Skocz do zawartości

Problem z chłodzeniem - lodówka Electrolux RM4270


5ssy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i proszę o pomoc. Od ponad miesiąca nabieram doświadczeń jako użytkownik przyczepy kempingowej. Fajna sprawa szkoda że tak późno się na to zdecydowałem. Przyczepa ponad 12 letnia więc nic dziwnego, że to i owo nie działa jak w nowej. Byłem zachwycony lodówką Electrolux RM4270 bo na 220V chłodziła i mroziła wspaniale aż do czasu gdy coś padło. Z pewną nieufnością uruchomiłem ją na gaz ale pomimo zakopcenia kratki i części ścianki zewnętrznej oraz zapachu spalin w środku przyczepy chłodzi fajnie. Reasumując. Działa dobrze zasilana z wysokiego napięcia poczym przestała (ale przyznam, że nie wiem czy po tygodniowej przerwie czy w trakcie zmiany miejsca na polu kempingowym). Chłodzi zasilana gazem chociaż okapca ściankę i wydziela nieprzyjemny zapach. Przy włączonym zasilaniu 220V przełącznik tak jak wtedy kiedy działała świeci się więc prąd przynajmniej do przełącznika dochodzi. Proszę o jakieś wskazówki, co można jeszcze sprawdzić i czy w ogóle jest szansa naprawy. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki i namiar na serwis. Musze jutro zadziałać w tej sprawie chociaż wydłubanie lodówki mnie troszkę martwi. Próbowałem to już zrobić, ale po odkręceniu 4 wkrętów od środka chłodziarki wydaje się, że wyjęcie blokuje panel, który jest chyba zintegrowany z płytą kuchenki gazowej i zlewozmywakiem. Cóż spróbuję jeszcze raz le już w lepszych warunkach niż pole kempingowe. Pozdrawiam i dziękuję "mymlonowi" i "siwie45"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ja wielokrotnie wyjmowałem lodówkę w swojej przyczepie i nie na kampingu a nad jeziorem gdzie nie było prądu ani jakiś konkretnych narzędzi oprócz tych które ZAWSZE wożę jadąc samochodem.A potrzebowałem klucze 13/14 17/19 wkrętak gwiazdkowy. zwykły, kombinerki oraz dość sprawne ręce aby dostać sie w ciasne miejsca AHA po naprawie sprawdzanie szczelności na złączach gazowych rozmąconym mydłem ( bardzo gęstą pianą ) pendzelkiem lub z braku jego , nakładać palcem .POZDRAWIAM i OWOCNEJ NAPRAWY.

 

A lodówka po wymontowaniu z tyłu wygląda tak oprócz rdzy oczywiście:

post-92771-imported-8e66d077-d593-4ca7-80da-fb5816f00fdc_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Kolego , że miałeś więcej samozaparcia w naprawie. Ja uruchomiłem na gaz lodówkę więc motywacja spadała pomimo okapcania tylnej ścianki przyczepy i dziwnego zapachu pewnie ze spalin. Ale ponieważ kolega chce teraz skorzystać z przyczepy niechybni czeka nas naprawa. Moja nie wyglada na tak zardzewiałą więc może i naprawa bedzie łatwiejsza. Pozdrawiam i jescze raz dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie!!!! ta lodówka stoi w przedsionku na schładzanie tylko PIWKA to po pierwsze a po drugie jest to przewód acytlenowy o bardzo dużej odporności i grubości gdyż przy spawaniu gazowym jest dużo większe ciśnienie niż my używamy a także zostal zamontowany prowizorycznie podczas wyjazdu gdy metalowy pękł.Gdy nastepnym razem będzie poptrzebna to założę przewód hamulcowy OPLA ( miedziany ) bo ma te same gwiny i za 1.5 m. zapłacę 15-20 zł. bo już sprawdzałem w sklepie , w przyczepie mam nową lodówkę DOMETIC.Gdyby nie było reduktora to napewno powinien być od razy metalowy bo tam jest wyższe ciśnienie a My przecież używamy reduktory i one przepuszczają ciśnienie około 1 atm. i ten przewód jest wystarczający ale również do czasu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja lodówka od chwili zakupu nie działała na 230V.Używałem jej zawsze na gazie. W trakcie lipcowego urlopu, na kempingu zauważyłem, że zamrażalnik jest ledwo chłodny. Nie mając ochoty na ciepłe piwo, przy pomocy dostępnych narzędzi oraz pomocy kolegi Kazimierza i instrukcjach telefonicznych Yabulona :piwo: wydłubałem lodówkę na zewnątrz.

