Skocz do zawartości

Czym zasilane są nasze konie pociągowe?


szary11

  

370 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakim paliwem zalilany jest Twoj holownik?

    • inne (elektryczny, hybryda, mieszanka...)
      3
    • benzyna + LPG
      133
    • biodiesel
      6
    • diesel ON
      269
    • benzyna Pb
      63


Rekomendowane odpowiedzi

Carisma 1.9 TD... i musze powiedziec, że była bieda. Po płaskim ok nawet 110 km/h ale gdy tylko na horyzoncie pojawiało sie wzniesienie Carii zwalniała już na samą myśl do 80, na wzniesieniu juz było 70. Masa DMC przyczepki 570 kg. Zero komfortu podczas jazdy, 90 KM za mało.

 

Uważam, że z silnikiem miałeś/masz coś nie tak. Moje poprzednie mondeo 1.8 TD również 90KM nie miało wogóle takich problemów o jakich piszesz. A zmagało się z cięższą przyczepą (834kg MW + bagaż, na który nie żałowaliśmy miejsca i deko większą masą samego holownika). Na mniejszych górkach wogóle nie było trzeba redukować biegu by utrzymać stałą prędkość, pod większe byle nie dopuścić do zejścia obrotów poniżej 2-2,2 tys. Spalanie z budą od 7,5 do 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Masa DMC przyczepki 570 kg

 

Myślę, że moja zapakowana Niewiadówka miała masę całkowitą ok. tej wartości. 90 KM w mojej rolce jest aż nadto. Jak się pod Płońskiem zagadałem to musiałem hamować ze 110 km/h :bzik:

Na pewno DMC Twojego Knausa to 570 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że Adam1988 ma po prostu cięższą przyczepę. Ten Knauss z avatara ma na oko DMC równą 1200 kg.

 

Niestety nie. Ten knausik teraz należy do Kita i tu masz wymiary tej budki:

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5373&start=0

 

Jest i mniejsza i lżejsza. To 350, moja 420. No i moja ma DMC 1200. Więc chyba problem tkwi silniku :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba problem tkwi silniku

 

Mam podobne zdanie co szary11 również moim pierwszym holownikiem było mondeo 1 generacji 1,8TD i czegoś podobnego nie doświadczyłem co Adam1988 choć MW ogonka wynosiła wtedy 850kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że z silnikiem miałeś/masz coś nie tak

 

dokładnie, tak to jeździ moja 60KM astra na gazie :ok:

jak ostatnio jechałem 110KM TDI, to nawet nie było czuć ogonka,

110km/h to był moment :bzik:

górki na V, a dopiero większe podjazdy IV ...

 

więc z tych 90KM musiało już zostać sporo mniej :-]

 

kurczę, rozważam zakup do niewidadki właśnie 90KM diesla ze stajni PSA, lub KIA :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szary11, Tomi215 - może po prostu mondziaki górą? Jeżdżę 2,0 TDCi i nie mam problemu z podjazdami

 

Baa, dla mnie to oczywiste :-] Wkońcu jeżdżę już 3 fordem, w tym 2 mondeo :ok: No, ale teraźniejszy to benzynka. I nawet w nim górki nie straszne

 

A wracając do tematu Adama Carismy to obstawiałbym EGR lub turbinę. Z tego co się orientuję to najczęstrze problemy wpływające na niską moc.

 

Bagatelizuje takie rzeczy jak przypieczone hamulce, zapchane filtry, niskie ciśnienie w oponach, czy rozregulowana pompa wtryskowa. :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy macie jakies doświadczenia dotycząca użytkowania samochodu benzynowego z instalacją gazowa przy ciągnięciu przyczepy czy są jakieś problemy ( większa temperatura silnika itp) Pytam dlatego ponieważ wacham się co do założenia instalacji gazowej w swoim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakies doświadczenia dotycząca użytkowania samochodu benzynowego z instalacją gazowa przy ciągnięciu przyczepy czy są jakieś problemy ( większa temperatura silnika itp) Pytam dlatego ponieważ wacham się co do założenia instalacji gazowej w swoim samochodzie.

 

 

 

to już mój drugi ciągnik w którym zakładałem gaz i jazda z ogonkiem nie stwarza żadnych problemów na gazie ,ani na benzynie ,za równo na autostradzie jak i w górzystym terenie :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakies doświadczenia dotycząca użytkowania samochodu benzynowego z instalacją gazowa przy ciągnięciu przyczepy czy są jakieś problemy ( większa temperatura silnika itp) Pytam dlatego ponieważ wacham się co do założenia instalacji gazowej w swoim samochodzie.

 

 

 

 

Oba auta którymi ciągałem kempingówkę miały instalacje gazową. Oczywiście zawsze instalacja nie była zakładana po taniości zlosnik.gif i zawsze był to sprawdzony gazownik. Jedyny problem jaki jest to dość częste tankowanie - w Polsce to żaden problem, jednak za granicą różnie to bywa z gazem chociaż moim zdanie jest stacji z LPG za granicami naszego kraju przybywa.

Ogólnie jeśli się robi rocznie więcej niż 30 kkm to można się w gaz bawić - w innym wypadu bym sobie chyba darował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakies doświadczenia dotycząca użytkowania samochodu benzynowego z instalacją gazowa przy ciągnięciu przyczepy czy są jakieś problemy ( większa temperatura silnika itp) Pytam dlatego ponieważ wacham się co do założenia instalacji gazowej w swoim samochodzie.

 

ja też już mam drugie auto na LPG i nie widzę żadnych różnic w stosunku do noPB, poza ceną oczywiście

 

dobrze założona instalacja nie ma prawa wpływać na wyższą temperaturę silnika, bo niby jak ?

teoretycznie reduktor nawet zwiększa wydajność układu :niewiem:

 

przy sekwencji nie masz nawet spadku mocy (spadek kilku 2-5% procent pomijalny)

 

jak widzisz mam forda który ma opinię "nie lubiącego" gazu, a jeździ, co prawda dopiero 20kkm

i długo się nie zastanawiałem nad montażem, a kwestii holowania przyczepy nawet nie rozważałem

u mnie problemem jest wspomniana opinia i kosztowna regulacja luzów zaworowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dobrze założona instalacja nie ma prawa wpływać na wyższą temperaturę silnika, bo niby jak ?

teoretycznie reduktor nawet zwiększa wydajność układu :biwak:

 

A wyższa temperatura spalania gazu :niewiem::winner: ? Teoretycznie może wpływać - na wskaźniku temperatury moim zdaniem różnica jest niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyższa temperatura spalania gazu :niewiem::winner: ? Teoretycznie może wpływać - na wskaźniku temperatury moim zdaniem różnica jest niezauważalna.

 

a termostat i wentylator ,przecież te urządzenia utrzymują prawidłową temperaturę i nie ma znaczenia ,czy gaz czy benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.