Skocz do zawartości

Zakup przyczepki towarowej


Vandi

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 Oponki zresztą też nie są mega mocne, bo mają coś ok. 390kg udźwigu. Made in Ukraine. 

 

Waham się jeszcze z zapasem. Jak mam zestaw naprawczy w aucie, to o ile nie rozerwie opony to naprawię na dojazd. A do tego małe przebiegi i w koło komina... Z drugiej strony koszt 160zł też żaden za koło.

 

Czas pokaże ;)

 

Nie wiem co dostałeś ale Rydwan w każdej dostawie do mnie daje  oponki w standardzie w tych mniejszych przyczepach z min max Load 500kg

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Michał , mam te Rosavy w podłodziowej przyczepie już drugi rok . Kilometrów trochę nalatałem nie mają żadnych odkształceń ani balonów  i wszystko jest OK.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostajesz TRL-502 z nośnością 500kg. To już daje jakiś tam margines nośności (powiedzmy - że "do wykorzystania").

Ale często na fabrycznym wyposażeniu przychodzą TRL-501, z nośnością 387 kg. Takie m.in. dostałem na cepce z Zasławia, sprawdziłem to teraz. Przy zakładanej przez producenta DMC 750 kg, mocno na styk, nawet uwzględniając że część masy spoczywa na dyszlu. Nie ładuję tyle (DMC mam 600 i np. tony w ogóle nie planuję pakować), ale warto o tym pamiętać jeśli ktoś zamierza wykorzystać w pełni "solidność wykonania" cepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szykuje się transport liści, bo firma od wywozu zabrała 1 kontener 200l z 6 jakie miałem. Trzeba przepakować w worki i poszukać gdzie ostatnio widziałem moją towarówkę.

 

Albo przeczekać do następnego odbioru :)

 

 

120km za mną, jestem zadowolony z zakupu. Holuje się ją na tyle lekko, że nawet komputer paliwowy niemal jej nie czuje (szacunkowo +0,5 jak więcej pojeżdżę się okaże). Ładnie chowa się za autem. Starą budę mocno czułem, fizycznie było +2l do spalania i żagiel za autem reagujący na wiatr i ciężarówki...

 

Jest Rydwan, trzeba powozić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakże, tylko jakoś w dziwnym miejscu się siedzi w stosunku do rumaków i rydwanu :)

 

Do szerokości skrzyni 125 cm, góra 130 cm przy większych holownikach, cepki towarowe ładnie się chowają za samochodem i ładnie chodzą na zakrętach, praktycznie nie wychodząc ze śladu samochodu, więc nie ma obawy.

Czasami można spotkać cepy z wyższą budą aniżeli standardowe 80 cm nad burty - jeśli ktoś tego nie potrzebuje (tzn. tak wysokiej budy), i planuje czasem pojechać w trasie, w taniej przyczepie lepiej z tego zrezygnować(wziąć tańszą i niższą). Z wysokiej budy robi się straszny żagiel. Już buda 80 cm wystaje trochę ponad golfa varianta, i widać, jak to wszystko pracuje, jak jedzie się gdzieś za miastem, tym bardziej, że praktycznie w każdej cały stelaż to liche 4 słupki w rogach.

Czasem brałem większą cepę z wypożyczalni, tam są 4 solidne słupy i jeszcze 2-3 listwy burtowe między nimi, więc jest to sztywne, a mają też ze ścięciem z przodu, w trasie naprawdę dużo lepiej się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek to buda z wypożyczalni na resorach o dmc 750 kg przywiozła mi kiedyś 3,2m drewna do kominka. Holował megane 1.4 a nacisk na hak ok 250kg ;). Właściciel firmy nie widział problemu l..

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... Inny przykład to przyczepa Dmc 750, 2 osie 800, zaczep 1600. Do wyboru z najazdem i bez. Takie coś można kupić jako nowe. Wątpię by nabywca będzie ją użytkować zgodnie z papierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... Inny przykład to przyczepa Dmc 750, 2 osie 800, zaczep 1600. Do wyboru z najazdem i bez. Takie coś można kupić jako nowe. Wątpię by nabywca będzie ją użytkować zgodnie z papierem.

Dokładnie tak ,można taką przyczepę kupić nową.

I nie jest to jakaś nadzwyczajna wersja przyczepy . Wiem o jednej takiej co dwie takie  osie  po 750 kg każda  klękły  :look:  ,oczywiście reklamacji nie uznali  :(   . W tej chwili  ma zamontowane  dwie sztuki po 1 t  !!! i jest jako tako . Można jeszcze zaszaleć i kupić osie niehamowane Knotta o nośności 1350 kg  lub nawet 1500 kg   :]     

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Forumowiczów. Mam Rydwana Euro A750/E3. Ile ładujecie na przyczepy Rydwan jednoosiowe na resorze piórowym? Ostatnio załadowałem 180szt cegły klinkier (820kg) i przyczepa mocno siadła... Podczas jazdy z tym ładunkiem, żadnych problemów - idzie jak po sznurku. Zastanawiam się jaka jest bezpieczna "ładowność" dla tej przyczepy? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC - MW i tyle możesz  załadować max. Pod warunkiem ,że samochód może tyle pociągnąć ( patrz DR ) i masz odpowiednie PJ. Przekroczenie tych wartości = proszeniem o kłopoty ,które mogą być dla Ciebie bardzo bolesne. Te 820 kg ,które załadowałeś to grubo za dużo .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.