Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Jak prawidłowo poziomować przyczepe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
226 odpowiedzi w tym temacie

#136 ed

ed

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 postów
  • Telefon:Jak potrzebny podam na PW
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 400-2
  • Holownik:Toyota Corolla 1,4

Napisano 27 kwiecień 2016 - 15:39

Jest faktem, że waga jest. Zrobiłem to na próbę, jak zda egzamin, to sprawdzę o ile będzie lżejsze jak by zrobić z deski tarasowej kompozytowej, albo ze sklejki. Mam zamiar narazie wozić to ustrojstwo w bagażniku auta, bo w nim podróżuje tylko pies.
Nie jestem pewien, ale gdzieś słyszałem, że oryginalne kliny najazdowe ważą ok. 5kg, wtedy ta różnica nie byłaby już tak duża, chociaż każdy zbędny kilogram jest niepotrzebny.

Źle słyszałeś - mam taki klin najazdowy, wykonany z plastiku, używam go już kilka lat, a waży góra 2kg


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:    Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.

Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

 

ed


#137 pepe6

pepe6

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 306 postów
  • Telefon:884301104
  • SkądRacibórz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus sudwind E450
  • Holownik:skoda octavia 1.9tdi, nissan x-trail 2.2d

Napisano 27 kwiecień 2016 - 16:37

Źle słyszałeś - mam taki klin najazdowy, wykonany z plastiku, używam go już kilka lat, a waży góra 2kg

Fakt, trochę przeciążyłem. Znalazłem w ogłoszeniach i waga była 3,7kg, ale za dwa kliny.
Pozdrawiam

#138 Cathay

Cathay

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1578 postów
  • SkądPyrlandia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 510

Napisano 27 kwiecień 2016 - 23:00

Chyba mój sposób jest najmniej skomplikowany. Parkuje, wchodzę do budy i się kładę. Jak jest mi wygodnie to jest ok. Jak jest źle, to przestawiam budę kawałek dalej.

Jak nie możliwości, to też nie problem. Jak się przechyla na prawo, to głowę do spania mam z lewej i odwrotnie. Jeśli nie jest w poziomie wzdłużnie, to mi komfortu nie psuje, a Ci którzy śpią wzdłużnie, mogą się położyć do przodu albo do tyłu. Jeśli po napełnieniu szklanki w 85% nic się nie wylewa, to jest dobrze.

Warto pamiętać też że symetria jest domeną ludzi prostych.



#139 --==SZULER==--

--==SZULER==--

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 562 postów
  • SkądSPS
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY
  • Holownik:HDI

Napisano 28 kwiecień 2016 - 07:25

Zalecenie producenta, że ma byc w poziomie w dwóch osiach nie jest bezzasadne np. praca lodówki. Mnie szlak trafia na otwierające się co chwila drzwiczki i turlające się po stole rzeczy. Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.

#140 Ir & Ed

Ir & Ed

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3135 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 28 kwiecień 2016 - 08:00

@SZULER > ...Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO.

 

dokładka...

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed


Użytkownik Ir & Ed edytował ten post 28 kwiecień 2016 - 08:02


 

 

 


#141 Jarosław69

Jarosław69

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 557 postów
  • SkądKalisz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:WILK
  • Holownik:TLC

Napisano 28 kwiecień 2016 - 19:33

Zalecenie producenta, że ma byc w poziomie w dwóch osiach nie jest bezzasadne np. praca lodówki. Mnie szlak trafia na otwierające się co chwila drzwiczki i turlające się po stole rzeczy. Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.


Nic dodać , nic ująć. Podpisuję się pod tą opinią.

Jarosław :drive:


#142 DjPiecia

DjPiecia

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 188 postów
  • Telefon:Play
  • SkądBi
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:SudWind 440 2+3
  • Holownik:Kia Magentis 2.5 v6

Napisano 04 maj 2016 - 14:59

Ja od początku tylko dla gazu w lodówce poziomowałem przyczepę, żeby w wąskich rurkach dobrze chłodziwo chodziło.

Lekko spad na bok też byłby wskazany dla szybszego odprowadzania wody z dachu :)



#143 Bledowiak

Bledowiak

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 47 postów
  • SkądBłędowo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 490 TK
  • Holownik:Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM

Napisano 04 maj 2016 - 22:00

No i git. Już wiem, że źle robiłem. Poprawię się.



#144 czyś

czyś

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 289 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 03:15

Może trywialne, ale niech mnie ktoś oświeci, bo jestem w miarę nowy i pora późna: po co po 2 kliny najazdowe, do wypoziomowania z powodzeniem wystarcza zwykle 1 (to 1 strona jest w "dołku") - 1 klin i kontrklin do zblokowania koła i wsio, drugi raczej zapasowy, bo chyba nikt nie będzie wciągał wyżej obu stron. Wożenie 2 to albo na zapas, albo balast :) (pomijam kliny składane, gdzie z 2 można zrobić jeden wysoki)



#145 Michalc3

Michalc3

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2443 postów
  • Skądk.Mikołowa G. Śląsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs Tourist 450 DB
  • Holownik:Peugeot 3008 2.0 HDi

Napisano 25 listopad 2016 - 09:14

2 kliny z 2 powodów. Jednym jest opisany przez Ciebie mechanizm złożenia i zmontowania jednego, wyższego (parę razy zdarzyło mi się korzystać). Drugim - sytuacja występowania 4 kół, gdzie 2 trzeba w miarę równo podnieść. Albo przyczepa 2 osiowa i oba koła równomiernie z jednej strony podnosisz, albo kamper, gdzie całą oś np chcesz podnieść.



#146 janm

janm

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 434 postów
  • SkądPolska Północna
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:była N126EA/94 jest N126N/2003
  • Holownik:Opel Astra II i Citroen Xsara Picasso 1,8 Pb/LPG

Napisano 25 listopad 2016 - 11:12

Do tej pracy doktoranckiej na 10 stron to i ja się dołożę ; po co w ogóle poziomować ano bo :

1 dla dobrego schłodzenia wszelakich napoi :pub:

2. dla komfortu psychicznego jak kobitka chciałaby coś usmażyć i po wlaniu oleju na patelnię żeby nie było :klnie: :wpysk: :-] :hehe: :lol: :hej:



#147 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4113 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 25 listopad 2016 - 12:23

2 kliny są po to, że czasami różnica wysokości jest taka, że jeden kładzie się na drugi i tak wjeżdża.

 

druga sprawa to kiedy chcemy z jakiś powodów podnieść przyczepę całą w stosunku do gruntu (np. jak przedsionek ma b. długie fartuchy).

 

Czasami drugi klin przyda się, aby pożyczyć znajomemu co zapomniał albo jeszcze nie ma.

 

a czasami klin się złamie (moje oba są na wykończeniu po 5 sezonach)

 

po prostu, nie chcesz to nie woź, ale jak tak zrobisz to zaraz będą Ci potrzebne oba.

 

P.S. ja poziomuję co do milimetra. Woda z prysznica spływa, dzieci nie spadają z piętrusa a ja nie spadam z łóżka. Szafki się nie otwierają same jak są niedomknięte itd


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#148 midas

midas

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 2 postów

Napisano 20 grudzień 2016 - 16:45

....  Napisać 10 stron o tak prostej czynności, która mi zajmuje minutë może dwie. BRAWO. Ale czasem siadam wygodnie przed przyczepą i obserwuję nowoprzybyłych jak ustawiają przyczepę i czasami szczęka opada co ludzie potrafią wykombinować. I mam takie wrażenie, że czym starszy użytkownik i przyczepa to widowisko będzie ciekawsze.

 

Przyznaje rację koledze. Całość można było zawrzeć  w 2-ch zdaniachod kompetentnej osoby. Mimo iż jestem nowy, chętnie przeczytałem te 10 stron, wszelkie zmagania i próby produkcji klinów i innych tego tupu urządzeń. Dzięki temu wyrobiłem sobie zdanie i przyczepkę wypoziomuję prawidłowo hołdując hasłu: " nie sztuka zrobić i się narobić". Pozdrawiam wszystkich



#149 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 558 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 23 luty 2017 - 19:13

a czy w przypadku odpoczynku, nawet noclegu w trasie mam rozkręcać podpory i kółko manewrowe ? 



#150 Prusiak

Prusiak

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 745 postów
  • SkądOstrołęka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC 530 Travel king
  • Holownik:VW Touran 2,0 TDI

Napisano 23 luty 2017 - 19:30

Będąc na haku mozesz tylko tyl i troche kolko manewrowe.

Wnusia Chateau................ i następca wnusi od 2013 roku - TEC 530  *** zestaw >3,5t - B+E - Viatoll :-( ***
sig-8bd5c955-fbbd-4aa3-8723-478a99af57e2 -> Mały Tec

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych