Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Czym zasilane są nasze konie pociągowe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
297 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Czym zasilane są nasze konie pociągowe? (350 użytkowników oddało głos)

Jakim paliwem zalilany jest Twoj holownik?

  1. inne (elektryczny, hybryda, mieszanka...) (3 głosów [0.66%])

    Procent z głosów: 0.66%

  2. Głosowano benzyna + LPG (127 głosów [27.97%])

    Procent z głosów: 27.97%

  3. biodiesel (6 głosów [1.32%])

    Procent z głosów: 1.32%

  4. Głosowano diesel ON (258 głosów [56.83%])

    Procent z głosów: 56.83%

  5. benzyna Pb (60 głosów [13.22%])

    Procent z głosów: 13.22%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#286 Gawel79

Gawel79

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 184 postów
  • SkądPomorze, gród nad Wisłą
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:caravelair bamba 395T
  • Holownik:mazda 5 2.0 benzyna 140 parę koni

Napisano 16 czerwiec 2016 - 07:26

@ TOM3653 

 

Magnum 520DXi + naczepa chłodnia, 3x w tygodniu trasa Le Puy - Lyon - Marsylia - Aix - Lyon (N88 - A47 - A7 - A51) dystans około 800km przez 9h kierowania. Chcesz nr telefonu do mojego byłego szefa ? Firma Valette Tps w St Julien.

 

Autostrada i ekspresówka, prędkość dopuszczalna 90 dla +3T5 i 100 dla autokarów, natomiast krajówki odpowiednio 80 i 90.

 

Na potrzeby obliczeniowe przyjmuje się średnią prędkość przejazdową 66km/h dla autokaru na krajówkach i 85km/h dla autokaru na autostradach i ekspresówkach.

 

Korzystając z tego wskaźnika, wynika że autokar może w 10 godzin pokonać dystans 850km (średni wyliczony ze średniej prędkości), a pojazdy transportowe powyżej 3T5 (statystycznie) trochę mniej, co w praktyce i tak daje 800km na dobrych drogach.

 

Napisałem "przy maksymalnym dopuszczalnym czasie kierowania (10h) na autostradzie przejeżdżam dystans zbliżony do 900km" co przy kalkulacji dla autokarów (850km w 10h) jest dystansem zbliżonym do 900km.

 

Jestem kierowcą od ponad 20 lat, jeździłem autobusami, koniami z naczepami i przyczepami, solówkami, osobówkami, motocyklami, rowerami a nawet na wrotkach. Mam wszystkie kategorie prawa jazdy, kartę zawodowego kierowcy, ADR oraz dyplom państwowy ukończenia szkoły w zawodzie kierowca (CAP niveau V Conducteur du Transports Routier des Marchandises et des Voyageurs sur Tous Véhicules). Posiadam doświadczenie zawodowe w przewozie materiałów płynnych i sypkich oraz ponad normatywnych, jeździłem na budowie wozidłem przegubowym 40T, zdobyłem kartę kierowcy ambulansu (którym jeżdżę jako ratownik medyczny, gdy tylko czas pozwoli, dla Francuskiego Czerwonego Krzyża). Mam doświadczenie w przewozie liniowym pasażerów, przewozach szkolnych, turystycznych, dyplom kierowcy-akompaniatora osób niepełnosprawnych, itd .... aktualnie na autokarze Otokar Territo U 300 (13,26 metra).

 

A patrząc na twoje wypowiedzi, odnoszę wrażenie, że trudno ci tu znaleźć partnera do dyskusji w tym motłochu, bo sam zjadłeś wszystkie rozumy świata.

 

Mimo wszystko poproszę jednak, nie pisz do mnie i nie komentuj moich postów, bo sobie tego nie życzę, z uwagi na różnicę poglądów.

 

Pozdrawiam

Widzę, że nasze forum po opinii pana Malko ma niskie loty... :hmm: A niech mu tam, może on jest lepszego sortu :ee:

 

TOM3653-daj se siana, szkoda nerw i czasu :]


Jak nisko musi upaść społeczeństwo, żeby moralności uczyli mnie jawni dranie...


