Skocz do zawartości

System ATC firmy AL-KO


rover

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

rzeczywiscie , system ATC + AKS to duża pomoc. Czy ktoś z Was miał kiedyś tak groźnie wyglądająca sytuację jak ta pokazana na poczatku filmu ? Czy w takiej sytuacji dodanie gazu pomoże ?

 

Miałem taką sytuację i na szczęście skończyło się dobrze, delikatnie przyhamowałem i pomogło. Doprowadziłem do tego przez zbyt szybką jazdę. Sam sobie przyznaję :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadziłem do tego przez zbyt szybką jazdę.

Sama szybka jazda? Czy doszedł do tego gwałtowny manewr? Masz stabilizator ?

Sorki za "przesłuchanie", ale nie mam doświadczenia w jeździe z większą przyczepą niż Niewiadówka i dlateog chcę zebrać jak najwięcej info przed podróżą z moim "nowym" Knausem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkanaście lat temu, autostrada S1 w AUT, holuje N126. Wieje silny wiatr prostopadle do jezdni, oceniam go na kilkanaście m/s (wiadomo, zboczenie pilota). Jade za TIRem, około 80 - 90 km/h.

Trochę to nudne więc przyspieszam do 100, może stokilka km. Gdy przyczepa minęła jego kabinę coś ruszyło samochodem, zobaczyłem w lusterku wstecznym "enkę" jadącą w przechyle na lewym kole.

Już w wyobraźni widziałem jak szoruje na boku po jezdni.

Przypomniałem sobie wtedy cytat ze starej polskiej książki o karawaningu.

W takim wypadku: NIGDY HAMULEC. Gdy przyczepa ucieka na bok GAZ !!! Jest w osi NOGA Z GAZU. Drugi bok: GAZ !!! i tak do skutku. O próbie hamowania zapomnij.

Za szybko wszystko się dzieje.

Ja oceniam, że wyprowadzałem z rozkołysu kilkaset dobrych metrów. Kilkaset metrów za mną stworzył się korek na dwóch pasach. Nikt nie odważył się zbliżyć.

Dobrze, że skład to stosunkowo ciężki samochód i lekka przyczepa.

Na najbliższym parkingu widzę: w przyczepie wszystko pootwierane i sporo rzeczy na podłodze.