Skocz do zawartości

Stabilizator jazdy a amortyzatory na osi


ufolz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem kupić stabilizator jazdy aby poprawić komfort jazdy swoim SWIFT'em lecz w sklepie zapytali czy amortyzatory mam dobre w przyczepie. hmm a że to mój nowy nabytek wracam do domu zaglądam pod budkę i patrze i oczom nie wierze. NIE ma amortyzatorów.

Wracam do sklepu i mówię sprzedawcy że nie ma amortyzatorów przyczepa a ośka i rama i zaczep jest ALKO/

Na to powiedział że nie sprzeda mi stabilizatora ponieważ bym go mu zwrócił bo nie odczuje różnicy.

ok. czytając na Waszym forum że jest niesamowita poprawa nie dałem za wygraną, zadzwoniłem do firmy zajmującej się sprowadzeniem przyczep i samochodów kempingowych.

koło Szadku pod Łodzią. i co usłyszałem - to samo że nie odczuje różnicy bez amorków na ośce - lecz oczywiście mogą mi sprzedać .:ok:

POMOCY o co chodzi czy naprawdę wyrzucę pieniądze w błoto.

Na forach zachwalacie ale nikt nie pisze czy ma amorki czy nie ma. :hehe: albo ja nie mogę nigdzie doczytać. W specyfikacji ALKO też nigdzie nie ma napisane że są potrzebne amortyzatory na osi.

Proszę niech się wypowie fachowiec albo osoba która ma stabilizator jazdy bez amortyzatorów na osi.

Aha. prędkość podróżna z jaką będziemy jeździć to 95-110km/h (tempomat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprawdź czy masz możliwość i załóż amortyzatory . Jeżeli oś AL-Ko to chyba nie powinno być problemu .

Z tego co wiem jest tam możliwość dołożenia dodatkowych uchwytów . Będziesz miał większą radość z amortyzatorów aniżeli z tej stabilizacji . Taki link do strony

 

http://www.fanklub-n...ortyzatorow.pdf

 

A sam osobiście dokładałem do swojej Niewiadówki amortyzatory , i po wielu kilometrach w trasie stwierdzam że było warto

 

http://www.fanklub-n...it=amortyzatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprawdź czy masz możliwość i załóż amortyzatory . Jeżeli oś AL-Ko to chyba nie powinno być problemu .

Z tego co wiem jest tam możliwość dołożenia dodatkowych uchwytów . Będziesz miał większą radość z amortyzatorów aniżeli z tej stabilizacji . Taki link do strony

 

http://www.fanklub-n...ortyzatorow.pdf

 

A sam osobiście dokładałem do swojej Niewiadówki amortyzatory , i po wielu kilometrach w trasie stwierdzam że było warto

 

http://www.fanklub-n...it=amortyzatory

 

nie mam mocowań do amorków jutro spróbuje zrobić kilka fotek i podeśle. :hehe:

 

Po prostu sprawdź czy masz możliwość i załóż amortyzatory . Jeżeli oś AL-Ko to chyba nie powinno być problemu .

Z tego co wiem jest tam możliwość dołożenia dodatkowych uchwytów . Będziesz miał większą radość z amortyzatorów aniżeli z tej stabilizacji . Taki link do strony

 

http://www.fanklub-n...ortyzatorow.pdf

 

A sam osobiście dokładałem do swojej Niewiadówki amortyzatory , i po wielu kilometrach w trasie stwierdzam że było warto

 

http://www.fanklub-n...it=amortyzatory

 

ale super fotki i instrukcje.. przekonałeś mnie będę montował zgodnie z Twoją instrukcją oczywiście za zgodą

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, kolega Zundapp 600 dobrze mowi, zdecydowanie dodaj amortyzatory a stabilizator to dopiero potem albo wcale...

Tylko troche ta Twoja predkosc mnie martwi - 95 - 110, pomijam juz to, ze przepis mowi o 80 km/h max., to pytanie jest, wpadla Ci kiedys przyczepa w wezykowanie? Widziales jak przyczepa wywraca nawet ciezkie auta?

 

Ja wiem, ze da sie jechac z przyczepa nawet bardzo szybko, w swojej glupocie nawet kiedys szybka trzylitrowa benzyna pojechalem nawet 150 - ale cala trudnosc to w zwalnianiu jest, nie w przyspieszaniu....:hehe:

 

J.

 

Jedziemy przeciez z rodzina na wakacje...:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, kolega Zundapp 600 dobrze mowi, zdecydowanie dodaj amortyzatory a stabilizator to dopiero potem albo wcale...

Tylko troche ta Twoja predkosc mnie martwi - 95 - 110, pomijam juz to, ze przepis mowi o 80 km/h max., to pytanie jest, wpadla Ci kiedys przyczepa w wezykowanie? Widziales jak przyczepa wywraca nawet ciezkie auta?

 

Ja wiem, ze da sie jechac z przyczepa nawet bardzo szybko, w swojej glupocie nawet kiedys szybka trzylitrowa benzyna pojechalem nawet 150 - ale cala trudnosc to w zwalnianiu jest, nie w przyspieszaniu....:hehe:

 

J.

 

Jedziemy przeciez z rodzina na wakacje...:ok:

 

Masz racje ale jak do tej pory miałem dwie kryzysowe sytuacje. hmm. czyli mówicie że 90 to max co można z przyczepką jechać??:piwo:) a w austrii ciągają po 100. aa i to wężykowanie to stabilizator ma załatwić.:-] podobno.

qrcze sam nie wiem co z tymi amorkami i stabilizatorem. ;) przy 90 to ona się super zachowuje tylko 95 juz coś zaczyna ją nosić za moim autem. może jak będzie dociążona minie jej?

AAA czy stabilizator zniweluje przyciąganie jak TIR wyprzedza na autostradzie??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej przyczepie nie ma zamontowanych (chyba producent wie co robi) amortyzatorów, jest natomiast stabilizator. Przyczepa jedzie dobrze i spokojnie. Czasami na autostradzie zdarzyło mi się jechać 100, ( na krótkim odcinku przy wyprzedzaniu) ale problemów nie było. A myślę, że stabilizator nie ma nic wspólnego z przytrzymywaniem przy wyprzedzaniu przez TIR-y -to aerodynamika. Jedyne o czym trzeba pamiętać przy stabilizatorze, to kula haka nie może byś niczym smarowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Co mają dać amortyzatory i stabilizator na zaczepie. Przede wszystkim zmniejszają bujanie i wężykowanie przyczepy podczas np. hamowania, wtedy są większe szanse, że przyczepa nas nie wyprzedzi. Jest jeszcze jedna rzecz, która przemawia za zakupem takich elementów - wiatr, szczególnie boczny. Jest mniejsze ryzyko rozbujania przyczepy i wywrotki na drodze i tu widzę największy sens. Wiatru nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale prędkość już tak. Według mnie 100 - 110 km/h z przyczepą to już mało komfortowa sytuacja, a przecież jedziemy na wakacje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam stabilizator AKS też dużo da, oczywiście można do niego dołożyć amortyzatory ale i bez nich różnica w prowadzeniu będzie ogromna. Niektóre osie AL-KO mają wsuwane uchwyty amortyzatorów i nie trzeba spawać aby je zamontować. Sam koszt też nie jest duży skoro komplet na oś kosztuje około 350zł. Co do jazdy 100km/h to można zrobić homologację Dekra, potrzebne są do tego amortyzatory osi, AKS i ABS w samochodzie.

Daj znać jaką masz oś i zobaczymy czy da się do niej dołożyć amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Homologacja Dekry 100 km/h nie jest honorowana w Polsce, obawiam się, że nawet w innych krajach niż Niemcy. W Austrii można się poruszać szybciej niż 80 km /h i wystarczy sam fakt posiadania zaczepu i amortyzatorów. Z drugiej strony pojawia się pytanie - gdzie mamy się spieszyć ? Certyfikat nie zapewni nam bezpieczeństwa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam stabilizator AKS też dużo da, oczywiście można do niego dołożyć amortyzatory ale i bez nich różnica w prowadzeniu będzie ogromna. Niektóre osie AL-KO mają wsuwane uchwyty amortyzatorów i nie trzeba spawać aby je zamontować. Sam koszt też nie jest duży skoro komplet na oś kosztuje około 350zł. Co do jazdy 100km/h to można zrobić homologację Dekra, potrzebne są do tego amortyzatory osi, AKS i ABS w samochodzie.

Daj znać jaką masz oś i zobaczymy czy da się do niej dołożyć amortyzatory.

 

ah ja muszę lubić swoją przyczepkę.. poszedłem zdjąłem koło (koła) podparłem kołkami i porobiłem fotki ośki i bębnów.:hehe: oto fotki

ale czytając opinie pozostanę najprawdopodobniej przy kupnie samego stabilizatora ponieważ ona się nie buja na boki tylko troszkę czuje na samochodzie że coś ciągnę (do tej pory ciągałem tylko N126b wiec leciuteńką i nawet nie czułem że coś podąża za mną. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie powinieneś się martwić. W mojej poprzedniej przyczepie SUN ROLLER z 2001, DMC 1300 kg również nie było amortyzatorów a był zaczep ze stabilizatorem. Bardzo dobrze sprawowała się na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być to AL-KO AKS ale każdy zaczep pełniący funkcję stabilizatora. W Niemczech, Czechach, Francji, Austrii, Włoszech i jeszcze innych krajach homologacja dekra jest honorowana. Ufolz to oś na 750kg i można do niej dodać amortyzatory

 

Jak oś na 750kg przecież przyczepka waży 900kg własna??:hehe: ale jak dodać amorki trzeba spawać czy są dostępne uchwyty. czy w ogóle gra warta świeczki?

Nie ukrywam że pogodziłem się z faktem wydania 712zł na nowy stabilizator jazdy AKS1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.