Skocz do zawartości

Alufelgi do przyczepy


francesco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

kilka słów o alufelgach do przyczepy ...

 

1. na 2 koła przyczepy działają dużo większe siły niż w samochodzie. Są delikatniejsze niż blaszaki, nie poratujesz się w awaryjnej sytuacji prostując młotkiem,

 

2. bardzo ważne jest ET tzw. odsadzenie. alus może bardziej wystawać na zewnątrz (różnie to z tym wymiarem bywa, ale przeważnie spotyka się bardziej wypuszczone niż fabryczny blaszak), i po dobiciu na wertepach koło może zawadzić o nadkole,

 

3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie),

 

4. nośność felgi - sprawdź czy producent przewidział taką wytrzymałość pod obciążeniem,

 

5. śruby/szpilki - alus jest grubszy i śruba nie złapie całym gwintem. Włóż śrubę w blaszaka, zmierz ile wystaje - taką samą wartość musisz mieć na alufeldze. Można dokupić dłuższe, ale bardzo istotny jest kształt stożka - alu jest bardziej krucha niż blaszak i potrzebna jest większa powierzchnia docisku.

 

Do tego: średnica śruby, długość śruby mierzona ze stożkiem + sama długość gwintu, rozmiar gwintu (gwinty też występują różne), oraz wytrzymałość materiałowa danej śruby, Zwróć uwagę na nr klucza na jaki jest śruba, może się okazać, że dobrane dla Twoich alusów śruby mają już 19 a nie np. 17mm. Słyszałem negatywne opinie nt. chińskich śrub, ale teraz i tak wszystko jest robione w chinach więc ... :ok:

 

6. Jeśli jeszcze nie kupiłeś alusów, to są pewne modele (nawet stare), uznane za "pancerne", wytrzymują dużo - nie chcę się wypowiadać nt. nowych i relatywnie tanich tzw. "włoskich" felg - opinie na ich temat szeroko wyrażane są na forach samochodowych.

 

7. Jeśli już kupisz i założysz, a na zapasie wozisz starego blaszaka to pamiętaj by wozić stare śruby - śruba od alusa wkręcona w blaszaka może wejść głębiej i np. uszkodzić szczęki hamulcowe.

 

Może komuś się to przyda.

 

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. średnica otworu centrującego - jeśli jest większa stosuje się plastikowe tulejki - zwróć uwagę, czy ona wytrzyma Ci te obciążenia - przypominam, że tutaj inaczej rozkładają się obciążenia niż w samochodzie),

 

dość znaczna poprawka:

 

za pośrednictwem wypustu centrującego nie są przenoszone żadne znaczące siły. Słóży on tylko do wycentrowania felgi z piastą, za przenoszenie sił odpowiada cała powierzchnia boczna- styczna felgi z piastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

francesco napisał/a:

Może komuś się to przyda.

 

 

Na 100% kitkowi :-]:ok:

 

dla mnie to nic nowego i są to totalne podstawy doboru felg itd :ok: zresztą nie wszytko jest tak jak kolega pisze ...

 

Spablo1, Oj nie mów , Kitek jest w stanie i Ciebie zarazić alusami :-] i bedziesz szukał tego postu

 

chciałbym naprawde zarazić tym kogoś :ok: a nawet jak to mi się nie uda to i tak żadna siła mnie nie odwiedzie od zakupu alu do budki :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.