#287 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8969 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 16 czerwiec 2016 - 07:31

 

TOM3653-daj se siana, szkoda nerw i czasu :]

:ok:   :ok:   :ok: 


"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:

299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg

        Holownik :]                                      Mały zestaw :]                                I troszkę większy :]


#288 Andrzej7777

Andrzej7777

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów
  • Telefon:997
  • SkądLarvik NO
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UFE
  • Holownik:XC 60 2,4 d

Napisano 16 czerwiec 2016 - 07:41

 

 

Jestem kierowcą od ponad 20 lat, jeździłem autobusami, koniami z naczepami i przyczepami, solówkami, osobówkami, motocyklami, rowerami a nawet na wrotkach. Mam wszystkie kategorie prawa jazdy, kartę zawodowego kierowcy, ADR oraz dyplom państwowy ukończenia szkoły w zawodzie kierowca (CAP niveau V Conducteur du Transports Routier des Marchandises et des Voyageurs sur Tous Véhicules). Posiadam doświadczenie zawodowe w przewozie materiałów płynnych i sypkich oraz ponad normatywnych, jeździłem na budowie wozidłem przegubowym 40T, zdobyłem kartę kierowcy ambulansu (którym jeżdżę jako ratownik medyczny, gdy tylko czas pozwoli, dla Francuskiego Czerwonego Krzyża). Mam doświadczenie w przewozie liniowym pasażerów, przewozach szkolnych, turystycznych, dyplom kierowcy-akompaniatora osób niepełnosprawnych, itd .... aktualnie na autokarze Otokar Territo U 300 (13,26 metra).

Piękna kariera , ale co z tego, mówisz o trasach gdzie poruszasz się od punktu A do B  tylko autostradą, dojazd do niej najczęściej zajmuje 15 min.

Niestety w PL nie ma takiej opcji żeby do kempingu autostradą dojechać.

Poza tym musisz uaktualnić wiadomości pierwsza przerwa 30 min, druga 15.

 

 

Na potrzeby obliczeniowe przyjmuje się średnią prędkość przejazdową 66km/h dla autokaru na krajówkach i 85km/h dla autokaru na autostradach i ekspresówkach.

 

Korzystając z tego wskaźnika, wynika że autokar może w 10 godzin pokonać dystans 850km (średni wyliczony ze średniej prędkości), a pojazdy transportowe powyżej 3T5 (statystycznie) trochę mniej, co w praktyce i tak daje 800km na dobrych drogach.

 

Napisałem "przy maksymalnym dopuszczalnym czasie kierowania (10h) na autostradzie przejeżdżam dystans zbliżony do 900km" co przy kalkulacji dla autokarów (850km w 10h) jest dystansem zbliżonym do 900km.

 

Kolega może spróbuje wykręcić taką średnia na Norweskich drogach, np. na E16, E136 lub E39

 

 

 

A patrząc na twoje wypowiedzi, odnoszę wrażenie, że trudno ci tu znaleźć partnera do dyskusji w tym motłochu, bo sam zjadłeś wszystkie rozumy świata.

Jeżeli koledze towarzystwo nie odpowiada, to zawsze można zajechać na inny parking


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem 


Holownik
Przyczepa


#289 Malko

Malko

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 76 postów
  • SkądRF
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Georges Jacques R460A
  • Holownik:Nissan X trail T30 2.2dci 135KM

Napisano 16 czerwiec 2016 - 19:04

Pisząc o motłochu, miałem jedynie siebie na myśli, więc proszę nie bić piany.

 

A co do czasu pracy kierowcy, to przerwa pierwsza wynosi 15 a druga 30 min. 

 

Odpoczynek trwa 45 minut i może być rozłożony na dwie przerwy: 15 i 30 minut.

 

Źródło: http://www.czas-pracy-kierowcy.pl/

 

"elle peut être fractionnée en deux périodes de 0 h 15 et 30 minutes minimum (dans cet ordre)" czyli "może być (przerwa) podzielona na dwa okresy po 15 i 30 minut (w tej kolejności)"

 

Źródło: https://fr.wikipedia...iale_européenne 

 

Breaks of at least 45 minutes (separable into 15 minutes followed by 30 minutes)

 

Źródło: http://ec.europa.eu/...me/index_en.htm

 

@ Andrzej 7777 proponuję zweryfikować przepisy zanim zostanie wystawiony mandat.

 

Ponad to nigdzie nie wspominałem o tym, że taki dystans ma pokonać przyczepa kampingowa na polskich drogach, ja jedynie zasugerowałem, co można zrobić dobrym koniem na dobrej drodze.

Do Skandynawii się nie wybieram, choć pewne "bonusy" dla kierowców tam można spotkać, jak chociażby zestawy 60T w Szwecji dla transportu kombinowanego ;)

 

Pozdrawiam i szerokości życzę.


Użytkownik Malko edytował ten post 16 czerwiec 2016 - 19:18


#290 timer

timer

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 9 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC Sprinter 490
  • Holownik:Astra 1,7 CDTi 80 KM

Napisano 11 październik 2016 - 13:57

Astra h 1,7 dti 80 KM z cepką 1200 dmc 8l/100 z cepka 850 dmc 7l/100

solo 5,5l trasa miasto bardzo krótkie odcinki do 1,5 km ok7-8 l/100

 

Powoli szukam nowego holownika który byłby bardziej ekonomiczny. Co polecacie 



#291 Lza

Lza

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 619 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 11 październik 2016 - 14:08

bardziej ekonomiczny będzie tylko rower. ;)



#292 elvis52

elvis52

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 934 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 11 październik 2016 - 14:13

Zgadzam się z przedmówca. Takie spalanie to ja mam solo co u Ciebie z budką

#293 OnionSkin

OnionSkin

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 483 postów
  • SkądFMI
  • Sprzęt:Brak
  • Model:Czytam co wybrać
  • Holownik:Lancia Phedra 2.0HDi/136KM

Napisano 11 październik 2016 - 16:29

bardziej ekonomiczny będzie tylko rower. ;)

Eeee tam: córka ma C3 Picasso 1.6HDi (90KM) i solo oszczędnie jadąc spala jej 4.3 na stówę.

#294 marf100

marf100

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • SkądWitnica/lubuskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert Comtesse 545
  • Holownik:Citroen C5

Napisano 11 październik 2016 - 18:20

Podstawowy holownik to 109 konny diesel, bo nim mieszcze sie do 3,5t pod górki troche ciężko. Drugi to 174 konny V6 3.3L benzyna + LPG z automatem, ciagne okazjonalnie i lokalnie (pow.3,5t) 1450kg na haku i jedzie jak solo :)

#295 timer

timer

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 9 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC Sprinter 490
  • Holownik:Astra 1,7 CDTi 80 KM

Napisano 12 październik 2016 - 11:41

Astra h 1,7 dti 80 KM z cepką 1200 dmc 8l/100 z cepka 850 dmc 7l/100

solo 5,5l trasa miasto bardzo krótkie odcinki do 1,5 km ok7-8 l/100

 

Powoli szukam nowego holownika który byłby bardziej ekonomiczny. Co polecacie 

Tak naprawdę nie ma co kupić. Myślałem o benzynie z LPG, bo wszystkie nowsze diesle maja DPF i dwumase i nie nadają się na miasto.


Eeee tam: córka ma C3 Picasso 1.6HDi (90KM) i solo oszczędnie jadąc spala jej 4.3 na stówę.

Na komputerze to mi przy oszczędnej jeździe pokazyje nawet 3,6/100 ale zawsze dodaje 1l i to sie zgadza z obliczeniami po tankowaniu pod korek.



#296 elvis52

elvis52

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 934 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 12 październik 2016 - 11:56

Nowsze Pb też już tak kolorowo nie mają. Przetestowałem wszystkie paliwa i zawsze chciałem mieć diesel'a. Na pewno bedzie diesel dalej. Benzyna dużo pali do holowania mało która się nadaje a gaz zajmuje miejsce w postaci butli w zapasie lub/i bagażniku

#297 jacek00

jacek00

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Jeszcze Adria Altea 432PX | Wkrótce Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 12 październik 2016 - 16:42



Tak naprawdę nie ma co kupić. Myślałem o benzynie z LPG, bo wszystkie nowsze diesle maja DPF i dwumase i nie nadają się na miasto.
.


Mam nowego diesla bez dwumasy. Taki wyjechał z fabryki. FAP czyli u mnie filtr cząstek mokry bez problemu wypala sadzę nawet w korku. Więc nie rozumiem, czemu ten diesel miałby sie nie nadawać do miasta.


#298 zakupy

zakupy

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 4 postów

Napisano 30 październik 2016 - 16:57

No to chyba sobie poprawiłem trochę humor.

Mam XC90 V8 4.4 litra 315KM i 450NM.

W tym roku ciągnąłem pierwszy raz przyczepę. Hobby 1700DMC.
W trasie na płaskim terenie spalił mi średnio 14 litrów przy prędkości 90km. Na początku byłem przerażony bo solo na autostradach przy prędkościach 130-140 średnio spalał mi 11 L. No ale czytając tutaj to sie okazuje ze całkiem przyzwoity wynik.

Natomiast miałem tez szanse jechać lokalnymi drogami przez Słowenię. Często wzniesienia były na poziomie 15-16%. No i niestety przy takiej jeździe średnio spalił mi 20L co niestety nie jest juz super wynikiem...


Sent from my iPhone using Tapatalk




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych