMC 1300 kg, auto, którym mam zamiar ja ciągać to

Skoda Octavia II z silnikiem 2,0 TDI ze skrzynią DSG i teraz ma pytanie



Czy ktoś z was jeździ podobnym zestawem?, Generalnie chodzi mi o skrzynie,

Gdzieś słyszałem, że ta skrzynia pod takim ciężarem może uledz awarii, rozmawiałem

Z serwisem i oni nie widzą problemu,

Jestem ciekaw waszych opinii przeglądając forum to sporo jest ciekawych

Pozdrawiam Mirek

Dawniej Topmirex, pozdrawiam

Nawet guma ma swoją wytrzymałość. Ciągle naciągana musi kiedyś pęknąć........


 


#2 Tomiy

Tomiy

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 233 postów
  • SkądKielce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland
  • Holownik:Lagunka

Napisano 15 grudzień 2010 - 21:20

Witam,

W tym roku złapałem bakcyla na przyczepkę i stałem się szczęśliwym właścicielem

HOBBY 545 duża, i już nabyłem i dostałem naklejki oraz flagę z logo forum. Masa DMC 1300 kg, auto, którym mam zamiar ja ciągać to

Skoda Octavia II z silnikiem 2,0 TDI ze skrzynią DSG i teraz ma pytanie



Czy ktoś z was jeździ podobnym zestawem?, Generalnie chodzi mi o skrzynie,

Gdzieś słyszałem, że ta skrzynia pod takim ciężarem może uledz awarii, rozmawiałem

Z serwisem i oni nie widzą problemu,

Jestem ciekaw waszych opinii przeglądając forum to sporo jest ciekawych

Pozdrawiam Mirek



Mirek, niestety na forum nie spotkasz chyba ludzi którzy maja holownik z taką skrzynia. Sam jestem ciekawy jak to się będzie sprawować z przyczepą, tak samo jak jestem ciekawy jak radzi sobie turbo benzyna typu TFSI z ciągnięciem, gdzie z 1,4 jest 140 kucy

#3 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4106 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 15 grudzień 2010 - 21:39

Skoda Octavia II z silnikiem 2,0 TDI ze skrzynią DSG


Bardziej bym się martwił o silnik.
Skrzynia każda jest do zajechania , jak będziesz szarpał i odwalał Kubicę na drodze to i bez przyczepki ci się rozleci.
Silnik puki nowy będzie ok , ale po pewnym przebiegu tylko kłopoty.


ciekawy jak radzi sobie turbo benzyna typu TFSI z ciągnięciem, gdzie z 1,4 jest 140 kucy


Śmiało da radę , ale ropa to jest to.

#4 MirasM

MirasM

    Flagowy

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1828 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ford Transit

Napisano 16 grudzień 2010 - 14:34

Bardziej bym się martwił o silnik.
Skrzynia każda jest do zajechania , jak będziesz szarpał i odwalał Kubicę na drodze to i bez przyczepki ci się rozleci.
Silnik puki nowy będzie ok , ale po pewnym przebiegu tylko kłopoty.




Śmiało da radę , ale ropa to jest to.



Ale który da rade 1,4 TSI czy 2,0 TDI z DSG?

Dawniej Topmirex, pozdrawiam

Nawet guma ma swoją wytrzymałość. Ciągle naciągana musi kiedyś pęknąć........


 


#5 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4106 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 16 grudzień 2010 - 21:51

Ale który da rade 1,4 TSI czy 2,0 TDI z DSG?



Powiem tak.
Mam niezawodną sierrkę 1.8 TD z 75 KM i z tego zapewne 25 KM nieżywych.
Patepka niecała tona , oczywiście jadąc na wczasy ( ten rok Bałtyk ponad 1500 km ) załadowana sporo ponad 1300 kg .
Jazda perfekcja , bez jakiek kolwiek problemów , a problem to jadące przede mną osobówki ( solo) przez które musiałem zwalniać i hamować nawet do 50 km/h .
Co do odpowiedzi to oba dadzą radę.
Jednak dla mnie napęd ropny jest idealny do pracy fizycznej.
Co do osiągów to technologia już dawno diesle wyniosła wysoko nad poprzeczkę.
Mój stary zużyty diesel nie ma różnicy czy 3 czy 5 bieg.
Sandał i ogień z rury.
Jedynie zazdroszczę posiadaczą diesli 110 konnym lub więcej.
Oni mają władzę na drogach.
Ich przyczepki się nie niszczą , bo fruwają w powietrzu. :niewiem:

#6 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4106 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 16 grudzień 2010 - 22:28

Skoda Octavia II z silnikiem 2,0 TDI ze skrzynią DSG i teraz ma pytanie[/size]
Czy ktoś z was jeździ podobnym zestawem?, Generalnie chodzi mi o skrzynie,

Gdzieś słyszałem, że ta skrzynia pod takim ciężarem może uledz awarii, rozmawiałem
Z serwisem i oni nie widzą problemu,


Tak na marginesie , jak cię stać na taką skrzynię to nie problem po dwóch latach gwarancji wydać parę tysięcy na remont. :niewiem:

#7 MirasM

MirasM

    Flagowy

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1828 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ford Transit

Napisano 17 grudzień 2010 - 14:13

Trafko To nie jest kwestia pieniędzy!!! A motor ma 140 KM i wiem dla niego

1300 kg to pestka.

Chodzi mi o skrzynie, podczas jazdy na przykład na czwartym biegu jest już

wbity trzeci i piąty, no i druga sprawa to sprzęgło.




Dawniej Topmirex, pozdrawiam

Nawet guma ma swoją wytrzymałość. Ciągle naciągana musi kiedyś pęknąć........


 


#8 Bluesmen

Bluesmen

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1654 postów
  • SkądŻagań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460

Napisano 17 grudzień 2010 - 15:19

topmirex jeśli umiesz jeździć automatem to w czym problem? Skrzynia na pewno da radę, nie musisz się obawiać o ile nie będziesz jeździł jak rajdowiec.

W życiu piękne są tylko chwile.


#9 Trafko

Trafko

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4106 postów
  • Telefon:Na Korbkę
  • SkądRoczyny - Beskid Mały
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GT 212
  • Holownik:Sierra 1.8 TD

Napisano 17 grudzień 2010 - 20:03

Chodzi mi o skrzynie, podczas jazdy na przykład na czwartym biegu jest już
wbity trzeci i piąty, no i druga sprawa to sprzęgło.


Nie jedno tylko dwa sprzęgła lub Dwustopniowe i 3 wałki, przy czym jeden zawsze czeka z gotowym następnym biegiem.
Sprawa skrzyni jest taka sama jak , dawno temu sprawa dwumasów.
Lubisz komfort podczas jazdy to go masz.
I tu sprawa komfortu nie podlega dyskusji.
Żywotność DSG to ok. 300 tyś.
Jazda z budką w cale nie musi przyczynić się do skrócenia żywotności.
To wszystko zależy od ciebie.
Pamiętaj ,że mając manualną skrzynię , sprzęgło możesz spalić w minutę.

#10 Bluesmen

Bluesmen

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1654 postów
  • SkądŻagań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460

Napisano 17 grudzień 2010 - 21:18

"W największym uproszczeniu - przekładnia typu DSG to dwie skrzynie mechaniczne zamknięte w jednej obudowie. Każda ma swoje własne, niezależne sprzęgło. Jedna obsługuje biegi nieparzyste (zazwyczaj również bieg wsteczny), druga zaś - parzyste. Sprzęgła są umieszczone współosiowo, czyli „jedno w drugim", co wymaga zastosowania dwóch niezależnych wałków sprzęgłowych wewnątrz skrzyni. One również pracują jeden w drugim. Gwoździem programu jest to, że taka przekładnia pozwala na wstępny wybór biegów, czyli preselekcję. W dowolnej chwili mogą być wybrane dwa biegi - ten, który akurat służy do przekazywania napędu oraz ten, który za chwilę go zastąpi. Zmiana odbywa się błyskawicznie - odłącza się jedno i załącza drugie sprzęgło. Zmiana biegu na wyższy trwa kilka milisekund, praktycznie nie ma więc mowy o przerwie w przekazywaniu momentu obrotowego. Dla porównania, w najszybszych przekładniach z jednym sprzęgłem ten czas wynosi 60-80 milisekund."

Koncern VW zaczął jako pierwszy zabawę z takimi skrzyniami , teraz stosują to także inni producenci więc myślę że Twoja nowa pasja nie zaszkodzi dla autka.

