Skocz do zawartości

Na co zwracać uwagę przy kupnie przyczepy.


Wirek

Rekomendowane odpowiedzi

no wiem, jest opcja wlasnie wynajecia, i tak myslalem zeby na 2-3 dni wynajac pojechac na weekend zobaczyc jak sie jezdzi, czy nic nie kapie, podloga sie nie ugina, nie smierdzi, bo tak w ciemno jechac z pieniedzmi i kupic to sie mija z celem, chyba ze ktos z foorum ma cos do sprzedania, cos sprawdzonego itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako świeżak chciałbym się przywitać i zapytać :)

Witam!

A teraz pytanie. O co chodzi z tym odradzaniem angielek? Chodzi o to że są bardziej zaniedbane? Jakieś wady fabryczne "ten typ tak ma"?

Szukam przyczepy z budżetem do 10000zł (budżet z pakietem startowym więc lepiej jakby była tańsza). Nie ukrywam że oglądając ogłoszenia (na razie jeszcze się nie wybrałem - dopiero tydzień przed ekranem) to angielki po pierwsze wychodzą najatrakcyjniej cenowo to jeszcze najlepiej wyglądają (chodzi mi o przyczepy nie kobiety :P). Nie ukrywam że dużym priorytetem jest wygląd przyczepy. Buły ciągnąć nie chcę :) no i takie właśnie angielki z tą potrójną szybą i szpiczastym dziobem wydają się wizualnie najlepszym celem. Szukam zdecydowanie większej przyczepy (2+2 i pies). Chciałoby się jak najmłodszą (wygląd) ale wiem że z tą kasą za bardzo nie zaszaleję.

Czytam już długo forum aż w końcu zdecydowałem się zarejestrować bo nie daje mi to spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielki w Polsce to w 99% ściągnięte trupy z UK robiące tam za hodowlę pieczarek, kupione za kilkaset funtów, odpicowane do sprzedania. Często mają syf w papierach w postaci założonego DMC i oszukanego wieku. Rekord na forum to chyba 8 lat różnicy w papierach w stosunku do rzeczywistego roku produkcji.

 

Teraz sam sobie odpowiedz na czym handlarz zarabia ściągając takiego zgniłka. Na napalonych klientach niestety

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeśli ma to być "casting" "angielki", to tylko taki, który przeprowadzony będzie przez profesjonalistów  ;)

PS

http://forum.karawaning.pl/topic/17412-dlaczego-angliki-są-takie-tanie/?p=384152

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Jako, że ciągle szukam swojej budki (jak na razie z marnym efektem), pozwoliłem sobie zebrać w całość uwagi z tego wątku i stworzyć jak to Jacek określił checklist, która myślę że pomoże wyłowić przyczepkę o której marzymy, w miarę dokładnie ją sprawdzić i odnotować sobie z boku co jest nie tak aby mieć na papierze wszelkie mankamenty, które pomogą zbić cenę. Większość kupujących po obejrzeniu przyczepy nie zawsze pamięta o drobnych usterkach, a na nich można jeszcze troszkę obniżyć cenę. Podobnie jest z podstawowym wyposażeniem, którego sprzedawca może nie posiadać (butla, kabel), to kolejne setki złotych. Mi bardzo pomaga wyłonić te "najbardziej atrakcyjne" pod względem cena/dojazd/wyposażenie.

Plik worda w załączeniu.

 

Pozdrawiam

 

ps. zamieściłem posta to może w nagrodę coś kupię, bo w niedzielę jadę obejrzeć dwie angielki ;-)

 

MODEL …………………………………………… rok …………. telefon ………………………………… cena …………………………

MIASTO …………………………………………….. odległość ................... koszt dojazdu .........................

  1. Ciężar ……………  DMC ……………. OC …………….  BT………………
  2. Rejestracja w kraju
  3. Rachunki serwisowe, dokumentacja napraw
  4. Zgodność dokumentów z tabliczką
  5. Otwieranie okien,  drzwi,  rolety (stan klamek)
  6. Włazy dachowe (szczelność, zamykanie, klamki)
  7. Szczelność okien, pęknięcia, zacieki, stan uszczelek
  8. Podpory (rdza, smarowanie, spawania, wykrzywienia)
  9. Łazienka – szczelność listew maskujących, sprawdzenie stanu sklejki pod tapetą wodoodporną
  10. Działanie toalety (prezentacja, szczelność zbiornika na fekalia)
  11. Sprawdzenie wszystkich schowków i półek (szczeliny, zacieki, zawiasy, spasowanie)
  12. Sztywność podłogi (wejście, obok kuchenki, toaleta)
  13. Szczelność wywietrzników (zacieki)
  14. Sprzęty (jeden kolor, połamane plastyki itp., prezentacja działania gaz, 230v, 12v)
  15. Sprawdzenie iskrownika piecyka (baterie, czy nie wylane i nie korodują)
  16. Sprawdzenie grzałek w trumie (czy nie przepalone)
  17. Sprawdzenie nawiewu (czy działa z różną siłą)
  18. Działanie włączników lampek, gniazdek (ewentualne przeróbki instalacji)
  19. Sprawdzenie mikroprzełączników w kranach (o ile są takowe)
  20. Stan tapicerki, gąbek
  21. Sprawdzenie wewnętrznych narożników (zacieki przy podłodze i przy suficie)
  22. Stan dyszla, amortyzatorów (wycieki), hamulca najazdowego, belka (wgniecenia, deformacje)
  23. Stan ramy (pęknięcia, spawania, rdza)
  24. Stan i rodzaj bieżnika opon + zapas (jednakowe rozmiary)
  25. Stan poszycia (dodatkowe nity, listwy, malowania)
  26. Uszczelnienie zewnętrze (wycieki uszczelniacza, dodatkowy silikon)
  27. Ucinanie się ścian
  28. Sztywność uchwytów manewrowych (czy nie są luźne, czy obok nie ma zgnilizny)
  29. Stabilizator (mocowany sztywno na haku)
  30. Stan zawiasów i szczelność schowków zewnętrznych (zapach zgnilizny)
  31. Stan świateł (czy nie popękane klosze od cofania)
  32. Stan podłogi (konserwacja , wstawki)
  33. Stan przedsionka (szczelność, przetarcia, wszystkie elementy stelaża)

Wyposażenie:

- butla gazowa            …………….

- klucz do podpór        …………….

- kliny                          …………….

- koło zapasowe          …………….

- przedsionek              …..………..

- bagażnik na rowery             ………..…..

- apteczka                   …………….

- gaśnica                     …………….

- kabel zasilania 230V …………….

- przedłużacz              …………….

- chemia do WC         …………….

- pojemniki na wodę              ………….

- czujnik gazu                         ………….

- alarm                                   ………….

- stabilizator haka                  ………….

- pokrowiec na stabilizator    ………….

- plandeka na zimę                ………….

- bojler gazowy                      ………….

- podłoga do przedsionka       ………….

- akumulator                          ………….

- podest wejściowy                 ………….

Dodałbym wiek opon - po Niemczech nie mogą jeździć starsze niż chyba 8 lat, ja swoje po 8 latach wymieniłem na nowe. Nie ma nic piękniejszego jak rozwarstwienie się dwoch opon na przestrzeni kilkudziesięciu kilometrów - przezywałem to w samochodach (co prawda polskich z polskimi oponami, ale strzeżonego Pan Bóg strzeże).

 

Warto też mieć kanisterek z 5 l paliwa - kiedyś przez kilkadziesiąt km jechałem z duszą na ramieniu po autostradzie w przebudowie (bez pasa awaryjnego, tam autostrady w przebudowie permanentnej) na płd od Neapolu, wyobrażając sobie długość korka jaki bym spowodował rozkraczając się na prawym pasie z przyczepką bez paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem, jest opcja wlasnie wynajecia, i tak myslalem zeby na 2-3 dni wynajac pojechac na weekend zobaczyc jak sie jezdzi, czy nic nie kapie, podloga sie nie ugina, nie smierdzi, bo tak w ciemno jechac z pieniedzmi i kupic to sie mija z celem, chyba ze ktos z foorum ma cos do sprzedania, cos sprawdzonego itd?

WojtEwa z tego forum sprzedał nam topielca, miał na forum też spore wsparcie - udało mu się sprzedać, to dobrze dla niego. Jak ktoś kupił zgniłka, to sam sobie winny. Są pomocni forumowicze, ale nie tylko, więc nie popełniaj tego błędu, co ja. Nie kupuj w ciemno od nikogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest łatwo, wiem. Choć czytając niektóre tu wpisy to i tak szybko znalazłem. Uważam że jak się "dobrze" poszuka to do dychy znajdzie się coś niezłego dla 4os.

Może nie wszyscy z tego wątku wiedzą ale kupiłem. I nie angielkę bo po prostu się tak ułożyło. Detleffs z 1992r za 7600zł. Przyczepa 1170DMC, dwie sypialnie (jedna zamykana), łazienka, kuchnia, ogrzewania z nadmuchem. Fakt że za te pieniądze czekało mnie pranie, sprzątanie, naprawa świateł. W dwóch miejscach lekka wgniotka i jeden mały kawałek narożnika podłogi do podklejenia. Taka że z parkingu odjeżdżam od razu na wakacje (czysta i na tip top) była za 11000. Czyli też niedużo a identyczny układ jak nasza. Wolałem jednak tą różnicę sam rozdysponować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!
Wszystko wskazuje na mocny strzał z tyłu i stąd ta radosna twórczość (wygląd).

Z pewnością nie było to obojętne dla innych elementów konstrukcyjnych przyczepy.
Moja rada: szukaj czegoś szczelnego i bez usterek tego typu.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wszystko wskazuje na mocny strzał z tyłu...

 

Raczej od dołu   :hmm:  Co nie zmienia faktu, że "strzał" mógł nieźle zdemolować wewnętrzną strukturę cepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielki w Polsce to w 99% ściągnięte trupy z UK robiące tam za hodowlę pieczarek, kupione za kilkaset funtów, odpicowane do sprzedania. Często mają syf w papierach w postaci założonego DMC i oszukanego wieku. Rekord na forum to chyba 8 lat różnicy w papierach w stosunku do rzeczywistego roku produkcji. Teraz sam sobie odpowiedz na czym handlarz zarabia ściągając takiego zgniłka. Na napalonych klientach niestety

Od 11 lat jeździmy z angielką i nie wymieniłbym jej na żadna inną przyczepę. Ma 4 m po podłodze a miejsca w niej jest naprawdę dużo - jeżeli ktoś wchodzi do niej pierwszy raz widać duże zaskoczenie "jak tu dużo miejsca". 8 osób siedzi spokojnie przy stole. Myślę, że nie trafiliśmy na ten 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam , zastanawiam się nad zakupem https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-campingowa-hymer-nova-545-a-CID5-IDjlmSP.html#08d5af2556   , ktoś cos podpowie , na co zwrócić uwagę , czy marka warta uwagi , a może już ktoś oglądał ? ( mam do przejechania 500 km ) prawko posiadam , udźwig na haku 1900 kg , z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.