Skocz do zawartości

Hyundai i30cw 1,6 crdi 115km jako holownik!


Wiciu81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem bardzo zielony w sprawach karawaningu. Chciałbym dowiedzieć sie czy mój samochód da rade z przyczepą, czy nie jest za słaby i czy ktoś może używa takiego holownika? Chciałbym rozpocząć przygodę z przyczepą i chcę się dobrze przygotować. Jeżeli ktoś może pomóc to proszę piszcie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością da radę tylko budkę do niego dopowiedniej wielkości dobierz :D

sprawdź w dowodzie rejestracyjnym jaka jest DMC (dopuszczalna masa całkowita) przyczepki

oraz drugi parametr jaka jest masa własna auta.

 

I w skrócie DMC przyczepki musi być niższe lub równe jednej i drugiej wartości.

 

A ponieważ to diesel wiec bez problemu poradzi sobie z budką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie mam max DMC przyczepy z hamulcem 1400, a masa własna samochodu 1254. Myślałem o przyczepie ok 800kg masy własnej+ladunek, oczywiście przyczepa z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już 3 sezon jeżdżę i30 z przyczepą 900 kg i daje radę super.

 

Zawsze zabieram 3 rowery, pełną lodówkę, gaz, z 40l wody itd. i czasami zapominam, że ciągnę za sobą te 900 kg. Jadąc ok. 90 km/h spalanie wzrasta nieznacznie. OK 120 km/h pali więcej ale staram się nie przesadzać - tylko wyprzedzanie.

 

Tu trochę fotek http://picasaweb.google.com/bogdziun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok samochód pociągnie. W takim razie jaką przyczepkę byście doradzili? Chodzi mi konkretny model na 4 osoby 2+2. Nie chcę strasznie dużej taką średnią ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiciu81, Jest kilka rozwiązań 2 + 2 zależy który będzie Ci pasował.