Pozdrawiam i pamiętaj że....

karawaning i blues daje totalny luz.

W życiu piękne są tylko chwile.


#11 MirasM

MirasM

    Flagowy

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1828 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Ford Transit

Napisano 18 grudzień 2010 - 08:12

Trafko i Bluesmen dziękuje wam za rozwianie moich wątpliwości

Będę stosował się do waszych wskazówek.:niewiem:

Mam nadzieje że będzie nam dane spotkać się gdzieś na pol :biwak: i spożyć duże zimn :piwo:

Pozdrawiam Mirek.




Dawniej Topmirex, pozdrawiam

Nawet guma ma swoją wytrzymałość. Ciągle naciągana musi kiedyś pęknąć........


 


#12 mp-pp

mp-pp

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 387 postów
  • SkądZalesie Górne
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY PRESTIGE 495
  • Holownik:Chrysler T&C 3.8 220KM.

Napisano 18 grudzień 2010 - 10:22

Witam ja bym wymieniał częściej olej w skrzyni posiadam chrysler t&c 3.8 po ciężkich trasach wymieniam olej 10 tyś wcześniej może można założyć u ciebie dodatkowa chłodnicę do skrzyni lub większą

#13 JINX_Sanok

JINX_Sanok

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 689 postów
  • SkądSanok
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Swift Rapide 490/5
  • Holownik:Drakul 4x4 LPG

Napisano 18 grudzień 2010 - 11:16

Witam ja bym wymieniał częściej olej w skrzyni posiadam chrysler t&c 3.8 po ciężkich trasach wymieniam olej 10 tyś wcześniej może można założyć u ciebie dodatkowa chłodnicę do skrzyni lub większą



Oleju nigdy nie zawadzi wymienić, aczkolwiek Twoja uwaga odnosi się do skrzyń automatycznych hydrokinetycznych. Dodatkowa chłodnica jest potrzebna, bo to właśnie olej hydrauliczny przenosi moment obrotowy silnika na koła, wykorzystując energię kinetyczną cieczy. Dalej jest już prosto: większa masa zestawu (po podpięciu przyczepy) -> większy moment obrotowy do przeniesienia -> więcej energii -> większe ciepło, które trzeba odprowadzić = potrzebna dodatkowa chłodnica
Jednak skrzynia DSG ma nieco inną budowę, jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, więc moment obrotowy przenoszony jest przez zespół przekładni zębatych (jak w zwykłych skrzyniach). Olej w skrzyni służy tylko do smarowania układu, nie przenosi energii więc się nie grzeje (aż tak jak w skrzyni hydrokinetycznej). Automatyzm skrzyni DSG sprowadza się do tego, że mechanizm zastępuje użytkownika przy wciskaniu sprzęgła.
Problemy może stwarzać tylko niewłaściwy dobór biegu, ale masz jeszcze tryb sekwencyjny (manualny), gdzie sam decydujesz na jakim biegu jedziesz. Ten tryb jest bardzo przydatny przy jeździe w górach, możesz nawet hamować silnikiem.
Jeszcze uwaga co do sprzęgła (sprzęgieł). Praktyka pokazuje, że podczas ruszania z przyczepą pod górę, automat (jakikolwiek) obchodzi się ze sprzęgłem dużo delikatniej niż średnio statystyczny kierowca, więc sprzęgła skrzyń automatycznych wytrzymują więcej niż skrzyń manualnych.

Podsumowując:
  • dodatkowa chłodnica oleju: nie
  • wymiany oleju w skrzyni częściej niż jest w instrukcji: na wszelki wypadek - tak
  • tryb manualny na wzniesieniach: bardzo tak
  • żywotność skrzyni mniejsza niż 300kkm z powodu przyczepy: nie
  • żywotność sprzęgieł mniejsza niż 300kkm z powodu przyczepy: mimo wszystko - tak
pozdr

PS: w czasie budowy domu, wielokrotnie ciągałem przyczepę towarową ok 600-800kg Polonezem 1,4 105KM pod spore wzniesienia, wynik: wymiana sprzęgła po 70kkm
"Wszystko staje się trudne, kiedy się chce posiadać różne rzeczy, nosić je ze sobą i mieć je na własność." - Snusmumriken

#14 Tomiy

Tomiy

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 233 postów
  • SkądKielce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland
  • Holownik:Lagunka

Napisano 19 grudzień 2010 - 14:35

Oleju nigdy nie zawadzi wymienić, aczkolwiek Twoja uwaga odnosi się do skrzyń automatycznych hydrokinetycznych. Dodatkowa chłodnica jest potrzebna, bo to właśnie olej hydrauliczny przenosi moment obrotowy silnika na koła, wykorzystując energię kinetyczną cieczy. Dalej jest już prosto: większa masa zestawu (po podpięciu przyczepy) -> większy moment obrotowy do przeniesienia -> więcej energii -> większe ciepło, które trzeba odprowadzić = potrzebna dodatkowa chłodnica
Jednak skrzynia DSG ma nieco inną budowę, jest to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna, więc moment obrotowy przenoszony jest przez zespół przekładni zębatych (jak w zwykłych skrzyniach). Olej w skrzyni służy tylko do smarowania układu, nie przenosi energii więc się nie grzeje (aż tak jak w skrzyni hydrokinetycznej). Automatyzm skrzyni DSG sprowadza się do tego, że mechanizm zastępuje użytkownika przy wciskaniu sprzęgła.
Problemy może stwarzać tylko niewłaściwy dobór biegu, ale masz jeszcze tryb sekwencyjny (manualny), gdzie sam decydujesz na jakim biegu jedziesz. Ten tryb jest bardzo przydatny przy jeździe w górach, możesz nawet hamować silnikiem.
Jeszcze uwaga co do sprzęgła (sprzęgieł). Praktyka pokazuje, że podczas ruszania z przyczepą pod górę, automat (jakikolwiek) obchodzi się ze sprzęgłem dużo delikatniej niż średnio statystyczny kierowca, więc sprzęgła skrzyń wytrzymują więcej niż skrzyń manualnych.

Podsumowując:

  • dodatkowa chłodnica oleju: nie
  • wymiany oleju w skrzyni częściej niż jest w instrukcji: na wszelki wypadek - tak
  • tryb manualny na wzniesieniach: bardzo tak
  • żywotność skrzyni mniejsza niż 300kkm z powodu przyczepy: nie
  • żywotność sprzęgieł mniejsza niż 300kkm z powodu przyczepy: mimo wszystko - tak
pozdr

PS: w czasie budowy domu, wielokrotnie ciągałem przyczepę towarową ok 600-800kg Polonezem 1,4 105KM pod spore wzniesienia, wynik: wymiana sprzęgła po 70kkm


Dodaj jeszcze ze istnieja sprzegla mokre i suche w skrzyniach DSG. Zapewnie te mokre sa wytrzymalsze i wlasnie taka skrzynie masz w 2.0 TDI, ale nie jestem na 100% pewien

#15 maciej_p

maciej_p

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 157 postów
  • SkądSopot
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind 550
  • Holownik:Superb TDI

Napisano 22 luty 2011 - 17:39

Witam.

Co do holownika ze skrzynia DSG.
Mam takowy (2.0TDI 170KM DSG mokra) z przyczepa DMC 1600
Nie ma najmniejszych problemow. Ruszanie jest gladkie, wyprzedzanie normalne, hamowanie silnikiem tak jak bez przyczepy.
Po prostu samochod pali 2 litry wiecej i tyle, w razie potrzeby mam mozliwosc zmiany recznej i czesto z tego kozystam przed samym momentem wyprzedania, mam wtedy pewnosc ze bieg wrzucam ja a nie komputer. Jedyna wada jaka sie dala zauwazyc to problemy z "rozbujaniem" zestawu po zakopaniu sie w grzaskim terenie, ale tego nie da sie zrobic w zadnym automacie. Serwis potwierdzil ze zywotnosc skrzynki nie musi sie zmienic jesli tylko obchodzimy sie z nia prawidlowo. Ja predzej obawialbym sie o dwumase, ale to juz przypadlosc kazdego nowoczesnego diesla.
Takze wniosek jest jeden: DSG dziala bezproblemowo w trakcie ciagniecia przyczepy.
W razie pytan ...pytajcie.

MAciej

Użytkownik maciej_p edytował ten post 22 luty 2011 - 17:40

--
Pozdrawiam
Maciej




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych