Skocz do zawartości
ficeusz

Jaką wybrać trasę na Rumunię i Bułgarię kamperem?

Rekomendowane odpowiedzi

ficeusz

Cześć wszystkim. Wybieramy się na przełomie lipca i sierpnia kamperem na południe. Mamy 12, może 13 dni. Cel - Rumunia i Bułgaria.

Czy ktoś może polecić jakąś atrakcyjną (sprawdzoną) trasę?

Dzięki z góry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Magocik
Cześć wszystkim. Wybieramy się na przełomie lipca i sierpnia kamperem na południe. Mamy 12, może 13 dni. Cel - Rumunia i Bułgaria.

Czy ktoś może polecić jakąś atrakcyjną (sprawdzoną) trasę?

Dzięki z góry!

 

witam

Najlepsza i piekna trasa bo szybka to

Bonn- Salzburg -Graz- Maribor- zagreb- Nis a potem to juz Sofia (Bulgaria)

 

pozdrawiam

i przyjemnej podrozy

 

DAKOTA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ficeusz

Chyba nie Bonn tylko Brno :-)

Dzięki bardzo za Twoją propozycję ale bardziej interesuje nas przez Rumunię do Bułgarskiego wybrzeża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ficeusz

Poniżej zamieszczam trasę jaką sobie wstępnie opracowaliśmy. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące poszczególnych miejsc na trasie, jakości dróg w poszczególnych fragmentach trasy, kempingów które polecacie bądź nie itd.

Z góry dzięki za pomoc!

 

Ruszamy z Krakowa, wracamy do Warszawy.

 

Punkty na trasie, gdzie chcemy się zatrzymać na krótszą lub dłuższą chwilę:

1) Cluj Napoca

2) Targu Mures

3) Sighisoara

4) Sibiu

5) Jezioro Vidaru na Trasie Transfogarskiej

6) Pitesti

7) Bukareszt

8) Burgas

9) Tulcea

10) Voronet

11) Sapanta

 

 

Trasa:

Kraków -> Oradea -> Cluj Napoca -> Sighisoara -> Sibiu -> Pitesti (trasą transfogarską) -> Bukareszt -> Ruse -> Razgrad -> Shumen -> Burgas -> Tulcea -> Voronet -> Sapanta -> Satu Mare -> Mateszalka -> Vasaroameny -> Kisvarda -> Sarospatak -> Slovenske Nove Mesto -> Sacurov -> Vranov nad Toplou -> Stropkov -> Svidnik -> Barwinek -> Rzeszów -> Ostrowiec -> Radom -> Warszawa

 

W sumie wychodzi około: 3400km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ficeusz
Poniżej zamieszczam trasę jaką sobie wstępnie opracowaliśmy. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące poszczególnych miejsc na trasie, jakości dróg w poszczególnych fragmentach trasy, kempingów które polecacie bądź nie itd.

Z góry dzięki za pomoc!

 

Ruszamy z Krakowa, wracamy do Warszawy.

 

Punkty na trasie, gdzie chcemy się zatrzymać na krótszą lub dłuższą chwilę:

1) Cluj Napoca

2) Targu Mures

3) Sighisoara

4) Sibiu

5) Jezioro Vidaru na Trasie Transfogarskiej

6) Pitesti

7) Bukareszt

8) Burgas

9) Tulcea

10) Voronet

11) Sapanta

 

 

Trasa:

Kraków -> Oradea -> Cluj Napoca -> Sighisoara -> Sibiu -> Pitesti (trasą transfogarską) -> Bukareszt -> Ruse -> Razgrad -> Shumen -> Burgas -> Tulcea -> Voronet -> Sapanta -> Satu Mare -> Mateszalka -> Vasaroameny -> Kisvarda -> Sarospatak -> Slovenske Nove Mesto -> Sacurov -> Vranov nad Toplou -> Stropkov -> Svidnik -> Barwinek -> Rzeszów -> Ostrowiec -> Radom -> Warszawa

 

W sumie wychodzi około: 3400km

 

 

Jeśli ktoś ma doświadczenia i może poradzić, które odcinki powyższej trasy można jechać w nocy (drogi w miarę OK) a które absolutnie nie (drogi dziurawe i niebezpieczne) to będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek l

Koledzy na zaprzyjaznionym rumunskim forum pisali, ze sie daje przenocowac spokojnie przy schronisku w Ballea Lac na Drodze Transfogarskiej.

http://www.clubrv.ro/index_uk.html

 

My tam tez jedziemy, ale pierwszy raz i sami jeszcze nie wiemy...

 

J.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ficeusz

Poniżej specyfikacja techniczna kampera, którym już wkrótce jedziemy do Rumunii. Powiedzcie fachowcy czy to auto nadaje się np. na trasę transfogarską? I w ogóle co o nim myślicie? Da się tym przejechać 3000km bez niespodzianek?

 

Fiat Roller 41

Camper na podwoziu Fiata Ducato 6-osobowy.

 

SPECYFIKACJA JM Roller 41

Podwozie Fiat Ducato 1.9 JTD

Pojemność silnika cm3 1900

Maksymalna moc EEC KM 90

Skrzynia biegów 5 + wsteczny

Napęd przednie koła

Rozstaw osi mm 3200

Wspomaganie kierownicy tak

MIARY I WAGI

Długość zewnętrzna mm 5880

Szerokość zewnętrzna (max.) mm 2220

Wysokosć zewnętrzna (max.) mm 3125

Wysokosć wewnętrzna mm 1990

Homologowana ilość miejsc 6

Całkowita dopuszczalna masa kg 3400

CZĘŚĆ MIESZKALNA

Ilość miejsc 6

Łóżko nad kabiną (dł x szer) mm 2100 x 1450

Pojedyncze łóżko w części jadalnej (dł x szer) mm 1850 x 650

Podwójne łóżko w części jadalnej (dł x szer) mm 1850 x 1250

KUCHNIA

Ilość palników szt 3

Lodówka ( pojemność ) l 75

ZBIORNIKI ( woda/gaz)

Zbiornik świeżej wody l 100

Zbiornik zużytej wody l 75

Butle z gazem KG 2 x 15

Ogrzewanie gazowe KCAL 3000

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Dodatkowy akumulator AH 80

Gniazdo 12V - 220V tak

Panel kontrolny tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mymlon

A co ma się nie nadać?

Mi by brakowało klimy, ale to ja taki maruda jestem.

No i jak nigdy nie jeździłeś niczym większym to trzeba uważać na szerokości i wysokości przejazdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×