Po pierwszej obdukcji doszliśmy do wniosku że poprzedni właściciel budki usunął grzałkę 230V. Kominek,palnik wraz z jego dyszą został wyczyszczony i przedmuchany. W trakcie naprawy lodówkę obracałem na wszystkie boki słuchając jak przelewa się zawartość rurek. Przed montażem do środka przyczepy, sprawdziłem ją przy użyciu małej butli połączonej wężem z reduktorem. Regulując jej mocą, mogłem zauważyć jak zmienia się wreszcie wysokość płomienia.

Później tylko montaż (dwa wkręty oczywiście zostały), kontrola wodą z płynem do naczyń, prysznic i powrót do przyczepki w której czekała lodówka z chłodnym zamrażalnikiem. Na oszroniony poczekałem około 20 minut.

Wykonałem parę fotek. Może przydadzą się przy naprawach.

post-93067-imported-c3ef62f9-e0a3-4d19-8556-ad0cb3b33e99_thumb.jpg

post-93067-imported-fa02ad69-2495-4c5c-88de-db327faa06f2_thumb.jpg

post-93067-imported-4d17ba08-558c-4f07-a451-ff72b245f0d9_thumb.jpg

post-93067-imported-af5f7515-f62a-4f0c-a098-3ea693a9cfef_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ja grzebiac pod lodowka , znalazlem komputerowy wentylator zainstalowany przez poprzedniego wlasciciela . Czytalem ze wspomaga on prace lodowki w upalne dni na postoju. Wentylator byl juz wysluzony wiec chce go zamienic na nowszy...jesli sie nie myle ma on zasysac powietrze z pod lodowki i pchac do gory ? ... :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powinien wydmuchiwać gorące powietrze na zewnątrz, czyli powinien być przy górnej kratce. Kiedyś było sporo dyskusji na ten temat, ale większość montuje przy górnej kratce. Ja już drugą lodówkę usprawniam w ten sposób. Ponadto montaż dmuchawki na górze powoduje, że lodówka mniej nagrzewa wnętrze przyczepy. Wentylator na dole będzie dmuchał powietrze do góry i część jego trafi pod zlew czy stół i będzie dodatkowo nagrzewać przyczepę. Przy okazji jak wymontujesz lodówkę to oczyść z rdzy wszystkie rurki i radiatory i pomaluj - choćby Hameraitem. Będziesz miał pewność że nie przerdzewieje jakaś rura i amoniak nie wycieknie. Bo takiej usterki u nas nie naprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dziekuje za szybkie info. Jak na rezie zrobie jak bylo...mam zaloge przyczepy dosyc cieplolubna , wiec zobaczymy ..jak dziewczyny zaczna sie gotowac to przerobie na wentylator gorno-nawiewowy z dolno-nawiewowego. ;-) :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czy aby wymienić grzałkę trzeba demontować lodówkę ?

 

raczej bo prze zewnętrzne kratki dostęp jest raczej lichawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby wymienić grzałkę trzeba demontować lodówkę ?

U mnie udało się wymienić grzałkę nie wyciągając lodówki. Zrobiłem to przez kratki wentylacyjne z boku przyczepy. Lodówka electrolux A68 lub RM200. Trochę zabawy było ale się udało . Grzałka zrobiona pod zamówienie bo oryginał nie do dostania. Koszt grzałki 70zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.