Skocz do zawartości

Skrzypiący hak


77mik77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem totalnym nowicjuszem. Zarówno na tym forum jak i w karawaningu. Mam pewien problem, którego opisu nie znalazłem w istniejących wątkach.

 

Niedawno kupiliśmy pierwszą przyczepkę, zamontowaliśmy hak i jesteśmy właśnie po pierwszej testowej jeździe.

 

Zaniepokoiła mnie pewna kwestia i chciałem prosić o wypowiedzi w tej sprawie.

Zamontowany hak bardzo skrzypi. Problem głównie nasila się przy ruszaniu lub hamowaniu.

 

Zastanawiałem się czy to hak, czy może stabilizator, a może coś jeszcze innego. Po zdjęciu przyczepy z haka i kilku skokach na haku okazuje się, że to on.

 

Ponieważ mam dosyć nietypowe auto, hak musiał być przerabiany. Niby sprawdzałem już śruby (wszystkie dobrze dokręcone) ale zawsze pozostaje jakiś niepokój.

 

Czy tak powinno być? Czy można to jakoś zniwelować? Czy powinienem sobie w ogóle tym zaprzątać głowę?

 

Proszę o pomoc.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz zaczep przy przyczepce? Zwykły czy z okładzinami ciernymi? Czy stabilizator jest sprawny? Czy nasmarowałeś ( poprzez smarowniczki ) zaczep? może poprostu brak jest tam smaru

 

Efendi, kolega pisze, że po zdjęciu przyczepy coś skrzypi :( Bo jakby był to stabilizator, czy najazd to pół biedy.

 

A tu kurka nie wiadomo co może być :)

 

 

Jakie to auto? Jak stare? Jak był przerabiany ten hak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szary11, jak kolega pisze, ze przy ruszaniu i hamowaniu to idealnie pasuje do zaczepu stąd było moje pytanie :) natomiast - doczytałem to :( - że po zdjęciu zaczepu z haka nadal skrzypi, idealnie sugerowałoby, że problem może tkwić w mocowaniu haka do auta lub na skutek wspomnianych przez 77mik77, przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach